Viimeistään syksyllä 2016 ehkäisyn jättävät

Haha ihanan sulonen mies sulla @Sandelinos :D noihan kuulostaa oikeen lupaavilta noi sun tuntemukset, täytyy toivoa että tää olis meidän kuu :love:

@Syssy^^, tuu sit kertomaan kun on ultrattu! Toivottavasti pääsisit nopeasti eikä tarvis kamalan montaa viikkoa odotella.

Oon ihan hullu, tein taas testin ja nyt päätin et seuraava vast ens viikon perjantaina. Mut kyllä se negatiivinen oli tänää takapakki, ajattelin et kyllä nyt pitäis joku pieni haamunpoikanen edes tulla mut ei. Sit siihen lisäksi vertakin tuli vähän, onneks se oli tosiaan se yks kerta ja ihan vähän. Dpo3-6 oli kans pientä vuotoa eli en nyt sit tiedä, voi olla jotain häikkää munasarjoissa vielä sen kierukan jälkeen..gyne sanoi että ei tarvi huolestua mut kyllähän sitä miettii.
 
Kunnalliselle pääsen onneksi. On huomattavasti edullisempi kuin yksityisellä.

Mä olen kanssa hikoillut kun pieni sika tässä alkuraskaudesta, että voi olla hyvä merkki. Ja mulla alkoi repäisykivut jo ennen plussaa, sekin kuulostaa lupaavalta. Pidän peukkuja! Koska pääset testaileen? :)
Toivottavasti nää ois nyt niitä oireita, kuitenkin melko oireeton kierto kun normisti niitä vatsakipuja ollu enemmänkin :) Testaan vasta ens viikon perjantaina kun oon lähdössä reissuun, tai ainakin ajattelin malttaa oottaa siihen :D Sillon dpo 15 eli kp29, tietää sit mitä reissussa ottaa ruokajuomaksi :D

Toivottavasti @Nano89 se siitä vielä plussaksi muuttuisi, jos ootkin yksi niistä joilla se raskaushormooni kasvaa hitaasti? :)
 
@Sandelinos -- toivotaan. Onhan tässä nyt tietty vielä hyvin toivoa, tän päivän vuoto saatto olla kiinnittymisvuotoa mut no, huomenna on uus päivä ja toivottavasti parempi mieliki. Pitäis varmaan itekin nyt tosiaan vähintään sinne perjantaihin odotella.

@nobelius hyvä että pystyt ottamaan noin rauhallisin mielin asian, mä täällä jo nyt valmiiksi itken melkeen sitä että ei mahdollisesti onnistuttu vaikka tosiaan yk1 menossa. En tiedä miks mulla on odotukset näin korkeella :LOL:
 
Kiitos @Sandelinos, joo ei toivoa onneks ihan täysin oo menetetty mut on aika kurja olo. Tänään on ollu huono olo ja väsyttänyt, toivotaan et huomenna olis vielä lämmöt korkeella nii tästä vois vielä jotain tullakin. Tosin kohdunnapukka ei oo enää yhtään niin pehmeä kun pari päivää sitten mut on edelleen tosi ylhäällä. Ristiriitasia merkkejä ja oon ihan hermorauniona täällä :unsure::ROFLMAO:
 
Kp25 ja 11dpo ja nyt pyyhkiessä hieman vereslimaista vuotoa, niinköhän meni munkin kierto kankkulan kaivoon..... Tiputtelua ollu kyllä joskus mutta ei näin pienillä päivillä, kierto ollu kuitenkin sen 34-39vrk... En oo tuntenut mitään kiinnittymistä, yksi repäisykipu ylösnoustessa oli mutta sekin jo perjantai aamuna, niin jotenkin ei siihenkään jaksais uskoa :(
 
Kp25 ja 11dpo ja nyt pyyhkiessä hieman vereslimaista vuotoa, niinköhän meni munkin kierto kankkulan kaivoon..... Tiputtelua ollu kyllä joskus mutta ei näin pienillä päivillä, kierto ollu kuitenkin sen 34-39vrk... En oo tuntenut mitään kiinnittymistä, yksi repäisykipu ylösnoustessa oli mutta sekin jo perjantai aamuna, niin jotenkin ei siihenkään jaksais uskoa :(
Mutta jos on dpo 11 niin voihan se olla kiinnittysmisvuotoakin jos sulla normisti pidemmät kierrot. Tai sitten vaan kierrot sekaisin jotenkin. Toivotaan parasta!
 
