Viimeistään syksyllä 2016 ehkäisyn jättävät

Päästään sit @Sandelinos piinailemaan yhessä, täällä kans nimittäin sama, Kp12 ja oon aika varma et ovulaatio oli eilen/tänään/tulee täs lähipäivinä. Eilen oli limojen mukana vähän pinkkiä, eli jos lämmöt nyt nousee niin ovulaatio tuli ja meni :) eikä haittaa, talletettu on joka toinen päivä jo reilun viikon ajan eli kyl siellä jotain on koko ajan :ROFLMAO:
ainoo että ei oo mitään supervenyviä limoja tullut, venyvää kuitenki joten saas nähdä. Ilmeisesti kaikilla ei sitä 10cm venyvyyksiä tuu edes :unsure:
Minähän en bongannut mitään erityisiä limoja ja kappas paksuna ollaan. :D Hyvältä kuulostaa jos talletuksia on tehty säännöllisesti. Sitten vaan piinallisen pitkä loppukierto. Oli kyllä tuskaa odotella. Tsemppiä piinailijoille!
 
Syssy onnea!
Nythän mä vasta hokasin että sähän tossa aiemmin mun kanssa olojasi jännäilit.
Sulle kävi ihanasti. <3
Mä täällä vielä 28/30. Jotain tuhrua tuli eilen, ja olo on että kohta aukee hanat.
Kauhee hiki eli lämmöt laskee.
 
Toivottavasti Helmiina menkat ei ala ja pääsisit siirtymään kans tonne odottaviin :) meillä ei la missään nimessä tuu huhtikuulle vaikka nyt ekalla tärppäisikin, mut toukokuun alku on vähintään yhtä hyvä :) jos nyt edes raskaudutaan, tänään ollu taas epätoivoinen olo ja tuntuu et tuskinpa tämäkään niin helposti onnistuu, ku ei mikään muukaan tähän mennessä, kaikesta on saanu tehä töitä, itkeä ja stressata nii ehkä tää on se seuraava aihe.. No, parin viikon päästä sit sen näkee.

Tänää loppu kuumemittarista patterit ja en tiedä lämmöistä, onneks nyt on uudet sisällä niin huomenna sit taas pääsee mittailemaan.

Latasin fertility friend-appin ja hitto se on kiva! Aluks en tykännyt mut nyt se ohitti ton min kalender -sovelluksen. Laskee ite oletetun ovulaation lämpöjen, kohdunnapukan sijainnin ja limojen perusteella (y)
 
Nyt kun on itsesäälit ryvetty niin @syssy^^ miten sulla siellä sujuu, joko on jotain oireita ilmestynyt? :)

Täällä kp14 ja ovis tais olla, ainaki lämpöjen perusteella. Ja ehkä vähän limojenki. Nyt sit vaan piinailemaan.
 
Nyt kun on itsesäälit ryvetty niin @syssy^^ miten sulla siellä sujuu, joko on jotain oireita ilmestynyt? :)

Täällä kp14 ja ovis tais olla, ainaki lämpöjen perusteella. Ja ehkä vähän limojenki. Nyt sit vaan piinailemaan.
Kiitos kysymästä onhan noita oireita ollut jo reilun viikon ajan ja varmaan vaan lisääntyy. Pari päivää oli vähän huonoa oloa varsinkin loppupäivästä. Vatsan turvotus on ihan mahdotonta varsinkin työpäivinä. Ihan kun olis jo enemmän viikkoja takana. Semmosta vatsan jomottelua ja juilintaa ollut ja edelleen nännit kipeät millä kaikki alkoikin. Nyt on ripulia, tiedä sitten liittyykö raskauteen vai johonkin muuhun ja siitä johtuen vatsa kipeä. Ostin just pahoinvointirannekkeet varuiksi jos huono olo taas iskee. Kaikki hajut tuntuu myös tosi voimakkailta nenään.

Olin äsken tanssimassa ja huh kun meinas tuntua rankalta. Ihan tuskan hiki nousi. :D
 
ääää

Kuten kirjoitin tonne toiveena vauva 2017-2018-ketjuun, mulla on nyt niin kova vauvakuume, et tuntuu ihan fyysisenä kipuna ja tyhjänä sylinä.

Mielialalääkitystä on laskettu huhtikuusta lähtien ja pian se on poissa ja saa luvan ottaa ehkäisyn pois. Kierukan poisotto aika on varattu kuukauden päähän. Iiks.

