Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567826:
No tottakai ymmärrän. En vain tajua, miksi ne kumoavat toisensa.
No ne eivät kumoa nollasummapelin tavoin, mutta tiedostamaton on paljon enemmän kuin lista. Unohditko jo esimerkkini aineellisuudesta vs. mistä maailmankaikkeus on tehty?
 
säpäle harmaana
[QUOTE="mies";29567906]Me ollaan molemmat jankkaavia, sori :)



Hengittäminen voi olla hyödyllistä ja tietoista, mutta ei hyödyllistä ja tiedostamatonta yhtä paljon. Hengittämiseen sisältyy _aina_ hyöty, mutta hyöty katoaa taustalle, kun hengittäminen muuttuu tietoiseksi. Eli emme koskaan hengitä pelkästään siksi, että saamme siitä hyötyä. Ihmissuhteiden ja tunteiden (tietoinen) syy ei voi olla _vain_ hyöty eikä edes _pääasiallisesti_ hyöty, jos puhutaan spontaaniudesta ja peliteorian ulkoisesta, eettisemmästä tarkastelutavasta.

Merkitys, tilanteet, tuntemukset ja seuraamukset ovat kuitenkin järjen prosesseja. Spontaani toiminta on järkeen käymätöntä toimintaa, mutta ei ei-järkevää toimintaa. Spontaani toiminta on siis vapaampaa ja riskialttiimpaa toimintaa. Järki ei siinäkään katoa täydelleen, enkä ole niin väittänyt. Mutta järki tai laskelmointi ei __ohjaa__ kyseistä toimintaa kuten väitit, vaan hetki itsessään, tapauskohtaisesti, eräänlaisena flow-tilana. Esim. HG:n tapauksessa miehen ele, silmät, puhe tms. MÄÄRITTÄMÄTÖN SYY ohjasi hänen toimintaansa, ei se, mikä on tilanne, mitä tästä seuraa, mitä tämä merkitsee, ym.

Kun suutelen naista, ja teen sen aidosti, tai kun rakastelen naista, ja teen sen aidosti, niin silloin minun mielessäni ei ole se, mitä minä siitä hyödyn, eikä se, että seuraan jotain mallia. Mielessäni ei ole pohdinta merkityksestä, tilanteesta, itseltä tuntumisesta eikä seuraamuksesta. Vaan se itse hetki on tavallaan isompi asia kuin se, mitä siihen liittyy sen ulkopuolella. Jos minä sen sijaan haluan tyydyttää itseäni rakastelemalla naista, silloin olen eettisesti alemmalla tasolla, koska nainen ei ole tärkeä vaan hyödyke omaan tyydytykseeni.

Totta kai ko. asiat ovat mukana, mutta ne eivät motivoi toimimaan kuten sinä esitit. Vaan se motiivi ja aitous, joka on sukua spontaaniudelle, tulee juuri siitä hetkestä itsestään __RIIPPUMATTA__ tilanteesta, merkityksestä, omasta tunteesta tai seurauksista. Kyse on hetkeen heittäytymisestä, joka on kaunis ja inhimillinen ominaisuus, ei suinkaan itsessään moraaliton kuten esitit.



Siksi, koska ei ole kyse vain minun kivasta olostani vaan hetkestä itsestään, jonka päämäärä ei ole automaationa kiva, mutta jonka perusta ei myöskään ole järjessä eikä mallissa. Jos X olisi AINA minulle kiva, silloin X ei ole spontaania vaan mekaanista toistoa, joka hyödyttää minua (vrt. herkkujen syönti). Juuri se, että ei tiedä, miten ja mitä X on, tekee siitä eettisempää toimintaa ja vie pois hyötyodotuksen ohjaavana motiivina.[/QUOTE]

Tässä on juuri se ajattelumme ero. Sinä et halua nähdä hengittämisessä hyötyä, koska et hengittäessäsi laskelmoi. Minä taas näen hyödyn, vaikkei laskelmointia olekaan. Sinä haluat liittää hyödyn pelkästään johonkin tavoitteelliseen ja laskelmoivaan toimintaan, minä osaan nähdä hyötyjä myös siellä, missä kukaan ei laskelmoi. Mikä tässä on vaikeaa? Käsitetason ero.