Toivottavasti ei @Sandelinos! Pidän peukkuja! Onko vuoto jatkunut? Toivottavasti oli kiinnittymisvuotoa! :)

Mä tein tänään raskaustestien emähaamun. Siis muka näin jotain ku katoin salamavaloa vasten. Pe teen tän kierron viimeisen testin, jos siinä ei näy mitään nii sit tää kierto oli tässä. En haluaisi kuvitella et se oli haamu koska tiputtelu jatkuu edelleen :unsure: rinnat edelleen kipeet, päätä särkee ja välillä vähän huono-olo mut kaiken tän voi kuvitella myös. Mul on vähän ristiriitaisia tuntemuksia täällä kuten ehkä huomaatte :LOL:
 
Hienoo @Nano89 jos haamulaista jo vähän näkyvissä! Pidän peukkuja <3

Täälläkin kiepsahti taas ajatukset tosi ristiriitaisiksi. Tunnun tuntevan kaikki ovikset sun muut niin selkeänä, niin miksi en tuntenut mahdollista kiinnittymistä.....?
Ei oikeastaan enää tuu sitä vereslimaista vuotoa, limaa vain.. Mutta mulle iski hirveä huimaus tässä illalla ja oon ku mikäkin lehmä kun märehdin iltaruuan ja iltapalan ku meinas nousta tai siis nouskin suuhun asti ilman mitään pahoinvointia. En tiedö mitä tämä on, voi kun vaan vois tietää niin ei tarviis jossitella ja arvuutella. Huomenna 12dpo ja ajattelin ehkä tehdä testin kun mieskin huolestui tästä mun huimauksesta joka vaivaa siis niin makuulla kuin pystyssäkin. Pahinta on kun istuu ja kääntää katseen alas tai kun kääntyy selältään kyljelle, sillon pyörii kun keinukarusellissa...
 
Tervetuloa tefer, kiva saada lisää samassa tilanteessa olevia mukaan keskusteluun! :)

Sulla vähän sama tilanne kun minulla oli ennen esikoista, mulla pillerit oli varmaan 5-6 vuotta eikä luomumenkkoja ollu moneen vuoteen. Pillerit lopetettua ei menkkoja kuulunut, terolutit kehiin eikä päiviä laskeskeltu, millon ovulaatio tai mitään muutakaan :LOL: sitten jo tärppäsikin. Nyt toista yritettäessä on tullut kierron pituus tutuksi ja ovuöaatiota seurattua, on niin erilaista nyt jotenkin :D

Tää on mullekin ainut paikka/foorumi missä keskustelen (y)
 
Tervetuloa mukaan @tefer :) suosittelen testailua kun oletetusta ovulaatiosta on kulunut ainakin 2 viikkoa, mielellään lähemmäs se 3 jos vuotoa ei siihen mennessä kuulu..

Mun piti testata ekaa kertaa vasta perjantaina mutta eilisiltaisen huimauksen jälkeen aattelin kokeilla jos se selittäisi mitään. Aamupissassa puhdas nega ja huimauskin helpottanut ainakin nyt. Perjantai aamuna pakko testata ennen reissua, sillon tosiaan se 15dpo.
 
