Voi hyvää päivää! Lapseni oli jalkapallopelin yhteydessä potkaissut toista lasta...

....
Se, että toinen osapuoli on valmis tekemään rikosilmoituksen tuollaisesta asiasta kertoo siitä, että poikasi on ollut jo aikaisemmin väkivaltainen tätä toista lasta kohtaan ja varmasti aika rankastikin. Rikosilmoituksesta jää ikuinen merkintä, joka näkyy aikuisena jos tehdään ns laajoja taustaselvityksiä esim suojelupoliisin ja tai turvallisuusfirmojen johtotehtäviin (ja luonollisesti estää tällaisten työapaikkojen saamisen)
 
??
[QUOTE="vieras";26916269]voi luoja, tahallaan tai ei niin tuo on pikkaista ylireagointia! lapsi on lapsi! Mitä hemmettiä on tapahtunut kun opettajat ja mukulat ei saa keskenään selvitettyä tuollaistakaan asiaa vaan pitää viranomaisetkin asiaan sotkea? :eek:[/QUOTE]

Aivan! Ei ihme,että sossutyöntekijöillä ei ole aikaa auttaa niitä lapsia/perheitä, jotka OIKEASTI tarvitsevat apua jos joutuvat osalliseksi jokaiseen pikku nujakkaan!
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26916311:
Täh?! Lapsi ei muista potkaisiko vahingossa vai tahallaan???
Tämän perusteella sanoisin että tahallaan.
Siitä tapahtumasta on aikaa useita viikkoja... Mä lapseltani kysyin toistuvasti tästä ja sanoin samaa että onkait nyt muistettava. Hänestä se siinä pelin timmellyksessä tapahtui. Toinen poika ei tilanteessa mitenkään reagoinut (itkenyt, lähtenyt kotiin tms). Juu sekava soppa tää on kaikin puolin.
 
Se, että toinen osapuoli on valmis tekemään rikosilmoituksen tuollaisesta asiasta kertoo siitä, että poikasi on ollut jo aikaisemmin väkivaltainen tätä toista lasta kohtaan ja varmasti aika rankastikin. Rikosilmoituksesta jää ikuinen merkintä, joka näkyy aikuisena jos tehdään ns laajoja taustaselvityksiä esim suojelupoliisin ja tai turvallisuusfirmojen johtotehtäviin (ja luonollisesti estää tällaisten työapaikkojen saamisen)
Lapseni ei IKINÄ aiemmin ole käyttäytynyt noin. Toisen puolen lapsella taas on jotain ongelmia taustalla. En tiedä mitä. Mutta tiedän että heistä on pahemman jutun yhteydessä tehty ls-ilmo. Ilmeisesti olen nyt koston välikappaleena. Mutta harkitsen tämän toisen lapsen hyvinvoinnin nimissä ilmon tekemistä ko. pojasta.
 
"vieras"
Jos mun lasta potkaistais vatsaan niin tekisin rikosilmoituksen. En katsois kertaakaan läpi sormien väkivaltaa vaan puuttuisin siihen heti sen verran kovasti, että asia ei tulisi toistumaan.
 
[QUOTE="mimma";26916342]peleissä sattuu ja tapahtuu, mutta väkivaltaiseen käytökseen tulee tietenkin heti puuttua. Kuinka kovaa potkaisi? jäikö jälkiä?[/QUOTE]

En ole nähnyt rikosilmoitusta vielä ja asiaa hoitava poliisi palaa maantantaina töihin. Joten en tiedä, luulen että ei.
 
"vieras"
Ap selvästi puolustelee lastaan. Peesailee kirjoituksia joissa väkivalta lasten välillä on o.k, ja kirjoittaa että on kieltänyt lastaan leikkimästä pojan kanssa jota potkaisi. Ennemminkin järkevä vanhempi kannustaisi leikkimään, ja nimenomaan sovussa.
 
tuotahan tuo on kun mistään ei enää osata ottaa itse vastuuta, vaan aina käännytään jonkun viranomaisen puoleen. Tietysti jos on selkeästä pahoinpitelystä kysymys tai jos on jouduttu sairaalaan/lääkäriin, niin onhan se toki ymmärrettävää että toimitaan näin. Jotenkin nyt vaan tuli sellainen kuva, että pihassa on pelattu lapsilaumassa, parilla tyypillä hiukan kovempi meno, hermot kuumentuneet ja puoli vahingossa potkaistu ( mikä on toki väärin ) mutta varmasti olisi pystytty selvittelemään ihan poikien kesken. Ei olisi tarvittu LS-ilmoitusta tai poliisia. Tietysti jos jollekin tullut sisäisiä vammoja niin sitten, mutta ilmeisesti tästä ei ollut kysymys eikä mistään aggressiivisuudesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
Tuota saanen sit huomauttaa että jos kyseessä on vaikka adhd lapsi, niin impulsiivisuus aiheuttaa ongelmia ja voi johtaa konflikteihin.. eikä siihen sit auta se että joku täti/setä tulee juttelee. Mutta tokihan tätä ei tartte ymmärtää.

toki tavislapsen kanssa asia on varmaankin toisin.
no ei varmaan sit pitäs päästää sitä adhd lasta sinne muiden kanssa pelaamaan
jos lapsi ei tiedä että tahallaan potkia ei saa. ei mun ymmärrys ainakaan riittäisi jos
omaa lasta potkittas tahallaan vaikka olis kuinka adhd joka on väkivaltainen.
vanhemman vastuulla kai pitää huoli että se oma ei ketään satuta
 
??
[QUOTE="vieras";26916348]Jos mun lasta potkaistais vatsaan niin tekisin rikosilmoituksen. En katsois kertaakaan läpi sormien väkivaltaa vaan puuttuisin siihen heti sen verran kovasti, että asia ei tulisi toistumaan.[/QUOTE]

