Vitsi kun tulee ihana joulu, siis kaikkea muuta kylläkin

Avioero, mies ei ole maksanut elatusmaksuja. Ja laskuja on sellasia joihin miehen pitäisi osallistua vielä kerran, esim sähkölaskusta tuli tasauslasku ja mies asui tässä silloin vielä ja on siis suurimman sähkömäärän käyttänyt, mä en tajua miten jotkut luulee, että yh:n elämä on helppoa, sitä se ei todellakaan ole ja tässä tapauksessa, mies jätti minut ja lapset, toisen naisen takia.
Minä olen meillä aina maksanut kaikki, pitänyt huolen että laskut maksetaan ajallaan, mies ei ole koskaan 14v aikana laittanut rahojaan lapsiin tai perheeseen, on maksanut puolet vuokrasta ja siinä kaikki, mä olen työttömyyskorvauksellani maksanut ja huolehtinut kaikesta ja sitten tuli pommi, mies haluaa erota, ei saa omaa tilaa, siis mies on aina elänyt omaa elämää, mennyt miten halunnut eikä ole laittanut lapsiin rahaa. Nyt kun joutuu maksamaan elareita 200e/per lapsi, yhteensä 400e niin sehän on maailman loppu, mut oikeesti toi summa kahdesta samanikäisestä eri sukupuolta olevasta on pieni summa.

Tulee joo hyvin ankea joulu, lapset odottaa paketteja, no äidiltä niitä ei tule, kun ei ole varaa ostaa. Muiltakaan ei ole tulossa, kun lapset ovat jo heidän mielestään niin isoja, ettei tarvitse mitään, kivahan se, lapset täytti just 10v, et onhan ne tietty isoja jo joululahjoja saamaan.
Tosin ei meillä kyllä syödäkään mitään, kun ei ole varaa ostaa mitään joululaatikoita. No toivoa sopii, että meilläkin joskus olis kiva joulu.

Ja kyselijöille tiedoksi, meitä ei ole kutsuttu mummollaan, pappa on muualla ja muita ei ole, joten lasten kanssa menee joulu.
Mies meinas tulla tänne viettämään joulua, mutta saa viettää sen siellä toisen naisen kanssa, pilasi mun ja lasten elämän.:(
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
No et sä voi lopun ikääs syyttää miestä että laskus on maksamatta. Ihan itse sun pitää niistä huolehtia. Ja ostaa ruuat ja vaatteet sun muut. Elarit saat sossun vai kelan kautta jos mies ei maksa ajallaan.

NYT viimeistään opettelet tuleen omillas toimeen!!!
 
"vieras"
Laatikot ei paljoa maksa. Samoin riisipuuro ja soppa. ELi vähän motivaatiota ja yritystä kehiin vaikka mies ottaakin päähän. Jotain teidän pitää kuitenkin syödä. Lahjat onkin sit vaikeampi juttu tähän hätään. Voitko kertoa lasten kummeille tai jollekin muulle läheiselle tilanteesta?
 
"vieras"
no, kymmenvuotias tajuaa jo paljon, tee heille jotain itse, ja kerro että rahat tiukilla, ja että nyt vaan vietetään aikaa yhdessä. Pelaa niitten kanssa lautapelejä ja tehkää yhdessä joulua , edullisesti.
se saattaa jopa jäädä lasten mieleen ikimuistoisen hyvänä jouluna.

Ja eikös sossu tms anna rahat jos miehes ei oo maksanut.??
 
Kerro exälle tuo tilanne ja mitä elareiden kanssa pihtaamisesta on seuraamassa. Jos hän kerran tahtoi osallistua teidän jouluun olemalla paikalla, hän voisi tahtoa sitten edes tehdä sen joulun antamalla rahaa.

Vai oliko hänellä mielessä ilmainen ylöspito sinun laskuusi aattona?
 
miten olis jos soitat ma sossuun ja selität tilanteen ja varaat sinne käytiajan, niin saat sielä vähän rahaa laskuihin. Sitten menet diakotiaan ja haet sieltä ruokapaketin (tällähetkellä varmaan jaetaan jo joulupaketteja, jossa on jouluruokia ja vähän suklaatakin). Ja lapsilisät tulee 23. päivä ja niillä ostat jotku ihan pienet paketit lapsille esim. 10e/nenä ja näin on joulu pelastettu!
 
"vieras"
Laita valot pois, kynttilöitä palamaan ja joululevy soimaan. Ei mitään pimpelipom-musaa, vaan esim. Raskasta Joulua tai Raskaampaa Joulua tai The Priests-pappien cd. Paistatte pipareita kaupan taikinasta, niin tulee hyvä tuoksu.