Hienoo @Nano89 jos haamulaista jo vähän näkyvissä! Pidän peukkuja <3

Täälläkin kiepsahti taas ajatukset tosi ristiriitaisiksi. Tunnun tuntevan kaikki ovikset sun muut niin selkeänä, niin miksi en tuntenut mahdollista kiinnittymistä.....?
Ei oikeastaan enää tuu sitä vereslimaista vuotoa, limaa vain.. Mutta mulle iski hirveä huimaus tässä illalla ja oon ku mikäkin lehmä kun märehdin iltaruuan ja iltapalan ku meinas nousta tai siis nouskin suuhun asti ilman mitään pahoinvointia. En tiedö mitä tämä on, voi kun vaan vois tietää niin ei tarviis jossitella ja arvuutella. Huomenna 12dpo ja ajattelin ehkä tehdä testin kun mieskin huolestui tästä mun huimauksesta joka vaivaa siis niin makuulla kuin pystyssäkin. Pahinta on kun istuu ja kääntää katseen alas tai kun kääntyy selältään kyljelle, sillon pyörii kun keinukarusellissa...
Tuo huimausjuttu vois olla asentohuimausta ehkäpä... o_O mulla on ollu ja tuli ekan kerran yöllä selällään ja käänsin pään sivulle niin koko maailma alkoi pyöriä! Maailman kauhein tunne oli sillon :confused: Mulle selitettiin että korvaan kertyy sakkaa ja joku neste ei pääse liikkumaan normaalisti sillon korvassa, joka aiheuttaa huimausta. Ei oo vaarallista, ei voi ennaltaehkäistä mitenkään (paitsi jotkut sanoo että runsas veden juonti auttais, ehkä (n)). Hoito tuohon on asentoharjoitteet jotka saa lääkäriltä tai fysioterapeutilta, mulla auttoi noin kolmessa päivässä, harjoitteilla sakka lähtee liikkeelle korvassa. Tsemppiä jos on tuota samaa kun mulla oli:(
 
Tää nyt on vähän tämmöstä ajatusten ja toiveiden laukkaa, mut teille täällä on niin helppo kertoa kun en halua perheelle tai ystäville vielä kertoa meidän yrityksestä. Ja nyt on ollu pari päiväö omanapailua ja jatkan vielä samaan malliin.. Mähän siis tunsin mielestäni oviksen perättäisinä päivinä molemmin puolin ja eilen päivällä tuli jonkin aikaa hieman pyyhkiessä verensekaista limaa joka 11/10dpona voisi varmaankin olla joo mahdollista kiinnittymisvuotoa. Tänään tuli kuitenkin sellanen kipu tuonne alaselkään ja juilintaa vatsaan että tuli mieleen voisikohan se olla kiinnittymiskipua ja sit muistin molemminpuolisen oviskivun ja yhtäkkiä alkokin jännittämään. Toivon enemmän kuin mitään että me perustettaisiin oikea perhe mieheni kanssa, mutta että mahdollisesti kaksoset heti alkuun, nyt mua jännittää... Voi, miksi odottavan aika on näin pitkä!?
 
@Sandelinos täällä saa joo onneksi purkaa ja mietiskellä ihan rauhassa :) Harmi että sait negatiivisen tänää, mut onneks toivo ei oo vielä menetetty, sulla on vielä tosi hyvät mahikset saada se plussa sinne, pidän peukkuja! Kiva kuulla et huimauskohtaus meni ohi ja vuotoki loppunu.

tervetuloa @tefer mukaan! Fertility friend-appi joka mulla on käytössä suosittelee testausta dpo16 kohdalla, se on vaan aika vaikeaa odottaa niin kauan :LOL:

Täällä on taas tänää epätoivonpäivä. Vuotoa on, aika limaista ja tosi "ovulaatiolimamaista" että tiedä nyt sit. FF heittelee ovulaatiopäivää 3 päivällä edestakasin kokoajan nii en nyt tiedä onko dpo15 vai 12. Toivottavasti 12 niin toivoa olisi vielä edes pikkasen, vaikka aika huonoltahan tää nyt vaikuttaa, lämmötkin vähän laskenut (tosin mittasin tunnin aiemmin ja huonosti nukutun yön jälkeen) :unsure: No, perjantaina se selviää!
 
