Vinkkejä tulevalle yksinhuoltajalle!

Kohta muutto yksiöstä kaksioon, millä mä sen sisustan kun ei mitenkään ole varaa ostaa. Samoin kaikki lapsen tarvikkeet pitäisi olla jo toukokuussa valmiina, mutta eihän mulla oo rahaa mihinkään vaunuihin, hoitopöytiin, pinnasänkyihin ynnä muihin. :(
Sukulaisilta turha pyytää jeesiä, ei niillä ole varaa auttaa (vai olisko kyse sittenkin halusta.)
Miten muut on tälläisessa tilanteessa pärjänny? Miten sait haalittua kaiken tarvittavan kasaan tyhjästä?
 
Auttaja
Onko sulle siis eka lapsi syntymässä? Aiotko muuttaa jo ennen Joulua omillesi? Mitä teet tällä hetkellä....oletko töissä, opiskeletko? Missä päin Suomea asut?
 
vieras
Kysele paikalliselta MLL:ltä, niiltä voi saada Prismaan ostokortin, jolla voi ostaa lasten tarvikkeita. Ei kovin isosta summasta kyse, mutta pieni apu sekin.
Voimia muutenkin, olin ennen opiskeleva yh, mutta lopulta aurinko paistoi risukasaan ja nyt menee vähän mukavammin.
 
Täältä löytyisi esim.pinnasänky :wave:
Tosin muistaakseni pupu on hieman maistanut jotain kulmaa että ihan ei ole uudenveroinen vaikka kumpikaan lapsi ei siinä ole edes yhtä yötä nukkunut :D

Tulet pärjäämään oikein hienosti jos niin päätät. Nyt keskityt vauvaan ja äitiyteesi etkä häpeä vaikka joudut sosiaalitoimiston puoleen kääntymään mutta jos et vielä ole opiskellut ammattia niin siihenkin keskityt sitten kunnolla vähän myöhemmin ja sitä kautta aukeaa sitten helpompi tulevaisuus taloudellisesti. Onneksi Suomessa et varmasti joudu nälkää näkemään.

:hug:
 
Kiitos vastauksista! :)
Tällä hetkellä opiskelen ja töihin en enää ehdi ennen lapsen syntymää, ja ennen raskautta koitin kyllä hakea iltatöitä, mutten saanut. (Voi kunpa olisinkin saanut niin olisi tuetkin ollut eri luokkaa sitten pienen synnyttyä.)
Ensimmäistä odotan syntyväksi toukokuussa ja muutto olisi helmikuun lopulla.
Te joilla halua auttaa laittaisitteko yksityisellä viestiä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Auttaja:
Onko sulle siis eka lapsi syntymässä? Aiotko muuttaa jo ennen Joulua omillesi? Mitä teet tällä hetkellä....oletko töissä, opiskeletko? Missä päin Suomea asut?
Ensimmäinen lapsi tulossa. :) Asun omillani, muutto kaksioon helmikuun lopulla. Opiskelen ja opiskelut keskeytyy huhtikuussa. Vantaalla asun.
 
moi
En tiedä näkeekö ap tätä enää, mutta haluan vaan kertoa kolmen lapsen kokemuksella että:
Hoitopöytä ei ole tarpeen, voi tkäyttää vaikka keittiötasoa ja pyyhettä alla. Joka tapauksessa se on aika lyhytikäinen ja vie tilaa.

Pinnasänky ei ole välttämätön. Lapsi voi nukkua kainalossasi, varsinkin kun olet yh. Mikä sen ihanampaa kun pikkuinen tuhisee kainalossasi, eikä tarvitse nousta yöllää ja kuskata vauvaa edestakaisin.

Vaunuja saa käytettyjä tosi edullisesti liikkeistä ja huutiksesta. Ihan jopa 50?:lla.

Vauva ei oikeasti tarvitse kuin vaatteita (ei niitäkänn liikaa), ehkä tutin ja tuttipullon tai pari, ja vaippoja. Vähän rasvaa jos tarvii.
Kaikista eniten se tarvii rakkautta, syliä, ruokaa ja kuivat vaipat ja vaatteet. Ei mitään muuta.

Itse olen todennut että vaikka tavaraa on ollut, paljon on jäänyt kokonaan käyttämättä!

Tsemppiä ja onnea!
 

Yhteistyössä