voi herrajumala tuota linnanmäen toimitusjohtajaa!

  • Viestiketjun aloittaja hui kamala
  • Ensimmäinen viesti
No ekalla kerrallahan se haastattelija ei edes ehtinyt kysymystä sanoa loppuun kun jo piti kuvaus katkaista, kyllä musta silloin vika on muualla kuin haastattelijassa.

Irtisanominen on kyllä ok, jos oikeasti siihen on perusteet. Nyt en ole varma oliko siihen, mutta tätä nuorten hyväksikäyttöä kyllä tapahtuu, ei niillä nuorilla välttämättä ole valmiuksia vielä riitauttaa ja kyseenalaistaa asioita.
 
Voiko joku selittää tekikö irtisanottu poika väärin kun oli vapaapäivänä siellä pelaamassa? Kun alussa sanottiin et työetuihin kuuluu ilmaislippuja ja kaikissa suomen huvipuistoissa ilmaista koko kesä..? En ymmärrä miten hän rikkoi järjestyssääntöjä? Menikö mulla jotain ohi?

Ihan kamala tuo tj ja tosi surkea palkka tuolla :O Ihan harmittaa et toissapäivänä oltiin...
Omalla henksukortilla pääsee rajattomasti laitteisiin, mutta pelit on kielletty kaikilta työntekijöiltä.
 
aapee.
Omalla henksukortilla pääsee rajattomasti laitteisiin, mutta pelit on kielletty kaikilta työntekijöiltä.
siis miten voi tuommonen olla mahdollista? onko siitä jossakin selvästi maininta? entäs jos poika ei pelannut vaan oli vieressä katsomassa..

kyllä mä oisin sitä mieltä että ei tommosta pitäis tukee.. kyllä suomen kesässä on paljon muutakin ( ja parempaa) tekemistä..
 
hohoh
Mun mielestä on aina hienoa katsoa, kuinka median painostuksen alla jotkut on ihan helisemässä. Mun mielestä tuo nuori toimittaja oli sopivan painostava ja kylmähermoinen. Muutenhan toi toimari ois pyöritelly sitä ihan miten vaan, halunnu että tehään sellanen juttu mikä sille itelleen sopii. Ei toimittajien tehtävä ole tehdä aina kaikkea "hyvässä hengessä" vaan pistää tiukille jos siihen on aihetta.

Turha kai sitä on faktoja vastaa rypistellä, mutta tais olla tolle toimarille kova pala kun ne tuli esiin. Tv-kamera on niin lahjomaton. Ei voi jälkikäteen selitellä, että nyt on toimittaja ymmärtänyt väärin, että ei hän suinkaan sellaista sanonut...

Mä ymmärtäisin, että tossa pelikiellossa on kyse varmaan samasta kun minkä takia esim. veikkauksen työntekijät ei saa lotota tai minkään firman työntekijät osallistua oman firman arvontoihin. Vaikka mitään suurta sisäpiiritietoa ei olisikaan, se on kuitenkin hyvä sääntö olla olemassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
siis miten voi tuommonen olla mahdollista? onko siitä jossakin selvästi maininta? entäs jos poika ei pelannut vaan oli vieressä katsomassa..

kyllä mä oisin sitä mieltä että ei tommosta pitäis tukee.. kyllä suomen kesässä on paljon muutakin ( ja parempaa) tekemistä..
No se on ihan selvästi säännöissä (meidän puolella mm luki taukotilassa)ja se myös lukee esitteessä jonka jokainen työntekijä saa kesän alussa, tai millon alottaakaan. Kyllä saa katsoa tottakai. Ideahan on nimenomaan siinä, että jos työntekijät saisivat pelata se ei olisi reilua asiakkaita kohtaan, koska pelityöntekijät tietävät taktiikat täsmällisesti. Ja koska he eivät saa pelata eivät muutkaan, edes ravitnolatyöntekijät.
 
"alma"
Minun mielestä oli aivan tekemällä tehty juttu. Ne haastatellut kunditkin vaikutti just sellasilta lusmu-teineiltä, ettei paljon sympatiapisteitä herunut. Tuskin se kenkää olisi saanut, ellei olisi muutenkin ollut huono työntekijä. Sitten itku jostakin 12 tunnin vuorosta, hui kauheeta... jos nuori ihminen ei jaksa paria kuukautta tehdä vähän pitempää päivää, niin on kyllä peiliin katsomisen paikka.
Esim. ravintola-alalla tehdään kiireaikaan jatkuvasti ton mittasia päiviä käytännössä ilman taukoja. Varmasti monella muullakin alalla.
 
