Vitamiinit

Hei!
Mitä mieltä olette noista vitamiinivalmisteista?
Itse olen tavannut syödä niitä joka toinen viikko aina näin syksyisin/talvisin.
Nytkin tuntuu siltä, että veto hieman hakusessa. Ajattelin vain, et saadaanko me raskaana olevat syödä niitä ihan normaaliin tapaan, kun tuossa purkissa ei lue mitään. Berocca olen tavannut käyttää.
Ja joskus tietenkin on tullut ostettua niitä ruokakaupan omia vitamiineja, kuten Pirkan monivitamiinivalmistetta.
:|
 
Multivita raskaus ja imetys sisältäisi kaiken tarvittavan. Jos muita vitamiineja ostat, niin kannattaa tarkistaa tuo A-vitamiinin osuus, sitä ei raskaana ollessa saisi ylimääräisiä vedellä.
Monipuolinen ruokavalio on varmasti jopa parempi vaihtoehto kuin kaiken maailman pillereiden syöminen, mutta eipä noista vitamiineista haittaakaan ole.
Itse olen syönyt nyt raskauden aikana perus multivitaa (ei sis a-vitamiinia), d-vitamiinia, foolihappoa, maitohappobakteeria ja magnesium sitraattia sekä silloin tällöin kalsiumia.
 
  • Tykkää
Reactions: Säde86
empä oo syönyt kun yhdessä raskaudessa yhden purkin (100kpl) jotain raskausvitamiineja.. ja siihen se sit unohtu.. d-vitamiineja kyllä aloin nyt syömään ja aattelin syödä talven ajan.. melko terveellisesti tulee syötyä muuten kyllä, joskin myös epäterveellisesti..
 
Itse söin raskausajan ja vielä nyt imettäessäkin Multivitan raskaus ja imetys-vitamiinia.
Noiden uusien tutkimustulosten jälkeen olen ajatellut että ehkä d- ja b-vitamiinilisä sekä
rauta hemoglobiiniarvojen niin vaatiessa riittäisivät, ettei tulisi niitä "ylimääräisiä" vedeltyä,
kun ruokavalion vain pitää monipuolisena. Raskausaikanahan b-vitamiinia pidetään
tärkeänä ja d-vitamiini on tärkeää kaikille. Ja tosiaan a-vitamiinia ei raskausaikana pitäisi
ottaa samoin kuin välttää esim. maksaa jossa a-vitamiinia on runsaasti.
 

Yhteistyössä