Voi p.erse! Niitä on taas!

Meillä on taas niitä h.elvetin turkiskuoriaisen toukkia! Just pari viikkoa sitten kävi myrkyttäjä, mutta mitä lie täällä tehnyt kun toukkia vipeltää taas...
Millä kerpeleellä mä ne tapan? \|O
 
Millasia ne on? Meilläkin on jotain ihmeellisia toukkia,pieniä harmaita tai ruskeita, yök :whistle:
Yleensä niitä on kesäkaudella,eikä talvisin näy, mut ilettäää. En ole keksinyt keinoa päästä niistä eroon... Kaikki ruoka vaan on säilytettevä muovitönisköissä ettei elukat sinne pääse.
 
ilveskissanminttu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:24 sammakkoprinsessa kirjoitti:
millaisia on turkiskuoriaisen toukat...?
ettei ne vaan ole niitä mitä mä oon aina inhonnut kun oon asunut vuokralla... niitä matoja kun vipeltää lujaa....tulee viemäreistä. :(
Puhut sokeritoukista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:25 ilveskissanminttu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:24 sammakkoprinsessa kirjoitti:
millaisia on turkiskuoriaisen toukat...?
ettei ne vaan ole niitä mitä mä oon aina inhonnut kun oon asunut vuokralla... niitä matoja kun vipeltää lujaa....tulee viemäreistä. :(
Puhut sokeritoukista.
ai jaa... meillä niitä oli aina vessassa. muualla ei niitä ollut.
 
ilveskissanminttu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:22 Riikka kirjoitti:
Mä olen jo luovuttanut niiden suhteen. Kerrostalossa kun niille ei voi oikeen mitään. :(
Meillä myrkytettiin vuos sitten koko taqo perusteellisesti 2 kertaan. Kyllähän se oli tosi veemäinen juttu. Mutta kyllä katos turkiskuoriaiset ja sokeritoukat sen jälkeen =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:24 ilveskissanminttu kirjoitti:
Mutta se myrkytyshän tehdään 2 kertaan. Että varmasti kaikki kuolevat.
Joo, ei meillä :/ Erikseen tartti soittaa huoltoon, että tulevat uudestaan. Ja nyt aiotaan kyllä kysyä kaikki neuvot että miten niistä oikeesti pääsee eroon.
 
Tossa näkyy niitä molempia ja yhtä yköttäviä kaikki! http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.anticimex.fi/fileobjects/1861_Turkiskuoriainen.gif&imgrefurl=http://www.anticimex.fi/%3Fobjectid%3D1801&h=152&w=148&sz=5&hl=fi&start=1&tbnid=xg8CA09i3lZWOM:&tbnh=96&tbnw=93&prev=/images%3Fq%3Dturkiskuoriainen%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:fi:eek:fficial%26sa%3DG
 
ilveskissanminttu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:26 ilveskissanminttu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:22 Riikka kirjoitti:
Mä olen jo luovuttanut niiden suhteen. Kerrostalossa kun niille ei voi oikeen mitään. :(
Meillä myrkytettiin vuos sitten koko taqo perusteellisesti 2 kertaan. Kyllähän se oli tosi veemäinen juttu. Mutta kyllä katos turkiskuoriaiset ja sokeritoukat sen jälkeen =)
Meille se myrkyttäjä sano että pitää myrkyttää koko talo jos haluaa päästä ongelmasta eroon (ja sittenkään se ei ole 100% varmaa). Ja myrkytys oli tosiaankin perusteellinen. Kaikki kaapit oli tyhjennettävä. Huonekalut siirrettävä seinustoilta. Vaatteet pakattava muovipusseihin. Elintarvikkeet suojattava ilmatiiviisti jne. Se pakkailu oli verrattavissa muuttopakkaukseen. Meillä koko talo oli ihan raivona. Ja kun sama täytyi toistaa kuukauden päästä :kieh:
Ihmiset ja lemmikkieläimet täytyi viedä evakkoon useammiksi tunneiksi myrkytyksen takia ja sen jälkeen asunto oli tuuletettava huolellisesti. Mutta se myrkyn haju leijaili vielä päivä kausia :/
 
