Voi hitsi, kun olen niin arka soittamaan "virallisia puheluita"

  • Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole minunkaan mielipuuhaa. Olen usein kirjoittanut asiani valmiiksi paperille, joskus ihan nimeä, osoitetta, sosiaaliturvatunnusta myöten, jos niitä kysytään, etten ala änkyttää. Vaikka ne pitäisi muistaa muutenkin :) Hassua, kun töissä vastaan satoihin puheluihin, eikä arastuta yhtään, mutta kun omaa asiaa pitää hoitaa...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ei ole minunkaan mielipuuhaa. Olen usein kirjoittanut asiani valmiiksi paperille, joskus ihan nimeä, osoitetta, sosiaaliturvatunnusta myöten, jos niitä kysytään, etten ala änkyttää. Vaikka ne pitäisi muistaa muutenkin :) Hassua, kun töissä vastaan satoihin puheluihin, eikä arastuta yhtään, mutta kun omaa asiaa pitää hoitaa...
Joo, minä olen eräänkin kerran sotua kysyttäessä saanut suustani vain "ööö, öh..mikä se nyt oli..öh" :ashamed:
 
viluinen
mulla oli aikanaan kanssa sama ongelma. pääsin siitä eroon niin että kirjoitin paperille valmiiksi mitä pitää sanoa. miten aloitan puhelun, ja mitä asioita pitää puhelimessa muistaa sanoa. kirjoitin jopa oman henkilötunnuksen ylös ja puhelin numeron jos niitä tarvitsin koska menin aina niin paniikkiin etten niitä välttämättä muistanut.
tuo auttoi minua ainakin todella paljon. nyt ei ole enää paniikkia soittaa virallisia puheluita. mutta asiatmitä pitää muistaa sanoa laitan usein vieläkin ylös etten vain unohda.
 
Varmasti hyvin yleistä. Vaikka kun järjellä ajattelee,niin vaikka mokaisitkin puhelimessa ei ne ihmiset pankissa tai lääkärissä sinua varmasti muista kun he puhuvat päivän aikana niin monien kanssa :)

Olin hetken puhelinmyyjänä, se auttoi vähäksi aikaa hyvin tuohon kammoon :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä olen esitellyt itseni miehen nimellä
:ashamed:
:D
Mulla on vä'hän erilainen tapaus, mutta
mie vastasin kerran aikanaan... vaaleanpunaisen palstan aikaan, puhelimeen silloisella nikilläni :ashamed: , ja muistaakseni soittaja oli joku muu kun ihan joku tuttu tuttavapiiristä.
 
Mun mielestä se vaan pahentaa tilannetta, jos alkaa vuorosanoja kirjottelee tai muuta. Sitä kuitenkin kun jännittää paljon, mutta mielestäni sitä ei kuule äänestäni että jännittäisi. Hauska lukea,että tää on yleistä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä olen esitellyt itseni miehen nimellä
:ashamed:
:D
Mulla on vä'hän erilainen tapaus, mutta
mie vastasin kerran aikanaan... vaaleanpunaisen palstan aikaan, puhelimeen silloisella nikilläni :ashamed: , ja muistaakseni soittaja oli joku muu kun ihan joku tuttu tuttavapiiristä.
Mä olen kerran avannut oven (siellä oli miehen veli..) ja samalla sanonut nimeni. Vähän noloa:D jothui varmaan siitä kun odottelin lääkärin soittavan mulle..

 
Saraldo
Mulla oli samanlainen ongelma aiemmin. Mutta sitten sain hyvän neuvon eli kannattaa ajatella niin, että se on vain ääni toisessa päässä. Se ihminen ei näe sinua (eikä välttämättä koskaan tule näkemäänkään). Ja jos toinen ei oikein ymmärrä, mitä tarkoitan, niin voin selittää sen uudelleen. Joskus pieni moka vaan keventää tunnelmaa :) .

Kyllä mä edelleen takeltelen puhelimessa, mutta osaan jo nauraa itselleni. Sen lisäksi mun työnkuvaan kuuluu soitella milloin minnekin ja ympäri Suomea, joten sitä puhelinrohkeutta kertyy koko ajan enemmän.
 
www
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä olen esitellyt itseni miehen nimellä
:ashamed:
:D
Mulla on vä'hän erilainen tapaus, mutta
mie vastasin kerran aikanaan... vaaleanpunaisen palstan aikaan, puhelimeen silloisella nikilläni :ashamed: , ja muistaakseni soittaja oli joku muu kun ihan joku tuttu tuttavapiiristä.
Mä olen kerran avannut oven (siellä oli miehen veli..) ja samalla sanonut nimeni. Vähän noloa:D jothui varmaan siitä kun odottelin lääkärin soittavan mulle..
tää on hauska!
 
jeps
Mäkin ällöän noita puheluita. En osaa asiaani selittää tarpeeksi hyvin ja väärinymmärryksien mahis on todella suuri, vaikka mitä laittaisin paperille muistiin ennen puhelua. :headwall:
Kun en vaan ole verbaalisesti positiivinen.
 
maija poppanen
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä olen esitellyt itseni miehen nimellä
:ashamed:
:D
Mulla on vä'hän erilainen tapaus, mutta
mie vastasin kerran aikanaan... vaaleanpunaisen palstan aikaan, puhelimeen silloisella nikilläni :ashamed: , ja muistaakseni soittaja oli joku muu kun ihan joku tuttu tuttavapiiristä.
Kiitos,kuolin nauruun :)
 
Bzzz
Ihanaa huomata, että tätä on muillakin!:) Jopa ajan varaaminen lääkäriin jännittää ihan hirveesti.. Mulla kans kynä ja paperia on aina nenän eessä ja raapustelen nimeni yms. ylös. Kylmä hiki valtaa kädet ja vatsassa vääntää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bzzz:
Ihanaa huomata, että tätä on muillakin!:) Jopa ajan varaaminen lääkäriin jännittää ihan hirveesti.. Mulla kans kynä ja paperia on aina nenän eessä ja raapustelen nimeni yms. ylös. Kylmä hiki valtaa kädet ja vatsassa vääntää..
Onneksi nykyään on monessa paikassa nettivarauksen tekeminenkin mahdollista.

:)
 
Hassua muuten, että jos asia koskee jotakin toista, hoidan ne kyllä suit sait, vaikka lasten hammaslääkäriajat sun muut, mutta annapa kun koskee itseäni... Alkaa se jahkaus ja siirtäminen. Mikähän siinä on? Parempi tietty niin päin.
 

Yhteistyössä