villasukankutojat

  • Viestiketjun aloittaja sukaton
  • Ensimmäinen viesti
sukaton
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
1 seisemän veljestä kerä menee. ja en suostuisi tekemään edes maksusta, jos joku pyytäisi. kukaan ei kuitenkaan maksa niin paljon, että pääsisi tuntipalkoille!
eli kuinka paljon pitäisi maksaa??
 
työäiti
määrittele itsellesi tuntipalkka ja laske kuinka kauan mene sukissa, siihen lisää ison kerän hinta eli neljä viisi euroa. Kyllä mullakin useampi tunti menee sukkien teossa
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
1 seisemän veljestä kerä menee. ja en suostuisi tekemään edes maksusta, jos joku pyytäisi. kukaan ei kuitenkaan maksa niin paljon, että pääsisi tuntipalkoille!
No ne nyt neuloo parissa illassa. Jos on joku tuttu, ni en paljon pyytäis. Nyt meinaan kutoa ihan joululahjax kummitytön äidille, kun se valitteli jalkojensa palelua ja raukkaparalle ei oo yksiäkään villasukkia.
 
vieras
Mulla riittää hyvin 150 gramman 7veljestä lankakerä miehen sukkiin. Kudon siskon perheelle kaikille sukat (5 henkilölle) ja en kyllä ajatellut yhtään ottaa rahaa siitä. Mulle se on vaan ajakulua ja kivaa ajanvietettä. :)
 
sukaton
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla riittää hyvin 150 gramman 7veljestä lankakerä miehen sukkiin. Kudon siskon perheelle kaikille sukat (5 henkilölle) ja en kyllä ajatellut yhtään ottaa rahaa siitä. Mulle se on vaan ajakulua ja kivaa ajanvietettä. :)
et viitis kutoa tännekin

 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
1 seisemän veljestä kerä menee. ja en suostuisi tekemään edes maksusta, jos joku pyytäisi. kukaan ei kuitenkaan maksa niin paljon, että pääsisi tuntipalkoille!
No ne nyt neuloo parissa illassa. Jos on joku tuttu, ni en paljon pyytäis. Nyt meinaan kutoa ihan joululahjax kummitytön äidille, kun se valitteli jalkojensa palelua ja raukkaparalle ei oo yksiäkään villasukkia.
No niin, pariin iltaan mahtuu tunti jos toinenkin!!! Sanotaan, että yhteen sukkaan menisi 4 tuntia, jolloin kahteen menisi 8 tuntia. Vaikka haluaisi vaan 5 euroa/tunti, tekisi se silti jo 40 euroa! + lanka päälle, eli vähintään 45 euroa. Kuka maksaisi sukista niin paljon? Ja minä ainakaan en neljässä tunnissa miesten sukkaa kudo, kyllä siihen menee paljon enemmän aikaa.
 
Myhkyfantti
Samoilla linjoilla muiden vastanneiden kanssa langan menekistä, mutta vaikuttaa siihen myös käsiala, että paljonko lankaa menee! Mulla miehen sukkiin menee vähän reilu yks kerä 7veljestä koska miehen kinttu on melkonen räpylä (44)! :p

Ajallisesti mulla menee max 7 tuntia. Katson samalla telkkaria..

Hinnasta mie en mittää ossaa sannoo... ehkä langan hinta ja postarit ja "omatunto" =)
 
Syksy
Just ajattelin samaa kuin Myhkyfantti, että yhdestä 7 veljestä -kerästä en kyllä ukolle sukkia tee, menee noin 1,5 kerää. Ukon kengännumero on 47.

Minä ottaisin hintaa varmaankin noin 20 euroa sukkaparista (jos ei ole kokoa 47 vaan normaalimpi koko).
 
Syksy
Piti vielä kommentoimani aikaa, että minä kudon yleensä telkkaria katsellessa, kun siihen kutoukseen ei nyt niin koko ajan tarvitse katsoa. Yksi sukka valmistuu yhdessä illassa, jos on enempi katsottavaa kuin yksi ohjelma.
 

Yhteistyössä