Vkolla 36+ synnyttäneet!

  • Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti
hipsu
Pikkasen aikasemmin synnytin kuopuksen.....rv 35+3 käynnistettiin, koska mun vointi heikkeni ja lääkärit eivät uskaltaneet antaa mun terveyden vuoksi raskauden enää jatkua.Painoa neidillä oli 3090gr, viikon oli sairaalassa.
 
pienen prinsessan äiti
Meidän prinsessa syntyi rv:lla 36+2. Syntymäpaino 2235g ja syntymäpituus 46cm. Ei ollut suurempia ongelmia, alhaisen painon vuoksi olimme sairaalassa muistaakseni viikon. Synnytyksestä on jo useampi vuosi, niin en muista ihan tarkalleen. :)
 
vieras
37+3, 3140g 50cm. 3 päivää sairaalassa. pientä keltaisuutta havaittavissa, mutta luonnon valolla hoidettii kun oli kesä. ei tarvinnut mitää erikoista! kotiin lähtöpaino oli 2900g
 
vieras
Meidän jässikkä syntyi rv36+1 ja painoi 2,9kg. Ihan oli täysiaikaiseen verrattavissa, ei mitään komplikaatioita tai ongelmia. Kotiin päästiin pari päivää synnytyksestä. Synnytys käynnistyi itsestään vesien menolla mutta mitään ennakoivia oireita ei ollut, että noin ajoissa voisi vauva syntyä.
 
Meille tuli viikolla 36+2 ja lapsi oli 3000g ja kätilö mietti jälkeenpäin olisiko kahteen kertaan uä:ssä varmistettu la ollu väärin. Eli oli täysin valmis!
Viikon oli kyllä valohoidossa sen jälkeen ja vanhemmiten onkin sitten löytynyt vaikka mitä neurologista: ADHD, AS, tic liikkeet ja ylenmäärin uhmaa (tähän on joku "tieteellisempikin" nimi, mutta pää lyö vaan taas tyhjää... ).
Kotiin päästiin jo 3pv kuluttua ja lapsi piti palauttaa keltaisuuden takia sairaalaan vielä neljäksi päiväksi.
Noista neurologisista vaivoista en tiedä liittyvätkö tähän aikaisuuteen...
 
Huumekoira
tasan 36 viikolla syntyi esikoinen. Oli kai jotain 2650 g. Oli vähän väsynyt eikä jaksanut syödä itse kokonaan, mutta muuten oli aika jäntevä. Alkoi kasvaa tosi nopeasti sitten. Oisko se ollut jotain 46 cm
 
Meidän keskimmäinen syntyi rv 36+3. Tyttö oli syntyessään 3840g ja 52,5 cm.
Kolme päivää oltiin sairaalassa syntymän jälkeen. Keltaisuusarvot nousivat jonkin verran, muttei kuitenkaan vaatinut mitään erityista hoitoa. Tyttö söi hyvin ja muutenkin oli pirteä vauva heti syntymän jälkeen
 
+
meillä 37+0 ja painoa 2695g ja pituus 50cm. ja aika rääpäle oli joka käyttäytyi keskosmaisesti. eli lääkärit epäili paljon nuoremmaksi. ja 5päivää oltiin sairaalassa, kellastumista ja sokereita seurattiin.
 

Yhteistyössä