Vinkkejä miten hillitä loppuraskauden öisiä käsien puutumisia ja järkkyjä kipuja?

  • Viestiketjun aloittaja Tuplamamma tuskissaan..
  • Ensimmäinen viesti
Tuplamamma tuskissaan..
eli rv 34 meneillään, kaksosraskaus. Edellisessä raskaudessa kärsin samasta vaivasta, mutta nyt on toooodella tuskaiset olot öisin. Viime yönäkään en saanut nukuttua kuin kolme, neljä tuntia, niistäkin meni suurin osa heräillessä noin 20 minuutin välein.

Käden roikottaminen "laidan yli" auttaa, mutta eihän tällä vatsalla pysty mitenkään olemaan asennossa että kummankin käden saisi roikkumaan. Siinä sitten herään puutumiseen, sekä aika järkkyyn kipuun mikä siitä seuraa.

Jos tätä nyt jatkuu seuraavat noin kolme viikkoa, tulen olemaan kyllä aivan hermoraunio, kun unet jää katkonaisiksi ja vähiin. Sitten vauvojen kanssa jos joutuu valvomaan, on sentään imetyshormonit tuomassa energiaa ;)

Pitää tänään soittaa neuvolaan, mutta täältä nyt kyselisin muiden kokemuksia, vinkkejä millä hillitä turvotusta jne. Eilen koitin syödä ananasta illalla, juon aika reilusti jne. Mutta silti turvotus oli viime yönä pahinta tähän asti. Painoa on tullut noin 16kg, mutta muuten ei ole turvotusta, ainoastaan käsissä, ja öisin. Ylösnoustessa lähtee nuo turvotuksetkin liikkeelle, onneksi.

Kiitollisena ottaisin vinkkeä vastaan.. Yleinen vaivahan tämä taitaa olla, mutta todella ärsyttävä sellainen.
 
Ni
Mulla viimeinen keino oli nukkua melkein istualtaan. Onko sulla imetystyynyä? sen ja muiden tyynyjen avulla sain tuettua itseni sellaiseen asentoon, että turvotukset ei olleet niin pahoja.
 
Ap
Itseasiassa postissa on odottamassa Doomoon isompi tyyny :) Pitää käydä hakemassa se kotiin, kokeilla sitä ensi yönä. Tuota mietin itsekin, että nukun tyyliin keinutuolissa ensi yön :D

Kiitos
 
Voisin sanoa,et sulla on rannekanavan ahtaumat käsissä. samoista puutumisista olen kärsinyt ja samoin aikoinaan käsiäni roikuttelin.Lääkäristä määräsivät käsiin yöksi rannelastat.Helpotti asiaa.Myöhemmin kädet leikattiin,sen jälkeen ei oo ollu ongelmia.
 
:hug: Kurja vaiva.Itsekin kärsin samasta vaivasta raskauksissa ja yöunet oli tosi vähäisiä ja pinnaa kiristi.Mulla vaivaan toi helpotuksen ainoastaan synnytys.Kädet mulla puutui jopa syödessä.Se oli hermoja raastavaa.
 
Ap
Mallanne, oliko sinulla siis raskausaikana tuo vaiva?
Edellisessä raskaudessa googlettelin aiheesta, muistan jotain tuollaista lukeneenikin, hermopinne tai ahtauma tms. Muuten kuin raskaana tästä ei onneksi ole ollut vaivaa..
Pitää tosiaan soittaa neuvolaan, josko saisin kokeiluun lastat, jos toisi helpotusta.. Tämä on suoraan tuohon turvotuksen määrään suhteessa toisaalta, että mahtaako se lasta auttaa?

Kiitos sinullekin :)
 
Tiedän kokemuksesta, miten tuskaisia yösi ovat :(
Minulla auttoi aina hetkeksi se, kun pari pyyhettä kasteli jääkylmällä vedellä, ja ne käärittiin tuohon käsien ympärille. Viileys helpotti. Ja nukkuminen puoli istuvassa asennossa.
 
Ap
Kiitos Maine coon ja myös nelli5, ihanaa kun täältä saa oikeasti asiallisia vastauksia :)
Ei aina uskoisi että tässä odotellaan kolmatta ja neljättä lasta. No vika raskaus tämä, että eipä tarvi sitten kärsiä tämän kun saa loppuun.

Pitää koittaa juoda vaan lisää, ja jättää suolaiset ruoat minimiin. Kärsin vaan matalasta verenpaineesta, että tuo ei kyllä muuten oloa kohenna jos vettä litkii eikä syö suolaista. No onneksi tässä päästään synnyttämään viimeistään kolmen viikon päästä.
 

Yhteistyössä