Voi ei! Jalka on tosi turvoksissa rv 23+1 :/

Hei, nyt en oikeasti tiedä mitä pitäisi tehdä :/

Laitoin kuvan jalkoterästä profiiliini. -varoitus herkimmille-ei kannata katsoa! Se ällö lätyskä on mun jalka! Kengät puristavat, käveleminen sattuu vähän, koskettaessa sattuu enemmänkin. Neuvolan täti on lomalla... Voiko tällaisesta soittaa päivystykseen? Aiemmin neuvolassa mulle on merkitty turvotuksen kohdalle +
Toinen jalka on vaan turvoksissa, sormet ja vasen jalka saattavat olla aavistuksen verran turpeammat kuin normaalisti ennen raskautta. Sormukset olen kaiken varalta poistanut. Oikeassa jalassa on todettu nilkassa jalan sisäinen suonikohju ennen raskautta, mutta nyt turvotus onkin nilkan lisäksi myös varpaiden luona :/

Syön suolatonta, tai miltei suolatonta ruokaa, juon paljon vettä, liikun, minkä pystyn...

Kiitos asiallisista vastauksista!
 
No eipä mulla ole ainakaan mistään tulpista puhuttu...jalat ovat kun kinkut... Kengät ei mene enään jalkaan sormukset mitä ne ovat ...ei ole voinut pitää enään ikuisuuteen naamakin on jo turvoksissa mut näillä mennään...toivottavasti sullakin kuitenkin kaikki ok! Tsemppiä...ei toi ainakaan helpottamaan tule...
 
Tutulta näyttää,miulla oli viimeiset raskauskuukaudet ajan molemmat koivet samaa luokkaa.Käy näyttää lääkärissä jotta ei vaan ois mtn noita edelle mainittuja,sais ne suljettua pois.Jalat seinälle,mies jalkoja hieromaan(meillä sai siitä vaan haaveilla...)ja jalkakylpyjä :hug: .
 
Miun normi kengänkoko on 38 ja loppuraskaudesta ei mahtunut edes koon 42 feikkicrocsit,synnytyksen jälkeen turvotus hävis aika pian ja sain heittää kaikki ylisuuret crocsin tekeleet roskiin :D .Onneks oli kesä ja noita läpykkäitä sai 5eurolla.
 
Juuri soitin päivystykseen! Kokeita otetaan ettei ole joku trombi, oisko se tuo tukos? Jalka on niin kipeä, että sitä ei todellakaan kärsi hieroa :/
Mies tuli yövuorosta töistä ja järkyttyi, kun näki miun koiven näin heti aamusta olevan noin turvoksissa :(
Kattoa kohti olen aina nostanut jalat tilaisuuden tulle, mutta siitä ei ole juuri apua ollut :(
 
vieras
Jos on koko ajan turvotusta, se on eri juttu, jos toi on tullut nyt yhtäkkiä nopeasti niin olisin jo matkalla päivystykseen, kuvassahan näyttää että jalka on punainenkin? Laskimotulppa ei oo leikin asia, et kyllä mieluummin kävisin lääkärissä turhaan kun odottelisin et lähteeks se liikkeelle keuhkoihin vai ei!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Juuri soitin päivystykseen! Kokeita otetaan ettei ole joku trombi, oisko se tuo tukos? Jalka on niin kipeä, että sitä ei todellakaan kärsi hieroa :/
Mies tuli yövuorosta töistä ja järkyttyi, kun näki miun koiven näin heti aamusta olevan noin turvoksissa :(
Kattoa kohti olen aina nostanut jalat tilaisuuden tulle, mutta siitä ei ole juuri apua ollut :(
Hyvä että pääset, mene mahd pian!! Trombi on juuri tuo laskimotukos, nähdään verikokeesta ja voidaan kattoa ultralla.
 
www
ei hätää, kyllä sen saa helposti lääkkeillä sulatettua.hieroa ei jalkaa missään nimessä saa.ja nyt ei saisi jalalla kävellä,on tärkeää, että tulppa ei lähde liikkeelle. sairaalassakin joudut vuodelepoon ekoiksi päiviksi.
 
Huhhuijakkata, reissu terveyskeskuksesta sairaalan kautta kotiin. Tällainen turvotus kuulemma kuuluu asiaan, jos turvotusta on ollakseen. Eli ei onneksi mitään tulppaa. Nyt voi huokaista helpotuksesta. Sain kuitenkin ohjeet tulpan varalle, kun kuulemma voi vähän herkemmin sellainen tulla. Kiitos kaikille huolenpidosta :flower:
Nyt oon oikeasti tosi helpottunut, eikä itketä enää yhtään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Huhhuijakkata, reissu terveyskeskuksesta sairaalan kautta kotiin. Tällainen turvotus kuulemma kuuluu asiaan, jos turvotusta on ollakseen. Eli ei onneksi mitään tulppaa. Nyt voi huokaista helpotuksesta. Sain kuitenkin ohjeet tulpan varalle, kun kuulemma voi vähän herkemmin sellainen tulla. Kiitos kaikille huolenpidosta :flower:
Nyt oon oikeasti tosi helpottunut, eikä itketä enää yhtään :)
hyvä juttu et kaikki oli :) :hug:
 

Yhteistyössä