Vitun mies, jäi taas kiinni pilven poltosta !!

  • Viestiketjun aloittaja itkusurkukyynel
  • Ensimmäinen viesti
pirkko
Alkuperäinen kirjoittaja JackieHerrer:
Alkuperäinen kirjoittaja narkkarin omainen:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö tuossa nyt ole kaksi vaihtoehtoa: joko mies lopettaa kokonaan tai sä ja lapsi lähdette.
Anna sille nuo vaihtoehdot ja sitten toivot parasta.
Niin niin niin. Niihän sen pitäisi mennä, mutta harmi ettei elämässä aina kaikki käy niin yksinkertaisesti. Mä en pysty lähtemään, tunteiden enkä myöskään rahan takia. aaaarrrgh.
Eli sulla on jo varma tieto, että jos annat nuo vaihtoehdot, niin mies valitsee sen että sä ja lapsi saatte lähteä?
Ei mutta pelkään sitä ja sitten en kuitenkaan pystyisi lähtemään..

Niin ja kyllä isä saa hoitaa vauvaa ja muutaman kerran on ollut hänen kanssaan kaksin. Hän kuitenkin polttaa silloin ja väittää ettei mitään voisi tapahtua.. Joten en halua jätää vauvaa hänen vastuulleen.
Pilvi on rasvaliukoinen eli varastoituu elimistöön ja tämä juuri on kannabistuotteiden vaarallisin asia. Huumetta voi vapautua siis milloin vain elimistöön. Vaikka ei olisi polttanut kuukauteen, saattaa esim. autoa ajaessa yhtäkkiä "mennä pilveen" ja tämä luonnollisesti heikentää ajokykyä. Milloinkaan ei voi myöskään tietää, millaisen uneliaan olon tai hihitysilon saa kulloinkin päälleen.

Eli narkomaanin en antaisi hoitaa yksin lastani mm. edellä mainitusta syystä.. Edes silloin, kun se on ollut VARMASTI vuoden ilman. Sitten ehkä.

Mies vieroitukseen tai sinä ja lapsi lähdette. Ei ole muuta vaihtoehtoa, jos et hyväksy miehesi pilvenpolttoa ja jos et halua lapsesi kasvavan narkomaaniperheessä. Ja kuka haluaisi...
Kaksi asiaa väärin: vaikka kannabis on rasvaliukoinen, ei sitä erity enää ''pilvessä olemisen'' jälkeen elimistöön niin, että olisi taas ''kuuppa hileessä.''

Toinen asia: kannabis ei vaikuta ajokykyyn. Itse asiassa ne, jotka saavat reseptillä polttaa lääkekannabista (joka on vahvempaa tai vähintään samanvahvuista tavaraa kuin katukauppakannabis) saavat myös ajaa autoa vaikka olisivatkin pilvessä. Tässä on ristiriita, sillä laittomasti pilveä polttavat ajelijat saavat kiinnijäädessään syytteet sekä huumausainerikoksesta että rattijuopumuksesta.

Lisäksi ei ole varmasti todettu, että kannabiksen käyttö itsessään aiheuttaisi skitsofreniaa. Tällä hetkellä sitä taidetaan pitää ennemminkin laukaisevana tekijänä, eli pidetään todennäköisenä, että polttelijalla olisi jo skitsofrenia jonka kannabis vain laukaisee. Tätä ei tietenkään tule väheksyä, sillä kukaan ei voi tietää, onko itse riskissä saada polttelun laukaisema skitsofrenia.

Myös porttiteoria on ontuva. Ja siitä vauhkoavat unohtava aina ne aineet, jolla KAIKKI aloittavat: alkoholin ja tupakan. Yksikään pilvenpolttoa kokeillut ei ole noviisi aiemmin mainittujen aineiden osalta. Lisäksi täytyy ottaa huomioon kannabiksen laittomuuden aiheuttama sosiaalinen ja yhteiskunnallinen vaikutus. Ne, jotka ovat ''muutenkin pudonneet kelkasta'' eli eivät elä täysin kunniallisina kansalaisina (opiskele täyspäiväisesti, työskentele, ylipäätään TEE JOTAIN joka johtaisi elämän suuriin päämääriin) ovat helposti niitä, joille ei ole vaikeaa kieltäytyä laittomasta aineesta. Heistä tulee myös suuremmalla todennäköisyydellä erilaisten huumausaineiden ongelmakäyttäjiä. Tavalliset työssäkäyvät yms. eivät ole yhtä todennäköisesti päihteiden ongelmakäyttäjiä. Sama homma menee alkoholin kanssa: syrjäytyneet ovat muuta kansaa todennäköisemmin alkoholiongelmista kärsiviä.

