Vinkkejä turvaistuimen ostoon

Moi =)
Vauva on kyllä vasta 9kk, mutta ajattelin teiltä jo kokeneemmilta kysellä vinkkejä!
Kohta jää pieneksi kaukalo eli mikä olisi hyvä istuin? Mitä kannattaisi ottaa huomioon sitä ostaessa?
Sopiiko kaikki istumet kaikkiin autoihin?

Kiitos jos joku viitsisi jelppiä :flower:
 
Häjy
Liikkeessä on luettelot autoista joihin mikäkin istuin sopii. Meillä on BeSafe IZI Kid, se oli aika kallis, mutta on testivoittaja monessa testissä ja tuntuu tosi tukevalta. Lisäksi kallistusta saa muuttaa mukavasti. Jos istuinta vaihtelee usain autosta toiseen, ei tuo ole paras vaihtoehto, sillä kiinnittäminen ja irrottaminen on melko vaivalloista.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=505&toimittajaid=11
 
pumpuli
itse olen huomannut tosi tärkeäksi ominaisuudeksi sen, että istuinta voi kallistaa eli kun pikkuinen nukahtaa, niin istuimen saa lepoasentoon ettei toinen roiku vöiden varassa istuimessa.

Toinen asia on turvavöiden kiinnitys ja avaaminen, että se olisi tarpeeksi simppeli, että lukon saa kiinni miettimättä joka kerta, että miten päin nää pitikään taas laittaa, ja auki ilman, että kynsi katkeaa joka kerta (on meinaan niin jäykkiä tai sitten nappi painuu niin syvälle, että aina peukaloon sattuu).

Ja sitten siihenkin kannattaa kiinnittää huomioita, varsinkin jos ostaa istuimen, joka riittää jonnekin 36kg, että olkavöillä on tarpeeksi monta säätörakoa, kaksi on ihan liian vähän.

Oliskos näistä jotain apua?
 
Jep! Kiitos teille vinkeistä! Tuota kallistuksen säätöä olen itsekkin vähän miettinyt, poika on niin kova nukkumaan autossa.
On kuitenkin niin iso ostos ja pitkä aikainen että hyvä ostaa kerralla kunnollinen. =)
 

Yhteistyössä