Tääl romahti lämmöt eli yk2 täältä tullaan :(

MUOKS poistin aamun angstailut koska huomasin vähän paremmin herättyäni et olipas noloa. Nyt litra kahvia naamaan ja alkon kautta kohti viikonloppua ja uutta kiertoa :sneaky:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
Joko @Nano89 vuoto alkoi? Tsemiä uuteen kiertoon!

@tefer multakin on poistettu kapseli 14.7. Ennen kapselia mulla oli viikottaisia jomotuksia ja juilintoja mutta ne onneksi helpotti melko pian kapselin poiston jälkeen. Ylimääräisiä jomotuksia mulla ei ollu muuta kun ennen viime menkkoja ja nyt muutaman päivän tuntunu alavatsalla, että eiköhän viikonloppuna mullakin ne melkat ala. Ovistuntemukset ja kuukautiset sen sijaan ollut kapselin poiston jälkeen hirveitä ja siksi nyt hirvittääkin viikonloppu kun reissuun pitäisi lähteä perjantaina ja menkat alkaa varmaan lauantaina :( Pakattava lämpöpakkaus matkaan ja toivottava että sitä sais hotellissa tarvittaessa lämmittää jossain.

Tiedätkö yhtään missä vaiheessa sun kiertoa olit kun kapseli poistettiin?
 
Helou! En tiä lukeeks tätä enään kukaan, mutta yritetään :D vielä vähän hakuses tän käyttäminen kun tänään vasta ekaa kertaa käytän.. :)

Elieli, mä oon 22v ja nyt yrityksis toinen lapsi. Esikoinen tuli sillain salakavalasti vaikka oli pillerit, et ekaa kertaa oikein yritetään! Eka ovis oli nyt 26pvä ja jännityksellä mennään eteenpäin! Menkka jomotusta on kyllä ollut, ja hämärää sinänsä et on nyt jo kun menkkojen pitäisi alkaa enskuun 10-12 pvä o_O Onkos muilla ollut minkälaista oireilua? :)
 
Kokeillaampaas onnistuisiko tuo toisen merkitseminen.. Eli @Sandelinos kiitos vastauksesta. Toivotaan sulle pian plussaa :)! Mulla ei ole oikeastaan mitään tietoa mun kierrosta, ei edes ennen kapselia. Olin kuitenkin tunnistavani limat la-su-ma, ja ajattelin ovulaatiota ehkä lauantaille (n).. Ajattelin näiden kipujen liittyvän jotenkin ovulaatioon. Eilen illalla tosiaan kipu yltyi oikealle puolelle alavatsaan ja selkään niin pahaksi että piti särkylääkettä ottaa.. Liekkö sitten kiinnittymistä? Aamulla nyt taas ei sitten mitään kipua o_O.

Miten niitä kiertopäiviä aletaan laskea kapselin poiston jälkeen? Vasta ekoista menkoista? Ja tarkoittaako tuo dpo ovulaation jälkeisiä päiviä?

Ja miten muiden miehet on mukana? Meillä remppa menossa ja oli suloista kun mies kyseli että "laitetaanko tähän kohtaan kaappia vai tulisko tähän vauvansänky?":love: Viime yönä kun normaalisti todella hyvin nukkuva esikoinen juoksenteli yöllä ja herätti monta kertaa, aamulla totesin vaan että ala valmistautua vaan taas tähän yöheräilyyn :ROFLMAO:..
Mulla oli joo kierto melko selkeä 34-39vrk kspselilla tän vuoden, keväästä selkeästi tasaisempi, ois pitänyt joka tapauksessa poistattaa elokuun lopussa niin vaikutuskin oli varmasti jo madaltunut. Mä lasken että tää on yk1. Kapselin poiston jälkeen tuli tyhjennysvuoto melko heti ja siitä pari viikkoa myöhemmin normaalin kierron mukainen vuoto, josta lasken tämän kierron.

