Vinkkeja turvaistuimen valinnassa

Jos menee pitempään, niin turvallisuus on heikompi nyt lapsen ollessa pienempi. Ei ole täydellistä vaihtoehtoa. esim 0-18kg tai 9-18kg istuin on oikeamman kokoinen nyt. Turvaistuin on aina parempi kuin ilman turvaistuinta, mutta toki niissä on turvallisuuden suhteen eroja.

* istuimen pitää sopia autoon. Tämän voi selvittää vain kokeilemalla.
* selkä menosuuntaan on turvallisempi alle 3-vuotiaalle. Niska ei kestä törmäystä niin hyvin.
* testit löytyy täältä http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

Minä valitsin 0-18kg istuimen selkä menosuuntaan, vaikka istuin pitääkin uusia jossain vaiheessa. Näitä kyllä löytyy useampia vaihtoehtoja.
 
Meillä on HTS Be Safe IZI kombi ja olen tykännyt siitä. Itse harkitsisin nyt myös Britaxin Multitechiä ja saatan ostaa sen nyt toiseksi istuimeksi. Meillä tyttö on "jo" kaksi vuotias, mutta matkustaa vielä selkämenosuuntaan ja saa luvan matkustaa niin päin vielä ainakin vuoden tai pidempäänkin.

JOS autossani olisi mahdollisuus, niin ostaisin ehkä ISOFIX-kiinnitteisen istuimen.
 
Meillä Britaxin multitech ollut käytössä keväästä asti. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä.
Toisessa autossa on HTS Be Safe kid istuin, tutuilta käytettynä ostettu. On kyllä paljon huterammin kiinni penkissä, vaikeammin säädettävä ja hihnat on koko ajan kierteellä.
 

Yhteistyössä