Vinkkejä konfirmaation järjestämiseen

  • Viestiketjun aloittaja Äiti aivot kuumana:)
  • Ensimmäinen viesti
Äiti aivot kuumana:)
Miten tekisitte? Meillä pieni koti ja asutaan paikkakunnalla, minne sukulaiset /kummit joutuvat tulemaan pitkän matkan päästä. Ajateltiin vuokrata tila esim. srk:lta mutta.. Kirkko alkaa klo.10.00 ja sinnehän tulee ilmeisesti vain lähiomaiset? Jos heille järjestäisi/ tekisi ruuan (Kotiin vai vuokrapaikkaan?) ja sitten jos esim. tuttavat jne. tulisivat esim.klo.14.00 ja heille olisi täytekakku/voileipäkakku linja vuokratuissa tiloissa.. Olisiko ihan tyhmä idea?
Ja missä vaiheessa, kuinka aikaisin kutsukortit lähetetään? Kiitos, jos joku ottaa kantaa, mulla on meinaan aivot ihan jumissa, kun tämä menee niin monimutkaiseksi:) Miten sinä tekisit vastaavassa tilanteessa??? Vieraita tulee yht. n. 50 henkeä.
 
yhdet kemut viime kesänä
Varatkaa seurakunnan tilat. Yleensä siihen kuuluu astiastot. pöytäliinojet & tekstiilien pesemisestä joutunee korvaamaan jotain.

Entä, jos juhlat alkaisivat klo 12:00? Silloinhan se konfirmaatio olisi ohi ja voisi laittaa jonkun lämpimän ruoan (talvella vaikka joku ihana kermainen lohikeitto, tuoretta ruisleipää, salaatteja, karjalanpiirakoita ja sen jälkeen kakkukahvit?) Pitkänmatkalaisilla on varmasti nälkä ja jos odottavat tarjoilua tuonne klo 14:00 saakka, saatte oikeasti tilata rekkakuormallisen voileipäkakkuja :) Meinaan, että se ruoan tarjoaminen tulee todennäköisesti edullisemmaksi. Varmaan seurakunnan keittiötä saisi lainata?
 
ap
Pitkänmatkalaiset saapuisivat juhliin vasta klo.14.00, ettei tulisi kirkkoon. Olen ymmärtänyt että kirkkoon tulisi vain mummot ja vanhemmat, kummi ja muut tulisvat vasta myöhemmin.. Korjatkaa jos väärräää tietöa mulla:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pitkänmatkalaiset saapuisivat juhliin vasta klo.14.00, ettei tulisi kirkkoon. Olen ymmärtänyt että kirkkoon tulisi vain mummot ja vanhemmat, kummi ja muut tulisvat vasta myöhemmin.. Korjatkaa jos väärräää tietöa mulla:)
Taitaa olla seurakunta kohtaista ketkä tulevat kirkkoon ja ketkä ei. Meillä oli lähes koko suku kirkossa jo, ja siitä sitten juhliin kotiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pitkänmatkalaiset saapuisivat juhliin vasta klo.14.00, ettei tulisi kirkkoon. Olen ymmärtänyt että kirkkoon tulisi vain mummot ja vanhemmat, kummi ja muut tulisvat vasta myöhemmin.. Korjatkaa jos väärräää tietöa mulla:)
Kummien juuri kuuluu tulla kirkkoon. Nykyään he siunaavat kummilapsensa tuossa tilaisuudessa. Jos kummeja ei ole yhtään paikalla, niin sopikaa joku henkilö, joka tulee siunaamaan, ettei tule noloa tilannetta, missä pappi huutelee kummien perään - olen kerran ollut tuollaista tilannetta todistamassa. Rippikoulun isosista joku voi vaikka tehdä tuon, kunhan sen sopii, jos ketään muuta ei löydy.
 
ap
Ok, kiitos tuosta tiedosta. Itse ollaan oltu vain aina rippikahveilla iltapäivällä, ettei siis kirkossa. Sillä noin ajateltiin. Eli koko 50 henkeä kirkkoon meiltä kutsutaan?
 
Meillä myös ensimmäisen konfirmaatio kesällä.
Meillä kirkkoon tulevat vanhemmat, sisarukset, isovanhemmat ja kummit. Kirkossamme on tapana, että kummi on alttarilla nuoren kanssa ja ns. luovuttaa kummilapsensa.

Alkuun mietittiin, että jos kotona pidettäisiin kekkerit koko suvulle, mutta ongelmana on ruuan valmistaminen isolle porukalle. Päädyimme sitten seurakuntasalin vuokraamiseen. Siellä kaikille ruokailu ja kahvit + yleistä seurustelua. Yöpyjien kanssa sitten voimme jatkaa juhlimista kotona illemmalla.
Kutsut olen jo tilannut ja aion postittaa ne n. kuukausi ennen konfirmaatiota, että sukulaiset ehtiivät järjestää tulonsa.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, kiitos tuosta tiedosta. Itse ollaan oltu vain aina rippikahveilla iltapäivällä, ettei siis kirkossa. Sillä noin ajateltiin. Eli koko 50 henkeä kirkkoon meiltä kutsutaan?
No kyllä täyttyy koko kirkko nopsaan,jos 50 hlöä jokaiselta tulee paikalle. Kutsukaa vain läheisimmät sukulaiset ja kummit kirkkoon.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, kiitos tuosta tiedosta. Itse ollaan oltu vain aina rippikahveilla iltapäivällä, ettei siis kirkossa. Sillä noin ajateltiin. Eli koko 50 henkeä kirkkoon meiltä kutsutaan?
No kyllä täyttyy koko kirkko nopsaan,jos 50 hlöä jokaiselta tulee paikalle. Kutsukaa vain läheisimmät sukulaiset ja kummit kirkkoon.
Juu, tätä siis ajateltiin ja tuttavat tulisi myöhemmin. Ilmaisin asian varmaan epäselvästi:)
 
vieras
Voihan ne pitkänmatkalaisetkin tulla jo klo 12 juhlapaikalle, kun te kirkossa olleet saavutte konfirmaatiosta. Pääset itse yhdellä serveerauksella ts ei tarvitse varata kaksia tarjottavia eikä juhlinta kestä koko päivää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voihan ne pitkänmatkalaisetkin tulla jo klo 12 juhlapaikalle, kun te kirkossa olleet saavutte konfirmaatiosta. Pääset itse yhdellä serveerauksella ts ei tarvitse varata kaksia tarjottavia eikä juhlinta kestä koko päivää.
Tämäkin olis hyvä idea:) Kiitos. Täytyy vielä miettiä näitä kuvioita. Itse menin jo ihan pää pyörälle, kun näitä yksin pyöritin:)
 

Yhteistyössä