Voimia teille! Kyllä ne joulut tuosta vielä paranee!
 
"vieras"
Kauhea tilanne, koita selittää lasten näkökulmasta heidän isälleen asia. Kerro että sullakaan ei ole varaa juuri mihinkään , joten onko lasten isä todellakin sitä mieltä, että lapsensa ovat tuollaisen joulun ansainneet, että heillehän hän kiusaa tekee sillä jos ei maksa.. omat lapset kärsii.

Hyviä vinkkejä yllä jo tulikin, ota kelaan yhteys ja kerro tilanne, tosin en tiedä miten pitkään he käsittelevät asioita ja mitkä on heidän tapansa toimia elatusmaksuasioissa. No sen tiedän, että lapsilisät kerkeävät tulemaan ennen joulua, jos niistä vaikka vähän ruokia ja paketit lapsille voisi ostaa.
 
5u56h
Avioero, mies ei ole maksanut elatusmaksuja. Ja laskuja on vino pino, mä en tajua miten jotkut luulee, että yh:n elämä on helppoa, sitä se ei todellakaan ole ja tässä tapauksessa, mies jätti minut ja lapset, toisen naisen takia.

Tulee joo hyvin ankea joulu, lapset odottaa paketteja, no äidiltä niitä ei tule, kun ei ole varaa ostaa. Muiltakaan ei ole tulossa, kun lapset ovat jo heidän mielestään niin isoja, ettei tarvitse mitään, kivahan se, lapset täytti just 10v, et onhan ne tietty isoja jo joululahjoja saamaan.
Tosin ei meillä kyllä syödäkään mitään, kun ei ole varaa ostaa mitään joululaatikoita. No toivoa sopii, että meilläkin joskus olis kiva joulu.

Ja kyselijöille tiedoksi, meitä ei ole kutsuttu mummollaan, pappa on muualla ja muita ei ole, joten lasten kanssa menee joulu.
Mies meinas tulla tänne viettämään joulua, mutta saa viettää sen siellä toisen naisen kanssa, pilasi mun ja lasten elämän.:(
Siinä menee aikansa, ennen kuin oppii asettamaan tulot/menot tasapainoon eron jälkeen. Kun ei olekaan enää niitä toisia tuloja. Jos mies ei maksa elatusmaksuja, soitat samantien lastenvalvojalle asiasta, alat saada rahaa, ja se peritään mieheltä takaisin. Ei sun tartte ilman elareita olla, se on selvä.

Kerro lapsille mikä on tilanne ja mietitte sit yhdessä miten saatte aikaan joulutunnelman kotiin. Älä hauku lasten isää, vaan sano, että teillä on nyt aika vähän rahaa, joten mitään isoja lahjoja ei ole tulossa. Älä tee asioista suurempia kuin ne on.

Mun perheen eka joulu yksinhuoltajana oli aika ankea, meillä syötiin nakkikeittoa,kun raha eii riittänyt muuhun, laatikoita sun muita ei lapset edes syöneet, turha niitä olis ollut ostaakaan. Kyllä se siitä, asioilla on ollut tapana järjestyä kautta aikain.

Muuten, mä vietin yhden joulun toisen yh-perheen kanssa ja jaettiin kustannukset. Hyvin meni, olisko sulla mahista vastaavaan?
 
yh minäkin
Aina kannattaa säästää edes vähän että on pientä pelivaraa jos tulee tiukka tilanne. Minua aina ihmetyttää nämä yh.n valitukset siitä ettei exä ole maksanut elareita, ei talous nyt yksistä elareista sais olla kiinni. Kyllä sitä pitäis pärjätä ihan omillaan.
 
[QUOTE="vieras";22650727]No et sä voi lopun ikääs syyttää miestä että laskus on maksamatta. Ihan itse sun pitää niistä huolehtia. Ja ostaa ruuat ja vaatteet sun muut. Elarit saat sossun vai kelan kautta jos mies ei maksa ajallaan.

NYT viimeistään opettelet tuleen omillas toimeen!!![/QUOTE]

Mä olen meillä ollut aina se joka on maksanut kaiken, mutta mies jätti maksamatta oman osuuden sähkölaskusta, asui täällä tuolloin kun tuo tasauslasku on merkitty, se on heti multa ja lapsilta pois, liki 150e oli miehen osuus tosta laskusta ja se on iso summa, ei muita laskuja ole jotka oli myös miehen asumisen aikana.
 
