Voi auttakaa atoopikkolasten äidit!

  • Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti
itse käytän apolar voidetta (siis sitä vaseliinin tuntuista) kortisonirasvaa ja abobase oilyä. nyt tosin riittänyt ihan creme, kun koirat annoimme pois. ja se uusi aqualan plus on todella hyvä perusrasva =)
 
Pari piku vinkkiä jos et oo jo kokeillu, totesin et meillä autto.
Vähän historiaa, pojulla laajat ruoka-allergiat, kylmä/kuuma pahentaa meillä atopiaa, jne.
Eli nyt kun kelit lämpes niin poika ei kestä ollenkaan sukkahousuja, ei minkään värrisiä eikä materiaalisia. samoin siniset(tummat) pahentaa yläkropan ihottumaa. nyt kun tajusin vaihtaa alaosan potkareihin(tosi helppoa löytää sopivia) niin jalat on jo paljon paremmat! samoin yläkroppa. Joka päivä suihkuttelu ennen rasvausta, meillä menee aqualan L ja apobasen punasta ja sinistä.. tarvittaessa kortisonia (sibikort)

Ja vieras kommentoi et ei oo pahana iho, se on kuule ihan tapaus kohtasta!
 
LeeLoo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 19:37 vieras kirjoitti:
Minun silmiin lapsesi iho ei edes ole kovin pahassa kunnossa. Siskon lapsella iho on todella hyvä, kun on tuon näköinen. Lapsi siis on ihan täynnä tulehtunutta ihottumaa pahimpina aikoina ja mikään ei auta.
Iho ei välttämättä ole pahan näköinen (vaikka mielestäni kuvien poja iho oli kipeän ja kutisevan näköinen) MUTTA kutina voi olla sitäkin pahempaa, tuskallista, ja hermoja repivää. Atooppinen iho voi 1 päivän aikana muutenkin helahdella ihan rauhallisesta tulehtuneeksi ja ärtyneeksi. Tosiaan, noita perusvoiteita kannattaa vaihdella ajoittain. Itsellä auttanut myös tuo suihkuttelu, ja kesäisin auringon valo on parasta hoitoa!
 
itse atoopikko
En ole atoopikon äiti tai äiti ollenkaan, mutta kaveri pyysi kommentoimaan, kun oma ihoni on ollut tuon näköinen.

Lapsen iho näytti tulehtuneelta, ja tulehtunutta on ihan mahdoton olla raapimatta aikuisekaan. Joten tulehdus pitäisi saada rauhoittumaan, jotta se ei kutia niin paljoa ja iholla olisi mahdollista edes parantua.

Pelkkä kortisoni ei tapa bakteereita vaan saattaa peräti innostaa niitä. Pyydä lääkäriltä jotain voidetta erikseen sitä varten tai sitten kortisonia, jossa on lisänä bakteereita tappavaa ainetta. Itselläni on ollut Fucidin nimistä.

Noi monen muun antamat ohjeet ovat kyllä tosi hyviä, mutta eivät ainakaan itselläni riittäneet, kun iho oli jo valmiiksi rikki ja tulehtunut. Niitä kannattaa noudattaa sittenkin kun iho alkaa olemaan parempi.
 
Osta Sinkkiä ja Helokkiöljykapseleita. Ne tepsi meidän lapsella, jolla iho räjähti ihan kamalaan kuntoon. Menin luontaistuotekauppaan ja pyysin pomminvarmaa konstia. Ilmoitin, että en halua mitään nokokeilevaikkatuota-juttua, vaan oikeesti tepsivää konstia. Mulle kerrottiin, että parissa kuukaudessa toimii ja reilun kuukauden kuluttua alkoikin helpottaan. Ihottuma on nyt kokonaan pois!

Luontaistuotekauppias kertoi, että atopiaa hoidetaan typerästi, kun sitä hoidetaan ihon pinnalta, vaikka syyt ihottumaan onkin syvemmällä. Järkeilin, että ok, testataan. =)
 
toiveikas
työkaverini l2 -vuotias lapsi oli ollut juuri Turussa lasten allergiakeskuksessa allergialääkärillä, sukunimi Valovirta. lapsella on astma, ruoka-aineallergioita, atooppinen iho... Hän kertoi, että heille oli annettu täysin uutta voidetta, jonka pitäisi korvata täysin kortisonivoiteet. En muista nimeä, mutta kannattaa varmaan kysyä lasten allergialääkäriltä sitäkin
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:14 toiveikas kirjoitti:
työkaverini l2 -vuotias lapsi oli ollut juuri Turussa lasten allergiakeskuksessa allergialääkärillä, sukunimi Valovirta. lapsella on astma, ruoka-aineallergioita, atooppinen iho... Hän kertoi, että heille oli annettu täysin uutta voidetta, jonka pitäisi korvata täysin kortisonivoiteet. En muista nimeä, mutta kannattaa varmaan kysyä lasten allergialääkäriltä sitäkin