"jeppistä"
siis miten voi tuommonen olla mahdollista? onko siitä jossakin selvästi maininta? entäs jos poika ei pelannut vaan oli vieressä katsomassa..

kyllä mä oisin sitä mieltä että ei tommosta pitäis tukee.. kyllä suomen kesässä on paljon muutakin ( ja parempaa) tekemistä..
no eiköhän ne säännöt kaikille kerrota. Jotkut sisäistää ne ja toiset ei. Mä tuen sitten linnanmäen toimintaa sun ja sun perheeski puolesta :p ja että poika ei ite pelannu? se poikahan sano että se pelas?? Voin kuvitella minkälainen oot omille lapsillesi.. "no vahingossahan se sitä koiran häntää vetäs, eihän se nyt tarkotuksella niitä astioita lattialle paiskannu" Sori mutta sun teksteistä tulee vaan tollanen vaikutelma.
 
[QUOTE="alma";24089767]Minun mielestä oli aivan tekemällä tehty juttu. Ne haastatellut kunditkin vaikutti just sellasilta lusmu-teineiltä, ettei paljon sympatiapisteitä herunut. Tuskin se kenkää olisi saanut, ellei olisi muutenkin ollut huono työntekijä. Sitten itku jostakin 12 tunnin vuorosta, hui kauheeta... jos nuori ihminen ei jaksa paria kuukautta tehdä vähän pitempää päivää, niin on kyllä peiliin katsomisen paikka.
Esim. ravintola-alalla tehdään kiireaikaan jatkuvasti ton mittasia päiviä käytännössä ilman taukoja. Varmasti monella muullakin alalla.[/QUOTE]

No tähän sanon sen verran, että mieti itse 12h 38-42 asteisessa kopissa...josko olisi tästä kyse, eikä vain 12h normaalivuorosta?
 
"minä"
[QUOTE="alma";24089767]Minun mielestä oli aivan tekemällä tehty juttu. Ne haastatellut kunditkin vaikutti just sellasilta lusmu-teineiltä, ettei paljon sympatiapisteitä herunut. Tuskin se kenkää olisi saanut, ellei olisi muutenkin ollut huono työntekijä. Sitten itku jostakin 12 tunnin vuorosta, hui kauheeta... jos nuori ihminen ei jaksa paria kuukautta tehdä vähän pitempää päivää, niin on kyllä peiliin katsomisen paikka.
Esim. ravintola-alalla tehdään kiireaikaan jatkuvasti ton mittasia päiviä käytännössä ilman taukoja. Varmasti monella muullakin alalla.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä olen!
 
Ai olet töissä Linnanmäellä? Teidän sopimuksessa sanotaan, että ei saa kommentoida Linnanmäkeä koskevia juttuja julkisissa medioissa. Ainakin tuon videon mukaan :D
En ole enää. :D En mä mitään kovin yksityiskohtasta viitsikkään kirjottaa... Ja luulen ettei vuoristorata pure mua, vaikka vähän puolustinkin lintsiä sen verran, että tosiaan rikkoi poika itse sääntöjä. ;) Tuo toinen nyt oli täysin spekulointia, ei hajuakaan mistä kyse. :D
 
Viimeksi muokattu:
"alma"
No tähän sanon sen verran, että mieti itse 12h 38-42 asteisessa kopissa...josko olisi tästä kyse, eikä vain 12h normaalivuorosta?
En ole ollut lintsillä, mutta ravintolan keittiössä kylläkin, jossa lämpötila suunnilleen sama. Eli ei sinällään tarv kuvitella. Oman kokemuksen mukaan kyllä noissa lämpötiloissa voi ihan surutta juoda kuinka paljon vaan ilman vessataukoja, ne nesteet kyllä haihtuvat hikoilemalla...
Pointtini on kuitenkin siis se, että tuskin tuollaisia vuoroja jatkuvasti tehdään, ja tauothan niillä lintsillä on, ainakin tuon "skandaalijutun" mukaan. En oikein siis ymmärrä, missä tämä ongelma on. Muutakun siinä, että jotkut pikkupissikset on kuvitellut, että lintsillä ajellaan kaikki päivät vuoristoradassa ja syödään hattaraa. Sitten onkin jouduttu tekemään töitä ja on tullut tippa linssiin.
 
