Voi mksi meninkään varhaisultraan...

LH
Kävin yksityisellä varhaisultrassa nettilaskureiden mukaan rv:lla 6+0, mutta kuvassa ei näkynyt kuin tyhjä sikiöpussi :( Jos kuvaa yritti suurentaa, se pikselöityi niin pahoin, ettei siitä saanut mitään selvää.
Lääkäri epäili tuulimunaa tai toisena vaihtoehtona vatsan asukkaan pientä kokoa (olisin vasta rv:lla 5-6, kun itse luulin olevani rv:lla 7).

Tein vahvan plussatestin tasan viikkoa ennen kuin menin ultraan, kaksi viikkoa ennen ultraa testissä oli vasta hyvin hailakka haamuplussa. Voisiko vielä olla toivoa, että alkio olisikin vain pienempi kuin omat laskuni ovat antaneet ymmärtää? Kiertoni on kyllä melko tasainen, 28-29 päivää. Alkion nuorempaa ikää tukisi myös se, että oireita on ollut jonkun verran kokoajan, mutta vasta nyt ultran jälkeisellä viikolla väsymys, menkkamaiset alavatsakivut ja vessassa ravaaminen ovat lisääntyneet huomattavasti. Toki tulos voi silti olla se kurjempikin vaihtoehto.

Oikeastaan tässä nyt ei ole mitään ongelmaa, olen menossa 1,5 viikon kuluttua neuvolan ultraan, joten siellä viimeistään selviää totuus. Lähinnä haluaisin lukea muiden kokemuksia sillä aikaa, jotten ihan vaipuisi epätoivoon. Jotenkin olin niin asennoitunut siihen, että rv7:lla näkyisi jo muutakin kuin tyhjä pussi : /
 
Viimeksi muokattu:
mulla oli vähän vastaava tilanne: tuulimunaksi osoittautui. Mulla oli periaatteessa iso mahis että olis ollu vasta pari vkoa myöhemmin saanut alkunsa mutta.... :/ viikon päästä ultrassa tilanne ei ollut muuttunut.
Hyvin usein alkio voi olla pienempi, eli toivoa sulla on!
Mulla oli hiukan vuotelua, joka viittasi tuulimunaan myös (alhaiset hormonitasot) jonka vuoksi siis ultraakin menin.
 
Moikka LH!
Itse kävin viimeviikon maanantaina varhaisultrassa, jolloin viikkoja piti olla 7+0. kohdussa näkyi tuolloin hyvin hento sikiökaiku ja hyvinhyvin hento syke. kätilö ehdotti kontrolliultraa saman viikon perjantaille eli jos on kehittyäkseen niin muutama päivä jo vaikuttaa tuossa vaiheessa.
Viime pe mentiin sitten uudestaan ja kehitystä ooi tapahtunut! vastasi viikkoja 6+6.
Mulla on poikkeuksetta kierron pituus 29päivää, mutta tärppikierrossa oli ovis ollut hieman myöhemmin..

Toivoa siis on! :) tsemppiä!!
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Mulla näkyi rv7+0 muutamaa päivää liian pieni alkiotäplä eikä sykettä. Lääkärin mielestä saattoi olla vain myöhäinen ovulaatio, mutta tiesin varmasti ettei siitä ole kyse. Viikon päästä oli kontrolli ja tilanne muuttumaton. Sain tyhjennyslääkkeet.
Toivottavasti sulla LH käy parempi onni! :)
 
LH: mulla ovis oli 30.3., haamun sain r-testiin 9.4. ultrassa 20.4. (5+0) näkyi vain ruskuaispussi ja sikiöpussi eli tasan 3 viikkoa hedelmöittymisestä, 30.4. (rv 6+3) näkyikin sitten 6mm alkio ja syke eli tuon haamun perusteella päiviähän voisi olla muutama vähemmän mikä selittäisi ettei alkiota vielä näkynyt. Tsemppiä odottamiseen, on tuskaista!
 
LH
Kiitos kaikille kokemuksista ja etenkin tsempeistä! Lisääkin kokemuksia luen mielelläni, tässä on vielä viikko kärvisteltävä ennen neuvolan ultraa. Epätietoisuus on kaikkein kurjinta tässä. Oireetkaan eivät oikein tunnu mukavilta, kun niitä voi olla tuulimunassakin..
Mulla ei ole ollut vuotoja, tiputuksia ym. lainkaan, joten se lienee hyvä asia tässä kohtaa. Tein tänä aamuna r-testin vielä varmuuden vuoksi nähdäkseni, olisiko hormooni lähtenyt laskemaan ja päästäisi eroon tästä epätietoisuudesta, mutta ei ollut. Testiviiva oli tummaakin tummempi (paljon tummempi kuin kontrolliviiva), joten itsekseen ei ainakaan ole vielä ulos tulossa.
Lisäksi oireet ovat olleet vahvoja (kohdun "kasvukivut" tiettyyn aikaan vuorokaudesta, väsymys, rintojen turvotus, pahoinvointi...), vahvempia kuin aiemmin mutta jotenkin silti ehdin pelästyä ultrassa niin, ettei usko meinaa riittää : / Välillä olen ihan varma, että raskaana tässä ollaan, mutta suurimmaksi osaksi siihen on aika vaikea uskoa.
Kunpa tässä nyt vielä kaikki kääntyisi positiivisesti.

