VLCD Painon pudotus projektina

Eli tänään alkoi painon pudotuksen tehokkaampi startti näin ennen joulua.
On hankittuna noin kuukauden ajaksi näitä VLCD tuotteita. Lähinnä naturdiet merkkisiä. Juomajauheita, smoothieita (oikeasti hyviä), muutama patukka ja sitten on muutama nutrilett juomajauhe pussi.
Pääsääntöisesti on siis tarkoitus näitä vedellä, mutta ihan täysin puhtaalla kuurilla en aio olla, koska tuo on pääsääntöisesti nestemäisenä nautittavia tuotteita. Itsellä on pakko saada jotain pureskeltavaakin päivän aikana. Kevyttä pureskeltavaa kuitenkin. Jääkaappiin on varattu reippaasti tuorekurkkua ja tomaatteja. Samoin rasvaton raejuusto ja maitorahka ovat käytössä. Kaloreita ei paljon ole ja maistuu hyvälle.
Mitään suuren suuria odotuksia ei ole, mutta jos jouluun mennessä saisi n.5kg pois painoa, niin olisin tyytyväinen. Pudotettavaa tosin on paaljon enemmän. Motivoijana toimii halu raskautua ja oman terveyden kohottaminen.
Pituutta on 178cm ja painoa on tällä hetkellä n.142kg. Aivan järkyttävää, tiedetään, mutta enemmänkin on tuota painoa ollut ja tästä on suunta vain alaspäin. Koskaan aiemmin ei ole ollut näin kova motivaatio pudottaa painoa!
 
Viimeksi muokattu:
Täältä saisit mukaan kaveria jos kiinnostaa..aloitin tosin vasta tänään kun imetys kerran lopahti itsestään. tosiaan suunnitelma oli että imetän niin kauan kun maitoa riittää jonka jälkeen sitten ehtii laihduttaa...mutta siis, tämän osalta ei estettä ole.
kaapissa nutrilettiä ja allevoa kaipaisin (miusta nää sekottuu helpommin) mutta aloitetaan näillä. =) lähtömitat otin (sentit kertoo enempi kun tuhat vaakaa =) ) ja paino 86kiloa ja pituus 162cm ja tosiaan, tuo samainen 5 kiloa pois ennen joulua ilahduttaisi minuakin. tarkoitukseni tosin on jatkaa sitten siitä eteenpäin....mutta tässä siis eka tavoite. toinen on sitten saada paino alle 80kilon rajapyykin, joten eikun hommiin!

ap: olisi mukava kuulla kuulumisiasi, itse tykkään kirjoitella vaikka päivittäin. =) Miekin tuota vaakalla käyntiä, kuinka usein kannattaisi....päivittäin vai viikoittain.....oiskohan su mulle hyvä punnauspäivä noiden tulossten seurantaan...
 
Kiva, että joku kaveri löytyy!
Itselläni aloitus tökki, kun ei ollut muita kuin noita makeita pirtelöitä yms, mutta nyt on 2xNutriletin quick start pakkausta mukana myös ja siellä on sitten niitä pastoja yms, että on jotain suolaistakin. Tänään on ensimmäinen päivä täysin puhtaalla kuurilla ja naturdietin pussipirtelöitä vedellään. Nuo ei ole omasta mielestäni niin karun makuisia kuin nutriletin ja muiden vastaavien mitä olen maistellut. Toisaalta eihän tässä maku ole tärkeintä, vaan se, että jotain tapahtuu.
Itsellänikin tuo 5kg on tietenkin vasta alkutavoite ja siitä sitten jatketaan. Näillä nyt jouluun asti, niin ei ole jouluna ongelmaa pärjätä pienemmillä ruoka-annoksilla, kun kroppa tässä kuurin aikana tottuu siihen. :) Eli tarkoitus olisi itselläni pitää joulunakin syöminen kohtuuden rajoissa, joskin silloin syön ihan oikeata ruokaa; mutta kohtuudella.
Itselläni tämä on tärkeää myös sen takia, että bulimia oireilee pahasti tällä hetkellä ja on oireillut pitkään, joten kontrolli syömiseen on pakko löytyä. Uskon, että tämä on minulle nyt se paras keino. Ja jospa täältä saisi sitten tukea, kun ei sitä muualta oikein tunnu saavan.
Kerran viikossa vaa'alla käynti lienee paras vaihtoehto, ainakin itselleni. Liian usein tarkkailu on ihan turhaa. Sunnuntai voisi itselläkin olla jatkossa se punnituspäivä. Sitten nähdään, miten on lähtenyt homma sujumaan!
Nyt pienelle kävelylle ulos, hakemaan postista nuo loput nutrilett tuotteet. ;) ¨
Tsemppiä!
 