Viimeiseksi ap:lle: yritä ensin puhua. Kerro kaikki tunteesi. Puhu siitä, kuinka paha olo sinulle tulee kun miehesi on jatkuvasti ''pihalla'' eikä välitä siitä ettet pidä siitä. Kerro, että kärsit. Jos ei auta, niin sitten suosittelen eroa. Sinun ei tule kärsiä toisen itsekkyydestä, sillä kärsimyksesi välittyy myös lapseen.

Sinä et myöskään missään nimessä saa jättää lastasi miehelle, jos tämä on poltellut. Siitä voi ihan oikeasti joutua lapsi huostaanotetuksi. Olet antanut lapsen huostaan humaltuneelle henkilölle. Jos eroatte, ja asiaksi tulevat tapaamisoikeusasiat, sinun tulee myös huolehtia samasta asiasta. Voit puhua sosiaaliviranomaisille miehesi polttelusta, he eivät ota yhteyttä poliisiin jos miehesi on yhteistyökykyinen.
Pilvi on laitonta. Pilvi vaikuttaa ajokykyyn, jumalauta tajuaahan sen pässikin!

Ja porttiteoria on saatanan totta, itse olen mennyt sen läpi ja ollut raittiina jo 8v, mutta todellakin aloitin röökillä ja keppanalla, sen takia mielestäni viinakin on vaarallsita lapsille. Ja harva aloittaa pilven pössöttelyn ilman röökin aloittamsita.
 
Ippa
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mun lapsen lähelle ei yksikään huumehemmo tule, ei edes sen oma isä.

Eli meillä lapsi ei tapaa bioisäänsä ja yhtenä syynä on se, että lupauksestaan huolimatta poltti pilveä. Ja mulle riitti ihan se yksi kerta, että jäi kiinni sen jälkeen kun oli luvannut ettei enää polttele.
Ei tule munkaan lapseni lähelle. Samoin ei tule känniläisetkään.

Ehkä johtuu siitä, että en ole koskaan huumeita kokeillut, mutta musta silti noi miedotkin huumeet on pahempia kun alkoholi. Toki molemmilla saa itsensä huonoon kuntoon.



 
kannanottaja
Voi jeesus tätä keskustelua. Kenellä EI olisi päihderiippuvaista vanhempaa lähipiirissään? Ensinnäkin jokaisen naisen pitäisi mennä peilin eteen ja kysyä, huolehtiiko ja rakastaako itseään. Meillä kaikilla on vain ja ainoastaan yksi elämä. Ja sitä ei voi elää lasten kautta eikä lapset voi elää äidin elämää. Jokaisen naisen täytyy elää oma elämänsä itse, ja kantaa siitä vastuu. Jos oma elämä ei onnistu oikein kumppanin kanssa, on syytä erota. Ja päihderiippuvaisen on hyvä joutua punnitsemaan tekemisiään itsensä kanssa - kumppani voi tukea parantumisessa, mutta riippuvuuden tukeminen ns. kantamalla arkea ei tuota tulosta. Ap:lle kovasti rohkeutta peiliinkatsomisessa! Kannabiksen ja alkoholin - laittoman ja laillisen päihteen - vertailu nykyisillä tiedoilla voi jatkua ikuisuuksiin, jos siihen lähdetään.
 
mamukas
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mun lapsen lähelle ei yksikään huumehemmo tule, ei edes sen oma isä.

Eli meillä lapsi ei tapaa bioisäänsä ja yhtenä syynä on se, että lupauksestaan huolimatta poltti pilveä. Ja mulle riitti ihan se yksi kerta, että jäi kiinni sen jälkeen kun oli luvannut ettei enää polttele.
Ei tule munkaan lapseni lähelle. Samoin ei tule känniläisetkään.