Mä oon jo huomannut lääkkeiden laskemisen muuttaneen mun oloja mm. nyt liikutun helpommin ja hymyilen enemmän. Jänskättää, miten hormonaalisen ehkäisyn pois jättäminen vaikuttaa minuun.

Miehen kanssa puhutaan jo päivittäin vanhemmuusjuttuja ja haaveillaan tulevasta. Jännä yrittää suunnitella työkuvioita, kun ei tiedä missä tilanteessa on vuoden kuluttua...
 
Mulla kp 15 ja oletan tän päivän kovien toisepuoleisten kipujen olleen ovulaatio, mutta ihmettelen taas kun tuo kipuaalto iski yht äkkiä TAAS VASEMMALLE? Onko niin että enkö ovuloi oikealta ollenkaan? Tietty onnellinen että näillä kiertopäivillä tulee oletettu ovulaatio mutta jos kivut on aina vasemmalla niin taitaa mullakin olla asiaa gynelle jos tässä ei ala raskautumaan....
 
@Sandelinos eikö tää oo nyt toka kerta kun on vasemmalta? Jos nii tuskin mitään hätää vielä, sit ehkä vajaa puolen vuoden jälkeen vois miettiä josko on jotain. Mut toivottavasti ei tarvitse nii pitkään asiaa tarkkailla.

Mulla on puolpaniikki. Valkovuoto vähän kokkareista, ollu pitkään. Mitään muita hiivan oireita ei oo ja hölmönä googlailin... Alavatsakivut ja tollanen vv viittais tulehdukseen. Ja sit kun sitä miettii niin johan mun alavatsa kramppailee ja on kipeä. Huoh.

Nyt kp16, dpo1-3, kohdunnapukka takas alhaalla ja lämmöt noussut eli ovis oli ja piinaviikot alko :ROFLMAO: pelottaa vaan jos onki joku tulehdus et miten se vaikuttais, olis kyl ollu sit jo vuosia tää tulehdus mut silti.
 
Kiva kuulla @Syssy^^ sun kuulumisia, tuu jatkossakin kertoo meille :)
Juu käyn välillä kurkkimassa teidän kuulumisia ja kertoilemassa omiakin. :) Jos viikon päästä soittelis neuvolaan. Yritän päästä kunnallisen kautta ultraan katsomaan että kaikki on hyvin. Rv 6 on itselle jotenkin jännittävä etappi kun sillon olen kerran saanut keskenmenon. Nyt meneillään rv 4+3. Ihmeellisen hyvä ja energinen olo ollut tänään.

Paljon tsemppiä kaikille yritykseen!

Itse olen vähän hämilläni tästä että miten helposti aina raskaudunkaan ja samalla seuraan vierestä ystävän alkavia hedelmöityshoitoja...
 
Mulla kp 15 ja oletan tän päivän kovien toisepuoleisten kipujen olleen ovulaatio, mutta ihmettelen taas kun tuo kipuaalto iski yht äkkiä TAAS VASEMMALLE? Onko niin että enkö ovuloi oikealta ollenkaan? Tietty onnellinen että näillä kiertopäivillä tulee oletettu ovulaatio mutta jos kivut on aina vasemmalla niin taitaa mullakin olla asiaa gynelle jos tässä ei ala raskautumaan....
Tulen nyt ihan ulkopuolelta huutelemaan, mutta tästä oli just jossain ketjussa puhetta, että joillain ihmisillä munasarjakivut tuntuu aina vaan toisella puolella. Eli vaikka ovis ois oikealla, kipu voi silti tuntua vasemmalla. Mulla ovikset ja muutkin jomotukset tuntuu aina oikealla.

Toki on mahdollista, että ovuloit pelkästään vasemmalta tai että vasemmalla puolella on kipuja aiheuttava kysta tms, mutta ei sitä kannata tässä kohtaa murehtia :) Tsemppiä!
 
Tulen nyt ihan ulkopuolelta huutelemaan, mutta tästä oli just jossain ketjussa puhetta, että joillain ihmisillä munasarjakivut tuntuu aina vaan toisella puolella. Eli vaikka ovis ois oikealla, kipu voi silti tuntua vasemmalla. Mulla ovikset ja muutkin jomotukset tuntuu aina oikealla.

Toki on mahdollista, että ovuloit pelkästään vasemmalta tai että vasemmalla puolella on kipuja aiheuttava kysta tms, mutta ei sitä kannata tässä kohtaa murehtia :) Tsemppiä!
Tänään onkin sitten vastaavat kivut oikealla, voi kun tää tuplais mahdollisuudet saada se oma nyytti :) Ja kun puhun kivusta, niin siis hurjat tärinäkivut toispuoleisesti muutaman tunnin ajan jotka alussa vetää ihan kaksinkerroin..
 
