Vika ittessä

  • Viestiketjun aloittaja kysympä vaan
  • Ensimmäinen viesti
kysympä vaan
Onko ketään yh-äitiä, jolla olis pokkaa
myöntää että vika olis ittessä?

Oon kuunnellu tarpeeksi naisten juttuja ja alkaa pikusen hiljaa
ottaa kupoliin kun aina vika on miehessä
ja itse ollaan täydellisiä.

Esimerkiksi:
Oon 100% varma että monen miehen alkoholismin takana on hankala nainen. Eli itse en sekaantuisi alkoholistin ex-muijaan koskaan.

Samoin monesta miehestä on leivottu persoonallisuushäiriöinen vaikka totuus on vain se
että muija on sen ärsyttänyt äärimmilleen.
Kyllähän mies hermostuu kun oikein vimpan päälle ärsytetään.

että sillee
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 16:01 kysympä vaan kirjoitti:
Onko ketään yh-äitiä, jolla olis pokkaa
myöntää että vika olis ittessä?

Oon kuunnellu tarpeeksi naisten juttuja ja alkaa pikusen hiljaa
ottaa kupoliin kun aina vika on miehessä
ja itse ollaan täydellisiä.

Esimerkiksi:
Oon 100% varma että monen miehen alkoholismin takana on hankala nainen. Eli itse en sekaantuisi alkoholistin ex-muijaan koskaan.

Samoin monesta miehestä on leivottu persoonallisuushäiriöinen vaikka totuus on vain se
että muija on sen ärsyttänyt äärimmilleen.
Kyllähän mies hermostuu kun oikein vimpan päälle ärsytetään.

että sillee
Just joo... Sä taidat olla ite just tällänen alkoholisti persoonallisuushäiriöinen joka ei itsessään näe mitään vikaa, vaan syyttää puolisoaan ongelmistaan ja riippuvuudestaan... :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 16:01 kysympä vaan kirjoitti:
Onko ketään yh-äitiä, jolla olis pokkaa
myöntää että vika olis ittessä?

Oon kuunnellu tarpeeksi naisten juttuja ja alkaa pikusen hiljaa
ottaa kupoliin kun aina vika on miehessä
ja itse ollaan täydellisiä.

Esimerkiksi:
Oon 100% varma että monen miehen alkoholismin takana on hankala nainen. Eli itse en sekaantuisi alkoholistin ex-muijaan koskaan.

Samoin monesta miehestä on leivottu persoonallisuushäiriöinen vaikka totuus on vain se
että muija on sen ärsyttänyt äärimmilleen.
Kyllähän mies hermostuu kun oikein vimpan päälle ärsytetään.

että sillee
kyllä varmasti vikaa on kummassakin, mut pettämisestä, alkoholismista ja persoonallisuushäiriöistä on turha syyttää muita. ja jos puoliso on niiiiin ärsyttävä ni miksi sit olla siinä suhteessa? eihän esim se viina mitään ratkaise ja saa kummankin suhteessa voimaan pahoin. kyllä sen verran pitää olla miestä/naista et lähtee reilusti eikä sit syyttele jälkikäteen omista valinnoistaan (join kun olit sellainen ja tälläinen ym.).
 
