Vinkkejä otettaan vastaan miten olette siirtäneet lapsen perhepedistä pinnikseen ?

1v pikkumies alkaa olla jo liian liki kainalossa ja pyöriminen sitä luokkaa ja tissit ihan liian lähelllä että olisi aika siirtää kaveri vieressä olevaan pinnikseen ...Miten te olette hoitaneet tälläiset "siirto" jutut lempeästi :saint: ...Kaikki asialliset vinkit otetaan vastaan . Lapsen isä ei voi tällä hetkellä auttaa siirrossa kun asuu toisellla paikkakunnalla töiden vuoksi eli mun olisi tää siirtovaihe hoidettava....
 
mamma
Nappaa vauvan syliin ja laittaa lempeästi sinne pinnikseen, heh. No, meillä se kävi noin, ja oikeestaan vauva nukku paremmin omassa sängyssään, kun perhepedissä, ja tais muutenkin olla valmis siirtoon. Oli tuolloin 6kk ja lopettelin samalla yölliset tissittelyt. Eli vinkkinä, älä ota isompaa stressiä (niinkun mä tein) vaan koita aluksi jos vaikka onnistuis ilman mutkia..
 
kokeilimme vaikka mitä
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
ei kyllä ymmärrä miten joku voi nukkua kakaroiden kanssa samassa sängyssä.
sitä mieltä minäkin olin mutta jossain vaiheessa se oli ainoo paikka missä lapsi suostui nukkua. siinä vaiheessa kun on valvonu monta yötä kuunnellen huutoa niin luovuttaa. joskus on vaan pakko luopua omista tarpeista. ;) tilapäistähän se vaan on!
 
Meillä siirrettiin meidän sängystä isojen sänkyyn (jossain vaiheessa nukkui pinniksessäkin, mutta "palasi" takaisin meidän sänkyyn).
Ei siinä mitään kikkoja käytetty, päiväunista aloitettiin n.1v2kk.
Edelleenkin nukutetaan vieressä makoilemalla, nyt ikää 1v7kk.
 
en meinanut mitään stressiä hommasta ottaa, tuon yösyömisen takia pitää saada etäisyyttä, poju roikkuis vaan kiinni :heart: ...ja jokainen tyylillään ,ei perhepeti kaikille sovi..ja ihan oikeesti oon päässyt tosi helpolla koko vauva-ajan kun poika nukkunut kainalossa

 
terve
niskaperse-otteella. Illalla laitetaan pinnikseen, silmät puoliummessa. olisinkohan muuten aloittanut ensin että nukkui päiväunet pinniksessä, niin oli tuttu paikka ja tieto siitä, mitä sängyssä pitäis tehdä. jos menee venkoiluksi, niin kokeile myöhemmin uudestaan.
 
Ooo
Meillä siirtyi varmaan joskus 7kk kieppeillä, en kyllä ihan tarkkaan muista. Ensin otettiin pinniskestä toinen laita pois ja kiinni sänkyyn sivuvaunuksi, siitä sitten laita kiinni ja nukkuu edelleen toki samassa huoneessa. On nyt 1,5v.
Syötätkö vielä öisin? Meillä samoihin aikoihin jätettiin niitäkin pois ja kaikki sujui muutaman yön sisällä ihan ok, tsemppiä!
 
lempeästi
Nukutus samaan tyyliin kuin olette tähänkin mennessä hoitaneet, sitten siirto pinnikseen niin, että on hieman tajuissaan tai siirtäessä kevyesti herättäen että tajuaa missä on, sitten käsi raskaana selälle ja silitystä hieman. Voipi olla että alkuun protestoi, mutta sitten vaan yritettävä uudelleen sylin kautta rauhoittelemalla. Toiset ottaa asian paremmin, toiset huonommin. (ja voi tietty miettiä onko aika oikea, jos menee hsyteeriseksi...)
 
vieras
1vuotiaana suoraan lastensänkyyn,joka meidän sängyn vieressä.Lapsi kun harrasti unissaan pää edellä sängystä hyppimistä.
Melkein 2vuotiaaseen roikkui sivuvaunustaan tississäni kiinni.Sitten sänky siirrettiin lapsen omaan huoneeseen.Puolisen vuotta nukutin tytön meidän sänkyymme,ja kannoin hänet omaan sänkyynsä.Sitten harjoiteltiin omaan huoneeseen nukahtamista.
 
leena
mä selitin lapselle, että nyt tämä sinun sänky on sinun ikioma pesä. sitten, jos sä yöllä heräät, niin äiti nukkuu tässä ihan vieressä. alussa sanoin myös, että aloita unet omassa sängyssä ja sitten jos yöllä heräät, voit kömpiä äidin viereen nukkumaan. meilläkin on lapsen sänky ihan kiinni mun sängyssä ja pinniksessä oli niissä puolissa sellanen rako, josta mahtui menemään.

näin meillä meni ja lempeästi vaan selitin ja selitin sitä asiaa lapselle. sitten kun olin saanut lapsen rauhottumaan omaan sänkyyn, kerroin jotain iltasatua niin , että lapsi ei enää keskittynyt siihen, ettei olekaan äidin kanssa samassa sängyssä ja uni tuli.

ei kai näihin ole oikeaa tai väärää tapaa. mutta näin meillä.
 

Yhteistyössä