Luinkin @Nano89 tuolta toisesta ketjusta että olit jo testaillut. Onks oireita?

Mulla 3-4dpo ja pitkät 11päivää vielä ennen kun kuukautisten pitäisi alkaa.... Onneks on reissuja sun muita tässä nyt niin menee ens viikon alkuun hieman nopeammin tää aika :)
 
Kiitos @Sandelinos et huomasit, alko jo vähän usko hiipuu tähän palstaan että ehkä mun paikka on jossain muilla foorumeilla. Mut joo, ei oo ollu mitään oireita, tiputtelua oli kp4-7 alken mikä vois olla ihan ok merkki, mut saa nyt nähdä. Toinen mahdollinen oire on tietty mielialavaihtelut/ihme masistelut mut ne on muutenkin normaaleja joten tiiä sit.

Mites sulla sujuu, ovis hyödynnetty ja nyt vaan piinailua? Toi on kyl hyvä et on reissuja ja muuta mietittävää, yritän kans pitää itteni kiireisenä mut jotenki sitä vaan ehtii silti arvailemaan ja tunnustelemaan.
 
Ei oo kivaa kun tää naisen mieli, saa kuvittelemaan ja elättämään toiveita välillä vähän liikaa :( Eiks sulla ollu dpo8? Ehkä jos viikonloppuna testaat niin paremmat dpot ni jos se näyttäiski kahta viivaa..? :) Tuntuu että nyt on plussa-aaltoa foorumeilla liikkeellä, toivottavasti mekin se lähiaikoina saataisiin, @Nano89 :)

Ja joo, mulla perjantaina oli ne oviskivut ja illalla vähän kun helpotti niin hyödynnettiin kyllä, olihan siinä paria päivää aikaisemminkin onneksi jo hyödynnetty, niin nyt pitäisi kyllä mahkut olla käytetty hyvin :) Lauantaina iski sitten toiselle puolelle oviskivut, en tiedä sitten oliko samaa kipua vai irtosiko toiseltakin puolelta, se tietysti luo toivoa :) Ainut vain kun tää luteaalivaihe on mulla niin pitkä niin ei ennen ens viikon perjantaita varmaan tarvii testailla :/
 
@Sandelinos oi vitsit ihana jos tulisi kaksoset heti! ;) en nyt oo ihan varma mut mun mielestä luteaalivaiheen pituudella ei sinänsä oo merkitystä, munasolu kiinnittyy noin 6-10 päivää hedelmöityksen jälkeen. Sit siitä on yksilöllistä kuinka nopeesti se hcg nousee. Mut voin olla väärässä, näin oon käsittäny ku oon lueskellu netistä. Oli miten oli, pitkä odotus on silti edessä :cautious:
onks sulla ollu jotain oireita jo? Ja mitä kaikkea seurailet oireiden suhteen (huonosti kysytty, tarkoitan esim valkovuotoa tai kohdunnapukkaa yms).

@Syssy^^ Joo plussia on nyt tosi paljon, mikä on ihanaa! oon tosin yrittäny vähän vähentää täällä käyntiä kun sitä hölmönä miettii omaa napaa ja mahdollista epäonnistumista vaikka onkin toisten puolesta aidosti onnellinen :) miten sulla on alkuraskaus sujunu?

Täällä joo tosiaan "vasta" dpo9 eli toivoa vielä on. Nyt on rinnat kipeytyny ja kohdunnapukka vetäytynyt ja pehmentyny, oon tänään huomattavasti toiveikkaampi ku eilen mut saa nyt nähdä.
 
@Sandelinos oi vitsit ihana jos tulisi kaksoset heti! ;) en nyt oo ihan varma mut mun mielestä luteaalivaiheen pituudella ei sinänsä oo merkitystä, munasolu kiinnittyy noin 6-10 päivää hedelmöityksen jälkeen. Sit siitä on yksilöllistä kuinka nopeesti se hcg nousee. Mut voin olla väärässä, näin oon käsittäny ku oon lueskellu netistä. Oli miten oli, pitkä odotus on silti edessä :cautious:
onks sulla ollu jotain oireita jo? Ja mitä kaikkea seurailet oireiden suhteen (huonosti kysytty, tarkoitan esim valkovuotoa tai kohdunnapukkaa yms).

