Voi P*rse lastenvaatteet on niin kalliita, ettei edes keskituloisella ole varaa ostaa niitä!

  • Viestiketjun aloittaja pian köyhä
  • Ensimmäinen viesti
pian köyhä
Joudun ostamaan kolmelle lapselle talvivaatteet.

Yleensä ostan alennusmyynneistä, mutta tänä vuonna oli huono valikoima, eikä edes oikeita kokoja ollut.

Nyt olen kierrellyt kaikki alueen vaateketjutmarketit yms, ja tänään oli sitten pakko jo ostaa, kun viimeisiä kappaleita oli enää hyllyssä ja ainoat oikeat koot.

FUCK! 3 kpl lassietecin talvihaalareita, 74.95e/kpl

Ei tähän köyhällä oo varaa. Viimevuonna ostin talvihaalarit, niin maksoin niistä 25e/kpl ja Reimatechiä.


AArgh... Tai sitten multa on menny talvivaateale kokonaan ohi, en oo koskaan houtunu pelkistä haalareista maksamaan noin paljoa. Tolla hinnalla on ostettu uutena haalarit, kengät, hansikkaat ja lakit.

Mihin tää maailma on menossa???
 
"Sirkkeli"
Juu, talvivaatteet on kalliita. Ja kengät varsinkin. Jos siis kunnollista haluaa. No eikö teillä sisarukset pysty perimään toistensa kledjuja? Tai osta semmoinen koko, että mahtuu seuraavana talvena jouluun asti.
 
"vieras"
kyllä tuo vielä ihan kohtuuhinta on per haalari, eli paljoa halvemmalla et saa haalaria nykyään edes lindex,prisma-linjalta. huutonetissä on edelleen valikoimaa, nettikaupoissa löytyy joitain alennettuja haalareita kans, mutta siis kuten sanottu, pääsit minusta vielä halvalla!
 
järki käteen
Itse katselen aina kun kirpparilla kiertelen, jos saituisi hyväkuntoista ulkokampetta olemaan. Ostan vaikka olisi esim. kokoa liian suuri, on sitten varastossa valmiiksi kun siihen kokoon siirrytään. Huutiksesta myös huutelen. Yritän ajoittaa niin ettei ole hirveästi muita huutajia liikkeellä. Esim keväällä kun ihmiset laittaa talvikamppeita pois ja kaikki huuta välikausivaatetta, niin minä keskityn jo ensi talven varustukseen. Uutenakin joskus ostan, esim. heinäkuussa ostin tod. edullisesti tuolle isommalle 110cm haalarin netistä. Eikö teillä puvut kierräty lainkaan lapselta toiselle, jos piti kerran jokaiselle uusi ostaa??? Järkeää vähän noihin hankintoihin. Turha ruikuttaa.
 
"vieras"
Next nettikaupasta saa ainakin laadukkaita kenkiä halvalla. Toki se koon valitseminen voi olla ongelmallista.

Haalarit on kalliita, aina kannattaa ostaa alesta jo vuosi aiemmin ne haalarit. Tai sit hyödyntää esim. huutonettiä/toria. Ja sisaruksille yleensä voi kierrättää jonkun verran...
 
En ole ikinä kuullu, että mistään alesta saa reimateccia 25e! Kävin kesällä Kankaanpäässä Reiman tehtaanmyymälässä, josta välikausipuvun ostin -50% alesta ja hintaa jäi 60e (ovh 120e), talvipuvun ovh on 149 eli 75e on -50%. Ja mikä ihmeen kiire on ostaa nyt talvipuvut, Prismaan ei ole vielä edes tulle eikä Travallen verkkokauppaan, Reimallakin myynnissä netissä muutaman viikon, ei ne vielä loppu ole.
 
"alkup"
Mulla on 2 viisivuotiasta saman kokoissta lasta ja yksi 4 vuotias.

Ton ikäsille en oo kirppareilta löytäny muuta ku ylihinnoiteltua sekä huonoa tavaraa. En maksa käytetystä, polvista kuluneesta reimatecistä kirpparilla 35e!

Plus sitten se että kolme lasta pitää vaatettaa niin menee liikaa aikaa. esikoiset käyttää kaiken loppuun, nuorimmalle ei jää vaatetta. Ovat siinä iässä.
 
"alkup"
En oo vaatettanu lapsia samaan kuosiin, sillä olen löytänytkin halvalla talvivaatteet. Ja ihan reimateciä. Kauppojen edellisten vuosien malleja kun ostaa niin saa todella halvalla jos on oikeaan aikaan liikenteessä.

Täällä pohjoisessa on tullu jo kaikkiin kauppoihin ja osasta koot jo loppuneetkin, eivätkä kuulemma tilaa lisää.
 
järki käteen
Ei sitten tullut mieleen perhettä perustettaessa että lapset pitää vaatettaakin?

Olen samaa mieltä että välillä kirppiksellä tulee vastaan todella huonokuntoista ja irveän hintaista vaatetta. Mutta joskus löytyy helmiäkin.
 

Yhteistyössä