ja kysymys sit miks ne akat sit roikkuu niis alkkari miehissä?????????? vuositolkulla kattelaan juomista ruikutetaan? on totta tiedän monen monta akkaa jos on todellakin ollut vikaa äijä on lakannu dokaamasta kun akka lähti!! mutta eivätpä sitä myönnä!! äijässä ainavika!! esim. eikukaan lähe vieraisiin/ etsimään parempaa hyvästä suhteesta!!!
mutta eihän näissä yh äideissä mitään vikaa koskaan oo!! :kieh:
ja kuitenkin ruikutetaan siis aika moni et kun ei oo miestä!! ja kehdataan syyttä lapsia kun kukaan ei huoli!!! :kieh: järkyttävää touhua äidiltä !! kun ei voi myöntää että vika on itessä!! ja sit karmee kateus kun miehellä siis ex sellasella menee lujaa ja hyvin uuden puolison ja perheen kanssa!!!
ei voi sanoa kun et voi voi!! sitä saa mitä tilaa!!!!
ja nyt tulee #&%?$!* niskaan kun uskaltaa mennä näin kirjottaa niin täydellistä ihmisistä kuin nää yht jotka tällä pyörii!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 17:00 minä kirjoitti:
ja kysymys sit miks ne akat sit roikkuu niis alkkari miehissä?????????? vuositolkulla kattelaan juomista ruikutetaan? on totta tiedän monen monta akkaa jos on todellakin ollut vikaa äijä on lakannu dokaamasta kun akka lähti!! mutta eivätpä sitä myönnä!! äijässä ainavika!! esim. eikukaan lähe vieraisiin/ etsimään parempaa hyvästä suhteesta!!!
mutta eihän näissä yh äideissä mitään vikaa koskaan oo!! :kieh:
ja kuitenkin ruikutetaan siis aika moni et kun ei oo miestä!! ja kehdataan syyttä lapsia kun kukaan ei huoli!!! :kieh: järkyttävää touhua äidiltä !! kun ei voi myöntää että vika on itessä!! ja sit karmee kateus kun miehellä siis ex sellasella menee lujaa ja hyvin uuden puolison ja perheen kanssa!!!
ei voi sanoa kun et voi voi!! sitä saa mitä tilaa!!!!
ja nyt tulee #&%?$!* niskaan kun uskaltaa mennä näin kirjottaa niin täydellistä ihmisistä kuin nää yht jotka tällä pyörii!!!
mut eiks edelleenkin se mies voi sit itsekin lähteä? etsitään syypäitä omiin tekosiinsa vaan jos ei itsellä ole sen verran selkärankaa et lähtisi.. siis et eikö mieskin voi tehdä sen verran et lähtee jos on niin kauheaa, samoin kuin vaimokin. vai pitääkö ryypätä, pettää ym, vain siks ettei muuten osaa suhteesta päästä eroon. hankitaan näitä "syitä" sit sen tilalle et lähtis reilusti.<br><br>
 
Kivakiva,et saankin syyttää sit itteeni,kun mies sairastu henkisesti!Et niinku minussa se vika,että miestä masensi ja ahdisti (vaikka meillä oli elämä mallillaan)!sehän onkin tutkittu juttu,eihän siihen syynä ookaan lapsuuden traumat,omat persoonallisuustekijät ja häiriöt aivojen välittäjäaineissa, VAAN SE AKKA!Turhaan oon siis tietoa lueskellut tai asiantuntijoita uskonut,kun valetta kaikki!MIES SIIS PIMAHTI IHAN VAAN MINUN TAKIANI!!!Turhaan siis oon ollu kiltti vaimo,hoitanut lapset,leiponut sämpylät,hoitanut kotia ja miestäkin...

TÄSSÄ ON KUULKAA OLLU YMMÄRTÄMISTÄ ITELLÄKIN,ETTÄ TÄLLASTA TAPAHTUU...NIIN ETTÄ PITÄIS VIELÄ KAIKKI SYY OTTAA NISKOILLEEN???

Onhan sitä liittoja,joissa kaikkee #&%?$!*,mut ne on asia erikseen...Ja jokainen tekee itse ratkaisut elämässään...Mut ei kannattais mesota tuohon tyyliin,kun erilaisia tilanteita niin paljon kuin perheitäkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 17:00 minä kirjoitti:
ja kysymys sit miks ne akat sit roikkuu niis alkkari miehissä?????????? vuositolkulla kattelaan juomista ruikutetaan? on totta tiedän monen monta akkaa jos on todellakin ollut vikaa äijä on lakannu dokaamasta kun akka lähti!! mutta eivätpä sitä myönnä!! äijässä ainavika!! esim. eikukaan lähe vieraisiin/ etsimään parempaa hyvästä suhteesta!!!
mutta eihän näissä yh äideissä mitään vikaa koskaan oo!! :kieh:
ja kuitenkin ruikutetaan siis aika moni et kun ei oo miestä!! ja kehdataan syyttä lapsia kun kukaan ei huoli!!! :kieh: järkyttävää touhua äidiltä !! kun ei voi myöntää että vika on itessä!! ja sit karmee kateus kun miehellä siis ex sellasella menee lujaa ja hyvin uuden puolison ja perheen kanssa!!!
ei voi sanoa kun et voi voi!! sitä saa mitä tilaa!!!!
ja nyt tulee #&%?$!* niskaan kun uskaltaa mennä näin kirjottaa niin täydellistä ihmisistä kuin nää yht jotka tällä pyörii!!!
No eipä oo kovin kummonen mies joka kattelee akkaa joka on niin kamala et on ihan alkoholistiks alettava ja vieraissa hypättävä... Munaton nahjus...
 