Ehkä johtuu siitä, että en ole koskaan huumeita kokeillut, mutta musta silti noi miedotkin huumeet on pahempia kun alkoholi. Toki molemmilla saa itsensä huonoon kuntoon.

ja aiheuttaa lapselle pysyviä kehityshäiriöitä
 
Voi apua! Onpa tosiaan hankala tilanne, ja mitäppä niille tunteilleenkaan voi. Onhan se tietenkin vaikeaa, kun tuosta pilvenpoltosta on aika hankalaa luopua, varsinkin jos se oma päättäväisyys ja periksiantamattomuus asian suhteen puuttuu.

Miehesi ehkä haluaisikin lopettaa, mutta ei just nyt ja silloin se ei todellakaan tapahdu. Ihan kuin tupakoinnin lopettamisessa, tai laihdutuskuurin aloittamisessa. Ihminen tietää haluavansa lopettaa, mutta ei tänään. Itsestä kiinni, mikäli todella haluaa, niin siinä voi kuin voikin onnistua.

Minusta sinulla ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Hyväksyä miehesi sellaisenaan, pilven polttoineen kaikkineen, tai lähteä. Voit aina toivoa, että miehesi lopettaa pössyttelyn, mutta on ihan miehen oma päätös, tapahtuuko näin vai ei. Siihen ei valitettavasti voi vaikuttaa.

Voit tietysti aina pakata kamat ja lähteä. Ihmisiä kyllä sen verran taloudessa autetaan, että pärjäät aivan varmasti. Pitää vaan osata olla tarkka rahasta ja lakata haluamasta kaikkea. Selviydyt kyllä ilmankin miestäsi, usko tai älä. Ei ole rahasta eikä mistään muusta kiinni, paitsi tunteista. Ja niiden kanssa ei olekaan helppoa.

Vaikea on varmasti tehdä päätös, mitä tehdä. Voimia sinulle päätöksen tekoon...
 
itteppä
paskan ukkos olet valinnut. en ottaisi miestä missään tapauksessa jos on huumetaustaa ja sen vielä TIETÄÄ enne kuin alkaa esim lapsia tekemään. Multa ei tipu pään silittelyä. Paskaa saat kyllä mieluusti niskaas. Nauti ihanasta miehestäsi nyt.
 
JossuYH05
Alkuperäinen kirjoittaja itteppä :
paskan ukkos olet valinnut. en ottaisi miestä missään tapauksessa jos on huumetaustaa ja sen vielä TIETÄÄ enne kuin alkaa esim lapsia tekemään. Multa ei tipu pään silittelyä. Paskaa saat kyllä mieluusti niskaas. Nauti ihanasta miehestäsi nyt.
HEY!
Nyt entiset nistit, anarkiksti tai muuten vaan rikollismieliset tai niiden siipat.
Nyt puolustuksen puheenvuoroja kehiin.
 
nolo
Alkuperäinen kirjoittaja pirkko:
Alkuperäinen kirjoittaja JackieHerrer:
Alkuperäinen kirjoittaja narkkarin omainen:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö tuossa nyt ole kaksi vaihtoehtoa: joko mies lopettaa kokonaan tai sä ja lapsi lähdette.
Anna sille nuo vaihtoehdot ja sitten toivot parasta.
Niin niin niin. Niihän sen pitäisi mennä, mutta harmi ettei elämässä aina kaikki käy niin yksinkertaisesti. Mä en pysty lähtemään, tunteiden enkä myöskään rahan takia. aaaarrrgh.
Eli sulla on jo varma tieto, että jos annat nuo vaihtoehdot, niin mies valitsee sen että sä ja lapsi saatte lähteä?
Ei mutta pelkään sitä ja sitten en kuitenkaan pystyisi lähtemään..

Niin ja kyllä isä saa hoitaa vauvaa ja muutaman kerran on ollut hänen kanssaan kaksin. Hän kuitenkin polttaa silloin ja väittää ettei mitään voisi tapahtua.. Joten en halua jätää vauvaa hänen vastuulleen.
Pilvi on rasvaliukoinen eli varastoituu elimistöön ja tämä juuri on kannabistuotteiden vaarallisin asia. Huumetta voi vapautua siis milloin vain elimistöön. Vaikka ei olisi polttanut kuukauteen, saattaa esim. autoa ajaessa yhtäkkiä "mennä pilveen" ja tämä luonnollisesti heikentää ajokykyä. Milloinkaan ei voi myöskään tietää, millaisen uneliaan olon tai hihitysilon saa kulloinkin päälleen.