@Syssy^^ Joo plussia on nyt tosi paljon, mikä on ihanaa! oon tosin yrittäny vähän vähentää täällä käyntiä kun sitä hölmönä miettii omaa napaa ja mahdollista epäonnistumista vaikka onkin toisten puolesta aidosti onnellinen :) miten sulla on alkuraskaus sujunu?

Täällä joo tosiaan "vasta" dpo9 eli toivoa vielä on. Nyt on rinnat kipeytyny ja kohdunnapukka vetäytynyt ja pehmentyny, oon tänään huomattavasti toiveikkaampi ku eilen mut saa nyt nähdä.
Ymmärrän ihan hyvin että välillä haluaa pitää vähän välimatkaa näihin juttuihin. Mulla on nyt aika oireeton vaihe meneillään. Nännikipu on melkein poissa, viime viikon pari huonomman olon päivää oli siinä eikä ole ainakaan toistaiseksi tullut uudestaan. Katsoin esikoisen odotusvihosta niin pahoinvointi oli alkanut rv 6 ja nyt on rv 5+1 meneillään, että ehtiihän se kestokrapula sieltä vielä tulla, mutta toivotaan ettei ihan niin pahana kuin viimeksi. Olis kauheen kiva päästä ultraan ja yritänkin neuvolan kautta päästä kun soittelen sinne perjantaina, mutta jos ei niin sitten täytyy odotella sinne 12 viikolle. Hirmu iloinen ja onnellinen olo on tästä raskaudesta ollut ja olen ihan intona kaikesta vauvaan liittyvästä. Putoan sitten tosi korkealta jos tää loppuu huonosti...
 
Mulla on ollut lämmöt korkealla ja tehny mieli vain herkkuja mutta ne selittyisi kun oon tehnyt yövuoroja. Kuivaa kautta oviksen jälkeen ei ole ollut niin tietty sekin nostaa toiveita :) Ekan yövuoron jälkeen oli tossa kamala suonenveto pohkeessa ja sekin voisi olla merkko, tiedö sit näitä mikö johtuis mistäkin mut kumman tarkkaan sitä kehoaan kuuntelee :D Mä en kohdunnapukkaa oo seurannu enkä kyllä lämpöjäkään muuten kun tosiaan nyt yövuoroissa jossa huomasin asteen nousun ns. normitasosta. Rinnat mulla ei oo ikinä ollu kipeät tai arat, yhdessä yössä tyyliin kun ne kasvoi valtavaksi sillon teininä niin varmaa menny tunnottomaksi jo silloin..... En jaksa uskoa/toivoa kaksosraskautta, kun ne aina riskiraskauksia on ja isoja riskejä liittyy niihin. Kunhan edes yksi kiinnittyisi niin olisin onnellinen :)

Tsemppia ja positiivista mieltä @Syssy^^ ! Toivon sydämestäni että kaikki menee hyvin! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Syssy^^
@Syssy^^ saitko varattua ultran? Mä kans toivon todella ja uskon et kaikki menee teillä hyvin :love:
Pidän myös peukkuja ettei ihan kamala pahoinvointi iske :)

Onhan joo kaksosraskaudet aina riski ja vauva-arki tosi raskasta kaksosten kanssa, en sitä itsekään toivo. Se yksi riittäisi näin alkuun.

Lämmöthän nousee aina ovulaation jälkeen eli jos ne on koholla niin ainaki voi olla varma et ovulaatio on tapahtunu. Itellä ollu nyt 8-11 päivää koholla ja oon tosi onnellinen et ovulaatio lähti heti käyntiin kierukan jälkeen :) vaik ei sen pitäis sitä estää mut tiedä häntä..

Nää piinaviikot on kyl kamalat ku sitä huomaa kaiken mitä kropassa tapahtuu ja ei tapahdu. Mulla särkee alavatsaan ja rinnat on kipeät, päivä päivältä oon varmempi et onnistuttiin. Samalla pelottaa et tuun tippumaan tosi korkealta ens viikon lopulla kun menkkojen pitäs alkaa..:unsure: onks sulle @Sandelinos tullu lisä"oireita"?
 
@Syssy^^ saitko varattua ultran? Mä kans toivon todella ja uskon et kaikki menee teillä hyvin :love:
Pidän myös peukkuja ettei ihan kamala pahoinvointi iske :)

Onhan joo kaksosraskaudet aina riski ja vauva-arki tosi raskasta kaksosten kanssa, en sitä itsekään toivo. Se yksi riittäisi näin alkuun.

