Vinkkejä mitä voisi tarjota aamu- ja välipalaksi päiväkodissa?

"puddighinu"
meillä aamulla aina hedelmäpaloja tai alta vuoden ikäisille hedelmäsosetta, iltapäivällä keksejä ja maitoa, tai jugurttia...mulla on tuolla säilössä lasten sekä kesämenu että talvimenu, jos tarvitset niin mä voin kaivaa ne esiin. Laita yv:llä viestiä. (en nyt just jaksanut kirjautua) ja ulkomailla asutaan niin karjalanpiirakat ja puurot eivät ole täälläkään listalla.
 
hedelmiä ja kasviksia! ihan kurkkupalat ja tomaattilohkot ja tommoset simppelit jutut, koko ajan enempi on lapsia jotka ei opi niitä kotona syömään.

Tuolla päikyssä missä olin harjoittelussa, suosikkeja oli erilaiset rahkat ja kiisselit, varsinkin sellaiset sileät hedelmäkiisselit. Ja joskus oli sellaset erikoisherkkupäivät jolloin oli suklaavanukasta tms namia. Jostain syystä lapset tykkäs kans syödä näkkäriä aina mieluummin kuin tavallista leipää, toki tuoreet lämpimät sämpylät meni kaupan kaikki silloin kun niitä oli tarjolla.
 
almis
Välipaloja: sämpylä juustolla, vihannespala ja mehukeittoa; rahkaa ja täysjyväkeksi; pitsapala; viiliä ja näkkileipä/leipä sekä hedelmäpala; piirakka, mehu ja hedelmäpala.

Aamupaloja: velli, leipä ja hedelmäpala; kaurapuuro ja vihannespala; jukurtti, leipä ja vihannespala; tee/kaakao, juustovoileipä ja hedelmäpala.
 

Yhteistyössä