voi antakaa mielipiteitänne

vierestä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2006 klo 19:56 Daria kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 18:42 uusioäiti taas kirjoitti:
niin perheneuvolassa on yritetty avata isän silmiä.. No tyttö on heikko kohta. Kuulemma meidän yhteiset pojat aina pärjää, mutta tyttö... No tyttö tulee meile jouluksi. Entiedä pitäisikö lähteä pojan kanssa...
No, lähdepä - sittenhän miehesi näkee kuinka tuet häntä myötä- ja vastamäessä.
Tukeeko se mies sitten vaimoaan vastamäessä? Näyttää että ei.
Vaimo on väsynyt, raskaana, pieni lapsikin tartteisi rauhaisaa jouluaikaa. vaimo kantaa vastuuta lapsesta, joka ei ole hänen oma biologisesti - velvotteita on, ei oikeuksia. Ei oikeutta edes väsyä lapseen ja turhautua tilanteessa.
Joku vastuu on asioista lapsillakin, 7 v on joo pieni, mutta kuitenkin aika iso, pitäisi ottaa vastuuta omasta käytökestään. Onko kukaan ns. vastuuttanut lasta toiminnastaan, käytöksestään ? Kuulostaa että ei, että lapsi saa tehdä mitä huvittaa.
Isän toiminta on lepsuilua, eikä rakkautta lainkaan.
Lapsi hakee rajusti rajoja, odottaa että joku rakastaisi häntä, ja uhmaa kun kohtaa jotain muuta kuin perisiantamista, vaikka just sitä tartteisi: napakat rajat. Isältä.
Äitipuoli yrittää, isä vetää mattoa alta.

Miksi nykyinen elämä ja perhe, puoliso ja lapset, pitäisi uhrata sille alttarille, ettei aiemman liiton lapsiin saa kuria, otetta, ettei omaa yksityisyyttä ole ollenkaan?
Mikä perhe se semmonen on, jossa yksi ihminen tulee ja menee ja lähtee pois? Perhe on se pysyvä kokonaisuus, perheen muodostaa ne ihmiset, jotka asuvat virallisesti samassa osoitteeseessa. Perheen luona kyllä voi asua ja käydä vaikka ketä, vaikka edellisen liiton lapset, mutta ko. perheen ehdoilla, ja edellisen liiton lasten perhe ja koti on siellä, missä suurimaan osan ajastaan ovat ja missä vaikutinen osoite on.

Missä on tämän tytön koti? Äidillään? Perhe on silloin äidin perhe. Päävastuu on paitsi kodilla, myös biologisilla vanhemmilla, ei äitipuolella.
 
uusioäiti taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 14:13 vierestä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2006 klo 19:56 Daria kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 18:42 uusioäiti taas kirjoitti:
niin perheneuvolassa on yritetty avata isän silmiä.. No tyttö on heikko kohta. Kuulemma meidän yhteiset pojat aina pärjää, mutta tyttö... No tyttö tulee meile jouluksi. Entiedä pitäisikö lähteä pojan kanssa...
No, lähdepä - sittenhän miehesi näkee kuinka tuet häntä myötä- ja vastamäessä.
Tukeeko se mies sitten vaimoaan vastamäessä? Näyttää että ei.
Vaimo on väsynyt, raskaana, pieni lapsikin tartteisi rauhaisaa jouluaikaa. vaimo kantaa vastuuta lapsesta, joka ei ole hänen oma biologisesti - velvotteita on, ei oikeuksia. Ei oikeutta edes väsyä lapseen ja turhautua tilanteessa.
Joku vastuu on asioista lapsillakin, 7 v on joo pieni, mutta kuitenkin aika iso, pitäisi ottaa vastuuta omasta käytökestään. Onko kukaan ns. vastuuttanut lasta toiminnastaan, käytöksestään ? Kuulostaa että ei, että lapsi saa tehdä mitä huvittaa.
Isän toiminta on lepsuilua, eikä rakkautta lainkaan.
Lapsi hakee rajusti rajoja, odottaa että joku rakastaisi häntä, ja uhmaa kun kohtaa jotain muuta kuin perisiantamista, vaikka just sitä tartteisi: napakat rajat. Isältä.
Äitipuoli yrittää, isä vetää mattoa alta.