[QUOTE="alma";24089864]En ole ollut lintsillä, mutta ravintolan keittiössä kylläkin, jossa lämpötila suunnilleen sama. Eli ei sinällään tarv kuvitella. Oman kokemuksen mukaan kyllä noissa lämpötiloissa voi ihan surutta juoda kuinka paljon vaan ilman vessataukoja, ne nesteet kyllä haihtuvat hikoilemalla...
Pointtini on kuitenkin siis se, että tuskin tuollaisia vuoroja jatkuvasti tehdään, ja tauothan niillä lintsillä on, ainakin tuon "skandaalijutun" mukaan. En oikein siis ymmärrä, missä tämä ongelma on. Muutakun siinä, että jotkut pikkupissikset on kuvitellut, että lintsillä ajellaan kaikki päivät vuoristoradassa ja syödään hattaraa. Sitten onkin jouduttu tekemään töitä ja on tullut tippa linssiin.[/QUOTE]

Nii'i en tiedä mistä kyse. Itse ainakin tykkäsin työpaikastani. Olinhan monta vuotta joten aina palasin, vaikka olisi muutakin työtä ollut. Kenellä kouluutautumattomalla 18vuotiaalla on ekana kesänä huippupalkka muutenkaan? ;)
 
aapee.
[QUOTE="jeppistä";24089769]no eiköhän ne säännöt kaikille kerrota. Jotkut sisäistää ne ja toiset ei. Mä tuen sitten linnanmäen toimintaa sun ja sun perheeski puolesta :p ja että poika ei ite pelannu? se poikahan sano että se pelas?? Voin kuvitella minkälainen oot omille lapsillesi.. "no vahingossahan se sitä koiran häntää vetäs, eihän se nyt tarkotuksella niitä astioita lattialle paiskannu" Sori mutta sun teksteistä tulee vaan tollanen vaikutelma.[/QUOTE]

mulla ei oo lapsia, haha :D mutta siis meni jotenki ohi että se sano että on pelannu, sori...
 
aapee.
No se on ihan selvästi säännöissä (meidän puolella mm luki taukotilassa)ja se myös lukee esitteessä jonka jokainen työntekijä saa kesän alussa, tai millon alottaakaan. Kyllä saa katsoa tottakai. Ideahan on nimenomaan siinä, että jos työntekijät saisivat pelata se ei olisi reilua asiakkaita kohtaan, koska pelityöntekijät tietävät taktiikat täsmällisesti. Ja koska he eivät saa pelata eivät muutkaan, edes ravitnolatyöntekijät.
okei :) niiin juu :) helle sotkee aivot(mitkä?), en ajatellut NIIN loppuun asti :D
 
"vieras"
Kyllä meillä menee nyt lintsi boikottiin. Moni tuttu ollut siellä töissä ja näitä juttuja on kuultu aiemminkin. Harvinaisen kummallisesti muuten tuo tj esiintyi, ei todellakaan jäänyt positiivinen kuva toiminnasta :/ harmi vaan, että niin kauan kun innokkaita kesätyönhakijoita riittää niin heitä voidaan pompotella ihan miten vaan (ja palkata surkeasti kuten ohjelmasta selvisi..).
 
No työehdot on joka alalla omansa ja myös palkkaus (PAMin aloilla etenkin heikko teki sitten mitä tahansa) & tietenkin työpaikkojen säännöt vielä siihen päälle. Itseäni ei nuo jutut mitä tuotiin esiin pahemmin hetkauttaneet (esim. se lakun syönti - eihän aspahommissa yleensäkään saa mitään syödä tai että virheellisestä käytöksestä saa potkut), vaan tuo toimarin käytös. Oli aivan sellainen, että teettävät työt siten miten pääsee matalimmalta/halvimmalla jne. ja suuttui, kun niistä kysyttiin avoimesti. Lintsi on varmasti ihan hyvä työpaikka työkokemusta kaipaaville nuorille, mutta kyllä heilläkin on oikeutensa. Eli tessi vaan mukaan töihin ja sieltä tarkastusta, miten hellepäivinä töitä tehdään, mitkä tauot ovat välttämättömiä jne. Kyllä nuoria ja muuten kokemattomia, arkoja jne. höynäytetään monessa paikassa, jos vain siihen pystytään. Hyvä jos nostetaan älämöly aiheesta.

Mutta se mikä teki tuosta haastattelusta naurettavan oli, että toimari haluaa olla ne lintsin kasvot. Jos näin olisi, ei siellä kävisi ketään.

Enkä nyt tiijä johtuisiko se ettei vanhat työntekijät enää 'pääsisi' töihin lintsille siitä, että useamman vuoden töitä tehneille pitäisi maksaa parempaa palkkaa. Ei se palkka varmasti sittenkään mitenkään päätä huimaa. Vaan ehkä heillä sitten on koulutus ja kokemus kohdallaan päästä hieman parempiin hommiin (siis paremmilla tarkoitan pidempikestoisia ja parempietuisia hommia).
 