Eli lopputulos tässä jankkaamisessa on tämä:

Minusta hengittämisestä on ihmiselle hyötyä.
Sinusta hengittämisestä ei ole ihmiselle hyötyä.

Minusta jotenkin hassua, että tuollaisena psykologiaan suuntautuneena tyyppinä et ilmeisesti tunnusta ihmisen ajattelun roolia kaikessa toiminnassa. Kaikki toiminta kun käsittääkseni lähtee aivotoiminnasta ja siellä rakentuneista skeemoista.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="mies";29567929]No ne eivät kumoa nollasummapelin tavoin, mutta tiedostamaton on paljon enemmän kuin lista. Unohditko jo esimerkkini aineellisuudesta vs. mistä maailmankaikkeus on tehty?[/QUOTE]

No kukaan ei pyytänyt tyhjentävää listaa, vaan esimerkkejä.
 
"mies"
[QUOTE="Birdie";29567862]oon kyllä aika järkyttynyt millaseks "sensaatioks" tää alotus on paisunut, joukko katkeria noitia hyökkäsi kivittämään ap:ta varmaankin edellisten juttujen perusteella ja jonkin näköistä vihaa on ilmassa. Koska onhan täällä palsta täynnä vastaavia aloituksia ja jotkut ovat kirjoittaneet jopa suoraan pettämisestä. Tämä nyt on aika viatonta mitä tässä tapauksessa on ollut!
Ja mielestäni aika söpöä ja ihanaa, mitenhän tästä on saatu näin hirveän RUMA juttu aikaiseksi?? Aivan hirveä ajojahti päällä täällä naisilla.
Eipä voi muuta sanoa kuin että esimerkiksi tämäkin ketju todistaa taas sen miksi minullakaan ei ole juurikaan samaa sukupuolta olevia kavereita, ei ainakaan suomalaisia sellaisia. Naiset, olette hirveän aggressiivisia ja hyökkääviä. Olen 25v nainen ja itse suorastaan pelkään muita naisia, nuorempia tyttöjäkin, suomalaisia, joiden tarkoitus tuntuu olevan oman myrkyttyneen mielensä tyrkyttäminen ihan kaikille ja kun esimerkiksi minuun se ei onnistu niin lynkkaus alkaa.
Näin kävi tässäkin ketjussa :([/QUOTE]

Juuri näin :) Minusta nää kommentit monet on jotenkin katkeria ja kamalan matalamielisiä, etenkin ollakseen naisten tekemiä. Odottaisin enemmän, ja erilaisempaa, naissukupuolelta. Näkemysten kovuus ennen kaikkea verrattuna aloittajaan on silmiinpistävää. Epäilen vahvasti, että tällaiset ihmiset eivät voi hyvin, sillä hyvinvoiva ihminen suuntaa iloa ja valoa ympäristöönsäkin ja lähtöjään suhtautuu myönteisesti, tai ei ainakaan vihalla ja vittuillen, kanssaihmisiinsä.

Näkemykseni onkin, että maassamme jäljitellään väärällä tavalla tai liian suuresti jonkinlaista karikatyyria miehestä, joka ei sitten tunteile eikä haihattele vaan on "riuska", järkevä ja törkeäkin käytökseltään. Että nainen haluaa olla tällainen, esimerkiksi tasa-arvon nimissä. Hämmentävää kyllä, tällaiset naiset ovat "päässeet" perheen perustamaan eli se tarkoittaa, että moinen käytös valitettavasti jatkunee, koska siitä palkitaan. Panen toivoni nuorempiin naisiin, joissa onkin useita kivoja :)
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567948:
Tässä on juuri se ajattelumme ero. Sinä et halua nähdä hengittämisessä hyötyä, koska et hengittäessäsi laskelmoi. Minä taas näen hyödyn, vaikkei laskelmointia olekaan. Sinä haluat liittää hyödyn pelkästään johonkin tavoitteelliseen ja laskelmoivaan toimintaan, minä osaan nähdä hyötyjä myös siellä, missä kukaan ei laskelmoi. Mikä tässä on vaikeaa? Käsitetason ero.

