Voi jeesus,kauan nämä tupakan vieroitusoireet kestää?

  • Viestiketjun aloittaja ???apuaaa
  • Ensimmäinen viesti
HerranSana
Luin muitten kokemukset ja huolet asian suhteen ja kerron omani.

Olen polttanut noin 18 vuotta joka päivä noin askin verran (hirveää settiä siis). Tämä laittaa tässä ajassa verenkierronki käsissä siihen kuntoon, että kädet ovat todella kylmat aika ajoin (melkein kuin kuolleella). Voin vain kuvitella niitä ketkä ovat polttaneet vieläkin pidempään.

En olisi mitenkään pystynyt lopettamaan tupakointia omin voimin; pyysin oikeasti Jeesusta avuksi ja hän tuli heti auttamaan! Kokeilkaa oikeasti, Herran voima on ihmeellinen, kirjaimellisesti ihmeitä alkaa tapahtumaan kunhan rohkenette pyytää.

Muistakaa se, että tupakointia ei pysty lopettamaan tupakoimalla!

Kaikki tupakoitsijat varmaan tiedostavat tämän noidankehän: 'kahvi-tupakki-kalja-tupakki-cocacola'
 
HeviäPRKLEharmaana
Mie kans raskaana, ja lopetin tupakoinnin kun testi näytti plussaa. Se kävi helposti silloin kun kaikki hajut ällötti. Nyt kun on kahvi alkanut taas maistumaan (rv24) niin haluttaa tupakkaakin koko ajan..nyt se vaan on helpompi kun ei varsinaisia vieroitusoireita ole..Ajattele, sä et tarvitse tupakkaa mihinkään! Sulla on hyvä syy pysyä savuttomana :)
 
ehdotelkaa
Elikkäs olen hoitoalalla mutta minulla on sormenpää ihottuma ja erittäin kivulias. Vaikea toimia pukemiset ym.. kumihanskat ja puuvillahanskat käytössä ja ei tehoa.
Selkä ja jalka reistailee.
Masennus sitä luokkaa, että halusin mielialalääkkeet ja terapiaa odottelen.

Mille alalle siis sopisin?
Kampaaja ei, siivooja ei, elintarvikeala ei..käsien takia..

Mitä helvet*tiä enään tässä voi tehä...
 
niin turhaa koko polttaminen
Poltin 13 vuotta. Nyt olen ollut 10 päivää ilman, eikä ole ollut minkäänlaisia vieroitusoireita. Alko vaan niin paljon ällöttämään se haju. Kun se ei haise savulta tai nuotiolta, vaan pas kalta! Mä olen tarkka siitä etten haise hielle, eikä hengitys haise, niin miksi ihmeessä haluisin sitten että vaatteet, suu, tukka , aivan kaikki mussa haisee pahalle. Tupakka on niin turhaa! Viimeinen oljenkorsi itsellä oli se, että tupakan avulla pystyi purkamaan paineita, jos harmitti jokin asia tms. Mutta aloin harrastamaan liikuntaa, ja se antaa niin paljon paremman olon! Mä olen paljon energisempi savuttomuuden ja liikunnan takia, tuntuu että elän nyt täyttä elämää, enkä haaskaa päiviä kun kokoajan vaan väsyttää ja tupakkaa pitäis hakea lisää jne.

En edes ajattele, että yritän tässä lopettaa, vaan että minä olen savuton ihminen. Tupakka ei kuulu mun elämään.

Tsemppiä kaikille! Jos luovutte tupakasta, ette menetä elämässä mitään! Saatte tupakan tilalle pelkästään parempia asioita. Ette haise (ja maistu) järkyttävän pahalle kokoajan, pysytte terveenä, näytätte miljoona kertaa paremmilta ilman suuryppyjä ja harmaata ihoa ja silmäpusseja. Rahaakin menee parempiin asioihin, vaikka herkkuruokaan joka ravitsee ja josta tulee hyvä olo!
 
Mä lopetin vuodenvaihteessa ja mitään oireita ei tullut, oli tosi helppoa. Etoi ajatuskin tupakasta niin paljon ettei tullut mieleenkään. Viimeinen viikko on välillä tehnyt mieli tupakkaa - tai enempi sitä tapaa mennä tupakalle taas.. Ollut vaikeampaa kuin alussa, mutta onneksi tahtoa löytyy pysyä savuttomana.. aloittaa en halua uudelleen enkä siis aloitakaan. Raskaana olen myöskin (rv18) ja en halua kuolla keuhkoahtaumatautiin, kuten esim mummoni lähivuosina tulee tekemään :/ (enkä tiedä puhutaanko edes vuosista)
 
stews
Tuossa aloite, joka on tehty herättelemään ihmisiä. On niin käsittämättömän typerää, että miks tuota ei voi kieltää. Ite poltin ensin noin 20v ja onnistuin lopettaan kokonaan 4 vuotta ja taas toista vuotta polttanu ja koittanu lopettaa, mut ei onnistu. Nyt tosin 5 päivää ollu ilman jo. Tuntuu, että nyt lopettaminen on paljon vaikeampaa, kun ekalla kerralla.
Allekirjoita aloite ja ole mukana pelastamassa tuhansien Suomalaisten terveys, rahat ja jopa henki.
 