seis
Kannattaako tällaiseen provoon edes vastata? Nyt hyvät naiset järki käteen! Sivistyneet ihmiset ei moista roskaa kirjoita ja sivistyneet naiset ei tollaiseen törkytekstiin vastaa!
 
No ainakin minun mieheni exä oli todennut, että miehellä on nyt varmaan asiat paremmin kuin hänen kanssaan, hän kuin kuulemma vain huusi ja jäkätti (mies oli samaa mieltä)...
Mutta alkoholismista on kai turha puolisoa syyttää. Nimim. Niin paljon nähnyt :/
 
tai ei, mutta mussa ainakin (nyksänä) on varmaan vikaa, ja en todellakaan ole täydellinen, enkä haluiskaan olla, ja osaan kyllä myöntää idiotismini.. :)
mutta voi kun miehen exäkin osais, tai mua ainaki alkanut ottaa kympillä kupoliin, kun vika on aina minussa! en edes tunne ko.ihmistä,enkä millään tavalla ole astunut hänen reviirilleen kun miehen kanssa tavattu,silti on mun vika kun mies maksaa liian pieniä elareita, mun vika kun mies ei voi ottaa lapsia kun on töissä, mun vika että mies ei tee niinkuin exä haluaa, mun vika jos lapset kiukkuilee äidilleen..ylipäätään kaikki on mun vikaa..mun vika oli viime vkolla kun hän ei päässy parturiin(kun en suostunut pitään vapaapäivää että meille ois voinu tulla isiä katsoon,vaikka isi olikin töissä!! tämä mua ahdistaa, ikäänkuin miehen nyksänä kaikki voidaan vierittää mun niskaan! itse sitten ollaan niin täydellisä kun yksin viedään lapsia eteenpäin( vaikka lapset tapaa isäänsä usein)!!!
mutta onneksi meitä pönttöpäitäkin on olemassa, joiden syyksi voi kaiken pistää,kun itse on niin erinomainen! :D
 
ketjun alkaja
Kirjittelin tämän ainoastaan osoittaakseni, miksei
yh-äidit kelpaa ainakaan mulle.

Nain yh- niin nait koko sopan, jota sitten hämmennellään.

Vuosittain vois valita valtakunnallisen
Suomen varoittavin YH-palkinnon.

Tämän vuoden palkinto on jo jaettu
kruunaamattomalle kirjailijelle, jonka kaikki tietää.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 09:22 ketjun alkaja kirjoitti:
Kirjittelin tämän ainoastaan osoittaakseni, miksei
yh-äidit kelpaa ainakaan mulle.

Nain yh- niin nait koko sopan, jota sitten hämmennellään.

Vuosittain vois valita valtakunnallisen
Suomen varoittavin YH-palkinnon.

Tämän vuoden palkinto on jo jaettu
kruunaamattomalle kirjailijelle, jonka kaikki tietää.
No sinulle on toivottavasti jo tehty vasektomia ettet vaan menisi lisääntymään kenenkään kanssa.
 
peuhu
Itse olen kerran eronnut avioliitosta ja voin ihan rehellisesti myöntää että molemmissa oli vikaa.Itse olin aikaimoinen mäkättävä akka kun en ollut onnellinen siinä suhteessa ja miehellä varmaan sama juttu ettei viihtynyt kotona mäkättävän akan luona ja siitähän se kierre äkkiä syntyi. Nyt eletään molemmat tahoillamme onnellisessa suhteessa ja uskon että molempien käytös puolisoa kohtaan on erilaista. Mä ainakin katsoin peiliin vaikka kipeää teki mut kyllähän se kasvatti ja siitä oppi paljon.