Sun oireet kuulostaa kyllä lupaavilta, pidän peukkuja! :)

Kierto lasketaan niin että kuukautisten alkamispäivä on aina kp1. Päivä jolloin ovulaatio tapahtuu on dpo0 eli joo, sillä tarkoitetaan päiviä ovulaation jälkeen, pysyy sit niitä laskettasessa kärryillä millon mahdollinen kiinnittyminen vois tapahtua yms :)

Mun mies odottaa kyllä kovasti raskautumista, yhteinen projekti tämä on :) Mun mies on tosi ihana ja luonnollinen lasten kanssa, muutama vuosi puhuttu mutta nyt tosiaan vasta yritetään esikoista kun palikat on muuten kasassa :) Kierron vaihetta mies ei halua tietää sen tarkemmin kun että milloin on kuukautiset, ei tuu miehelle paineita touhuamiseen. En myöskään kerro jokapäiväisistä oireista (joita on jos jonkinlaisia olevinaan...) kun hän on vähän sellainen etukäteen murehtija niin kerron jos hän kysyy ja käyn kertomassa tänne teille jokaisen nippauksen :D

@Aloha86, tervetuloa! Hyvin aktiivinen keskustelu on tömö joka on monen osalta jo yrittämistä, eli ehkäisyllä on heitetty vesilintua :) Tervetuloa mukaan! Mulla on oiretta jos jonkinlaista, pikkasen kun lukee aikasempia kirjoituksia niin löytyy mun viime päivien angstailut jos jostain oireista :D
 
@Sandelinos pitääpäs käydä kurkkimassa sun kirjoituksia! :D Onneks tämä palsta löyty, kun en todellakaan viitti miehelle/muulle perheelle tätä asiaa ressata, ni kiva et on muitakin samassa tilanteessa :)

@tefer elikkäs viimekuun ihan ensimmäisinä päivinä lopetin pillerit, ja menkat alkoi 12pvä. Ja kun ovislaskurilla vähä tsekkailin ni olis ovis ollut 26-27 pvä. Ja tänäänkin ollut menkka jomotuksia jos jonkin verran o_O Ja jomotukset tosiaan mulla alkaa 1-2 päivää ennen menkkoja yleensä.. Oviksesta noin 3-4pvä oli nännit kipiät mut ei enään. Vieläku malttais odottaa hetken! :D
 
Mulla on ylipainoa et 83kg menee just sen suosituspainorajan yli ja kapseli aiheutti mulle painonnousua samalla tavalla kun kaikki hormoonivalmisteet mulle tekee. Olin ekan vuoden vuodoton, tokana vuotena tuli yhdet toooooodella kivuliaat kuukautiset kun hommattiin koira ja äitiysvietti iski xD ja nyt kolmas vuos niin haki jo säännöllistä kiertoa..

@Aloha86 ja @tefer tää palsta on kyllä ollu mullekin tärkeä keino päästä kertomaan ja ihmettelemään jollekin mitä mun kehossa tapahtuu. Samalla tutustuu hieman muihin kirjoittelijoihin ja pääsee iloitsemaan ja tukemaan kun samanlaisten asioiden kanssa kuitenkin painitaan..

Mistä tulikin mieleen että miten sulla menee @Nano89 ?
 
Sen verran voisin päivittää vielä omaa napaa, että mulla tuli yöllä vessakäynnillä kerran pyyhkiessä kirkasta limansekaista verta ja olin että ei mun menkat voi vielä alkaa, et melkei 10vrk liian aikaisin! Vatsaa juili koko yön (olin töissä) ja nyt tässä ku oon heräillyt vähän paremmin niin edelleen tuntuu yksi yksittäinen ns. kipupiste kohdussa, ehkä etuseinämässä? Ei oo kova kipu mutta sellanen että sen tuntee ja mietin että oisko jättää illan treeni mahdollisesti väliin. Vuotoa ei tuon kerran jälkeen oo taas tullut, vitsi ku ei ymmärrä mitä tapahtuu.....!!!
 

Yhteistyössä