Me käytiin tämän vanhemman, nyt vähän vajaa 3 v tytön kanssa samalla lääkärillä! HÄn määräsi nuo voiteet, joista aiemmin kerroin. Sen jälkeen ei ole atopian kanssa ollut ongelmia, koska nyt tiedämme, millä ihoa hoidamme. Todella hyvä ja asiansa osaava lääkäri! :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:01 vieras kirjoitti:
Osta Sinkkiä ja Helokkiöljykapseleita. Ne tepsi meidän lapsella, jolla iho räjähti ihan kamalaan kuntoon. Menin luontaistuotekauppaan ja pyysin pomminvarmaa konstia. Ilmoitin, että en halua mitään nokokeilevaikkatuota-juttua, vaan oikeesti tepsivää konstia. Mulle kerrottiin, että parissa kuukaudessa toimii ja reilun kuukauden kuluttua alkoikin helpottaan. Ihottuma on nyt kokonaan pois!

Luontaistuotekauppias kertoi, että atopiaa hoidetaan typerästi, kun sitä hoidetaan ihon pinnalta, vaikka syyt ihottumaan onkin syvemmällä. Järkeilin, että ok, testataan. =)
Molemmatko siis kapseleina ja kuinka usein annetaan ?
 
meillä on käytössä sibicort ja essex,sibicorttia kolmen viikon kuureina ja sit vielä lisäksi essexiä!
suihkussa käydään melkein joka päivä,en kuivaa ihoa ollenkaan pyyhkeellä vaan suoraan kosteaan ihoon rasvat. Kun pestään aineilla niin, sebamedillä tai ainu saippuoilla ja hiukset ainu shampoolla,pesuainetta vain kerran viikossa!

Onneksi tulee kesä,toivottavasti lämmin niin saa valohoitoa kunnolla,se auttaa meillä hyvin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:14 toiveikas kirjoitti:
työkaverini l2 -vuotias lapsi oli ollut juuri Turussa lasten allergiakeskuksessa allergialääkärillä, sukunimi Valovirta. lapsella on astma, ruoka-aineallergioita, atooppinen iho... Hän kertoi, että heille oli annettu täysin uutta voidetta, jonka pitäisi korvata täysin kortisonivoiteet. En muista nimeä, mutta kannattaa varmaan kysyä lasten allergialääkäriltä sitäkin
Oli varmaan takrolimuusia? Minulla oli vuosia paha atopia ja viimein sain "ihmerasvaa" kun olin osastojaksolla ihotautisairaalassa. Sen jalkeen on iho pysynyt tosi hyvana! Kallista se on mutta erityiskorvattavuutta kun haetaan kelalta niin saa puoleen hintaan. Ja on joka euron arvoista!
Niin ja suolakylvyt auttavat, eli ammeeseen merisuolaa reilusti ja sinne ainakin 15 minuutiksi. :hug: teidan pojulle!
 
Meillä pestään tota tyttöä rasvalla (Humektan tai mikä millonki) Rasvauksissa on käytössä vaihdellen Essex plus, Apo base, Ceralan ja Aqualan sekä lisäksi tietty tavallinen hydrokortisoni ja Apolar... Meille myöskin opetettu sairaalassa "lumiukkorasvaukset", rasvakääreet/hauteet yms. Ataraxia annan aika useinkin iltasin, ku kova kutina alkaa. Monet antibiootit joutunu tyttö syömään ku iho ollu niin pahasti tulehtunu.... Välillä on parempia kausia ja sitten taas revitään iho rikki :headwall: Tänään viimeeks tyttö repinyt verille molemmat kätensä, taas sitä saa alkaa alusta tän homman... Lääkäri sentään sano, että useissa tapauksissa ihottuma helpottaa tai jopa häviää kokonaan kun lapsi kasvaa, että sitä odotellessa ei voi muuta kun tarttua rasvapönikkään aina vaan :(
 
manhattan
ihan kun mun iho...ja iho on kun tulessa..kutiaa niin et itku tulee...
ainut mikä mulla auttaa on kortisoni, myös sisäisesti kuureittain, pahimpina kausina...perusvoiteet vaan pahentaa kutinaa, mitä paksumpaa rasvaa sen enemmän kutiaa...ilmankaan ei silti voi olla, koska sillon iho kiristää..