Mun lapset pelaavat jalkapalloa ainakin 5 päivänä viikossa. Kuinkahan monta rikosilmoitusta meikäläinen olisi tehnyt, jos olisin joka kyynärpään kolauksesta naamaan, mahaan tai selkään osuineista potkuista tehnyt! :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="vieras";26916363]Ap selvästi puolustelee lastaan. Peesailee kirjoituksia joissa väkivalta lasten välillä on o.k, ja kirjoittaa että on kieltänyt lastaan leikkimästä pojan kanssa jota potkaisi. Ennemminkin järkevä vanhempi kannustaisi leikkimään, ja nimenomaan sovussa.[/QUOTE]

Ko lapsi on kohdellut aiemmin kaltoin omaa lastani ja muitakin pihassa olevia lapsia. Tottakai mä olen lapseni puolella. Puolustan. Ei en tykkä väkivallasta. Muutamasta viestistä olen tykännyt koska niissä on mielestäni järkeviä asioita.

Jos joku olisi poikaani potkaissut, olisin minä mennyt ko lapsen ja vanhempien kanssa selvittämään asiaa. Kertonut miksi väkivaltaa ei saa käyttää jne. Kyllä lapsillakin on oikeus koskemattomuuteen, mutta peliyhteydessä tapahtunut potku ei mielestäni ole aihe ilmoitukseen. Ellei potkiminen olisi toistuvaa.
 
[QUOTE="vieras";26916348]Jos mun lasta potkaistais vatsaan niin tekisin rikosilmoituksen. En katsois kertaakaan läpi sormien väkivaltaa vaan puuttuisin siihen heti sen verran kovasti, että asia ei tulisi toistumaan.[/QUOTE]

Minä vaan en jaksa uskoa, että tässä on kyse mistään "potkusta vatsaan", vaan jotain pelin tiimellyksessä tapahtunut vahinko. Aggressiivisuus ja pahoinpitely on sitten eri asia. Kyllä varmasti lapsikin muistaisi jos olisi jonkun pihalla pieksenyt :O herttinen sentään. Kuitenkin kysessä varmasti ihan perusterve, kiltti lapsi.
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Toinen poika ei tilanteessa mitenkään reagoinut (itkenyt, lähtenyt kotiin tms). QUOTE]

Erikoista tämäkin.
Tässä on kyllä jotain muutakin taustalla kuin pelkkä pihaleikissä sattunut nujakka.
Niin varmaan on. Sossun kanssa alan sitten asiaa selvittelemään. Olen tänään ollut myös yhteydessä sosiaali isännöitsijään, jota konsultoin asian tiimoilta. Mä vielä mietin ite miten asian kanssa etenen.
 
"vieras"
Ko lapsi on kohdellut aiemmin kaltoin omaa lastani ja muitakin pihassa olevia lapsia. Tottakai mä olen lapseni puolella. Puolustan. Ei en tykkä väkivallasta. Muutamasta viestistä olen tykännyt koska niissä on mielestäni järkeviä asioita.

Jos joku olisi poikaani potkaissut, olisin minä mennyt ko lapsen ja vanhempien kanssa selvittämään asiaa. Kertonut miksi väkivaltaa ei saa käyttää jne. Kyllä lapsillakin on oikeus koskemattomuuteen, mutta peliyhteydessä tapahtunut potku ei mielestäni ole aihe ilmoitukseen. Ellei potkiminen olisi toistuvaa.
Minä taas oman lapseni kohdalla olisin oikeuden puolella. Kyllä lapseni saavat itse vastata teoistaan, ja oppia niistä.
 
"vieras"
Minä vaan en jaksa uskoa, että tässä on kyse mistään "potkusta vatsaan", vaan jotain pelin tiimellyksessä tapahtunut vahinko. Aggressiivisuus ja pahoinpitely on sitten eri asia. Kyllä varmasti lapsikin muistaisi jos olisi jonkun pihalla pieksenyt :O herttinen sentään. Kuitenkin kysessä varmasti ihan perusterve, kiltti lapsi.
Tämä kirjoituksesi sisälsi pelkkiä oletuksia.
 
"vieras"
Minä vaan en jaksa uskoa, että tässä on kyse mistään "potkusta vatsaan", vaan jotain pelin tiimellyksessä tapahtunut vahinko. Aggressiivisuus ja pahoinpitely on sitten eri asia. Kyllä varmasti lapsikin muistaisi jos olisi jonkun pihalla pieksenyt :O herttinen sentään. Kuitenkin kysessä varmasti ihan perusterve, kiltti lapsi.
Tunnetko pojan kun voit noin sanoa? Et jaksa uskoa.. ja "kyseessä perusterve, kiltti lapsi".. Jos lapsi tekee jotain ilkeyttä niin luuletko, että heti kertoo totuuden kun häneltä kysytään? Jotkut voi kertoa, mutta joku saattaa sortua hätävalheeseen... Ei aikuistenkaan aina kannata olla niin sinisilmäisiä.
 
"sarita"
Se, että toinen osapuoli on valmis tekemään rikosilmoituksen tuollaisesta asiasta kertoo siitä, että poikasi on ollut jo aikaisemmin väkivaltainen tätä toista lasta kohtaan ja varmasti aika rankastikin. Rikosilmoituksesta jää ikuinen merkintä, joka näkyy aikuisena jos tehdään ns laajoja taustaselvityksiä esim suojelupoliisin ja tai turvallisuusfirmojen johtotehtäviin (ja luonollisesti estää tällaisten työapaikkojen saamisen)
kyllä jotku vanhemmat tekee ilmoituksia poliisille ja sossuun ihan pienistäkin asioista ja ihan ekasta kerrasta.
 

Yhteistyössä