Voi apua! Kukas tietäis "pitkistä" sairaslomista?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mies sitten katkaisi kinttunsa aikas pahasti.
Eli nyt edessä AINAKIN kuuden viikon saikku. Plus siitä seuraava kuntoutus yms.

Funtsin tässä, että mites sitä pärjätään noin niinkuin taloudellisesti? Vakityöpaikka on, ja jonkin näköinen hoitokulu/tapaturmavakuutuskin. Mutta silti askarruttaa, ja kovasti. Asuntolainaa kun uudesta talosta on.
Onko se kuukausi ennen kuin putoaa kelan päivärahalle..vai miten..
Vapaa-ajalla tapaturma tapahtui, ja miehen työ vielä sellaista tosi fyysisesti vaativaa, että mahtaako kuudessa viikossa vielä työkuntoiseksi tullakaan.
*huoh*
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Lue vaikka ensin sen tapaturmavakuutuksen ehdot! Se voisi helpottaa ja paljon :)
No tokihan minä ne aion lukeakin. Tämä vaan tuli ihan juuri tämä tilanne. Ennen kuin ollaan sen paremmin ehditty mitään selvittelemäänkään, niin tähän istahdin.
 
Pirpana
Moi! Onpa kurja onnettomuus. Teidän täytyy vain ajatella, että tällä on jokin tarkoitus. Onko teillä lapsia, jotka ovat hoidossa? Voitte säästää rahaa sillä, että otatte lapset pois hoidosta, jolloin hoitomaksu säästyy. Ja mies kun laittaa itse ruokaa, ehtii tehdä ns. alusta saakka.

Todellakin riippuu TES:stä se, montako päivää oleva sairasloma on 100% palkalla. Meidän alallamme minulla olisi 14 päivää, jos nyt sairastuisin. Tapaturmavakuutuksessa saattaa olla jotain apuja tässä ja ainakin voitte käyttää yksityislääkäriä, ettei tarvitse mennä kunnalliselle puolelle jonottelemaan. Kipsauksen jälkeen saattaa myös saada korvausta fysikaalisesta.

Nyt vaan paprut esiin, googlettamaan TES jne.

Tsemppiä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pirpana:
Moi! Onpa kurja onnettomuus. Teidän täytyy vain ajatella, että tällä on jokin tarkoitus. Onko teillä lapsia, jotka ovat hoidossa? Voitte säästää rahaa sillä, että otatte lapset pois hoidosta, jolloin hoitomaksu säästyy. Ja mies kun laittaa itse ruokaa, ehtii tehdä ns. alusta saakka.

Todellakin riippuu TES:stä se, montako päivää oleva sairasloma on 100% palkalla. Meidän alallamme minulla olisi 14 päivää, jos nyt sairastuisin. Tapaturmavakuutuksessa saattaa olla jotain apuja tässä ja ainakin voitte käyttää yksityislääkäriä, ettei tarvitse mennä kunnalliselle puolelle jonottelemaan. Kipsauksen jälkeen saattaa myös saada korvausta fysikaalisesta.

Nyt vaan paprut esiin, googlettamaan TES jne.

Tsemppiä.
Ei ole enää hoitoikäisiä lapsia, ja ruoan laitankin minä ihan alusta alkaen jo nyt ;)
Kyllä se tuota AKT:n tessiä luettuani näyttäisi todellakin olevan kuukausi, kun palkan saa. JA tokihan sitä lainatkin vaikka koroille siksiaikaa, kun suhteet pankkiin ovat kunnossa. Vakuutusasiat lupasi mies itse selvittää kunhan ehtii.
Eiköhän se tämä tästä, kun nyt vaan saadaan selkeyttä asioihin.

 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies sitten katkaisi kinttunsa aikas pahasti.
Eli nyt edessä AINAKIN kuuden viikon saikku. Plus siitä seuraava kuntoutus yms.

Funtsin tässä, että mites sitä pärjätään noin niinkuin taloudellisesti? Vakityöpaikka on, ja jonkin näköinen hoitokulu/tapaturmavakuutuskin. Mutta silti askarruttaa, ja kovasti. Asuntolainaa kun uudesta talosta on.
Onko se kuukausi ennen kuin putoaa kelan päivärahalle..vai miten..
Vapaa-ajalla tapaturma tapahtui, ja miehen työ vielä sellaista tosi fyysisesti vaativaa, että mahtaako kuudessa viikossa vielä työkuntoiseksi tullakaan.
*huoh*
Itse sain 66 päivää työpaikasta sairaslomarahaa ja sen jälkeen tipuin kelan päivärahoille. Jos tulee tiukkaa niin voittehan pankissa sopia,että maksaisitte vain lainan korot ja sitten kun tilanne on taas stabiili niin lyhentäisitte normaalisti ja voisitte ehkä tehdä ylimääräisen lyhennyksen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies sitten katkaisi kinttunsa aikas pahasti.
Eli nyt edessä AINAKIN kuuden viikon saikku. Plus siitä seuraava kuntoutus yms.