Entinen nikotinisti
Hei kaikille. Mm. tätä viestiketjua luin montakin kertaa ennen kuin tein päätöksen, että nikotiiniriippuvuuteni loppuu. En ollut siis koukussa alun perinkään tupakkaan vaan nuuskaan. Nuuskaa ei toki saa samalla tavoin kuin tupakkaa, joten niissä väleissä, kun nuuskaa ei ollut saatavilla (esim. en ollut pystynyt matkustaman Ruotsiin), käytin nikotiinipurkkaa. Tätä nuuskan / nikotiinpurkan käyttämistä jatkui yhteensä yli kolme vuotta, kunnes nyt aloin viimeisten kuukausien aikana kyllästyä A) rahan menoon B) koukussa olemiseen ja siihen, että koukussa olo rajoitti jo jollakin tavalla elämää. Päätin, että kirjoitan tänne kokemuksistani, jos se vain yhtäkin ihmistä auttaa pääsemään irti nikotiinista.

Vieroitusoireita, nimenomaan fyysisiä, oli siis ensimmäisenä kolmena päivänä. Lopetin siis illalla, jotta saisin alle heti yön ja näin monta "ilmaista" tuntia ilman nikotiinia. Ensimmäisenä päivänä tuntui, että ei pysty keskittymään mihinkään. Mielessä pyöri vain se, että kun saisi jostain nikotiinia, olo tulisi ns. normaaliksi. Huimasi / pää oli kipeä / sydän tuntui pomppivan miltei pois rinnasta skipaten muutamia lyöntejä. Toisena päivänä alkoivat vatsaoireet. Vatsa oli todella paisunut ja miltei krampissa. Keskittymisongelmat ja huimaaminen olivat onneksi jääneet taakse. Kolmas päivä oli jo hieman helpompi, mutta edelleen oli kauhea himo saada nikotiinia.

Nyt, kun on yli viikko kulunut, uskon olevani jo kohtalaisen selvillä vesillä. Mielitekoa on edelleen, mutta fyysisiä vieroitusoireita ei ole. Lisäksi kaikille naisille rohkaisuna se, että minulla ei ruokahalu ole lisääntynyt, ts. vain ehkä ensimmäisenä päivänä tunsin enemmän cravingseja epäterveelliseen ruokaan kuin normaalisti. Eli potentiaalinen painonnousu ei ole syy olla lopettamatta. Haluan tarinallani kiinnittää huomiota siihen, että nikotiinikorvaustuotteisiin, esim. purkkaan voi jäädä koukkuun ja se on todella kallista. Elämä ilman sitä, että on koukussa johonkin, on paljon laadukkaampaa kuin se elämä, jossa joutuu miettimään, että koska saa seuraavan kerran nikotiinia nuuskan tai nikotiinipurkan avulla. TSEMPPIÄ KAIKILLE oireiden kanssa. Kolme päivää ovat pahimmat. 72 h kai virallisesti kestääkin se, että nikotiini poistuu elimistöstä...
 
vierailija
Tänään on viides päivä ilman tupakkaa ja vieroitusoireet ei ole hellittäneet yhtään, ei siis yhtään. Tuntuu, että yhtä hel**ttiä on koko aikainen olo. Yritetty lasta jo jonkin aikaa ja tupakanpolttoakin yritetty lopettaa jo vuosi, mutta nyt sitten päätin, että pakko yrittää ihan tosissaan. Oon polttanut 15 vuotta. Välissä muutamia vuoden-kahden vuoden taukoja. Ikinä ei ole lopettaminen ottanut näin koville, kuin nyt. Päätä särkee koko ajan ja on huono olo, itken ja raivoan ja olen masentunut ja vihaan itseäni ja koko maailmaa. Hermot ei kestä yhtään mitään pientäkään asiaa mikä menee vastoin minun ajatuksia (mistä minäkään en aina tiedä ennalta mitä ne on) Yöt hikoilen ja heräilen. Työpäivät menee jotenkuten selviten, illat itkien raivoten ja syöden. En saa itseäni urheilemaan, mikä normaalisti kuuluu jokaiseen iltaani. Samanaikaiset PMS-oireet ei tietysti auta tätä asiaa. Pelottaa vaan, että miten kauan tämä voi kestää? En jaksa enää itsekkään tätä olotilaa, niin tuskin tuo perhekään jaksaa..
 

Yhteistyössä