Eli narkomaanin en antaisi hoitaa yksin lastani mm. edellä mainitusta syystä.. Edes silloin, kun se on ollut VARMASTI vuoden ilman. Sitten ehkä.

Mies vieroitukseen tai sinä ja lapsi lähdette. Ei ole muuta vaihtoehtoa, jos et hyväksy miehesi pilvenpolttoa ja jos et halua lapsesi kasvavan narkomaaniperheessä. Ja kuka haluaisi...
Kaksi asiaa väärin: vaikka kannabis on rasvaliukoinen, ei sitä erity enää ''pilvessä olemisen'' jälkeen elimistöön niin, että olisi taas ''kuuppa hileessä.''

Toinen asia: kannabis ei vaikuta ajokykyyn. Itse asiassa ne, jotka saavat reseptillä polttaa lääkekannabista (joka on vahvempaa tai vähintään samanvahvuista tavaraa kuin katukauppakannabis) saavat myös ajaa autoa vaikka olisivatkin pilvessä. Tässä on ristiriita, sillä laittomasti pilveä polttavat ajelijat saavat kiinnijäädessään syytteet sekä huumausainerikoksesta että rattijuopumuksesta.

Lisäksi ei ole varmasti todettu, että kannabiksen käyttö itsessään aiheuttaisi skitsofreniaa. Tällä hetkellä sitä taidetaan pitää ennemminkin laukaisevana tekijänä, eli pidetään todennäköisenä, että polttelijalla olisi jo skitsofrenia jonka kannabis vain laukaisee. Tätä ei tietenkään tule väheksyä, sillä kukaan ei voi tietää, onko itse riskissä saada polttelun laukaisema skitsofrenia.

Myös porttiteoria on ontuva. Ja siitä vauhkoavat unohtava aina ne aineet, jolla KAIKKI aloittavat: alkoholin ja tupakan. Yksikään pilvenpolttoa kokeillut ei ole noviisi aiemmin mainittujen aineiden osalta. Lisäksi täytyy ottaa huomioon kannabiksen laittomuuden aiheuttama sosiaalinen ja yhteiskunnallinen vaikutus. Ne, jotka ovat ''muutenkin pudonneet kelkasta'' eli eivät elä täysin kunniallisina kansalaisina (opiskele täyspäiväisesti, työskentele, ylipäätään TEE JOTAIN joka johtaisi elämän suuriin päämääriin) ovat helposti niitä, joille ei ole vaikeaa kieltäytyä laittomasta aineesta. Heistä tulee myös suuremmalla todennäköisyydellä erilaisten huumausaineiden ongelmakäyttäjiä. Tavalliset työssäkäyvät yms. eivät ole yhtä todennäköisesti päihteiden ongelmakäyttäjiä. Sama homma menee alkoholin kanssa: syrjäytyneet ovat muuta kansaa todennäköisemmin alkoholiongelmista kärsiviä.

Viimeiseksi ap:lle: yritä ensin puhua. Kerro kaikki tunteesi. Puhu siitä, kuinka paha olo sinulle tulee kun miehesi on jatkuvasti ''pihalla'' eikä välitä siitä ettet pidä siitä. Kerro, että kärsit. Jos ei auta, niin sitten suosittelen eroa. Sinun ei tule kärsiä toisen itsekkyydestä, sillä kärsimyksesi välittyy myös lapseen.

Sinä et myöskään missään nimessä saa jättää lastasi miehelle, jos tämä on poltellut. Siitä voi ihan oikeasti joutua lapsi huostaanotetuksi. Olet antanut lapsen huostaan humaltuneelle henkilölle. Jos eroatte, ja asiaksi tulevat tapaamisoikeusasiat, sinun tulee myös huolehtia samasta asiasta. Voit puhua sosiaaliviranomaisille miehesi polttelusta, he eivät ota yhteyttä poliisiin jos miehesi on yhteistyökykyinen.
Pilvi on laitonta. Pilvi vaikuttaa ajokykyyn, jumalauta tajuaahan sen pässikin!