yöperhonen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:31 sammakkoprinsessa kirjoitti:
juu noita sokeritoukkia tosiaan ne oli.. aivan hirveitä matoja.. :eek: :x
mie luvin jostakin että sokeritoukat ei voi sietä seetripuun hajua joten ostin sellasia seetripuu nappeja prismasta. hinta oli jotain 4 ja risat jo pallukoita oli n. 16 kpl. jospa ne alkais tehota, ripottelin niitä pitkin seinävierustoja...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:39 yöperhonen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:31 sammakkoprinsessa kirjoitti:
juu noita sokeritoukkia tosiaan ne oli.. aivan hirveitä matoja.. :eek: :x
mie luvin jostakin että sokeritoukat ei voi sietä seetripuun hajua joten ostin sellasia seetripuu nappeja prismasta. hinta oli jotain 4 ja risat jo pallukoita oli n. 16 kpl. jospa ne alkais tehota, ripottelin niitä pitkin seinävierustoja...
meillä sama juttu,ainakaan vielä ei oo niitä näkyny :) ja toivottavasti pysyvätkin poissa :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:52 Pupu T kirjoitti:
yök, vaatteissako siis oleilevat?
Tulin takaisin. Juu, vaatteissa, villoissa, lattialistoissa jne niitä on. Ja nyt pelkään pahasti, ettei niistä pääse eroon, oon lukenu jos ja vaikka kuinka monta eri juttua niistä, mutta aina vaan tuntuu et lopullista häätökeinoa niille ei ole.
Vaan jotain hyvää tässäkin, mies alko hiljalleen lämmetä mun ehdotukselle, et muutetaan pois täältä... =)
 
vieras
Tuttu tuo myrkytys..me siivottiin talon vinttikin ja imuroitiin. Tykkäävät nääs rotanraadoista yms. eli meillä ei käytetä enää rotanmyrkkyä (joka muumioittaa rotan jonnekin villan tms. väliin), vaan nakit käytössä, jotta raato saadaan pian tapon jälkeen ulos talosta. Ulkoroskiskaan ei saisi olla lähellä taloa, koska sekin voi lisätä niiden kavereiden läsnäoloa + roskis pitää pitää puhtaana kesäaikaan.

Talvella kaikki villavaatteet, vaatteet, petivaatteet yms. pakkasella pihalle ja perusteellinen putsaus. Kaapeissakin pitää tehdä perusteellinen siivous. Niiden lempipiiloja, myrkyttäjän mukaan, ovat juuri paneelikatot ja niiden raoista tipahtelu huushollin puolelle...Sinnikkäällä tuhoamisella niistä pääsee kyllä melkein eroon..
 
Hei,ootteko miettineet Otsonointia!!
Se tappaa virukset,bakteerit ja esim homeitiöt.Luulis että tappais nuo toukatkin.

Ei jää mitään myrkkyä huoneistoon,n.tunti otsonoinnin jälkeen voi jo oleskella huoneistossa.
Ruokatavarat kyllä pitää poistaa mutta tuo otsonointi on muuten tosi upee juttu.Näin pöpökierteessä olevana äiteenä se todettu viruksien osalta tosi hyväksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kata32:
Hei,ootteko miettineet Otsonointia!!
Se tappaa virukset,bakteerit ja esim homeitiöt.Luulis että tappais nuo toukatkin.

Ei jää mitään myrkkyä huoneistoon,n.tunti otsonoinnin jälkeen voi jo oleskella huoneistossa.
Ruokatavarat kyllä pitää poistaa mutta tuo otsonointi on muuten tosi upee juttu.Näin pöpökierteessä olevana äiteenä se todettu viruksien osalta tosi hyväksi.
Ei kyllä googlen mukaan tuo otsonointi mitään viruksia yms tapa. Poistaa mm. homeen hajua yms. hajuja. Joten tuskin mitään toukkiakaan tappaa.
 
minä
Toivottavasti joku osaa vastata.. Muutin n. kk sitten sellaseen kerrostaloyksiöön, ja kerran siivotessani huomasin että ikkunan välissä oli varmaan 5 sellaista suht pientä ja ohutta ruskeaa toukkaa. Noh, ajattelin että jostain puusta tippunut kun siin ikkunan ees niitä on. No löysin sitten vaatekaapistani farkuista samanlaisen! (YÄK!!!) ja näin muutaman myös lattialistassa. Pari krt olen nähnyt myös pienen, ruskean kovakuoriaisen. (osaa ilmeisesti lentää..) Mietin tässä vaan, että mitä helvettiä mä teen ja mitä ne on? :/ Todella ällöttävää, kun joutuu koko ajan vilkuileen ympärilleen! Ei niitä kyllä joka päivä näy, että voisiko hävitä itsestään? Kellään kokemusta samanlaisista? Kiitos etukäteen!
 

Yhteistyössä