huomenia jälleen, mites eilinen meni?
Täällä nutripussi ja kolme patukkaa....huokaus, mutta oon mä ihan tyytyväinen kun sain patukat vasta illalla etten muuhun sortunu...ateriaväli meinaan karkasi liian pitkäksi ja tässä onkin mun seuraavat haasteet, kohtuulliset ateriavälit ja riittävästi tekemistä ettei ruoka ole kokoajan mielessä.

Sitten se saavutus, poljin eilen crossarilla aamulla 25min ja illalla vielä 15minsaa lisää ja olin aika onnellinen että sain aikaseksi...mulle tuo on paljon. Lisäksi mies tsemppasi et jo viiden kilon pudotus on mahtava saavutus jos sen saa jouluna pois, 10pakettia voita vastaavaa määrä! ja tuo avasi silmät, vaikka matkaa onkin paljon, on jokainen kadotettu kilo jo voitto sinällään eikä sitten pienestä pidä luovuttaa ja palata entiseen. Itse ajattelin nyt 4 viikkoa (tai -6 kiloa) jonka jälkeen sitten jouluna syön normaalisti, tasapainoillen painon kanssa ettei vaan pääse nousemaan..ja sitten vuoden alusta olisi tarkoitus tiputtaa -5 kiloa ja toivonkin että sen jälkeen olisi jo poissa se kymppi, ja sitten ollaankn jo NIIN hyvällä alulla että ai ai...voi ihan olla jo ylpeäkin itsestään.

Olethan mitannut sentit, vatsa, reisi jne? joskus kun tuntuu että paino ei laske voi ihastella kadonneita senttejä ja saa taas motivaatiota jatkaa. =) Ja jos mieliteko menee liian isoksi, vaikka namejen suhteen, syö vähän (eikä vähennä rankaisuksi nutreja) ja jatkaa taas...ajan kanssa huomaa, ettei homma kaadu lipsahduksiin, sitä paitsi välillä on ihan hyväkin luvsn kanssa sallia itselleen jotain.

Meillä olisi pikkujoulut 10.12 ja jälkitarkastis 15.12 ja tohon jälkimmäiseen mennessäni toivon painavani korkeintaan 82 kiloa...sitten ois vielä ennen joulua se yksi viikko ja 2 kiloa jos sais nipistettyä :) täällä motivaatio korkealla....

Ensikesäksi ehtii vielä NIIN hyvästi kuntoon, kunhan ei aina siirrä tuon ensi kesän ajankohtaa :LOL: minä ainakin oon NIIN hyvä selitteleen itselleni vaikka mitä..

nyt leipomaan, lapsella on synttärit tänään ja en, minä en aijo sortua =)

Neila joka aikoo myös kollegan tavoin hypätä vaakalle sunnuntaisin =)
 
Huomenia ja uuteen aamuun Bloodyend, kuinka sinulla sujuu? Minä eilen lankesi isoon jauhelihapihviin ja vihanneksiin mutta muuten pysyin kaidalla polulla, tuskin projekti tuhon kaatuu joten nöyränä vaan jatketaan :D aamulla kumottu pss nutria naamaan ja toinen ois tarkoitus ottaa nyt, ettei väli karkaa paljoa yli 3h joka tietää nälän tunteen saapumista....kahviakin olen juonut ja vettä koettanu muistaa nauttia kanssa...

