Virtsatietulehdus rv13

Onko kuinka monella ollut virtsatietulehdus raskausaikana?

Minulla todettiin eilen virtsatietulehdus ja sain siihen viiden päivän antibioottikuurin. Oireina oli lisääntynyt virtsaamistarve ja välillä alavatsaa vihloi keskeltä. Tai oikeastaan se oli enemmän sellaista, että tuntui että virtsaputkea vihloo ja särkee. Kuumetta ei tietääkseni ollut, en kyllä mitannut, mutta ei ainakaan ollut kuumeinen olo.

Nyt olen vähän huolissani, että onko tämä mahdollisesti vaikuttanut jotenkin sikiöön tai onko minulla nyt riski saada keskenmeno tuon tulehduksen takia. En osaa sanoa kuinka pitkään tulehdus mahdollisesti on ollut kun oireet olivat kuitenkin melko lieviä, eivätkä tuntuneet koko ajan.

Liittyykö tuo kohonnut keskenmenoriski sellaiseen virtsatietulehdukseen joka on edennyt munuaisiin, tai jossa on kuumetta, vai voiko ihan "perus"virtsatientulehduskin nostaa riskiä?
 
Mulla oli kans just noilla viikoilla toi pissatulehdus.. ja ei lääkäri ainakaan sanonut mitään keskenmenoriskistä..sain kans antibioottikuurin! ja hyvin sikiö selvisi siittä.. nyt mennään rv 34!
 
Mä oisin ymmärtänyt että hoitamattomana se ois hankala, vois aiheuttaa supistuksia ja siten ongelmia. Mulla meinaan oli joskus 18 viikolla kohdun kasvuun liittyviä supistuksia, mutta terkka kehotti viemään pissanäytteen varmuuden vuoksi labraan. Ei ollut ja vaivakin meni ohi.
 

Yhteistyössä