Voi anoppi sentään!

  • Viestiketjun aloittaja äiti85 harmaana
  • Ensimmäinen viesti
äiti85 harmaana
Tiiän, näitä näky olevan jo muutama alotusta.. Mutta..

MIUN ANOPPI ON IHAN SEKASIN!!
Miehen sisko kävi meillä eilen, Tarjosin sille synttärikakkukahvit ja sit se lähti.. Hyvä ku ovesta pääs pihalle ni johan anoppi soitti ukolle. "Laitahan minulle pala sitä kakkua pakkaseen, et kun seuraavan kerran tuun ni saan maistaa miltä se maistuu.." \|O \|O Siis mitä?? Mun täytyy nyt laittaa anopille palanen kakkua pakkaseen odottamaan et hän tulee äitienpäivä ILTANA käymään, jotta saa maistaa ja jotta saa äitienpäiväkakkua! (ei jaksa tehdä itselleen omaa, kun kukaan ei heillä sitä ole syömässä) Niin varmaan!! Ensin loukkaantu siitä, ettei olla menossa sinne äitienpäiväksi ja nyt pitäs säästää kakkua.. huokaus..

MÄ EN JAKSA! Mies ei kommentoinut mitenkään kun valitin, että minähän en kakkua sen takia varastoon pistä, tulee huomenna omat vanhempanikin MINUN synttärikakkuani maistamaan, joten pyydän heitä viemään loput menessään, jos jää.. Eikä anoppi varmaan saa palastakaan!! :snotty: :kieh:

Juu, eikä tuo vielä mitään, mutta kyllähän hänen on pakko poikansa nähdä äitienpäivänä, joten tulevat käymään ILLALLA! Näillä näkymin menee ainakin 20,30-21,30 ennen ku ovat täällä ja poika menee varmasti sunnuntaina nukkumaan 20 aikaan viimestään, jos minusta on kiinni.. Muutenkin he tulevat aina kylään vasta 19 jälkeen ja lähtevät 21-22,30 aikoihin.. EN ymmärrä miksi niin myöhään pitää tulla.. Oonkin joka kerta ollut poikaa nukuttamassa, kun ovat tulleet ja anoppi valittaa aina, että tahallaan koitan sulkea pojan pois heidän elämästään, ettei hän saisi nähdä sitä.. Juu, ihan varmaan.. Jos tulevat niin myöhään ni varmasti koitan. Eikä auta selittely, et on pojan nukkumaanmeno aika.. Oon miehelle tästä sanonut joka kerta, muttei uskalla sanoa äidilleen mitään. Niin ja ruokaa ja kahvit pitää joka kerta keittää, oli kello kuin paljon tahansa.. Ja sitten nyrpistellään ja näykitään, et tällästäkö vaan on, mitä tää on, en tiiä tykkäänkö.. Mä en oikeesti jaksa enää (kohta kiehahtaa ja kunnolla).. Mulla on ihan tarpeeks hommia pojan, masun ja miehen kouluttamisessa, en kaipaa enää anoppia siihen! Nyt sitten sanoin miehelle, et tää on vika kerta ku tulevat klo. 19 jälkeen. Tästä eteenpäin en enää päästä sisälle! Kohta on kaks lasta, joten meillä on tietty rutiini ja sitä noudatetaan, oli anoppi tulossa tai ei.. Vierailulle ei tulla enää 19 jälkeen, koska sillo alkaa iltahommat! *piste!* Oonko mä paha ihminen?

Sunnuntaina anoppi saa kyllä kuulla kunniansa, jos alkaa taas jostain valittaa.. Se saa varmaan slaagin jos meen suuni aukasemaan.. :whistle: Tähän asti kun olen ollut se kiltti ja myötämielinen, "unelmaminiä".. Nyt se on kyllä sitten loppu! Mulle ei enää kettuilla tästä asiasta!


juuh, nyt pikkasen helpotti, kiitos! :D :whistle:
*olipa kovaa tekstiä * :LOL:
 
Ymmärrän sua täysin, ei ihme että hermo menee. Nyt vaan mieheskin pitäis tajuta, että ei teidän tarvitse ottaa vieraita vastaan nukkumaanmenoaikaan..! Mulla onneks ihana anoppi, mutta voin kuvitella kuinka ärsyttävää tuollainen ois.
 
Huuuuuiii kun kuulosti karsealta, huokaisempa taas kerran pitkään helpotuksesta kun ei ole minkäänasteista ongelmaa anopin suhteen.

Muutoinkin meillä on koko suku ennemminkin sellaista 'ei kai me vaan häiritä' -sorttia jotka tyytyvät vaikka haaleaan vesilasilliseen vieraillessaan.

Hirmuisesti sulle sinne kylmiä vesisangollisia näin virtuaalisesti ojennan, kaada itses tai anopin päälle - kumpi vain enemmän rauhoittaa :D
 
anopin kiusaama
Taidat olla hiukan katkera jostain anopillesi?!
Mut mä olen kuitenkn sitä mieltä että sun ja miehesi talossa on ihan omat säännöt eli te syötte silloin ku teillä on ruoka-aika..eikä ruokaa tehdä jos anoppi niin tahtoo..pakko hänen on älytä ettette te ole enää pienokaisia vaan aikuisia ihmisiä. Lapsesi voit laittaa nukkumaan silloin kun hänen nukkumaanmenoaikansa on..eikä valvottaa sen takia kun ovat kylässä..kävisivät toisella aikaa.

Meillä oli vähän samankaltainen tilanne joskus ja en vaan yksinkertasesti enää jaksanu niit arvosteluja anopilta ja kun miehenikin itki monet kerrat kun äitinsä haukkuu mua kokoajan ja siskonsa haukkui minua kans siin sivus. Mä en sit yks kerta jaksanu enää kuunnella anoppia ja mieheni siskoo ja mieheni itkuja niin soitin anopille että jos tällanen ei lopu niin ei tartte enää lapsiakaan tulla kattelemaan..no anoppi suuttui tietenkin ja haukkui minut keskenkasvuseksi kakaraksi ja mieheni siin sivussa mutta leppyi kuitenkin(kylläkin vasta kun minä pyysin häneltä anteeksi ja hänellä ei ollut mitään anteeksi pyydettävää meiltä). ja kun kylään tulivat niin eipä anoppi arvostellu enää yhtään oli kuin eri ihminen kokonaan! :/
Olin anopin aikaan niinkuin muutenkin olen kotona eli komensin lapset pois pöydästä jos ei osanneet nätisti syödä ja jos nukkumaan eivät menneet sovittuun aikaan niin kannoin heidät sänkyyn..vaikkakin huudon kanssa,mut eip anoppi avannu suutaan motkottaakseen vaan avasi suunsa kauhistuakseen ja miestään vilkuillen..miehensä ei kyl nostanu katsettaan pois varpaistaan,kun hänen mielestään lapsi ei saa itkeä yhtään ja lapsen ehdoilla pitäisi mennä eikä vanhempia totellen.
että et ole ainut...jaksamisia..sano anopille suoraan vaikka riita tulisi..kysy ensin mieheltäsi voitko joskus räjähtää hänen äidilleen!?! minä kysyin ja mies sanoi että siitä vaan ja tilanne raukesi riidan jälkeen hyvään suuntaan eli anoppi ymmärtää nyt että olemme erikseen oma perhe ja emme ole heidän pikkuisia joita voi arvostella ja komennella ja haukkua jos ei äidin mieliksi tee.

:hug:
 

Yhteistyössä