Alkoholismi juttuun on vielä pakko vastata. Meillä oli kaveri piirissä yksi pari jonka vaimo oli kauhea haukkumaan miestään muille... siis mies ei tehnyt mitään oikein tämän naisen mielestä ja hän piti miestään alkoholistina kun ei viikonloppuisin viihtynyt yhtään kotona. No mies kypsyi siihen mäkätykseen lopulta ja löysi sittemmin uuden onnenkin jonka kanssa viihtyy hyvin kotona. Tämä ex käytää nykyisin paljon enemmän alkoholia kuin tämä mies. Eli mun mielipide on että huono parisuhde VOI ajaa liialliseen alkoholin käytöön... vaikka todellisuudessa tämä mies ei koskaan ollut mikään alkoholisti vaan se oli naisen dramatisointia.
 
Yodottaja66x
Niin ,

eiköhän jokaisen ihmisen OMALLA vastuulla ole se miten elämässä väistämättä vastaantuleviin ongelmiin suhtautuu, miten niitä käsittelee ja miten niistä selviää. Ongelmia voi tulla työelämässä, sairauksien muodossa tai vaikkapa parisuhteissa. Kaikki ihmiset eivät ole juuri MINULLE aina ylikivoja. Kummallista ?
Se, että joku päätyy vaikeuksien vuoksi ryyppäämään, huumeisii, mielenterveysongelmiinn tai itsemurhaan ei KOSKAAN ole vain toisen ihmisen vika , vaan ko ratkaisuun päätyjän OMA päätös. Ihminen on itsekin vastuussa omasta elämästään - ei vain ympäristö, ystävät, työkaverit, 'hankalat muijat' tai yhteiskunta.
Tässä kirjoittelussa alkuperäinen - ja muutkin - ovat onnistuneet asettumaan sellaiseen asemaan, että luulevat ettei juuri heidän kohdalleen vaikeuksia voisi tulla. Valitettavasti voi . Vaikka kuinka muuta 'päättäisit' voit jossain elämäsi vaiheessa päätyä avioeroon, leskeksi, yksinhuoltajaksi - ilman omaa 'päätöstä'.
Näiltä voi varmaan aukottomasti välttyä vain siten, ettei ota pariutumisen tai perheenperustamisen riskiä.

Edellisen kirjoittajan ajatuksissa se on kohdallaan - että ihmisten väliset kemiat toimivat eri suhteissa eri tavoin. Joku saa paremmin esiin meissä hyviä puolia , joku huonoja. Tai sitten tosiaan opimme elämästä siinä välissä jotain , itsestämmekin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 16:29 Yodottaja66x kirjoitti:
Niin ,

eiköhän jokaisen ihmisen OMALLA vastuulla ole se miten elämässä väistämättä vastaantuleviin ongelmiin suhtautuu, miten niitä käsittelee ja miten niistä selviää. Ongelmia voi tulla työelämässä, sairauksien muodossa tai vaikkapa parisuhteissa. Kaikki ihmiset eivät ole juuri MINULLE aina ylikivoja. Kummallista ?
Se, että joku päätyy vaikeuksien vuoksi ryyppäämään, huumeisii, mielenterveysongelmiinn tai itsemurhaan ei KOSKAAN ole vain toisen ihmisen vika , vaan ko ratkaisuun päätyjän OMA päätös. Ihminen on itsekin vastuussa omasta elämästään - ei vain ympäristö, ystävät, työkaverit, 'hankalat muijat' tai yhteiskunta.
Tässä kirjoittelussa alkuperäinen - ja muutkin - ovat onnistuneet asettumaan sellaiseen asemaan, että luulevat ettei juuri heidän kohdalleen vaikeuksia voisi tulla. Valitettavasti voi . Vaikka kuinka muuta 'päättäisit' voit jossain elämäsi vaiheessa päätyä avioeroon, leskeksi, yksinhuoltajaksi - ilman omaa 'päätöstä'.
Näiltä voi varmaan aukottomasti välttyä vain siten, ettei ota pariutumisen tai perheenperustamisen riskiä.