aamulla sain arkiliikuntaa vajaa 3h kun siivosin karsinoita ja laittelin hevosia tarhoihin...hien sain pintaan ja ajattelinkin etten tänään tuolla crossarilla sitten polkisi vaan pitäsinkin välipäivän siitä hommasta ja lähtisin jouluostoksille ennakkoon (meinaa AINA jäädä viimetinkaan minulla...) joten, ainakin vielä hienosti menee jo siis kolmas päivä menossa...

palkitsen itseäni ajattelemalla että sunnuntaina saan jo vaakalle pienemmät lukemat kun 86 kiloa ja se motivoi, muutenkin menen pienen pienin askelin...kilo kerrallaan, päivä kerrallaan....hitaasti mutta varmasti siis...

Neila ja päivä kolmannen päivän aamu :wave:
 
Moikka,mä aloitin toissapäivänä,mutta tänään jo heti piti vähän "mukaella" kun yhdessä tapahtumassa olin mukana.Eli tää pv meni niin että 2 pussia ja sit siellä tarjoilut.Olikos se niin että alle 800 kcal pitää olla pv kalorit,niin elimistö pysyy paastossa/ketoosissa????

Mä kävin vaakalla kyllä,mutten senttejä jaksa mitata,on tota löllöä niin paljon,et tuskin mitään järkeviä lukemia antais.

Tämä on mulla toinen kierros vlcd:llä-ekan tein 1,5v sitten -15 kiloa,mutta kaikki takas :'( omaa syytä tietenkin.

Mä käyn pari kertaa viikossa salilla,koitan ympätä sen kolmannenkin kerran...
 
terveydys kaikille, miten teillä menee???

täällä ke-su välin pudotus siis seuraava:

Pituus: 162 cm
Lähtöpaino 86 kg
Paino nyt: 83,7kg
Pudotus viikossa: -2,3kg
Pudotusta yhteensä:-2,3kg
1. Tavoite -5kiloa
2. tavoite saada paino alle 80kilon

su söin normi ruuan ja koko viikon himoitsemani mokkapalan, mutta tuskin maailma taaskaan kaatuu, joten siitä jatketaan mitä puntari näytti. itseni haastan tulevana viikkona pudottamaan -1kg jolloin oltaisiin jo alle 83kg ja siitä sitten kaksi viikkoa aikaa saada se viimoinen 3 kiloa jotta ollaan suunnitelmien mukaan edelleen menossa =) tsemiä!!!!
 
kiva pudotus Neila!!!
Mä aloitin torstaina,liki joka päivä "joutunut" syömään muutakin,joten elimistö huutaa kiukkuisena kun ketoosi ei pääse päälle kunnolla.
Hermo kireellä jatkuvan nälän takia jne.
Miettii vaan,onko mitään järkeä???
Tosin ainut järki löytyy järkyttävistä puntarin lukemista.
 
Kyy
Heips!

Minä hyppään teidän mukaan, sillä mulla on aikas samat tavoitteet! :D Itse käytän FitLinen tuotteita ja syön yhden kunnon aterian päivässä. Mitat on 162cm ja paino tänä aamuna oli 92,2kg. Tarkoitus olisi päästä alle 90kg jouluksi ja siitä sit jatkaa niin pitkään, että olen ihannepainossani eli alle 60kg. :D Mutta pienin askelin aion mennä ja ensimmäinen tavoite on siis tuo alle 90kg.

Mun päivän syömiset menee seuraavasti: (kirjaan ne tähän ylös, niin tulee toteutettuakin ne)

Aamulla: vitamiinit + Gourmet Shake (eli ateriankorvikepirtelö)
Lounas: ateriankorvike
Päivällinen: kunnon ateria (lihaa+kasviksia)
Iltapala: jogurtti kera pähkinöiden ja siemenien + marjojen

Tsemppiä kaikille! Punnitus sunnuntaina! :D
 
tervetuloa mukaan! sunnuntaisin täälläkin kiivetään vaakalle ja itseäni olen lohduttanu ruuan himoissani ett' painon kun saa normi lukemiin voi taas syödä mitä vain kunhan "tasapainotellen" etsii itselleen oikeat määrät, eli ettei paino nouse. Jos nutraaminen on liian vaikealta tuntuvaa, voi toki aina osa nutrata (yksi ruoka päivä per viikko tai ruoka per päivä mikä parhaalle tuntuu) tai vaikka käydä vilkaseen Kiloklubi jossa on foormumilla onnistumisketju josta ainakin itse melkeimpä päivittäin käyn ammentamassa motivaatiota =)

sunnuntain punnausta odotelle, ja ei enää niin kovista pakkasista nauttien, Neila
 
Terve!

