Vinkit kirpparimyyjälle?

Lasten tavaroista, leluista, vaatteista jne kyse ja jonkun verran äitiysvaatettakin mukana menossa.

Mitä kaikkea ois hyvä ottaa huomioon että menis varmasti kaupaksi? Muuta kuin edullinen hinta?

Ja siis kyseessä viikko / 2 pöytää.
 
Esillepano, esillepano. Kyllähän sitä itsekin katsoo mieluiten ne paikat, missä heti näkee kiinnostavat tavarat ja kokonaisuus on siisti, puhdas ja selkeä. Pitää siis järjestellä ja siivota pöytää. Vaatteista olisi varmaan kiva heti nähdä, mitä kokoja on tarjolla ja missä.

Itse sorrun usein pihakirppiksellä tunkemaan pöydän täyteen ja eihän sieltä ole helppo niitä omia kiinnostuksen kohteita löytää.
 
Noista kokojutuista meinasinkin että laitan hintalappuun ja lisäksi pöytään isomman lapun pinojen viereen.

Joka päivä en ehdi käymään pöytää siivoamassa, mutta mietin että auttaisko jotkut muovi- tai pahvilaatikot pitämään pinoja siistimpinä?
 
Mulla oli muovilaatikoita, joissa luki "housut 62-68 cm"," housut 50-56 cm" jne. Ja kyllä pysyi todella siistinä.

Henkarille tietenkin kaikki mikä mahtuu, mutta älä tunge liian täyteen.

Iso lappu jossa lukee "tytölle vaatteitaa, koot 50-68 cm", jolloin poikalasten äidit eivät turhaan myllää ja sekoita kojuasi.

Jos sulla kerran on 2 pöytää, niin jaa koot siten, että toiselle pöydälle vauvanvaatteet ja äippävaatteet ja toiselle sitten isommat...tai sitten jaat sukupuuolen mukaan. Helpottaa tosiaan sitä, ettei turhaan myllätä sitä pöytää.

ÄLÄ kiinnitä intalappua vaatteeseen niitillä, se jättää reijät. Kokolappuun toki voit kiinnittää. Äläkä myöslään ammu pyssyllä sitä "siimaa" johon tulee hintalappu, jollet laita sitäkin sitten joko saumaan tai kokolappuun.

Kaikki tarhaiset ja rikkinäiset suosittelen jättämään kotiin...jos katselen pöytää ja silmiini osuu tahrainen vaate, lopetan katselun siihen. Sellaisesta pöydästä kun voi tahravaatteita löytyä enempikin, eikä mulla ole aikaa etsiä, että josko sieltä ehkä jotain puhdastakin löytyisi.
 
Jos mahdollista,ni vaatteet henkareihin,kunnon kokomerkinnöin. Puhtaita ja raikkaita vaatteita ja silitettyinä .. huonompi ( läikkäisiä ja pikkureikäisiä laittaisin erikseen pahvilaatikkoon halvemmalla myytäväksi). Lelut pakkaisin vielä pestyinä ja tuuletettuina läpinäkyviin muovipusseihin. Hyvä ideat tuo,että pitäis pinot siisteinä laatikkojen avulla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adamas:
Jos mahdollista,ni vaatteet henkareihin,kunnon kokomerkinnöin. Puhtaita ja raikkaita vaatteita ja silitettyinä .. huonompi ( läikkäisiä ja pikkureikäisiä laittaisin erikseen pahvilaatikkoon halvemmalla myytäväksi). Lelut pakkaisin vielä pestyinä ja tuuletettuina läpinäkyviin muovipusseihin. Hyvä ideat tuo,että pitäis pinot siisteinä laatikkojen avulla..
Itsekkin inhoan sitä, että jotkut myyvät likaisia vaatteita..mutta kuulemma niitäkin etsitään..jotkut ketkä niit osaa fiksata
 
Likaiset ja rikkinäiset olen valmiiksi karsinut pois, mä en itsekään voi sietää sitä että pöytä näyttää kauempaa houkuttelevalta mutta tarkemmin katsoessa huomaa vaatteet ihan läikkäisiksi ja kirjat rikkinäisiksi.

Tuo pöydittäin jaottelu on kanssa hyvä idea, mammavaatteet menee ihan eri rekille muutenkin mutta laitan joko koottain tai sukupuolittain lastenvaatteet eri pöytiin ainakin.

Tuon kirppiksen ohjeissakin mainittiin että hintalaput vain nuppineuloin tai teipein, eli vaatteiden osalta käännyt nuppineuloittamisen puolelle.

Silittää ajattelin ainakin kaikki jotka pahemmin ryppyisiä ovat, tuskin jokaista t-paitaa käyn läpi mutta kuitenkin pääosan.

Leluja varten mietinkin että ostan sellaisia isompia minigrip -pusseja joihin ne saa sitten kätevästi.