Ja porttiteoria on saatanan totta, itse olen mennyt sen läpi ja ollut raittiina jo 8v, mutta todellakin aloitin röökillä ja keppanalla, sen takia mielestäni viinakin on vaarallsita lapsille. Ja harva aloittaa pilven pössöttelyn ilman röökin aloittamsita.
Itse pilveä polttaneena tiedän, että kyllä se vaikuttaa ajokykyyn...
 
minä
Millasta työtä miehesi tekee? Eikö sielläkään kukaan huomaa pössyttelyä tai sitä että on aamulla ennen duuniin tuloa pössytellyt?
Onko hän muuten hyvä ja lapsen ja sun elämään osallistuva mies?
 
Kukka
Eihän tuo päivittäin polttelu (tai minkään muunkaan päihteen käyttö päivittäin) hyväksi ole. Mistä miehesi hommaa aineensa? Jos se tosissaan joka päivä polttaa, niin siihenhän menee vitusti rahaa ellei kasvata itse.
 
AP
Ei ne töissä huomaa, kun en usein huomaa minäkään. Mies on kyllä ihana, niin minulle kuin lapselle. Osallistuu arkeen varmaan sen verran kuin jokainen mies. Välillä enemmän ja viime aikoina vähän vähemmän. Hänellä on hyvä ja hyväpalkkainen työ ja hän on (muuten) fiksu.

Mun on niin kovin vaikea ikinä puhua mistään. Sen jälkeen kun se eilen tuli kotiin, mä en oo puhunut sille mitään.... Ja mä olen aivan liian kiltti. Mä en ihan oikeasti halua erota. Lisä ongelmia miehen lopettamiseen varmasti tuo se, että kaikki sen kaveritkin polttaa..
 
vieras
Riippuvuudesta on vaikea päästä eroon, vaikka haluaisikin. Normaalisti tuossa vaan kiistellään tupakanpolton lopettamisesta, ei huumeista. Mutta joka tapauksessa, lopettaminen vie aikaa ja miehesi tarvitsee siihen apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Ei ne töissä huomaa, kun en usein huomaa minäkään. Mies on kyllä ihana, niin minulle kuin lapselle. Osallistuu arkeen varmaan sen verran kuin jokainen mies. Välillä enemmän ja viime aikoina vähän vähemmän. Hänellä on hyvä ja hyväpalkkainen työ ja hän on (muuten) fiksu.

Mun on niin kovin vaikea ikinä puhua mistään. Sen jälkeen kun se eilen tuli kotiin, mä en oo puhunut sille mitään.... Ja mä olen aivan liian kiltti. Mä en ihan oikeasti halua erota. Lisä ongelmia miehen lopettamiseen varmasti tuo se, että kaikki sen kaveritkin polttaa..
Nyt käy mielessä, että minkä ikäsiä ootte (ei tarvii vastata), jos miehelläs on pössyttelykaveripiiri. Yleensä kolmekymppisenä joko jätetään pöllyttely tai siirrytään sinne vahvempien aineiden piireihin. Ennen sitä kannattais varmaan tehdä oikeita ratkasuja, ihan vauvan kannalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja luu:
Alkuperäinen kirjoittaja juu :
Alkuperäinen kirjoittaja ex-juoppo:
Alkuperäinen kirjoittaja :
En tekis alkoholistillekaan lasta, saati pilvenpössyttelijälle.
Sori vaan, mut ei irtoo mitään sympatioita.
Ai miten niin "saati". Kannabis on alkoholia miedompi ja vaarattomampi huume.
Mitä nyt voi aiheuttaa skitsofreniaa, mutta mitäpä moisesta sivuseikasta. Ja on vielä laitonkin, mutta sehän onkin pikkujuttu.
Alkoholihan ei aiheuta mitään ongelmia Suomessa. Kyllä kannabis on haitallisempaa ja suurempi riski kansanterveydelle. Näinkös tosiaan maassa jossa miesten yleisimpien kuolinsyiden top3-joukossa on viina?
Kuinka yllättävä veto. Viina ei ole laitonta Suomessa toisin kuin kannabis. Kannabiksesta on myös helpompi siirtyä kovempiin aineisiin. Turhan läheltä nähnyt tapauksia, kun tyypit on siirtynyt kovempiin aineisiin, kun "pelkkä" kannabis ei ole enää riittänyt.

