vinkkejä 8kk syömiseen?!

Tyttö lopetti soseiden syönnin kuin seinään tässä viikonloppuna. Tai syö pari lusikallista. Juuri sain syömään kunnolla ilta ja aamupuurot ja päivällä 2 lämmintä ateriaa ja sitten välipalana hedelmä/marjasosetta + maidot.

Jotenkin tuntuu, että inhoaa lusikkaa. Olen kokeillut monilla erilaisilla lusikoilla. Kun pari lusikallista on saatu menemään niin huomaa, että eihän hän voikaan ottaa. Suu ei sitten aukia millään :( Kielellä työntää lusikan pois.

Vinkkejä kaipaan. Ajattelin, että olisko hampaita tulossa, kun kiukkuaa muutenkin. Päiväunetkin on sekaisin. Kipeä ei muuten ole. Aikasempien hampaiden kanssa syöminen temppuili myös, mutta ei näin pahasti. Huomaa kuitenkin jo, että pelkkä maidon tuoma energia ei riitä. Kitinä tyttö ollut alusta alkaen, mutta sain syömään kiinteitä hyvin niin kitinät hävis ja ikävä kyllä tuli "ongelmat" takaisin.

Onko muilla vinkkejä mitä kokeilla?
 
Ammattilainen
Voi johtua hyvinkin hampaista. Oletko koittanut antaa jääkaappikylmää hedelmäsosetta? Meillä se on ainoa mikä menee hampaiden vaivatessa. Toinen mikä vois mennä, et anna syödä itse sormin, esim höyrytettyjä kasviksia, tai perunamuusia.. Vai onnistuuko pinsettiote vielä? Toisaalta, eihän se ole kuolemaksi jos pari päivää on pelkällä maidolla.. Ei vällttämättä kitise nälkäänsä, vaan just niitä hampaita. Voisin kuvitella, että lapsi söisi kyllä, jos tosissaa nälkä on. Tsemppiä! :hug:
 
Hei, vinkkinä antaisin vaan: aika ja maltti. Vaikka varmasti stressaa ja vaivaa jos vauva kitisee nälkäänsä. Epäilen kuitenkin hampaita, tai muuten vain jotain "vaihetta". Meillä meni myös yhdessä vaiheessa soseet todella huonosti, lähes täyden stopin laittoi (hampaita oli tulossa), mutta sitten yks kaks alkoi ruoka maistua oikein urakalla. Itse täällä jo kyselin, että voiko edes syöttää niin paljon kuin maistuu... Tyttöni taisi tankata niitä päiviä takaisin kun ruoka ei maistunut. Eli tuosta opin ainakin sen, etten enää stressaa jos ruoka ei joku päivä maistu. Kyllä se jossain vaiheessa sitten maistuu. Jos kuitenkin saat nestettä menemään ja pissavaippoja kastuu eikä syömättömyys jatku viikkoja, niin en olisi huolissani. Meilläkin sorruin joskus ikään kuin pakkosyöttämiseen mutta se oli melkoista hampaiden/ikenien kiristelyä meillä kummallakin koko syöttörumba :)
 

Yhteistyössä