Eli lopputulos tässä jankkaamisessa on tämä:

Minusta hengittämisestä on ihmiselle hyötyä.
Sinusta hengittämisestä ei ole ihmiselle hyötyä.
Ei, vaan minä sanoin, että hyöty ei ole se pointti hengittämisessä, mutta toki eräs tekijä siinä. Ja edelleen, hyötyä voi saada spontaaniuden sivutuotteena (esim. rakastelussa kuntoa :)), mutta hyöty ei ole syy spontaaniudelle, koska jos rakastelet, jotta saat kuntoa, silloin et enää ole spontaani etkä myöskään eettisesti yhtä ihanteellisesti toimiva (kohteesi on väline tavoitteellesi, ei itsessään päämäärä aivan kuten karkkipussin mässytys on väline sille, että sulle tulee mukava olo, ei itsessään hieno asia).

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567948:
Minusta jotenkin hassua, että tuollaisena psykologiaan suuntautuneena tyyppinä et ilmeisesti tunnusta ihmisen ajattelun roolia kaikessa toiminnassa. Kaikki toiminta kun käsittääkseni lähtee aivotoiminnasta ja siellä rakentuneista skeemoista.
En todellakaan usko, että kaikki toiminta perustuu ajatteluun, siis kognitioon ja järkeen. Ja syyt tähän ovat niin filosofisia kuin esteettisiä. :) Psykologia on vähän vajavainen ala, jos siihen yrittää ahtaa koko elämää. Tajusin itse tämän n. 10 v sitten.
 
"Birdie"
[QUOTE="mies";29567974]Juuri näin :) Minusta nää kommentit monet on jotenkin katkeria ja kamalan matalamielisiä, etenkin ollakseen naisten tekemiä. Odottaisin enemmän, ja erilaisempaa, naissukupuolelta. Näkemysten kovuus ennen kaikkea verrattuna aloittajaan on silmiinpistävää. Epäilen vahvasti, että tällaiset ihmiset eivät voi hyvin, sillä hyvinvoiva ihminen suuntaa iloa ja valoa ympäristöönsäkin ja lähtöjään suhtautuu myönteisesti, tai ei ainakaan vihalla ja vittuillen, kanssaihmisiinsä.

Näkemykseni onkin, että maassamme jäljitellään väärällä tavalla tai liian suuresti jonkinlaista karikatyyria miehestä, joka ei sitten tunteile eikä haihattele vaan on "riuska", järkevä ja törkeäkin käytökseltään. Että nainen haluaa olla tällainen, esimerkiksi tasa-arvon nimissä. Hämmentävää kyllä, tällaiset naiset ovat "päässeet" perheen perustamaan eli se tarkoittaa, että moinen käytös valitettavasti jatkunee, koska siitä palkitaan. Panen toivoni nuorempiin naisiin, joissa onkin useita kivoja :)[/QUOTE]


Juuri näin.
Ja jotenkin se, että ensimmäisenä ajatellaan pahinta ja muotoillaan omaksi edukseen kärpäsestä härkänen...
Itse olen ainakin toistaiseksi vielä niin elämäniloinen ja hyväntahtoinen, että pelkkä ajatus tuollaisista ihmisistä ystävinä ja ympärillä kuvottaa suuresti.
Yleensä nuo ihmiset hakevat tuollaiselle ajattelutavalle vielä peesaajia ja puolustajia ja siten saavutetaan iso joukko jonka kanssa voidaan hyökätä järeämmin yhden ihmisen kimppuun. Varmaankin siksi että tämä lynkattu osapuoli alkaisi muka ajatella että hän ainoana on kenties väärässä ja toimii väärällä tavalla.
Toivottavasti se ei tehoa happygirliin! Minuun ei ainakaan ole koskaan tehonnut ja siksi varmaan olenkin yksinäinen. Mieluiten yksin kuin huonossa seurassa :)
 
Ei kovin naisellista tai edes asiallista argumentaatiota.

