Voi ei :( nolla palautteinen on ostamassa minulta huutiksessa

  • Viestiketjun aloittaja huijariko
  • Ensimmäinen viesti
"xxx"
No huh-huh, tuossahan jo aiemmat kommentit kertoivatkin millä vakavuudella tuohon mahdollisesti ensikertalaisen ostoon pitää suhtautua.

Itse oon huomannut, että aika monet jättää nykyisin palautteen antamatta kun kaikki sujuu hyvin.

Oma ainut negatiivinen palaute on tullut kun ostin lastenvaunut joiden huomasin olevan homeessa vasta kun vein ne omaan kotiin. Myyjä ei suostunut purkamaan kauppaa. Myyjä antoi siis minulle palautteen punaisena kun ei itse suostunut purkamaan kauppaa.

Tuon jälkeen olen kyllä aina tarkistanut MYYJÄN palautteen, mutta ostajan kohdalla sillä ei niin kovasti ole väliä.
 
Näin se menee
Nollapalautteilla siellä kai kaikki aloittaa. Ja ostamassa olevan on oikeastaan aika vaikea sulta mitään huijata, jos et tuotetta toimita, ennen kuin olet rahat saanut.
Helpostihan se käy jos on rutinoitunut huijari, jolla ei mitää hävittävää enää.
Uudella tunnuksellaan huutaa tuotteen. Itse tekee myynti ilmoituksen(kestona 1pv ja osta heti hinta) tuotteesta jossa sama hinta kuin siinä minkä itse huusi. Joku hölmö onnessaan kuvittelee, että nyt sai huudettua edullisen tuotteen. Maksaa huijarin ilmoittama tilille joka on siis tämä ap:n tili. Ap tarkistaa, että tilillä oikeasti on rahat tullut, ja summakin täsmää(ei välttämättä,,,) vaikka nimi on vähän erilainen(noh, ehkä maksoi puolison tililtä). Ap lähettää tuotteen tälle huijarille. Huijarilta ostanut huutaja tekee rikosilmoituksen joka löytyy tilinnumeron perusteella,,,ap ihmittelee poliisin yhteyndenottoa,,,
 
migro
Ootko AP kuullut, että huuto.netissä voi rajata ostajia silleen, että voi vaatia minimi pistemäärän tai tunnistautumisen, jotta sun myymän kohteen voi ostaa. Kannattaa rajata ostajaehdokkaat, jos pelottaa että joku yrittää huijata. :)
 
"xxx"
Alkuperäinen kirjoittaja Näin se menee;29578180:
Helpostihan se käy jos on rutinoitunut huijari, jolla ei mitää hävittävää enää.
Uudella tunnuksellaan huutaa tuotteen. Itse tekee myynti ilmoituksen(kestona 1pv ja osta heti hinta) tuotteesta jossa sama hinta kuin siinä minkä itse huusi. Joku hölmö onnessaan kuvittelee, että nyt sai huudettua edullisen tuotteen. Maksaa huijarin ilmoittama tilille joka on siis tämä ap:n tili. Ap tarkistaa, että tilillä oikeasti on rahat tullut, ja summakin täsmää(ei välttämättä,,,) vaikka nimi on vähän erilainen(noh, ehkä maksoi puolison tililtä). Ap lähettää tuotteen tälle huijarille. Huijarilta ostanut huutaja tekee rikosilmoituksen joka löytyy tilinnumeron perusteella,,,ap ihmittelee poliisin yhteyndenottoa,,,
No eipä kuulosta kovinkaan tyypilliseltä tarinalta. Ja asiahan sitten selviää siinä kun poliisi ottaa yhteyttä. Tavaran lähetysosoite on kuitenkin todiste siitä kuka huojari lopulta oli.
 

Yhteistyössä