"ihme"
jos toi toimari olisi vastannut noihin samoihin kysymyksiin jotenkin tyynen rauhallisesti, niin eihän toi ois näyttänyt ees niin pahalta. varsinkin kun juuri tuo yksi poika ei tavallaan voi syyttää työsopparin purusta muuta kun itteään. mutta se, että se toimari käyttäyty tolla tavalla saa miettimään, että mitähän muuta salattavaa siellä on?
 
"huhhuh"
Outoa, että tuollaisilla viestintätaidoilla ja työsuhdeosaamisella varustettu henkilö on minkään putiikin tj. Tosin ei talousjohtajakaan viestintätaidoillaan loistanut. Vaikea sanoa onko Linnanmäellä reilu meininki työntekijöitä kohtaan. Palkka on TES:en mukainen ja jokainen ihminenhän saa vapaaehtoisesti valita ottaako työtä vastaan. Ja sosiaalisen median säännöt ovat ihan tätä päivää. On ymmärrettävää, että satoja kausityöläisiksi nuoria työllistävä työnantaja huolehtii siitä, että nuorikin työntekijä ymmärtää mitä lojaaliteettivelvollisuus työnantajaa kohtaan tarkoittaa. Kännykkäkielto laitteiden hoitajilla on todennäköisesti turvallisuuskysymys. Työnantaja ja esimies voi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen, jos ovat laiminlyöneet työntekijöiden tai asikkaiden turvallisuuden. Siksi ohjeet ovat tärkeitä. Toisaalta pissa- ja juomataukojen vähyys kuulosti huolestuttavalta.

Jos toimitusjohtaja ja talousjohtaja eivät osaa kertoa toimittajalla miksi ko säännöt ovat olemassa, ovat he liian suurissa saappaissa. Ilmeisesti myös työhönottajilta on jäänyt sääntöjen perustelut kertomatta, mikä olisi enemmän kuin aiheellista. Työntekijät kun ovat pääsääntöisesti hyvin nuoria, kokemattomia , vielä tietämättämiä ja työssä vain kausittain.
 
"..."
[QUOTE="huhhuh";24090751]Outoa, että tuollaisilla viestintätaidoilla ja työsuhdeosaamisella varustettu henkilö on minkään putiikin tj. Tosin ei talousjohtajakaan viestintätaidoillaan loistanut. .....
Työntekijät kun ovat pääsääntöisesti hyvin nuoria, kokemattomia , vielä tietämättämiä ja työssä vain kausittain.[/QUOTE]

Eli kerrankin ketjun aihe on focusoitu mitä erinomaisimmin: "voi herrajumala tuota linnanmäen toimitusjohtajaa!" Sillä siitähän tässä juuri on kyse. Ei mistään juridisesti pitävistä irtisanomisperusteista, ei työpaikan sääntöjen noudattamisesta jnpp.

Sitäkin enmmän pitäisi myös herättä keskustelua siitä, miten juuri tuonkaltaisten yritysten (työpaikkiojen) pitäisi edes vähän ymmrätää kantaa ns. yhteiskuntavastuutaan ja ohjata nuoria hyvällä tavalla työurien alkuun, ohjata hyvään työkulttuuriin, hyvään käytökseen ja yhteispeliin puolin ja toisin.
 
"ani"
Itse aion tästä eteenpäin boikotoida Linnanmäkeä. Vähän ärsytti jo viime vuonna sen joukkotappelun jälkihoito ja ylimielisyys asiakkaita kohtaan mutta tässä menee raja. Eikö ketään muuta ärsytä se, että samaan aikaan ko. lafka repii törkeitä hintoja lipuista nimenomaan lapsi ja nuorisotyön nimissä ja sitten kuitenkin kohtelee taloon tulleita nuoria ala-arvoisesti? Kyse ei ole siitä, eikö niin saisi laillisesti tehdä ja onhan noita kesätyöntekijöiden vedättäjiä toki tasaisesti muillakin aloilla mutta ne sentään eivät edes yritä tehdä ns. yhteiskunnallisesti vaikuttavaa työtä.

Eli onko niin, että Lintsi huiputtaa nuoria jotta voi kerätä rahaa muiden nuorten auttamiseksi? Ylipitkät päivät edellyttävät asianmukaista palkkaa ja nuo menevät jo yli työsuojelunkin rajojen. Lisäksi tuskin siellä noudatetaan muitakaan sääntöjä kuten esim. pidetään useampia taukoja tietyn lämpötilarajan ylittyessä jne. Ei, tällaista en hyvällä omallatunnolla kykene kannattamaan. Ellei toimintaa voida pitää yllä maksamalla nuorille oikeudenmukaista palkkaa ja näyttämällä reilua esimerkkiä työnantajapolitiikasta, niin saavat sitten pitää tunkkinsa. Meidän perhe ei sinne enää mene.
 

Yhteistyössä