Kiitos vinkeistä ja lisää otan vielä vastaan :)
 
miu
Toi silitys on hyvä juttu. Jotkut tuovat suoraan koneesta kylläkin puhtaita, mutta kauheita ryttykasoja.. en viitsi itse edes katsella sellaisia.
Samoin kaikki puklua sisältävät vaatteet kannattaa jättää pois, en ainakaan itse halua ostaa
omalle lapselleni paitaa jossa on jonkun toisen soseet :D
Myös toi pöydän siivoominen joka päivä on hyvä!
 
vendela
Mun mielestä noi laatikot on parhaita varsinkin ihan pienille vaatteille ja hatuille yms. koska niistä on hyvä penkoa ja pöytä on suht järjestyksessä parinkin päivän päästä.Ja se ois hyvä ettei poikien ja tyttöjen vaatteet oo sekasin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Likaiset ja rikkinäiset olen valmiiksi karsinut pois, mä en itsekään voi sietää sitä että pöytä näyttää kauempaa houkuttelevalta mutta tarkemmin katsoessa huomaa vaatteet ihan läikkäisiksi ja kirjat rikkinäisiksi.

Tuo pöydittäin jaottelu on kanssa hyvä idea, mammavaatteet menee ihan eri rekille muutenkin mutta laitan joko koottain tai sukupuolittain lastenvaatteet eri pöytiin ainakin.

Tuon kirppiksen ohjeissakin mainittiin että hintalaput vain nuppineuloin tai teipein, eli vaatteiden osalta käännyt nuppineuloittamisen puolelle.

Silittää ajattelin ainakin kaikki jotka pahemmin ryppyisiä ovat, tuskin jokaista t-paitaa käyn läpi mutta kuitenkin pääosan.

Leluja varten mietinkin että ostan sellaisia isompia minigrip -pusseja joihin ne saa sitten kätevästi.

Kiitos vinkeistä ja lisää otan vielä vastaan :)
Tää kuulostaa hyvälle. Suurin turn off kirppareilla on nukkaiset vaatteet ja kalliit hinnat. N. 1/3 alkuperäisestä hinnasta on aika sopiva kun laittaa vaatteita kirppareille. Jos on laput kiinni niin silloin enemmän. Itse en koskaan maksaisi esim. käytetystö bodystä 1-2 ? enempää jos kyseessä on joku lindexin yms. body.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Leluja varten mietinkin että ostan sellaisia isompia minigrip -pusseja joihin ne saa sitten kätevästi.
Mä luulen että investointi minigrippiin ei kannata. a) ihmiset voivat vähän muutella sisältöä ja b) ne ovat kalliita (syö sun voittoasi). Halvempikin pussi vaikka niitattuna kiinni käy. Mä oon ostanut pikkuautoja myös niin, että autot oli kiinnitetty pahviin ja muovipussi hintoineen pöyräytetty päälle + kiinnitetty.

 
Mulla alkaa kans 2viikon kirppisjakso kohtapian. Mietin, että jos laittaa esim lelut, pipot ja sukat/sukkahousut laatikoihin ja kylkiin laput niin jaksaako ihmiset tonkia ne sieltä? Jos laittaa vaikka ylähyllylle? Muutoin meinasin laittaa pöydän reunaan kokolaput 62-68, 74-80 ja 86-92 ja siihen pinoon vaatteet, ei kovin korkeita pinoja. Lapuissa on ilmoitettu myös koko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Leluja varten mietinkin että ostan sellaisia isompia minigrip -pusseja joihin ne saa sitten kätevästi.
Mä luulen että investointi minigrippiin ei kannata. a) ihmiset voivat vähän muutella sisältöä ja b) ne ovat kalliita (syö sun voittoasi). Halvempikin pussi vaikka niitattuna kiinni käy. Mä oon ostanut pikkuautoja myös niin, että autot oli kiinnitetty pahviin ja muovipussi hintoineen pöyräytetty päälle + kiinnitetty.
No sen on kyllä totta... ajattelin vain sitä että nuo perus-pakastepussit on niin sameita ettei näe kunnolla läpi, mutta kai niitä on muitakin välimuotoja :)
 
b
Mä en kyllä tykkää penkoa pinoja, joissa hintalaput on nuppineuloilla. Ne pistelee ja irtoaa helposti. Joten suosisin maalarinteippiä tai kaikista paras on, kun ompelee hintalapun kiinni muutamalla langanpistolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moet:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Likaiset ja rikkinäiset olen valmiiksi karsinut pois, mä en itsekään voi sietää sitä että pöytä näyttää kauempaa houkuttelevalta mutta tarkemmin katsoessa huomaa vaatteet ihan läikkäisiksi ja kirjat rikkinäisiksi.

Tuo pöydittäin jaottelu on kanssa hyvä idea, mammavaatteet menee ihan eri rekille muutenkin mutta laitan joko koottain tai sukupuolittain lastenvaatteet eri pöytiin ainakin.