Pahoitteluni. Yritin vain tuoda esiin oman intuitioni, että oikeasti taidat olla todella yksinäinen ihminen.



Edelleen hämärän peitossa, mitä tarkoitat sillä, että olen outo tekstini sisällön ja ääripäiden takia. Väite on aika vihamielinen.

Sinun mielestäsi lanka on vain kaksi päätä ja pelkkää tyhjää välissä.
En missään nimessä ole vihamielinen, olet nyt tulkinnut minut väärin.:)





On kuitenkin aika eri asia moittia kirjoitus- ja keskustelutapaa kuin koko ihmistä tavan takana. Siihen syyllistyn harvoin. Lisäksi oikeassa elämässä en kuule noin aggressiivisia kommentteja kuin täällä naispuolisilta usein kuulen (enkä välitä sellaisten naisten seurastakaan).

Täälläkin on joskus ihania naisia. Mutta tapa, jolla esim. HG:ta palstalla käsitellään, ja miten hänen haaveiluihinsa suhtaudutaan, on aika luotaantyöntävä luullakseni useasta miehestä. Ja itselleni hämmentävä, koska HG:n juttu on musta tosi naisellista ja kaunista. En ainakaan pysty oman tuttavapiirini perusteella uskomaan, että "kova" nainen tällaisissa asioissa olisi enemmän miesten mieleen kuin HG-tyylinen romantikkonainen.

Kun itse tiedostat että puheet ovat erilaista irl, kuin palstalla, miten ihmeessä kykenet muodostamaan mielipiteitä palstalla olevista ihmisistä?

Jos viittaat intuitioon, niin minäkin viittaan. Samalla tavalla kai minulla on oikeus kirjoitella omista intuitioistani esimerkiksi sinusta, kuin sinulla?

Tuot nimenomaan esiin, useinkin, ihmiset tekstien takana, ja kaikki
kirjoituksista intuition perustella poimimasi asiat tulkitset ihan avoimesti; onko nainen karkea, spontaani, kaunis, ruma etc.



Tuntuu, että jos ystäväsi ystävä on sinun ystäväsi, et symppaa. ;) Lisäksi jälleen on sanottava, että miehet eivät pidä tuollaisesta keskustelutyylistä yleisesti.

Naiset eivät pidä epämiehekkäistä oudoista miehistä yleisesti, sellaiset on luotaantyöntäviä ja pelottaviakin.: /
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
säpäle harmaana
[QUOTE="mies";29568024]Ei, vaan minä sanoin, että hyöty ei ole se pointti hengittämisessä, mutta toki eräs tekijä siinä. Ja edelleen, hyötyä voi saada spontaaniuden sivutuotteena (esim. rakastelussa kuntoa :)), mutta hyöty ei ole syy spontaaniudelle, koska jos rakastelet, jotta saat kuntoa, silloin et enää ole spontaani etkä myöskään eettisesti yhtä ihanteellisesti toimiva (kohteesi on väline tavoitteellesi, ei itsessään päämäärä aivan kuten karkkipussin mässytys on väline sille, että sulle tulee mukava olo, ei itsessään hieno asia).



En todellakaan usko, että kaikki toiminta perustuu ajatteluun, siis kognitioon ja järkeen. Ja syyt tähän ovat niin filosofisia kuin esteettisiä. :) Psykologia on vähän vajavainen ala, jos siihen yrittää ahtaa koko elämää. Tajusin itse tämän n. 10 v sitten.[/QUOTE]

Miksi ajattelu olisi vain kognitiota ja järkeä? Miten esim ihastunut voisi ajatella ihastuksen kohdettaan, jos ajattelu muodostuisi pelkästään kognitiosta ja järjestä?

Sinä et siis saa seksistä mitään muuta, kuin kuntoa?
 