Tuli heti taukoa tänne kirjoitteluun, kun menin viettämään aikaa ystävän luo viime perjantaina ja tänään vasta kotiuduin. Tuolla reissulla tuli syötyä miten sattuu ja parina päivänä nautittua alkoholiakin. Nyt huomisesta lähtee sitten kunnon kuuri ja motivaatiota kaivoin juuri lisää käydessäni wii:n tasapainolaudan päällä tsekkaamassa painon, joka olikin vähemmän kuin kuvittelin sen olevan. Lisäksi tuli tehtyä reilun puolen tunnin mittainen treeni tuolla wii fitillä ja siihen päälle vatsa-, selkä- ja reisilihasliikkeet ja tietysti myös venytykset tuon jälkeen. '
Huomenna sitten taasen wiillä puolisen tuntia ja sitten pitäisi käydä kuntopyöräilemässä pitkästä aikaa, niin lähtee kuntokin sitten nousemaan&kroppa aktivoituu.

Tässä nyt vielä nämä aloitustiedot, joista lähdetään liikenteeseen. Ensi sunnuntaina katsotaan sitten, miten on lähtenyt homma oikeasti toimimaan.
Ikä: 19v
Pituus: 178cm
Paino: 141kg

Hieno pudotus Neila ensimmäiseltä viikolta! Tuosta on hyvä jatkaa. Ja tervetuloa kaikki muutkin mukaan nutrailemaan. Kyllä me tästä hoikistutaan!
 
Hei!

Saako mukaan liittyä vaikka ei täysnutraiskaan? Ajattelin nyt aluksi korvata edes yhden aterian nutrilla ja kun se alkaa sujua niin sitten vaikka kaksi ateriaa per päivä pussista.
Jotenkin kun tätä ketjua lukee niin vaikutatte minun kaltaisiltani ihmisiltä ja luulen että tämä tsemppi voisi olla se ratkaiseva tekijä jolla saan onnistumisen aikaan. Kuten Neila niin myös minäkin kävisin mielelläni joka päivä lukemassa ja kirjoittamassa miten menee jotta saisin pidettyä tämän elämäntapamuutoksen mielessäni koko ajan.

Pituutta minulla on hurjat 164 cm ja painoa n. 86kg. Olen 26 -vee, 8kk pojan äiti ja siis vielä hetken äitiyslomalla. Tuossa painossa on vielä n. 5 kg raskauskiloja mutta oli sitä painoa paljon jo ennen raskautta. Tavoite normaalipaino (67-64 kg) sitten vaikka ensi kesänä...
Joten urakkaa riittää. Olen aikaisemmin yrittänyt laihduttaa aina ilman mitään aikarajoja jotta en "ahdistuisi" liikaa, mutta koska se ei ole ikinä toiminut niin nyt yritän laittaa tavoitteita myös ajallisesti.
Tavoitteeni on -4 kg vuoden loppuun mennessä (joka on kova tavoite kun ottaa huomioon että joulu on välissä) mutta aijon ihan tosissani lähteä sitä tavoittelemaan.

Ajattelin myös laatia itselleni ruokalistan jota noudattaa kun se on tuntunut toimivan paremmin kuin ns. "vapaa syöminen" kaloreiden puitteissa. Yksi ongelma on myös se että kun alan laihduttaa, vedän kalorit aivan liian alas ja tunnen heti suurta syyllisyyttä jos syön jotain mitä ei muka kuuluisi syödä. Ja liiallisesta pihtaamisestahan seuraa jossain välissä suuren suuri repsahdus jossa menee sekä suolaista että makeaa herkkua kaksin käsin.