Eh... nyt tulee niin paljon potaskaa "Juu" nimimerkin näppikseltä ettei tiedä mistä aloittaisi.

"Aiheuttaa skitsofreniaa" no joo... tuollainen suoranainen valehtelu pistää vihaksi melkeinpä.
Jos katsotaan tilastollisesti asioita niin emme voi sanoa että "kannabis aiheuttaa skitsofreniaa", Niissä tapauksissa missä näin on käynyt on ihmisellä ollut ongelmia jo etukäteen.

Joten on jokseenkin älyllisesti epärehellistä antaa ihmisten ymmärtää että tämä päihde, ikäänkuin automaattisesti aiheuttaa mielisairautta.

Porttiteoriaa ei varmaan kukaan vakavasti otettava tutkija ole ehdottanut syyksi kovempien huumeiden käyttöön siirtymisen syyksi.
Käsittääkseni on olemassa jonkinlainen konsensus että syyt löytyvät lähinnä ympäristöllisistä tekijöistä, kuten siitä että kannabiksen laittomasta luonteesta johtuen sitä myyvät samat ihmiset jotka myyvät oikeita huumeita myös.

Näihin piireihin sotkeutuminen on siis se mikä ajaa ihmisen "kovempiin" huumeisiin.

Se että viina ei ole laitonta ei ole mikään pointti tässä keskustelussa.
Laki on merkityksetön sivuseikka kun puhutaan tieteellisistä tosiasioista.

En sano että kannabis on täysin vaaraton päihde, mikään päihde ei ole sellainen. Ei edes kahvi.
Mutta sen lyttääminen samaan joukkoon heroiinin ja muiden huumeiden kanssa osoittaa tiedon puutetta ihmisessä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Se että viina ei ole laitonta ei ole mikään pointti tässä keskustelussa.
Laki on merkityksetön sivuseikka kun puhutaan tieteellisistä tosiasioista.
Väärin, asia on merkityksellinen. Laittomuus lisää haittoja, kuten itse myönsit porttiteorian kohdalla. Jos laittomuudesta ei tulisi haittoja, niin olisi helppoa tehdä alkoholi tai tupakka laittomaksi. Ikävä kyllä tilanne saattaisi muuttua vain pahemmaksi. Tieteellisessä keskustelussa pyritään myös monitieteiseen keskusteluun.
 
vieras
Kannabishan on oikeastaan lääke, ja jotkut saavat siihen ihan luvankin, jos on jokin sairaus missä kannabis auttaa kipuihin. (Tosin tämä lääke asia on kaikkien oma mielipide, koska onhan kannabis nimitetty huumeeksi.) Mutta miehelläsi ei ole mitään sairausta? Onko hän masentunut tai muuten alakuloinen? Oletko muistanut kysellä häneltä hänen vointiaan muuten, vai oletko vain paasannut aamusta iltaan hänen pössyttelystään? Kannabis on aine, jolla ihmiset saavat itsensä rentoutumaan. Miehesi voi käyttää tätä keinoa kun on stressaantunut yms.. Puhuisitte kahdenkesken asiasta ja tehkää diili. Mutta jos et ole esim valmis tekemään miehesi kanssa kompromissiä, tai mies sinun kanssasi, niin täytyy valita vain oikeat kortit ja tehdä niinkuin parhaaksi näkee.

Itse tilanteessa toimisin niin, että vaatisin miestäni aluksi edes vähentämään..
Mutta tässä tilanteessa miehesi käyttää tätä aika paljon, ja valehteleekin siitä ..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja narkkarin omainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:
:LOL: Että ihan kahen kuukauden jälkeen pössyttelystä voi yht äkkiä napsahtaa pilveen, ei jeesus :LOL: Ja ois kiva tietää mistä löytyy näillä nykyisillä resursseilla sellainen vierotuspaikka jonne otetaan pilven pössyttelijä kun jonossa on pitkä liuta ränninarkkareita...