Edellisen kirjoittajan ajatuksissa se on kohdallaan - että ihmisten väliset kemiat toimivat eri suhteissa eri tavoin. Joku saa paremmin esiin meissä hyviä puolia , joku huonoja. Tai sitten tosiaan opimme elämästä siinä välissä jotain , itsestämmekin.
Näitä samoja asioita minä allekirjoitan myös =) =)
 
Jokainen on ITSE vastuussa itsestään ja elämästään, käyttäytymisestään, alkoholismistaan, mielenterveysongelmistaan jne. Jokaisessa ihmisessä on hyvää ja pahaa, kukaan ei yksin ole syyllinen mihinkään. Mutta lapset ovat viattomia aikuisten sekoilusta, heille ei tarvitse olla katkera eikä purkaa pahaa oloaan. Aikuiset ottakoon itse vastuun ongelmistaan. T: Onnellinen yh-nainen.
 
vastaus
Provo tai ei. Vastaan.
Olen kahdesti eronnut ja taas uudelleen suhteessa - kamalaaaaa!!??!! Mikä ihminen se tommonen oikein on !

---Ensimmäistä nimitän teinisuhteeksi, niin nuoria oltiin. En ajanut miestä alkoholismiin. Hän osasi sen jo ennen minuakin, hoiti vaan niin hienovaraisesti ja ovelasti - puheissaan paheksui ja vastusti alkoholin käyttöä mutta ryyppäsi sitten sikakännit aina kun mahdollisuus tuli... että meni kauan ennenkuin tajusin, ja alkuun sitä toki pitikin vain semmosena miten nuoren nyt alkoholia ottavat.

Jos tämän miehen alkoholismissa vika olisi ollut minussa,hänen olisi pitänyt lopettaa se tissutteli, kun minusta eroon pääsi, eikö vaan? Minä kun olin kaiken pahan alku ja juuri, hänenkin mielestään. Mitään hyvää minussa ei ollut. Silti ei olisi halunnut erota. ??

Mutta eron jälkeen ja uuden, täydellisen ja ihanan naisen myötä hänen viinan käyttönsä vaan paheni ja lopulta ryyppäsi rahansa, omasuutensa, firmansa, henkensä.

--- Toisessa liitossa katson että eroon johtavissa syissä oli vikaa minussakin mutta vikaa oli miehessäkin.
Miehellä oli edellinen ero käsittelemättä, kompleksikimppu joka ei halunnut hakea itselleen apua.
Ongelmien tullessa minä ahdistuin, omat lapset olivat murrosiässä ja elämä kotona taistelua ja riitelyä.
Miestä alkoi ärsyttää että joutuu "elättämään " minun lapsiani: minun lasteni takia hänen piti hankkia niin iso asunto (minulla ei ollut alkupääomaa eikä hän halunnut minua osalliseksi maksmaaan sitä asuntoa millään tavalla, halusi pitää sen kokonaan itsellään, esim. että olisin ottanut osan lainasta nimilleni ja hoitanut sen, töissä kuitenkin kävin) ja maksaa niin isoa asuntolainaa ; minun lasteni takia piti olla iso perheauto ; minun lasteni takia olimme perhe, ja lomamatkat olivat kalliimpia ja ne piti suunnitellakin jotenkin - yksin ollessa hän voisi lähteä pikalähdöille vaikka Intiaan ja asua halvemmin ja ilman autoa ja tehdä mitä huvittaa...