Funtsin tässä, että mites sitä pärjätään noin niinkuin taloudellisesti? Vakityöpaikka on, ja jonkin näköinen hoitokulu/tapaturmavakuutuskin. Mutta silti askarruttaa, ja kovasti. Asuntolainaa kun uudesta talosta on.
Onko se kuukausi ennen kuin putoaa kelan päivärahalle..vai miten..
Vapaa-ajalla tapaturma tapahtui, ja miehen työ vielä sellaista tosi fyysisesti vaativaa, että mahtaako kuudessa viikossa vielä työkuntoiseksi tullakaan.
*huoh*
Itse sain 66 päivää työpaikasta sairaslomarahaa ja sen jälkeen tipuin kelan päivärahoille. Jos tulee tiukkaa niin voittehan pankissa sopia,että maksaisitte vain lainan korot ja sitten kun tilanne on taas stabiili niin lyhentäisitte normaalisti ja voisitte ehkä tehdä ylimääräisen lyhennyksen.
Mihin liittoon kuulut?
AKT:n tessi kyllä näyttäisi että vain kuukaudelta maksetaan.
Juuri tuota tässä mietittiin, että jos tulee pitkä sairasloma, niin lainat varmasti saisi koroille..
 
mie
Meillä taitaa olla 90 päivää palkallista. Tapaturmavakuutuksessa saattaa olla korvaus ansionmenetyksestä, itselläni ei ole, mutta miehellä on. Onko teillä lainassa jotain vakuutuksia?
 
vieras
Riippuu työpaikasta. Mun mies oli syöpähoitojen takia 10kk saikulla, joten toi 6 viikkoa ei kuulosta yhtään miltään. Mies sai ekan 3kk palkkaa ja sitten tipahti kelan sairauspäivärahalle. Käytimme hyödyksi myös asuntolainan lainaturvaa ja lisäksi otimme lyhennysvapaata eli maksoimme pelkkiä korkoja. Pärjättiin loistavasti, vaikka minä olin samaan aikaan hoitovapaalla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä taitaa olla 90 päivää palkallista. Tapaturmavakuutuksessa saattaa olla korvaus ansionmenetyksestä, itselläni ei ole, mutta miehellä on. Onko teillä lainassa jotain vakuutuksia?
Juu mies ei heti muistanut, että onko siinä tapaturmavakuutuksessa ansionmenetyksestä korvausta. mutta selviäähän tuokin tässä kohtapuoliin. Minä muistaisin että oli hoitokuluvakuutus "vaan". Lainassa on muistaakseni se ns. "suppeampi" takaisinmaksuturva. Eli korvaa muistaakseni jotain kuolemantapauksessa..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu työpaikasta. Mun mies oli syöpähoitojen takia 10kk saikulla, joten toi 6 viikkoa ei kuulosta yhtään miltään. Mies sai ekan 3kk palkkaa ja sitten tipahti kelan sairauspäivärahalle. Käytimme hyödyksi myös asuntolainan lainaturvaa ja lisäksi otimme lyhennysvapaata eli maksoimme pelkkiä korkoja. Pärjättiin loistavasti, vaikka minä olin samaan aikaan hoitovapaalla.
6 Viikkoa onkin kuulemma vaan se aika minimissään kun on kipsissä. Sitten vasta aletaan katsoa ja kuntouttaa. Ortopedin mukaan jalasta ei enää tule aktiiviurheilijan jalkaa/maratoonarin jalkaa, mutta kyllä siitä normikalu pitäisi tulla leikkauksen jälkeen. Ja miehellä todella fyysisesti vaativa työ, jossa tarvitaan nimenomaan niitä kunnossa olevia kinttuja. Että sehän tässä jännittää, missä vaiheessa se OIKEASTI työkykyiseksi saadaan.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies sitten katkaisi kinttunsa aikas pahasti.
Eli nyt edessä AINAKIN kuuden viikon saikku. Plus siitä seuraava kuntoutus yms.

Funtsin tässä, että mites sitä pärjätään noin niinkuin taloudellisesti? Vakityöpaikka on, ja jonkin näköinen hoitokulu/tapaturmavakuutuskin. Mutta silti askarruttaa, ja kovasti. Asuntolainaa kun uudesta talosta on.
Onko se kuukausi ennen kuin putoaa kelan päivärahalle..vai miten..
Vapaa-ajalla tapaturma tapahtui, ja miehen työ vielä sellaista tosi fyysisesti vaativaa, että mahtaako kuudessa viikossa vielä työkuntoiseksi tullakaan.
*huoh*
Meillä on ollut sama tilanne kaksi kertaa; ensimmäinen saikku miehellä kesti 8kk eli pahasti meni jalka, sairaalassakin oli yli kolme viikkoa.
Ihmeen hyvin kyllä pärjättiin, ensimmäiset 60 päivää hän sai norm. palkan sen jälkeen sairaspäivärahalle. Mies otti myös kesken sairaslomaa kesälomaa, joten hän sai myös lomarahaa ja lomakorvausta kesken sairasloman.
Toisella kertaa saikku oli muistaakseni "normaalipitkä" eli olisiko ollut jotain 2kk, silloin myös kelan rahoilla osan aikaa, vakuutuksesta saadut korvaukset tasoittivat tilanteen.
 

Yhteistyössä