Viisaudenhampaita poistettu, vielä tihuuttaa verta

Multa poistettiin ma kaksi viisuria ja edelleen tihuuttaa verta, sitä erittyy syljen mukana ja verenmaku suussa kokoajan, kysynkin että onko ihan normia? Soitin ja kysyin tänää hammaslääkäristä ja sanoi vaan että seuraile..
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi86:
Multa poistettiin ma kaksi viisuria ja edelleen tihuuttaa verta, sitä erittyy syljen mukana ja verenmaku suussa kokoajan, kysynkin että onko ihan normia? Soitin ja kysyin tänää hammaslääkäristä ja sanoi vaan että seuraile..
Yritä olla juomatta lämmintä/kuumaa ja älä syljeskele usein jotta se ns veripaikka (semmoin hyytelö sinne kuoppaan) pysyisi ja siten lakkaa vuotamasta.. Mut mene näyttämään loppuvkosta jos ei lakkaa jottei sinne reikään pääse paljon bakteereita ja tulehdu.
 
ktl
noiden kylmien ruokien/juomien lisäksi mä pidin kylmägeelipussia poskella kun ei meinannut millään lakata.Sillä sitten lopulta lakkasi mutta epämiellyttäväähän se oli.
 
ktl
noiden kylmien ruokien/juomien lisäksi mä pidin kylmägeelipussia poskella kun ei meinannut millään lakata.Sillä sitten lopulta lakkasi mutta epämiellyttäväähän se oli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi86:
aih, mut ei sen kauempaa! mulla menossa kolmas päivä ja vielä tihuuttaa... Tosi ärsyä!
en halua pelotella, mutta mulla on joka kerta tulehtunut viisuri (tai siis se kolo) poiston jälkeen just noin, että on tihuutellut verta monta päivää. silloin se poistopaikka ei pääse paranemaan kunnolla, kun ei tuu sitä "veripaikkaa" siihen päälle. jos alkaa tuntua suussa sellainen öklö maku, kantsii hommata saman tien antibiootti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi86:
eli siis antibiootin aloitin heti poiston jälkeen, joten tuskin tulehduksesta johtuvaakaan tuo tihuttelu? Kuinka kauan tätä tihuuttelua uskaltaa seurailla?
Siis se tihuttelu johtaa yleensä tulehdukseen, ja jos sulla on jo antibiootti niin ei pitäis tulehtuakaan... mulla on loppunut toi tihuttelu parissa päivässä, eli en valitettavasti osaa auttaa. Periaatteessa suussa olevan haavan pitäis parantua nopeasti, jos kaikki on muuten kunnossa.
 
vieras
Tuo voi olla ihan normaalia tai sitten ei..sitä pitäs lääkärin kattoa,jos kipua alkaa tuntua ni lääkäriin,perjaintaina jos vielä tihuuttaa verta ni soittasin hl ja vaatisin päästä näytille. voit kyllä laittaa taitoksen ja purra tiukasti yhteen,siitä vois olla apua.
 
tuota tupon puremista olen kokeillut, samoin kylmägeelipussia... ei nähtävästi oo sen kummempaa apua ollut kun tihuuttaa yhä... eli tuolla tihuuttamisella tarkoitan että verta tulee syljen mukana, verenmaku kokoajan suussa :/
 

Yhteistyössä