Kun minä lapsineni olin se tulppa hänen unelmiensa toteutumiselle, miksi hän ei lähtenyt ja jättänyt meitä???? :headwall:

Ei, hän hankki toisen naisen (siitä ei ollut kiinni etteikö minultakin olisi saanut, kompleksikimppu ei vaan halunnut enää - rakkaus oli loppunut siis mutta kauniita puhui paljon). Siltikin eroan vetkutti, vatkutti, kuvitteli että minun kanssa voisi ystävänä erota jos kerran vieraissa on ensin käynyt ja eroa suunnitellut vuosikausia. Kauniita puhui mutta teot olivat vahvassa ristiriidassa puheiden kanssa ja minä ahdistuin ja huusin ja riitelin ja olin ruma, ahdistunut, jäkättävä akka.

--- Kävin lyhyehkössä mutta perusteellisessa terapiassa, suosittelen sitä ap:llekin. Avaa näkymiä ja ymmärrystä omaan itseensä, ja sitä kautta löytyy ymmärrystä ja hyväksyntää muillekin ihmisille vaikka heidän elämänsä kovin erilainen onkin ja vaikka tekevätkin ratkaisuja, joita itse ei ymmärrä tai joihin itse ei ryhtyisi.

Siksipä olenkin eri ihminen nyt kuin muutama vuosi sitten. Ns. sinut itseni kanssa. Luonteeni, josta nämä kaksi edellistä valittivat, ei ole muuttunut, perusluonne. Olen ihan yhtä temperamenttinen ja nopea ja vaativa ja äkkipikainen ja kiltti ja joustava ja toiset huomioon ottava.

Nykyinen mies on myös omasta erostaan oppia ottanut eikä kanna samoja ongelmia tai käytösmalleja mukana tähän suhteeseen. Ja koska meillä on samat elämänarvot ja kunnioitus toisiamme kohtaan, se kestää ja pysyy silloinkin kun suhteeseen tulee ryppyjä ja rakkaus on laimeammassa vaiheessa.
Hoidamme parisuhdettamme - kun edellisissä liitoissa kumpikaan emme sitä tehneet.
 
joopajoo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 16:29 Yodottaja66x kirjoitti:
Edellisen kirjoittajan ajatuksissa se on kohdallaan - että ihmisten väliset kemiat toimivat eri suhteissa eri tavoin. Joku saa paremmin esiin meissä hyviä puolia , joku huonoja. Tai sitten tosiaan opimme elämästä siinä välissä jotain , itsestämmekin.
Jokaisen ihmisen olisi syytä katsoa peiliin ja tutkiskella itseänsä ja miten toimii parisuhteessa. Kyllä omaa käyttäytymistään VOI MUUTTAA, JOS HALUAA! Jos arvostaa puolisoansa, niin pystyy itseään muuttamaan. Eli ei voi toisen ihmisen vastuulle jättää sitä, että ero tuli ja hei syy oli se , että sait minussa näkyviin enemmän huonoja puolia. Ei voi yksin miestä syyttää, kyllä se vika on molemmissa.
Ennemmin uskon tähän kemiaan ihmisten välillä!
 
Blue
Eiköhän jokaiseen avioeroon tarvita kaksi osapuolta. Ei ole myöskään tyytymättömiä vaimoja, jos on täydellisiä miehiä - tai päinvastoin.
Eipä se syyllisen etsiminen mitään hyödytä. Parempi erota, jos ei yhdessä osaa elää! Voi etsiä paremman. Eipä ne yh-isätkään niin haluttua "kamaa" ole. Ei kukaan lapseton nainen kovin innokkaasti yh-isää itselleen halua, mieluummin ottaa ilman lapsia. Luepa noita uusperheellisten palstoja, niin näet mitä mieltä uusioäipät on miehensä lapsista. Ei kaunista katsottavaa/luettavaa! :saint:
 
tässä just
Lainaus:
14.03.2007 klo 16:29 Yodottaja66x kirjoitti

Edellisen kirjoittajan ajatuksissa se on kohdallaan - että ihmisten väliset kemiat toimivat eri suhteissa eri tavoin. Joku saa paremmin esiin meissä hyviä puolia , joku huonoja. Tai sitten tosiaan opimme elämästä siinä välissä jotain , itsestämmekin.


