viimesimmillään ja lopen väsynyt

tänään neuvolassa hemoglobiini vaan 111 ja vauvan sydän äänet oli laskenut...mikä ressaa...tiuskin esikoiselle välillä pienestäkin....tuntuu et oma hyvinvointi on todella heikolla nyt...enkä tiedä miten saan sen nousemaan??henkisessti olen täysin loppu...

onko kellaan väsymystä loppu raskaudesta????


äippä rv 37
 
en ole ihan noin pitkällä mutta loppuvaiheessa kuitenkin (rv 32) Olen myös väsynyt tähän odottamiseen ja etenkin tähän kömpelöön oloon ja mielettömän isolta tuntuvaan mahaan. vaatteet ei meinaa mahtua päälle vaikka vasta tässä vaiheessa ollaan. Loppuaika pitää vissiin olla alasti tai johonkin lakanaan kietoutuneena :LOL: Ottaa päähän kun ihmiset tuijottaa mahaa ihmeissään. Eikö ne ole ennen nähneet raskaana olevaa ihmistä??? Tsemppiä sulle viimeisille viikoille!
 
kolmonen
Mulla vähän sama tilanne, viikko 39 menossa, väsymys painaa kun ei oikein yöllä saa unta herättyä. Vauvan syke oli neuvolassa eilen alhainen, vaikka kätilö vakuutti että silti ihan normaali, itseä huolestuttaa. Tarkkailen jatkuvasti liikkeitä jne. Muuten kaiken pitäisi ola ok, nyt vain tämä huoli vauvelin hyvinvoinnista.
 
rv 36+1
välill oon väsy ku esikko jassaa tehä kiusaa yms...
isukki tekkee reissutöitä (ei o ku vkoloput kotona)
mut kyll tää tästä ...
välill nukun ku esikkoki nukkuu päikkyjä..
(1v9kk kohta)
on onneks viel kesäkuun 10pv/kk:ssa hoijossa
sekii vähä helepottaa et saa levättyy
 
emmi-78
mä olen kanssa väsynyt ja turhautunut tähän möhköfanttioloon, ollaan rv 36 ja vauva on vielä toistaseksi perätilassa, odotellaan jos vaikka kääntyisi. esikko (3v 4kk) rassaa hermoja ja tekee kaikki kaikki kiusat, eilen hajotti melki vauvan sitterin...voimia kaikille muille samassa tilassa oleville, alkaa loppusuora häämöttää...
 
Joo väsyttää vaikka hemo on ihan hyvä!! En tiiä mikä sitte mua väsyttää,mut tulee "kohtauksia" et silmät menis väkisinki kiinni mut nukuppa sitten täälä kun 1,5vuotias touhuilia on kovassa vauhdissa!
Alkaa kyllä todellakin olla hermoja raastavaa tää PAKSU olo,väsymys ja hermo menee pienistäkin asioista :ashamed: hirveä äiti fiilis kun tulee lapsellekkin huudettua.... :headwall:

mmamaa 39+5
 
Täällä kanssa väsyttää jonkin verran, hemoglobiini on 107, mut neuvolassa ei näin lopussa viitsitty määrätä enää rautaa...

Olo on tosiaan möhköfanttimainen ja vauvaakin tuntuu jotenkin olevan kova "ikävä", äkkiä haluis vaan synnyttämään...

Vauvan syke oli eilen neuvolassa 136 (paljon vai vähän?), mutta loogisestikin ajatellen, niin eihän vauvan syke voi ees olla yhtä "nopea" kuin muutamia viikkoja sitten, kun ei pikkuinen loppuvaiheissa mahdu siellä masussa edes paljon liikkumaan...