ihotautilääkärille veisin..

kurja tauti tämä atopia...raaps, raaps
 
lisäisin vielä edelliseen vastauseeni...
että meilläkin ataraksia annetaan silloin tällöin kun on iho tosi huonona, mut ma annan vaan iltaisin,vaikka meillä on ohjeessa 2-5 kertaa vuorokaudessa tarvitteassa... menee pikkuinen niin jumiin siitä!

Mitkä teitin muksuilla on ongelma kohtia ihossa?

meillä on taipeet käsissä ja jaloissa;polvet molemmin puolin, ranteen molemmin puolin ja kyynärpäät molemmn puolin, ja pakarat.
 
Meidän 2v.atoopikko kokeillut nyt ratiopharmin perusvoidetta ja orionin kortisonia,kun ihottuma taas lehahti ja essex plus ei enää juuri auttanut,samoin sibicort vaan ärsytti.Aloitettiin myös kala-+helokkiöljyvalmiste,ton yhdistelmän pitäisi olla tehokas atopiaan,kokeillaan nyt sitten sitäkin...Iho toistaseksi taas suht hyvänä,viikko sitten oli aivan kauttaaltaan punaisilla,kovilla,kuivilla länteillä ja kaamee kutina.Onhan tämä tämmöstä arpapeliä... :hug:
 
Mulla oma, ei lasten ongelma... mutta sisäistä hoitoa saa myös ruokakaupasta,

ruokavalioon voi kokeilla lisätä kylmäpuristettua rypsiöljyä (hyvälatuisia omega3-rasvahappoja, kuten helokissakin)

Ulkoisena hoitona voi kokeilla rasvoja, jotka sisältävät hamppuöljyä, hamppuöljyssä myös niitä kuuluisia rasvahappoja, saa esim. luontaistuotekaupoista
 
kyllä toi mun mielestä allergialta näyttää.ei ne prick testit kaikkea näytä.meillä allergiat löyty vasta lapputesteillä ja ei sitte montaa ruokaainetta käyttöön jääny.joo ja meijän tytöllä myös atooppinen iho ollaan käytetty decupalia sekä bebantenia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:16 eppu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:01 vieras kirjoitti:
Osta Sinkkiä ja Helokkiöljykapseleita. Ne tepsi meidän lapsella, jolla iho räjähti ihan kamalaan kuntoon. Menin luontaistuotekauppaan ja pyysin pomminvarmaa konstia. Ilmoitin, että en halua mitään nokokeilevaikkatuota-juttua, vaan oikeesti tepsivää konstia. Mulle kerrottiin, että parissa kuukaudessa toimii ja reilun kuukauden kuluttua alkoikin helpottaan. Ihottuma on nyt kokonaan pois!

Luontaistuotekauppias kertoi, että atopiaa hoidetaan typerästi, kun sitä hoidetaan ihon pinnalta, vaikka syyt ihottumaan onkin syvemmällä. Järkeilin, että ok, testataan. =)
Molemmatko siis kapseleina ja kuinka usein annetaan ?
Helokkiöljy on kuoren sisässä. Niitä yks per päivä. Kuoren voi veitsellä rikkoa ja valuttaa öljy lusikkaan, jos lapsi ei sitä kokonaisena halua. Sinkki on tablettina ja tollaselle 4-vuotiaalle sitä annetaan puolikas per päivä. =)
 
meillä auttoi luontaistuotekaupasta ostettu frantsilan 11 yrtin hoitovoide, pysy iho kurissa 2 vuotiaasta teini ikään asti, silloin tuli hetkeksi takasin. se on turvallista, voi vaikka syödä. :heart: toi helokki vinkki on kans hyvä<br><br>
 
No meillä käytössä ollut violetti essex ,rasvainen Neribase(olikohan se keltainen) Decubal, Sibicort ja sinkkivoide. Olen laittanut sinkkivoiteen päällimmäiseksi suojamaan esim. perusvoide+sibicort kerroksen päälle,jotta saavat rauhassa vaikuttaa-kuulostaa kummalta mutta toimii. Neribase toimi hyvin karheissa punaisissa kutiavissa läiskissä.
 

Yhteistyössä