Neiti81: Voihan surku :'( Tosi kovasti tsemppiä uuteen yritykseen ja parempi onni sillä kertaa! :hug:
LeenaT: Minkälaisia oireita sulla oli ja miten ne muuttuivat matkan varrella ennen lääkitystä? Tsemppiä sinullekin uuteen yritykseen! :hug:
Yöperhonen: Onpa tosiaan jännä, että muutamalla päivälläkin voi olla noin suuri ero! Jotenkin se kuva tyhjästä pussista näytti niin lohduttomalta, että ei uskoisi, että siihen vielä jotain voi ilmestyä.. Mutta että tuokin vielä, että yhtäkkiä ovis olisikin myöhemmin, vaikka siihen asti ollut tasainen. Sait kyllä luotua toivoa, kunpa mullekin kävisi niin! :) Ja "malttamattomalle" ihan samat sanat, pienillä stepeillä on näköjään isosti merkitystä näissä puuhissa. Onnea teille molemmille!! :heart:

Mutta tosiaan, mielelläni luen lisääkin kokemuksia!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla raskausoireet pysyi ihan siihen tyhjennykseen asti. Pahoinvointia, oksentelua. Vatsaa nipisteli ihan kuin aikaisemminkin. Digitestiin tuli "3+"-tulos myöhemmin kuin olisi pitänyt. Se vähän pisti jo epäilemään ennen ultraa.
Onneks tulin pian uudestaan raskaaksi ja nyt odotan jo toistakin lasta.
 
Hei LH!
Minulla oli viime kesänä tuulimunaraskaus.
Raskaus ei kylläkään alkanut luonnollisesti, vaan koeputkihedelmöityksellä.
Näissä hoidoissahan ovulaatiopäivä ei voi edes heittää, koska punktiopäivä lasketaan ovulaatiopäiväksi.
Ovulaatio siis oli 15.6 ja alkion siirtopäivä 17.6.
Minulta mitattiin raskaushormoni verestä 1.7 eli tuolloin siis oli menossa kp 30/28-29. Raskaushormoni oli tuolloin 43. Lääkäri piti arvoa alhaisena, joten minulle määrättiin tiistaille 5.7 uusi verikoeaika. Tuolloin hCG-arvo oli noussut 194:ään ja edelleenkin liian alhainen.
HCG-arvo mitattiin vielä kolmannen kerran 14.7, jolloin arvo oli 1168 ja kulunut 27pv alkionsiirrosta. Arvon olisi pitänyt olla 18pv siirrosta eli 5.7 jo 1380.
Minulle kuitenkin varattiin aika varhaisultraan ja se tehtiin rv 7+6.
Kohdussa näkyi tuolloin selkeä raskauspussi, muttei sen sisällä ruskuaispussia. Myöskään sikiökaikua ei ollut.
Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 25.7.

Tämä oli vain minun kokemukseni eikä varmaankaan verrannolinen luonnollisesti alkaneeseen raskauteen. Siinähän voi todellakin tuo ovulaatiopäivä heittää ja kiinnittyminenkin tapahtua myöhemmin.
Hoidoilla alkanutta raskautta seurataan tiiviisti ja epäkohdat huomataan jo hyvissä ajoin, joten raskauden keskeytys tehdään heti kun normaali raskaus suljetaan pois.

Sinun kohdallasi normaali raskaus on vielä mahdollinen, joten tsemppiä tulevaan ultraan! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
LH
Tämä tarina ratkesi toistaiseksi ainakin hyvin onnellisesti: ultrassa todettiin pikkuinen, jonka sydän tykytti hurjasti :heart: Kaikki on normaalisti, mutta vauvanalku on viikon alkuperäisiä laskuja nuorempi, joten siitä syystä ei näkynyt ekassa ultrassa :)

Olo on helpottunut ja onnellinen!
Kiitos kaikille kokemusten jakamisesta, ne antoivat toivoa ja samalla pitivät mut realistisena. Tärkeää vertaistukea :hug:
 

Yhteistyössä