Voin vain kuvitella miten raskasta teillä on, jotka jo toista (tai useampaa) odotatte, minullakin tuntuu olevan jaksaminen välillä äärirajoilla kun huollettavana on koira (pentu) ja kaksi marsua :LOL:

Jaksamista kaikille, kohta meillä on vauvat sylissä :heart:

Arjaana 37+4<br><br>
 
Mä kans tosi väsy, mulla hb 92, eikä nouse millään, vaik kaikki maholliset keinot on kokeiltu ja rautamerkkiä vaihettu! Jospa se tästä kumminkin mieli virkistys, ku aurinkoa saa ja äippälomalla oon...saa levätä! =)

Onnea ja jaksamista loppuodotukseen!

Kesäheinä-81 rv 36+3
 
toisaalta kiva kuulla että en ole ainut joka on lopen uupunut tähän raskaana oloon ja toivois jo niin paljon lähtöä....
supistelee aikalailla mutta sit ne taas rauhottuu ja on aika kauan kin poissa....
väsymyksen kun sais jollain lailla edes vähä pois tosin esikoinen vie kyllä kamalasti voimavaroja koska täytyy silti yrittää kun kyllä hänkin äitiä tarvitsee :heart: mut ei auta muuta kun jaksaa...


onnea kaikille samassa tilassa oleville kyllä me tästä selvitään :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:26 Arjaana kirjoitti:
Täällä kanssa väsyttää jonkin verran, hemoglobiini on 107, mut neuvolassa ei näin lopussa viitsitty määrätä enää rautaa...

Arjaana 37+4
Omituista! Luulisi, että on tärkeää saada hemppa nousemaan vielä ennen synnytystä, koska tarvitset siinä voimia ja menetät myös verta, joka laskee hemoglobiinia entisestään. Sit oot kyllä tosi väsy vauvan synnyttyä ja jos vauva vielä valvottaa, niin... \|O

 
Mulla on koko raskauden ajan ollu vain muutamia ei-väsymys päiviä... nykyään ihan puhki, johtuneeko sitten isosta masusta, huonosti nukutuista öistä, puutuvista ja särkevistä käsistä... hemppa kun on reipas 124 ollu aika pitkään, kun rautaa aloin syödä toisen komanneksen aikana...
mutta uskon, että rauhottuu tää olo jossain vaiheessa....(hope so) :p

Tseppiä kaikille!!!!

Maariana rv39
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 01:08 leijonaemo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:26 Arjaana kirjoitti:
Täällä kanssa väsyttää jonkin verran, hemoglobiini on 107, mut neuvolassa ei näin lopussa viitsitty määrätä enää rautaa...

Arjaana 37+4
Omituista! Luulisi, että on tärkeää saada hemppa nousemaan vielä ennen synnytystä, koska tarvitset siinä voimia ja menetät myös verta, joka laskee hemoglobiinia entisestään. Sit oot kyllä tosi väsy vauvan synnyttyä ja jos vauva vielä valvottaa, niin... \|O
Hmm... Empä tullut ajatelleeksi :/ Täytyypä varmaan perjantaina neuvolassa pyytää ottamaan tuo hemppa uusiksi ja sitten neuvotella siitä raudan käytöstä... Vauvan kanssa muutenkin olo on varmaan tosi väsynyt, joten olisi kiva jos siitä ei raudan puutteen vuoksi tarvitsisi kärsiä =)

Arjaana 38+1
 
remutar
Hei!
Arjaana: Voit kyllä aloittaa ilman neuvottelujakin sen raudan. Apteekista löytyy monta merkkiä erilaista. Obsidan, retafer, kraufterbluftsaft (nestemäinen yrttimehuvalmiste joka ei koveta vatsaa ja on muutoinkin vatsaystävällinen, saa apteekista ja isommista ruokakaupoista ja luontaistuotekaupasta) ym... Voit ihan hyvin ottaa rautavalmistettta 2 kertaa päivässä noilla hemoglobiineilla ja kun synnytykseen noin vähän aikaa, jotta nousis hyvin. Muistat vaan ettet juo tai syö maitovalmistetta tuntia ennen tai jälkeen raudan oton --> heikentää raudan imeytymistä. Suosittelisin kyllä aloittamaan, jännä ettei th:si ole ppuuttunut tai kantaa ottanut aiemmin.
t. Remutar
 

Yhteistyössä