"mies"
[QUOTE="Birdie";29568037]Juuri näin.
Ja jotenkin se, että ensimmäisenä ajatellaan pahinta ja muotoillaan omaksi edukseen kärpäsestä härkänen...
Itse olen ainakin toistaiseksi vielä niin elämäniloinen ja hyväntahtoinen, että pelkkä ajatus tuollaisista ihmisistä ystävinä ja ympärillä kuvottaa suuresti.
Yleensä nuo ihmiset hakevat tuollaiselle ajattelutavalle vielä peesaajia ja puolustajia ja siten saavutetaan iso joukko jonka kanssa voidaan hyökätä järeämmin yhden ihmisen kimppuun. Varmaankin siksi että tämä lynkattu osapuoli alkaisi muka ajatella että hän ainoana on kenties väärässä ja toimii väärällä tavalla.
Toivottavasti se ei tehoa happygirliin! Minuun ei ainakaan ole koskaan tehonnut ja siksi varmaan olenkin yksinäinen. Mieluiten yksin kuin huonossa seurassa :)[/QUOTE]

Aivan näin! Miehillä ei ole tuollaista että joukolla käydään päälle, raukkamaista. Minulle olisi kunnia puolustaa naistani tuollaiselta.

Olet viisas nainen ja ehkä juuri siksi vähän yksin. Kuulostat myös tosi reilulta :) Kaikkea hyvää sulle :)
 
"Birdie"
[QUOTE="mies";29568056]Aivan näin! Miehillä ei ole tuollaista että joukolla käydään päälle, raukkamaista. Minulle olisi kunnia puolustaa naistani tuollaiselta.

Olet viisas nainen ja ehkä juuri siksi vähän yksin. Kuulostat myös tosi reilulta :) Kaikkea hyvää sulle :)[/QUOTE]

Totta.
Sinun tyylisi on pistänyt täällä pari kertaa silmiini ja se vaikuttaa oikein hienolta, jatkathan palstailua, koska sunlaista miestä tarvitaan täällä :)
Kiitos samoin, hyvää jatkoa :)
 
"mies"
Pahoitteluni. Yritin vain tuoda esiin oman intuitioni, että oikeasti taidat olla todella yksinäinen ihminen.
Miksi sinä haluat keskustella henkilöstäni noin kovasti?

Sinun mielestäsi lanka on vain kaksi päätä ja pelkkää tyhjää välissä.
En missään nimessä ole vihamielinen, olet nyt tulkinnut minut väärin.:)
Täh?

Joo ethän toki, muuten vaan käytät aika törkeää kieltä. No jos on lusikalla annettu...

Kun itse tiedostat että puheet ovat erilaista irl, kuin palstalla, miten ihmeessä kykenet muodostamaan mielipiteitä palstalla olevista ihmisistä?
En tiedä luitko, mitä sanoin. Mutta kyllähän puhumisen tapa täällä on liian usein aika miehistä ja jopa paljon rumempaa kuin mihin miehet yleensä kykenevät.

Jos viittaat intuitioon, niin minäkin viittaan. Samalla tavalla kai minulla on oikeus kirjoitella omista intuitioistani esimerkiksi sinusta, kuin sinulla?
Erona kuitenkin se, että puhut paljon henkilöstäni, kun minä en ole puhunut mitään henkilöstäsi.

Tuot nimenomaan esiin, useinkin, ihmiset tekstien takana, ja kaikki
kirjoituksista intuition perustella poimimasi asiat tulkitset ihan avoimesti; onko nainen karkea, spontaani, kaunis, ruma etc.
Totta siltä osin, että annan usein hyvää palautetta tekstin perusteella. Mutta harvemmin alan haukkua naista tekstin perusteella.