Miksi nykyinen elämä ja perhe, puoliso ja lapset, pitäisi uhrata sille alttarille, ettei aiemman liiton lapsiin saa kuria, otetta, ettei omaa yksityisyyttä ole ollenkaan?
Mikä perhe se semmonen on, jossa yksi ihminen tulee ja menee ja lähtee pois? Perhe on se pysyvä kokonaisuus, perheen muodostaa ne ihmiset, jotka asuvat virallisesti samassa osoitteeseessa. Perheen luona kyllä voi asua ja käydä vaikka ketä, vaikka edellisen liiton lapset, mutta ko. perheen ehdoilla, ja edellisen liiton lasten perhe ja koti on siellä, missä suurimaan osan ajastaan ovat ja missä vaikutinen osoite on.

Missä on tämän tytön koti? Äidillään? Perhe on silloin äidin perhe. Päävastuu on paitsi kodilla, myös biologisilla vanhemmilla, ei äitipuolella.
Miehelleni olen yrittänyt juuri tuota selittää että lapsi tulee meidän perheeseen ja elää meidän perheen säännöillä. Eli yhteisillä lapsilla ja etä lapsella on samat säännöt.

Ei se mene niin että lapsi tulee ja mekastaa. (Huom! Annetaan mekastaa!!) MInä ostan vääränlaiset karkit ymsOlen yrittänyt "tyttöjen" juttuja järjestää mutta aina jossain vaiheessa tulee draamaa ja katastrof. Minulla on enemmän kokemustakin tytöistä, kun edellisellä miehellä oli niitä kaksi. ja siskoillani on tyttöjä.

edellisen miehen kanssa vietiin tyttöjä ulkomaille jne. Tällä kokoon panolla matkasta tulisi #&%?$!*. Ei tee mieli laittaa monta sataa euroa siihen että tulee fiasko.

Se eniten harmitta että tytön annetaan käyttäytyä huonosti ja mekastaa. Vanhemman täytyy olla johdon mukainen lapsen kanssa. Jos minä kiellän lasta niin isä vie maton saman aikaan alta. Thats the proplem. Entiedä!!!

Palatakseni jouluun. Hänen äitinsä ei anna lahjoja meille jee. Nyt poikamme saa enemmän lahjoja, koska kummit muistaa yms. ja minun sisarukset. Äiti panttaa niitä lahjoja kotona ja antaa ne sitten tytölle, kun tulee kotiin. No meidän poika ssa nyt enemmän lahjoja ja siitä tulee katastrof.... Häntä ei rakasteta ainoastaan veljeä. Kyllä minun lapseni kuuluu mielestäni saada kaikki lahjat jouluna tai sittenhän koko joulu vesittyy häneltä.. Hän on syytön poika... Olen niin väsynyt ja mietin ratkaisua tähänkin pulmaan.. Äiti nyt visusti haluaa pakettinsa antaa kotona. :( :(
 
uusioäiti taas
No tyttö tulee meille jouluksi. Ja olen asennoitunut siihen täysin. Minun ystävät kutsuin kylään illansuussa tulee meille. Otetaan viiniä ja glögiä. Minä en nyt raskaana voi tietenkään kun yhden lasin viiniä juoda. ( Muuten olisin ehkä pienessä sievässä)

Miehen kanssa on kriisi. Eli ei jaksaisi, mutta lapseni takia järjestän kunnon aaton. Hänen mielestään raskauteni on syönyt kaikki aivosoluni. Johtuen siitä että en jaksa enää olla venyvä sukka. Kuka minun lastani ajattelee, jos en minä? En anna menen tullen hakata minun lastani.

:headwall:

Kyllä kai tämä tästä.. Tämän tulevan kevään aikana päätän mitä teen miehen suhteen. Ensin synnytän tämän vaavelin jne. Sitten alan tekemään jotain ratkaisuja
 

Yhteistyössä