viiniä viiniä viiniä...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
siis en voi sietää koko juomaa maistuu ihan ylipahalle, ja se muka aikuisten juoma saa olla mutta sit en aikuistu koskaan...!!! ja mitä ruokaan tulee se on aika hyää ilman alkoholiakin=)
 
pöllö
En mäkään voinut aluksi sietää, mutta kun ollaan tuttavien kanssa oltu syömässä niin oon usein ottanut lasillisen seuraksi ja kas kummaa, kaikkeen sitä näköjään tottuu.. Pakko myöntää että viimeksikin oli oikeastaan ihan hyvää, vaikka ei musta varmaan mitään viinien rakastajaa ikinä tule.
 
maitoviini
Viini valkoinen, tarinasi moni tuhat vuotinen.
Viini punainen, kiehtoo mieltä aina yhä uudelleen.
Kuin Midaksen kosketus, sun kultainen kimallus.
Tarinaasi sukellan kuplivaan, voitonmaljaan kuohuvaan.....
 
vieras
Viini on viisasten juoma :) Maku kehittyy mitä enemmän viinejä maistelee. Niillä joilla ei ole maku kehittynyt, eivät tykkää viineistä, ja juovat yleensä kamalia makeita litkuja ja valkkareita.

Itse tuossa jonkin verran yli 20v aloin tutustumaan ruoan kanssa hyviin viinheihin ja maku on kehittynyt, joten pidän etenkin täyteläisitä uuden maailman punaviinineistä.
 
En ole vielä hyvää viiniä maistanut, ja siksipä en sitä ravintolassakaan koskaan ota ruuan kanssa. Jotkut tarjoilijat ihan selvästi ihmettelee, jos yksi pöytäseurueessa ei juo viiniä ja muut juo. Multakin on pari kertaa tultu kysymään, että olenko muuttanut mieltäni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
En ole vielä hyvää viiniä maistanut, ja siksipä en sitä ravintolassakaan koskaan ota ruuan kanssa. Jotkut tarjoilijat ihan selvästi ihmettelee, jos yksi pöytäseurueessa ei juo viiniä ja muut juo. Multakin on pari kertaa tultu kysymään, että olenko muuttanut mieltäni.
Yleensä viinintuntijat eivät tarjoa helmiä sioille eli niille jotka eivät juo viiniä eivätkä niistä mitään ymmärrä tarjotaan huonoja helposti juotavia viinejä.

Maistapa jotain Argentiinalaista täyteläistä viiniä, ne ovat hyviä.
 
myy
Lastenkin makuihin tottumisesta sanotaan muistaakseni, että pitäisi n. 20 kertaa maistaa uutta makua että tottuu. Eihän siihen viinin voimakkaaseen makuunkaan ekalla kerralla välttämättä tykästy. Usein kuitenkin taitaa olla niin, että ne jotka eivät pidä yhtään viinistä niin eivät ole ole maistaneet laadukasta viiniä ja mielellään oikean naposteltavan tai ruuan seurana.
 
joo en oo oppinut viinien päälle. joskus olen ottanut ravintolassa.mutta mielummin otan siiderin tai limua.

mutta toisaaltas en ymmärrä miksi siihen pitäis ylipäätänsä tottua,viiniin meinaan. jos ei välitä niin ottakoot vaikka sitä maitoa tai jotain muuta
 
J
Viini on hyvää. Itekki vähä vahingossa oon alkanu juomaa viiniä. Ensin "tyylikkäästi" valkkaria spritellä :ashamed: ja siittä sit alko vähä maisteleen punkkua ja nykyään tykkään punkuista. Töllössäkin mainostettu Jacob's Creek on tällä hetkellä aika suosikki piffi punkku. :)
 
Mä aina ilmoitan etten oo tarpeeks sivistyny juomaan viiniä (en siis tykkää).

En myöskään tykkää kahvista ja siihen aina ilmoitan, et oon niin pieni vielä etten oo oppinu juomaan kahvia.

Jokusen kerran saanut siis vastata varsinkin tuohon kahvi ihmettelyyn...
 

Yhteistyössä