Naiset eivät pidä epämiehekkäistä oudoista miehistä yleisesti, sellaiset on luotaantyöntäviä ja pelottaviakin.[/B]: /
Näetkö, nyt sä teit sen taas :D
 
"mies"
[QUOTE="Birdie";29568076]Totta.
Sinun tyylisi on pistänyt täällä pari kertaa silmiini ja se vaikuttaa oikein hienolta, jatkathan palstailua, koska sunlaista miestä tarvitaan täällä :)
Kiitos samoin, hyvää jatkoa :)[/QUOTE]

Kiitos, kauniisti sanottu :)
 
Peyote
Musta on ihan sairaan creepyä kun toi "mies" julistaa olevansa parempikroppainen kuin mun mies ja muuta sellaista. En ymmärrä miten hänen kroppansa liittyy yhtään mihinkään ja mitä hän kuvittelee olevansa. Jollain tavalla vaikuttaa oikeesti jotenkin ihan kipeältä, että kaikki mun mielipiteet voi kuitata sillä, että "miehellä" on isompi haba kuin miehellä.
 
"Birdie"
Minä uskon muuten suuresti että happygirl on oikeassa elämässä, luonnossa sellainen helposti lähestyttävä joka suorastaan loistaa valoa ympärilleen. Ja siksi nuo pojatkin lähestyivät häntä. :) Itse saan myös paljon ihmisiä yleensä ympärilleni ja monesti kulkiessani vanhukset, lapset ja mukavat ja rohkeat ihmiset haluavat tulla juttusille.
Kuinka moni muu palstamamma voi sanoa itsestään samaa, juttujen perusteella niin apeaa ja luontaantyötävää porukkaa, että näen sieluni silmin kuinka sellaisista ihmisistä oikein huokuu kylmyys ympärille.....
 
säpäle harmaana
[QUOTE="Birdie";29568091]Minä uskon muuten suuresti että happygirl on oikeassa elämässä, luonnossa sellainen helposti lähestyttävä joka suorastaan loistaa valoa ympärilleen. [/QUOTE]
Tämän kyllä voin allekirjoittaa ihan helposti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"Aries"
Aika mielenkiintoisia kommentteja! Yllättävän moni tykkäämisellään ja yllyttävillä kommenteillaan tukee sitä että nainen tapailisi miestä ja pettäisi omaa kumppaniaan :/ Olisi mukava tietää miten ajatukset muuttuisi jos oma kumppani tekisi samoin? Sitten täällä itkettäisiin sormet suussa ja tulisi 150-kommenttia JÄTÄ SE SIKA NARSISTI!

Repeilee näille kommenteille täällä aivan helvetisti, kauhea pätemisentarve kun iskee niin pitää alkaa toisten kommentointeja arvostelemaan ja siten nostaa itseään jalustalle kaikkien nähtäväksi :)
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29568040:
Miksi ajattelu olisi vain kognitiota ja järkeä? Miten esim ihastunut voisi ajatella ihastuksen kohdettaan, jos ajattelu muodostuisi pelkästään kognitiosta ja järjestä?

Sinä et siis saa seksistä mitään muuta, kuin kuntoa?
Ajattelu ei ole vain noita asioita, mutta nuo asiat ovat isossa osassa psykologiassa ja filosofiassa kun mennään yhteiskunnallisiin asioihin. Esim. mainitsemasi skeemat liittyvät kognitiiviseen psykologiaan ja sosiaali- ja kehityspsykologiakin ottaa ymmärtääkseni kantaa tietoiseen toimintaan. Freud ja Jung toki kyseenalaistavat tätä aluetta.

Öhh... Mitä? :)
 
Peyote
[QUOTE="Birdie";29568091]Minä uskon muuten suuresti että happygirl on oikeassa elämässä, luonnossa sellainen helposti lähestyttävä joka suorastaan loistaa valoa ympärilleen. Ja siksi nuo pojatkin lähestyivät häntä. :) Itse saan myös paljon ihmisiä yleensä ympärilleni ja monesti kulkiessani vanhukset, lapset ja mukavat ja rohkeat ihmiset haluavat tulla juttusille.
Kuinka moni muu palstamamma voi sanoa itsestään samaa, juttujen perusteella niin apeaa ja luontaantyötävää porukkaa, että näen sieluni silmin kuinka sellaisista ihmisistä oikein huokuu kylmyys ympärille.....[/QUOTE]

Hah. Eilenkin tuli vieras mummo sanomaan miten ihanan näköinen olen pörröisessä puvussani ja kuinka tekee mieli halata. Että revi siitä kun olet niin erinomainen olevinaan.

