Virpomis palkka..

..tää on tääl varmaan ollu tuhannesti, yritin kyl selata taaksepäin mut.. :ashamed:

Eli siis meillä ei ole koskaan aiemmin käynyt virpojia joten en osannut varautua mitenkään.. :( Nyt sitten kello 10 soi ovikello ja kaksi pikku noitaa oli ovella.. Hätäpäissäni annoin heille semmoisen pussin missä pikkumunia ja 2? rahaa.. Pääsiäismunia heillä näytti korissa olevan..
Sinne siis menivät ainokaiset munat mitä mulla oli kotona, eli jos vielä joitain tulee on turvauduttava euroihin.. :ashamed:
Ovatkohan lapset pettyneitä?
 
Mä olen joskus tehnyt nami pussukoita irtokarkeista kun ei muuta ollut ja autuaasti koko jutun unohdin.

Meilläkin sai yllätysmunista irtonameihin ja oli 1?:kin molemmilla.

Jotkut odottaa isoja palkioita ja toiset on onnellisia pienemmistä.
meillä näytti poika olevan pettynyt jos sai kaksi samanlaista odotti vissiin että joka ovelta tulee erilainen, kun sitten oi taas ihan innoissaan jos oli pieni juttu mutta erilainen kun mitä on saanut muualta.
 
Mun mielestä se ajatus kuitenkin on tärkein, että joku pieni palkka.
Yllätyin kyllä tänään suuresti, minkälaisia palkkoja meidän noidat sai mm. isot suklaalevyt/nuppi, pikkumunia isot pussilliset ja lisänä 2e kolikot. Iso vaahtispussi, toffifee rasiaa jne jne..myös niitä kolikoita, 2eurosia.
Mun mielestä esim muutama pikku muna ois ollu ihan riittävä, mutta eipä nuo monessa paikkaa sitten käyneetkään, kun kopassa oli jo niin paljon herkkuja. Oisko ollu 5 talossa kun kävivät ja oksia jäi sitten vielä kotiin koristeeksi =)
 
Mä muistan kun joskus lapsina käytiin kylällä virpomassa, asuttiin maaseudulla... Poikettiin yhdessä vanhassa talossa jossa todella iäkäs rouva asusteli, hän siunaili heti että tänäänkö virvotaan ja ettei heillä ole moneen vuoteen kukaan käynytkään virpomassa... Karkkia ei ollut tarjota mutta saatiin palkaksi just uunista otettuja kanelikorvapuusteja :p Voi jestas miltä ne maistuivat pikkupakkasessa syötynä... Oli ehdottomasti paras palkka sillä kertaa =)
 

Yhteistyössä