Hra Majuri
[QUOTE="vieras";22650775]Miten te naiset olette noin riippuvaisia miehestä?!? Yksin kun jää niin mihinkään ei ole rahaa, miten voi olla???[/QUOTE]

Naiset vaan olettaa, että miehiltä ja yhteiskunnalta voi lypsää loputtomasti rahaa. Sit kun helpon rahan tulo loppuu niin valtus alkaa, ettei rahat riitä edes ruokaan.
 
"awa"
miten olis jos soitat ma sossuun ja selität tilanteen ja varaat sinne käytiajan, niin saat sielä vähän rahaa laskuihin. Sitten menet diakotiaan ja haet sieltä ruokapaketin (tällähetkellä varmaan jaetaan jo joulupaketteja, jossa on jouluruokia ja vähän suklaatakin). Ja lapsilisät tulee 23. päivä ja niillä ostat jotku ihan pienet paketit lapsille esim. 10e/nenä ja näin on joulu pelastettu!
Tässä on järkeviä neuvoja. Ihan varmasti noin 300 euron lapislisistä on varaa ostaa lapsille parikin pakettia.
 
Kerro exälle tuo tilanne ja mitä elareiden kanssa pihtaamisesta on seuraamassa. Jos hän kerran tahtoi osallistua teidän jouluun olemalla paikalla, hän voisi tahtoa sitten edes tehdä sen joulun antamalla rahaa.

Vai oliko hänellä mielessä ilmainen ylöspito sinun laskuusi aattona?
Juuri näin, miehellä oli mielessä saada ilmaiset ruoat, minun maksamina. Lapset oli tekosyy, jos ei maksa niin ei tarvitse tulla kuluttamaan mun sähköä ja syömään mun vähäisillä varoillani ostamia jouluruokia, herra on hyväpalkkaisessa työssä, toisin kun minä, olen työttömänä tällä hetkellä, ahkerasti laittanut hakemuksia, mutta masentavaa kun yritetään käyttää hyväksi edelleen, itse mies halusi eron ja lähti
 
...
Naiset vaan olettaa, että miehiltä ja yhteiskunnalta voi lypsää loputtomasti rahaa. Sit kun helpon rahan tulo loppuu niin valtus alkaa, ettei rahat riitä edes ruokaan.
Onneks meillä yhteiskunta tukee niitä naisia, joiden idiootti mies on jättäny perheensä puille paljaille ja minkä takia... toisen naisen. Ja jättää vielä lasten elatuksen yksin naisen harteille. Miehet on sitte niin tyhmiä.
Ja vaikka se yhteiskunnan tuki yksinhuoltajille on vaan se yksinhuoltajakorotus lapsilisään, on sekin tervetullut apu idioottien miesten kuningasideoiden herätessä toisen naisen pöksyissä.


AP, hae elatustukea kelalta. Hakemuksissa menee kyllä muutamia viikkoja, mutta tiedät ainakin ensi vuoden puoellla rahaa tulevan jos ei lasten isä ymmärrä, että hänenkin pitäisi elättää lapsiansa, ei vain sinun.
Soita soskuun ja diakoniatoimistoon, apua voi tulla myös sieltä.

Hyvää joulun odotusta kuitenkin teille. Vaikka nyt tuntuu pahalta, ensi joulu voi olla ihan toisenlainen :)
 
En nyt ymmärrä. Kuinka kauan tuohon tilanteeseen ajautumiseen on mennyt? Viikko, kaksi? Miksei ex voi ostaa lapsilleen jotain, miksi et ole varautunut sillä ei kai avioero nyt heti astu voimaan?
Mihin tilanteeseen? Mä olen ollut naimisissa 10v miehen kanssa ja elänyt siitä ajasta hyväksikäytettynä ainakin puolet ajasta, mies ei paljon rahaa ole laittanut perheeseen, mä olen ostanut ja maksanut kaiken, myös ne laskut. Mutta nyt vuokra nousee ja vaikka saan asumistukea, niin silti mun työkkärirahoista menee yli puolet vuokraan. Ex ei ole koskaan ostanut lapsilleen mitään, nytkään kun oli lasten 10v synttärit viikko sitten, ei mies ostanut tai antanut lapsilleen mitään. Miten avioeroon voi varautua, kun se tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, mitään aavistamatta, niin ei siihen oikeen voi varautua, koskaan en edes kuvitellut, että menisin naimisiin vain siksi, että pitää varautua tulevaan eroon. Mies asunut missä lie, monta kk ja nyt omassa vuokra-asunnossaan toisella paikkakunnalla.
Ikinä en ole ostanut itselleni mitään, pitänyt vain huolen että lapsilla on vaatetta ja ruokaa, vaatteet ostanut kirpparilta.
 

Yhteistyössä