Eikä tod. ollut eka kerta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miksi sinä haluat keskustella henkilöstäni noin kovasti?

Sinä kysyit ja minä vastasin.:)



Täh?

Joo ethän toki, muuten vaan käytät aika törkeää kieltä. No jos on lusikalla annettu...

Törkeää? Miten ihmeessä oletkin tulkinnut minut noin väärin.:(



En tiedä luitko, mitä sanoin. Mutta kyllähän puhumisen tapa täällä on liian usein aika miehistä ja jopa paljon rumempaa kuin mihin miehet yleensä kykenevät.

Mutta olit itse sitä mieltä että irl eroaa kovasti palstan kirjoituksista. Ainakin omalta osaltasi.:)



Erona kuitenkin se, että puhut paljon henkilöstäni, kun minä en ole puhunut mitään henkilöstäsi.

Minähän olen vain luottanut intuitiooni, mielestäni siinä ei ole mitään vikaa.:)
Kyllä sinäkin annoit ymmärtää kiertoteitse että keskustelutyylini olisi jotekin epänaisellista. No, luehan tämä oma viestisi, ei sekään kovin kiva ja miehekäs ole.:)




Totta siltä osin, että annan usein hyvää palautetta tekstin perusteella. Mutta harvemmin alan haukkua naista tekstin perusteella.

Tuosta voimme olla montaa mieltä.:)



Näetkö, nyt sä teit sen taas :D

Niin minkä? Kirjoittelin yleisellä tasolla, aivan kuten sinäkin.:)
 
Viimeksi muokattu:
"Birdie"
Hah. Eilenkin tuli vieras mummo sanomaan miten ihanan näköinen olen pörröisessä puvussani ja kuinka tekee kieli halata. Että revi siitä kun olet niin erinomainen olevinaan.
Olenkos sanonut olevani erinomainen? Mielestäni kysyin että kuinka moni voi sanoa samaa, luulen vahvasti että HG voi ainakin sanoa. Toivottavasti on muitakin. En ole missään kohtaa väittänyt että olen ainut lajissa ja erinomainen, mutta sinun pahansuopainen ajattelutapasi yrittää taas kääntää asian niin.

Tätä mä juuri tarkotin.. sitten kirjotetaan "kun olet olevinasi.." vaikka kaikki tuo kumpuaa ihan omasta päästäsi
 
"mies"
[QUOTE="Birdie";29568091]Minä uskon muuten suuresti että happygirl on oikeassa elämässä, luonnossa sellainen helposti lähestyttävä joka suorastaan loistaa valoa ympärilleen. Ja siksi nuo pojatkin lähestyivät häntä. :) Itse saan myös paljon ihmisiä yleensä ympärilleni ja monesti kulkiessani vanhukset, lapset ja mukavat ja rohkeat ihmiset haluavat tulla juttusille.
Kuinka moni muu palstamamma voi sanoa itsestään samaa, juttujen perusteella niin apeaa ja luontaantyötävää porukkaa, että näen sieluni silmin kuinka sellaisista ihmisistä oikein huokuu kylmyys ympärille.....[/QUOTE]

Mulla on sama kuva. Ja mullekin tulee kuva, että tosi moni, usein vanhempi, nainen täällä yrittää painaa alas juuri tällaista, usein nuorempaa, naista porukalla. Se on kamalan tuntuista oikein ja huomasin sen heti kun aloin tänne kirjoitella. Pitääkin olla vahva nainen henkisesti, joka kestää sellaista. Miehillä ei sellaista ole, ainakaan en ole kokenut. Vaan miehet kunnioittavat joka miehen näkemyksiä tiettyyn rajaan asti. Lisäksi naisen kunnioitus miestä kohtaan on tosi tärkeää monelle miehelle.

En mä kirjoittele tänne kuin vapaa-aikoina :) Mutta kiva kuulla välillä myönteistäkin palautetta.
 

Yhteistyössä