Vinkkejä, miten saada vauva käyttämään tuttia?

Kolmeviikkoinen vauva on täysimetyksellä eikä suostu käyttämään tuttia... Ois kiva saada hänet edes tunniksi parvekkeelle vaunuihin nukkumaan. Esikoisen kanssa tässä auttoi tutti, mutta tämä kakkonen ei ole ainakaan toistaiseksi innostunut tutista. Muutaman kerran hän on rauhottunut jatkamaan unia noin 15 minuutiksi, kun olen pidellyt tuttia suussa vähän aikaa sekä käynyt nostamassa pudonneen tutin pari kertaa... Vauva kasvaa hyvin täysimetyksellä, ja nyt alkaa vaikuttaa siltä, että hän käyttää minua mieluiten tuttina. Siis usein hän vain pitelee rintaa suussa pitkään eikä päästä minua minnekään. Ei siinä mitään, ihanaahan se on...mutta kun ois pakko tehdä pakolliset kotityöt ja esikoisen kanssakaan kaikki hommat eivät onnistu niin, että imetän samalla...

Ei tähän varmaan mitään oikopolkua/taikatemppua ole...? Täytyy kai jatkaa tuttiin totuttelua pikkuhiljaa, ja aika näyttää, tuleeko tästä vauvasta tutin käyttäjää koskaan... Mutta ois kiva kuulla muiden kokemuksia aiheesta!
 
Vauvani söi tuttia alkuun, ja sitten se jäi, ja 2 kk iässä opeteltiin se uudestaan nukahtamisvaikeuksien vuoksi.

Tulee vaikutelma että oot vauvassa fyysisesti kiinni koko ajan. Hermostuuko hän jos irroittaudut imetyksen jälkeen varovaisesti?

Tuttiharjoittelu meillä onnistui siten, että pidin tuttia suussa sitkeästi ja kämmentä hellästi suun edessä poikittain. Pakottaen ei onnistu, mutta varovasti siten, että tutti ei heti tule ulos kun vauva pyörittelee kieltään. Pitämällä kämmentä suun edessä vauvaa voi hämätä että on rinnalla - käsi osuu nenään ja leukaan samalla tavoin silloin kun on rinnalla. Tämä toimi meillä.
Tsemppiä harjoitteluun, olisi kiva kuulla toimiiko.
 
Vähän aihetta hipoen, mutta meillä poika ei ole koskaan syönyt tuttia. Ei sitä itse kelpuuttanut, joten ei tuputettu. Osaa nukkua ilman tuttia tai että tissi on suussa (no nykyään onkin jo lähes 1v. joten aika huolestuttavaa olisi, jos pitäisi mua tuttina).

Mutta en siis koskaan huvitutiksi suostunut ihan ekojen viikkojen jälkeen; silloin aamuyöstä olisi pitänyt mua tuttina. Mutta riippuu varmasti vauvasta, että miten suhtautuu, jos rinnasta irrottaa. Meillä ei onneksi hermostunut, mutta ei ihan alussa kyllä suostunut nukkumaan kuin yöunet muualla kuin sylissä. Päivällä ja illalla nukkui sylissä tai sitten liikkuvissa vaunuissa.
 
Kasta tutti ensin äidinmaitoon ja laita sitten suuhun. Toista muutamia kertoja, jotta vauva hokaa asian. Tutin voi kastaa myös sokeriveteen ja laittaa sitten suuhun. Vauvalle tulee positiivinen mielleyhtymä ja ottaa tulevaisuudessakin tutin. Ja kun osaa syödä tuttia, osaa juoda myös tuttipullosta :)
 
Mun poika ei ikinä syönyt tuttia (nyt 8 kk). Mut hyvä niin, ei sit tarvitse vieroittaa siitä. :D
Ihan normaalia että noin pieni vauva pitää äidin tissiä "tuttina", äidin rintahan se aito tutti on ja huvitutti keksitty korvaamaan sen...
Oletko kokeillut kantoliinaa, niin saisit kädet vapaiksi kotitöihin?
 
..Mutta jos tutille haluaa opettaa, niin kai sitä pitää sinnikkäästi vain tarjota. Mun mies kyllä yritti meidän pojalle opettaa tutin syömistä, mut ei kelvannut. Kaikille ei ikinä kelpaakaan vaikka mitä tekisi.
 
Tämä onkin jo vähän vanhempi ketju, mutta jos jollain on edelleen sama ongelma niin luonnonkumitutista löytyi pelastus meille. Kahden kuukauden kohdalla olin väsynyt olemaan huvituttina tyttärelle eikä silikoonituti kelvannut. Lämmitin tutia kuumassa (ei liian kuumassa tietenkään) vedessä jotta tuti pehmenee ja tytölle suuhun. Puoli päivää meillä meni tarjoillessa tutia ja lopulta se kelpasi. :)
 

Yhteistyössä