Lämmöthän nousee aina ovulaation jälkeen eli jos ne on koholla niin ainaki voi olla varma et ovulaatio on tapahtunu. Itellä ollu nyt 8-11 päivää koholla ja oon tosi onnellinen et ovulaatio lähti heti käyntiin kierukan jälkeen :) vaik ei sen pitäis sitä estää mut tiedä häntä..

Nää piinaviikot on kyl kamalat ku sitä huomaa kaiken mitä kropassa tapahtuu ja ei tapahdu. Mulla särkee alavatsaan ja rinnat on kipeät, päivä päivältä oon varmempi et onnistuttiin. Samalla pelottaa et tuun tippumaan tosi korkealta ens viikon lopulla kun menkkojen pitäs alkaa..:unsure: onks sulle @Sandelinos tullu lisä"oireita"?
Mulle laitettiin tänään lähete ultraan ja ensi viikon aikana tulee varmaan kutsu. :)

Mä niin tiedän ton piinailuvaiheen, oli kyllä tuskaisaa. Miten musta tuntuu että teillä olis tärppi käynyt. :) Mulla oli kans välillä tosi varma olo että olis tärpännyt ja oireet vaan lisääntyi päivä päivältä. Osa saattoi olla kuviteltujakin. :D
 
@Nano89, kuulostaa lupaavalta! Toivottavasti tää ois jo meidän kierto!!! <3

@Syssy^^ meetkö siis julkiselle vai yksityiselle? :)

Mä en tiedä mitä näistä ois ns. oikeita mutta sellasta jännää huomiota oon tehny että mun vatsa on toiminu superhyvin ovulaation jälkeen, mun perussairaus vaikuttaa aikaajoin paljonkin mun suoliston toimintaan niin tää ois ihan supermerkki jos tää liittyy raskauteen! Sit ku me oltii nyt parisuhdematkalla tässä nää pari päivää ja tänää tultii siis kotiin ni mä oon hikoillu kun pieni sika ja yleensä se on mun mies joka hikoilee ja minä viluilen :D Ihan siis valu pisaroina mun naamaa pitki,
ihan kauheeta! :D Tai sit mun aineenvaihdunta on vaan käynnistyny... Eilen oli vähä menkkajomotuksia kylläkin, tänä aamun kun nousin ylös ni oli repäsykipua.. Saa nähdä.... Mies oli joteki nii sulonen eilen kun vähän heiluteltiin peittoa ennen kun mentiin syömään ja tokasin jälkee vaan että oho, tulipas sitä paljon ja pyyhkeilin sitä pois vessan ovi auki ni se tokas että älä pyyhi ku ei niitä lapsia muuten tuu. Möhnät housuissa ois vissii pitäny lähteä ruokalemaan, et sillai...... :D
 
@Nano89, kuulostaa lupaavalta! Toivottavasti tää ois jo meidän kierto!!! <3

@Syssy^^ meetkö siis julkiselle vai yksityiselle? :)

Mä en tiedä mitä näistä ois ns. oikeita mutta sellasta jännää huomiota oon tehny että mun vatsa on toiminu superhyvin ovulaation jälkeen, mun perussairaus vaikuttaa aikaajoin paljonkin mun suoliston toimintaan niin tää ois ihan supermerkki jos tää liittyy raskauteen! Sit ku me oltii nyt parisuhdematkalla tässä nää pari päivää ja tänää tultii siis kotiin ni mä oon hikoillu kun pieni sika ja yleensä se on mun mies joka hikoilee ja minä viluilen :D Ihan siis valu pisaroina mun naamaa pitki,
ihan kauheeta! :D Tai sit mun aineenvaihdunta on vaan käynnistyny... Eilen oli vähä menkkajomotuksia kylläkin, tänä aamun kun nousin ylös ni oli repäsykipua.. Saa nähdä.... Mies oli joteki nii sulonen eilen kun vähän heiluteltiin peittoa ennen kun mentiin syömään ja tokasin jälkee vaan että oho, tulipas sitä paljon ja pyyhkeilin sitä pois vessan ovi auki ni se tokas että älä pyyhi ku ei niitä lapsia muuten tuu. Möhnät housuissa ois vissii pitäny lähteä ruokalemaan, et sillai...... :D
Kunnalliselle pääsen onneksi. On huomattavasti edullisempi kuin yksityisellä.

Mä olen kanssa hikoillut kun pieni sika tässä alkuraskaudesta, että voi olla hyvä merkki. Ja mulla alkoi repäisykivut jo ennen plussaa, sekin kuulostaa lupaavalta. Pidän peukkuja! Koska pääset testaileen? :)
 

Yhteistyössä