Mutta siis ap:n ongelmaan. Selkeestikään miehesi ei pysty puhumaan sinulle ko. asiasta rehellisesti koska on edelleen valehdellut käytöstään. Vaikuttais kyllä siltä että miehesi ei edes halua todella lopettaa, koska siinä tapauksessa olisi osannut etsiä itselleen tukea. Ei kait sulla ole kuin tasan kaksi vaihtoehtoa joko antaa miehelle hiljainen hyväksyntä tai lähteä lapsen kanssa. Mä tein aikanani jälkimmäisen, mutta siinä ei ainoa ongelma ollutkaan toi polttelu.
Kannattaa selvittää asiat, ennen kuin nauraa. Kyllä, näin voi käydä. Kyse on ihan biologiasta ja kemiasta. Ja on käynyt omien silmieni alla.

Ja todellakaan vierotuspaikat eivät ota pössyttelijöitä sisään. Avohoito on vahtoehto näissä tapauksissa.
eli siis jos mä oon joskus poltellu pilvee, ja sit saan jonkun hillittömän rätkätyskohtauksen joskus parin kuukauden päästä, niin voikin olla, että mä oonkin vaan napsahtanu taas pöllyihin... valaisevaa

mutta tohon ap:n ongelmaan: mun mielestä ikävintä tossa on se, ettet voi luottaa miehees. miehelläsi myös selvästi on riippuvuus, oli se sitten luonteeltaan millainen tahansa. itse en kuitenkaan välttämättä suosisi mitään ehdottomia ultimatum-ratkaisuja, jos teillä muuten on asiat kunnossa. en usko, että uhkailemalla ja syyttelemällä saavutat mitään. muuta kuin sen, että miehesi pakenee entistä varmemmin mikämikämaahan. ja valehtelee sinulle jatkossakin.

mun mies, joka ei ole pienen vauvani biologinen isä, polttelee kyllä joskus pilveä, ja minä olen valinnut hänet siitä huolimatta kasvattamaan lastani kanssani, sillä hän on hyvä mies, johon luotan enemmän kuin moneen muuhun ja jonka kanssa olen enemmän samalla aaltopituudella kuin yhdenkään aiemman mieheni kanssa. Tosin tuo polttelu nyt välillä vähän ottaa päähän, kun itse en siitä niin perusta, mutta olen tuumannut, että eipä se sitä mun nalkutuksen vuoksi ainakaan lopeta. Itse join aiemmin aivan liikaa alkoholia, eikä mikään uhkailu tai nalkutus mun exän taholta sitä muuttanu, vaan vain ja ainoastaan se, että halusin itse muuttaa elämäni.

parasta siis olisi jos voisitte jollain tavoin yhdessä päätyä tilanteeseen, jossa miehesi ymmärtäisi millaisessa maailmassa haluat yhteisen lapsenne elävän, ja että siihen ei kuulu pakonomaisesti pössyttelevä isä
puhu sille vaikka kun se on pilvessä, maalaile yhteistä tervehenkisempää tulevaisuutta, ohjaa hienovaraisesti oikeaan suuntaan, pilvipäät on usein alttiita vaikutteille;)
tämä on vaan mun mielipide, itse vaan suosin yleensä oveluutta miesten ohjailussa parempaan suuntaan...ja hyvin on usein toiminut
ja toimii itseenikin paremmin
 
vieras
Jos mies on muuten ihana, niin yritä saada hänet hoitoon. Eikä lastanne tuon takia oteta huostaan, vaikka lastensuojelu siitä saisikin tietää, koska sinä et polttele ja tunnut olevan muutenkin täysjärkinen.
Jos mies ei suostu hoitoon, niin sit mietit asiat uudelleen.
Tsemppiä!
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Ei ne töissä huomaa, kun en usein huomaa minäkään. Mies on kyllä ihana, niin minulle kuin lapselle. Osallistuu arkeen varmaan sen verran kuin jokainen mies. Välillä enemmän ja viime aikoina vähän vähemmän. Hänellä on hyvä ja hyväpalkkainen työ ja hän on (muuten) fiksu.
Fiksu miehesi ei ole. Sen todistaa pilven polttaminen. Se on täydellistä piittaamattomuutta ja vastuuttomuutta perhettä kohtaan.

Tekeekö miehesi ruoat, peseekö pyykkiä ja silittää, hoitaako lasten iltatoimet, kuskaako heitä harrastuksiin, käykö kaupassa, siivoaako kodin säännöllisesti...? Näin toimivat useimmat minun tuntemani perheen isät.
 

Yhteistyössä