Viitsinkö hakea kokemattomana siivoojan työtä?

  • Viestiketjun aloittaja "jaa-a"
  • Ensimmäinen viesti
"jaa-a"
Näin mol.fissa imoituksen siivoojan työstä ja minua kiinnostaisi kovasti se kun ei kotonakaan jaksaisi olla vaan työttömänä. Viitsisinkö hakea siihen vaikka minulla ei ole päivääkän alan kokemusta. Työnkesto olisi 3-6 kk ja 2 vuorotyötä. Sanovat hakemuksessa että aiempi siivouskokemus eduksi ja mielellään kokemusta voisi olla myös hotelli-ja ravintola alalta. Minulla on vaan yhteensä 5kk kokemus keittiöapulaisen töistä harjoittelijana ,viittaaan tuohon hotelli ja ravintola alaan.:D Viitsinkö pistää hkaemusta menemään :) Suomenkieli löytyy kuten sitä vaativat.
 
kyllä
Kannattaa hakea. Naapurini, jolla ei ole minkäänlaista koulutusta eikä työkokemusta ( siis 19 wee) ja peruskoulun viimeinen jäi taannoin luokka kesken, sai siivoojan paikan.

Sellaista työtä, jota kukaan koulutettu ihminen ei halua, saa kuka vaan.
 
ggsgs
No jos ilmoituksessa lukee että VAADITAAN koulutus/kokemusta niin aika turha hakea jos ei kumpaakaan ole mutta nythän siinä sanottiin vain että kokemus on eduksi. Joten voit hakea, joihinkin kohteisiin tosiaan halutaan kokeneita siivoojia mutta joihinkin ei tartte olla kokemusta, sitten järjestävät perehdytyksen työhön. :)
 
joskus tehnyt
Siivoustyötä voi hakea kuka vaan. Normaalisti suomalaiset eivät tätä työtä hae, koska pitävät sitä vähän hävettävänä työnä. Olen tehnyt siivoojan töitä ollessani 13 vuotias ja yläasteella vielä. Olisi kummallista ellet pääsisi työhön...:)
Erikoista että vaatimukset ovat noinkin kovat! Sinuna tosin hakisin jotain muuta työtä, vaikka kaupan alalta, minne myös pääsee KUKA TAHANSA, ilman koulutusta.. Työ ei ole niin raskasta kuin siivoaminen ja muutenkin vähän siistimpää. Vaikka tärkeä työ siivoaminenkin on.
 
amanuenssi
Siivoojan työ on helppoa kuin heinänteko sekä vastuuntonta. Jos joku alkaa nyt lässyttää erilaisista seoksista ja aineiden kanssa pelailusta, niin muissa töissä vastaavat riskit ovat satakertaisia. Esimerkiksi lääkärin, hoitajan, lehtitoimittajan tai poliisin työssä vaaditaan oikeasti järkeä ja koulutusta. Monasti voi olla ihmisen henki kyseessä, joten mitä ihmeen perehdytystä tähän siivoamiseen tarvitaan? Eikö ohjeet lue purkin kyljessä..? :O
 
siivoojana itsekin
minäkin hain siivoojaksi (ja pääsin) kun piti saada työ jota pystyy perheen ja opiskelujen ohessa tekemään.

Tutut eivät meinanneet uskoa silmiään kun kuulivat urastani, sillä kämppämme ei näytä siivotulta "koskaan".

Ainahan voi hakea vaikka ei pääsisikään
 
ggsgs
Siivoojan työ on helppoa kuin heinänteko sekä vastuuntonta. Jos joku alkaa nyt lässyttää erilaisista seoksista ja aineiden kanssa pelailusta, niin muissa töissä vastaavat riskit ovat satakertaisia. Esimerkiksi lääkärin, hoitajan, lehtitoimittajan tai poliisin työssä vaaditaan oikeasti järkeä ja koulutusta. Monasti voi olla ihmisen henki kyseessä, joten mitä ihmeen perehdytystä tähän siivoamiseen tarvitaan? Eikö ohjeet lue purkin kyljessä..? :O
Aika kuluneen aiheen valitsit provoamiseen :)
 
hae pois
vaikka olisi ihan VAATIMUKSENA alan koulutus. Itse hain aikoinani nykyistä duunia vaikkei ollut mitään alan koulutusta (IT-ala) ja pääsin vaatimuksista huolimatta puhumalla sisään :)
 

Yhteistyössä