Tuon kirppiksen ohjeissakin mainittiin että hintalaput vain nuppineuloin tai teipein, eli vaatteiden osalta käännyt nuppineuloittamisen puolelle.

Silittää ajattelin ainakin kaikki jotka pahemmin ryppyisiä ovat, tuskin jokaista t-paitaa käyn läpi mutta kuitenkin pääosan.

Leluja varten mietinkin että ostan sellaisia isompia minigrip -pusseja joihin ne saa sitten kätevästi.

Kiitos vinkeistä ja lisää otan vielä vastaan :)
Tää kuulostaa hyvälle. Suurin turn off kirppareilla on nukkaiset vaatteet ja kalliit hinnat. N. 1/3 alkuperäisestä hinnasta on aika sopiva kun laittaa vaatteita kirppareille. Jos on laput kiinni niin silloin enemmän. Itse en koskaan maksaisi esim. käytetystö bodystä 1-2 ? enempää jos kyseessä on joku lindexin yms. body.
Jep, mulla on ihan ekana tärkeimpänä vain saada nuo tavarat ja vaatteet pois nurkista, se on vain bonusta jos niistä vielä joku jotain maksaa. Itse en kauheasti lastenvaatteita kirpparilta ostele koska yleensä ne on niin älyttömän hintaisia, mutta ihan pikkuisille vauvoille olen löytänyt fiksuun hintaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Mä en kyllä tykkää penkoa pinoja, joissa hintalaput on nuppineuloilla. Ne pistelee ja irtoaa helposti. Joten suosisin maalarinteippiä tai kaikista paras on, kun ompelee hintalapun kiinni muutamalla langanpistolla.
Pysyiskö maalarinteipillä teipattu paperinen hintalappu vaatteessa hyvin, jättämättä jälkiä?
 
b
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Mä en kyllä tykkää penkoa pinoja, joissa hintalaput on nuppineuloilla. Ne pistelee ja irtoaa helposti. Joten suosisin maalarinteippiä tai kaikista paras on, kun ompelee hintalapun kiinni muutamalla langanpistolla.
Pysyiskö maalarinteipillä teipattu paperinen hintalappu vaatteessa hyvin, jättämättä jälkiä?
Pysyy se ainakin ytä hyvin kun nuppineulalla, paremminkin. Eikä jää jälkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Mä en kyllä tykkää penkoa pinoja, joissa hintalaput on nuppineuloilla. Ne pistelee ja irtoaa helposti. Joten suosisin maalarinteippiä tai kaikista paras on, kun ompelee hintalapun kiinni muutamalla langanpistolla.
Pysyiskö maalarinteipillä teipattu paperinen hintalappu vaatteessa hyvin, jättämättä jälkiä?
Mä luulen et sitä maalarinteippiä saa vetää aika päkät jos meinaa että pysyy, siihen tarttu kumminkin vaatteesat nukkaa ja kun ihmiset sitä vellaa niin se irtoo pikkuhiljaa. Itse laitoin tälläkertaa ompelemalla laput.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Mä en kyllä tykkää penkoa pinoja, joissa hintalaput on nuppineuloilla. Ne pistelee ja irtoaa helposti. Joten suosisin maalarinteippiä tai kaikista paras on, kun ompelee hintalapun kiinni muutamalla langanpistolla.
Pysyiskö maalarinteipillä teipattu paperinen hintalappu vaatteessa hyvin, jättämättä jälkiä?
Monasti olen ostanut tuotteen, jonka hintalappu on laitettu vaatteeseen kontaktimuovilla...pysyy todella hyvin, eikä jätä jälkiä. Maalarinteipin pysyvyys on vähän niin ja näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Mä en kyllä tykkää penkoa pinoja, joissa hintalaput on nuppineuloilla. Ne pistelee ja irtoaa helposti. Joten suosisin maalarinteippiä tai kaikista paras on, kun ompelee hintalapun kiinni muutamalla langanpistolla.
Pysyiskö maalarinteipillä teipattu paperinen hintalappu vaatteessa hyvin, jättämättä jälkiä?
Monasti olen ostanut tuotteen, jonka hintalappu on laitettu vaatteeseen kontaktimuovilla...pysyy todella hyvin, eikä jätä jälkiä. Maalarinteipin pysyvyys on vähän niin ja näin.
Tuon kirpparin ohjeissa luki myös että 'ei tarralappuja' - veikkaan että sama koskis kontaktimuovia? Syytä en tiedä miksi :ashamed:

Mä haluaisin kyllä keksiä nuppiksille vaihtoehdon, pistelee ne neulatkin ja tarttuu toisiin vaatteisiin jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Toi silitys on hyvä juttu. Jotkut tuovat suoraan koneesta kylläkin puhtaita, mutta kauheita ryttykasoja..
Kauhee duuni silittää ja sitten myydä 50 senttiä per vaate. Sitäpaitsi eikös kaikki laita ostetut kirpparivaatteet suoraan pyykkiin kuitenkin.

 

Yhteistyössä