Toinen suuri ongelma on totaalinen liikkumattomuus. On paljon päiviä jolloin en edes poistu talosta ollenkaan! Niinä päivinä poika nukkuu ulkokuistilla vaunuissa vaikka meille kummallekkin tekisi hyvää saada raitista ilmaa. Tässä on toinen haasteen paikka, saada liikuntaa ULKONA edes 15-20 minuuttia JOKA PÄIVÄ! Ja jotta tuo 4 kg pudotuksen saisin vuoden loppuun mennessä olen haastanut itseni liikkumaan 40 minuuttia joka päivä. Min. 20 min vaunulenkillä pojan kanssa ja toiset 20 min. kuntopyörällä illalla. Taikka 30 min ulkona ja 10 min kuntopyörää mutta kuitenkin niin että vähintään 40min liikuntaa saisin kasaan.

Ruokalistani olisi jokseenkin tämän näköinen:

Aamulla puuro johon vähän raejuustoa sekaan ja mehukeittoa päälle. juomana maitolasi ja kahvi.

Lounaaksi se nutripussi/nutripatukka

välipalaksi hedelmä

päivällisellä tavis kotiruokaa niin että syön ensin salaattiannoksen hitaasti ja sitten annostelen itselleni vasta ruuan.

Iltapalaksi ehrmann rahkapurkki johon esim. ananaspaloja tai marjoja ja muutama manteli sekaan, tai joskus vaikka ruisleipä jossa päällä esim. tonnikalaa ja raejuustoa yms. ja vaikka hedelmä. Pääasia on että iltaisin ei ole kova nälkä sillä olen tottunut syömään iltaisin kaikkia herkkuja ja en halua että muutos on liian suuri liian pian.

Tällä kaavaa toivoisin joulukuun aikana lähtevän neljä kiloa läskiä ja kun ensi vuoden puolelle selvitään niin tuota liikunnan määrää voisi tarkistaa...? Jotkut ihmiset liikkuvat tunnin ja ylikin päivittäin ja jopa NAUTTIVAT siitä, harmi että minä en kuulu heihin ainakaan vielä... ;-D
 
Kyy
Tervetuloa mukaan Haave! :D

Mun täytyy tulla kans päivittämään tuo aamupalani, syön saman aamiaisen kuin Haave (toki ilman kahvia ja maitolasia) ja juon sen kanssa teetä. Olen huomannut, että tämä on paras aamiainen minulle, sillä kun kokeilin tämän viikon syödä pelkän ateriankorvikkeen, niin huomasin, että ilta menee sit ihan pipariksi syömisten suhteen. :/ Eli mun on pakko syödä kunnon aamiainen.

Itsellä myös tuo liikunta on jäänyt syksyn mittaan kokonaan pois, ihan vain siksi ettei ole ollut aikaa. :( Mutta muutan ensi viikolla, niin sitten tulee taas liikuntaa ainakin pakollisten koiranulkoilutuslenkkien verran päivään. :D

Eli nyt mennään siis siten, että korvaan lounaan tai päivällisen (tai molemmat) ja syön aamu- ja iltapalan + ehkä jonkun pienen välipalan päivässä. Riippuen omista aikatauluistani ja työkuvioista.

Ilmoitan muuten heti, että mulla jää sunnuntain punnitus väliin, kun oon kaverilla sillon. Ja juhlitaan pikkujouluja sekä la että su, joten painokin on sit varmaan myös sen mukainen.. Mutta ensi viikolla sit kunnon tsemppi jouluun saakka :D
 
Sanokaapa voiko parempaa motivaation herättäjää ollakkaan kuin se että marraskuun alussa ostetussa mekossa repeää saumat kun yritän sitä ruhoni ylle tunkea?! Olen pikkujouluihin lähdössä ja laihdutuksen pariin palaan NIIIIIN maanantaina! Huomenna on turha edes kuvitella, voi pian olla krapula... ;-D Nyt tuntu että TÄMÄ on se viimeinen pisara!
 

Yhteistyössä