Jokaisen ihmisen olisi syytä katsoa peiliin ja tutkiskella itseänsä ja miten toimii parisuhteessa. Kyllä omaa käyttäytymistään VOI MUUTTAA, JOS HALUAA! Jos arvostaa puolisoansa, niin pystyy itseään muuttamaan. Eli ei voi toisen ihmisen vastuulle jättää sitä, että ero tuli ja hei syy oli se , että sait minussa näkyviin enemmän huonoja puolia. Ei voi yksin miestä syyttää, kyllä se vika on molemmissa.
Ennemmin uskon tähän kemiaan ihmisten välillä!

Tänään klo 10:33


Blue
Vieras Otsikko: VS: Vika ittessä
Eiköhän jokaiseen avioeroon tarvita kaksi osapuolta. Ei ole myöskään tyytymättömiä vaimoja, jos on täydellisiä miehiä - tai päinvastoin.
Eipä se syyllisen etsiminen mitään hyödytä. Parempi erota, jos ei yhdessä osaa elää! Voi etsiä paremman. Eipä ne yh-isätkään niin haluttua "kamaa" ole. Ei kukaan lapseton nainen kovin innokkaasti yh-isää itselleen halua, mieluummin ottaa ilman lapsia. Luepa noita uusperheellisten palstoja, niin näet mitä mieltä uusioäipät on miehensä lapsista. Ei kaunista katsottavaa/luettavaa!

Tänään klo 10:57


TOTTA;
tuttavana hyvin hyvin läheinen nuori nainen, joka seurusteli N:n kanssa. Rajuja riitoja, N kävi käsiksi tyttöön , vaikka kotoaan ei mitään väkivallan merkkejä ollut oppinut. Eron jälkeen riitaa julkisella paikalla, bussissa, huorittelia, tyttö kävi päälle.
Palasivat yhteen, kaikki annettu anteeksi, eihän siitä mitään tullut, erosivat taas.
Ymmärrän N:ää, tyttö osaa tehdä käytöksellään hulluksi muut ihmiset, mutta nuori hän vasta olikin, ei edes täysi-ikäinen.

Tyttö löysi uuden kaverin, K:n. Oi onnea. Mutta kun piti muuttaa yhteen, ja saman tien alkoi aivan järjettömät ja typerät riidat. K oli tarkka reviiristään: kirjahyllystäkin hyllymitat mitattiin millimetrimitalla, että kummallakin on yhtä paljon, ettei tyttö saa enemmän, sitä paitsi kirjahylly on hänen ja vaikka tyttö sitä inhosi syvästi, ei vaihtoon suostunut.
Sama risojen sohvakalustojen ja risan olohuoneen pöydän kanssa.

K kontrolloi mitä tyttö saa syödä: koska K inhosi ruokalajia X ja tyttö sitä rakasti, tyttö ei sitä saanut syödä - vaikka K oli terveysintoilija ja ruoka oli mielettömän terveellinen. Makeiset lensi pitkin seiniä, ne oli kiellettyä. Tyttö puputti salaa.
Riitoja, itkuja, eripuraa, K jyräsi, tyttö yritti keskustella, sovitella, K ei suostunut, hän oli oikeassa.

Lopulta ero, K:lle kova pala. Tyttö helpottunut, pohti perusteellisesti alisteista suhdettaan.

Nuori nainen tapasi E:n. Ja muuttui täysin. Valoisa, optimistinen, iloinen, avoin, tasapainossa - sellainen kuin tyttö todellisuudessa on.
Temperamettinen ja itsepäinen tyttö on edelleen, E näkee hänessä kuitenkin pelkkää hyvää, puuttuu enemmänkin toimintaan ja tekemiseen kuin perusluonteeseen (miksi teit noin - EIKÄ: miksi olet tommonen) ja hokee: upea nainen.

Miten tämä sama ihminen voi olla niin erilainen nyt? Ei hän olekaan. Hän on löytänyt itselleen sopivan kumppanin. Ei "se on ihan samanlainen kuin minä" koska kaksi samaa palapelin palaa ei käy yhteen, ei vaikka miten runnot.
He ovat sopivasti samanlaisia ja silti sopivasti erilaisia, toisiinsa kloksahtavat palaset.

 

Yhteistyössä