Voi P*RSE mä oon taas raskaana...

  • Viestiketjun aloittaja järjestelmään pettynyt.
  • Ensimmäinen viesti
gyne
[QUOTE="alkup";28551588]No miksi mulle ei sitä tehty vaikka olin jo synnyttänyt 3 lasta???[/QUOTE]

niin no sitä minäkin ihmettelen, jos näin olis ollut.

Jos juttu on tosi, voit tehdä valituksen siitä lääkäristä, jolta lähetettä sterilisaatioon hait.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28548821]Jep,jep:) On sulle sattunu ja tapahtunut.....[/QUOTE]

Kyllä noita oikeesti tapahtuu. Ei kaikilla vaan raskaudet suju niin huolettomasti kuin itse haikara olisi yhtenä kauniina aamuna tuonut porstualle vauvakorin. Kyllä ennen varsinkin ja kehittymättömissä maissa nykyäänkin monet naiset kuolee raskauden komplikaatioihin ja synnytykseen. Itsellänikin oli vakava raskausmyrkytys, joka tuli ihan puskista. Jokaisen vauvan takana voi olla vaikka minkälainen tarina, joten älä ala vähättelemään toisen kokemuksia, oman elämänkokemuksesi puutteesta.
 
"alkup"
niin no sitä minäkin ihmettelen, jos näin olis ollut.

Jos juttu on tosi, voit tehdä valituksen siitä lääkäristä, jolta lähetettä sterilisaatioon hait.
Hain yksityiseltä lähetteen keskeytykseen silloin vuosi sitten. Tämä vaati 4 kontrollia ennen lähetetteen tekoa jonka takia keskeytyksen teko viivästyi viikolle 9+6. Enkä ollut koskaan ennemmin tehnyt aborttia joten en tiennyt mikä on normikäytäntö ennenkuin abortin saa. Uskon, että hän oletti että kun näen sikiön monta kertaa ultrassa, peruisin päätökseni. Keskussairaalan lääkäri kieltäytyi tekemästä sterilisaatiota.
 
"Jeba"
Näistä tälläsistä jutuista tulee itelle niin typerä olo. Toiset tulee raskaaki ehkäisystä huolimatta ja tahtomattaan ja sit tekee abortin.

Ite yrittäny syksyllä 2v saada toista lasta alulle, no viime syksynä saatiikin jotain alulle mut sekin oli KU :/
 
gmdldgm
Jos ne ehdot täyttyy niin lain mukaan teidän KUULUU saada se steri jos haluatte!! Älkää tyytykö yhden lekurin mielipiteeseen, menkää toiselle lekurille tai teroittakaa sille kieltäytyvälle ettei sillä ole muuta vaihtoehtoa kuin laittaa lähete tai rikkoo lakia!
 
joo, kaikkea sita..
Mulla vahan samalainen "sairaushistoria" raskauksien suhteen ja riskit alkaa olla sellaset, etta ihan helposti en alkais uuteen raskauteen.

Kylla mun mielesta suurin vastuu pitaa ottaa niista jo olemassa olevista lapsista ja huolehtia heidan hyvinvoinnistaan. Uusi raskaus on selvasti terveysriski jo aidille, ihmetyttaa jossei laakarit ole samaa mielta! (voi tietty olla, etta kun se nuorin on jo 3v, niin ajatellaan sen kohdun parantuneen, mutta eihan se valttamatta niin mene).

Ma en kylla tajua, etta joku ehdottaan adoptiota, kun ihan selvasti suurin syy aborttitoiveeseen on raskausaika ja synnytys ja niihin liittyvat riskit. Sehan nyt olis kaikkein paskin vaihtoehto (sille miehellekin).

Vaadi nyt jokatapauksessa se steri talla kertaa.
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";28551564]Kai mä sitten olen todella itsekäs, julma ja kylmä ihminen, mutta tiedän, että jos annan raskauden jatkua, en halua luopua lapsesta, mutta en todellakaan halua sitä lasta. En halua. Joudun taas elämään vaikean raskausajan ja pahimmassa tapauksessa syyllistän lasta tästä tilanteesta ja katkeroidun. Kolme lasta löytyy, kaksi raskautta.

Minun raskauteni ei liity lapsettomien lapsettomuuteen yhtään mitenkään. Mutta tiedän tunteen, koska ensimmäisiä lapsia tehtiin vaikeimman kautta n. 10 vuoden ajan. Enkä olisi silloin uskonut koskaan tekeväni aborttia missään tilanteessa. Ihminen ei tiedä omaa rajallisuuttaan ennenkuin on kokenut asiat jotka ovat puuttuneet elämästä.[/QUOTE]

Ei se sinusta huonoa ihmistä tee, jos teet abortin. Itse olen tehnyt yhden abortin mutta rakastan lapsiani äärettömästi ja tiedän että se oli meille ihan oikea ratkaisu. Kolme lasta on ihan riittävä eikä sinun raskauttasi voi lapsettomille siirtää, vaikka haluaisikin.. Itse olen myötätunnosta lapsettomia kohtaan luovuttanut munasolujani neljälle pariskunnalle, enkä vilpittömästi ymmärrä lapsettomien kitinää aiheesta "miks teet abortin kun mä en saa lapsia".

Olet varmasti oikeassa, kun teet abortin tässä tilanteessa, kaikki muu olisi jeesustelua ja typerää, sikäli kun et todellakaan halua olla raskaana ja synnyttää. Kannattaa tietysti soittaa aika mahdollisimman pian, se on sinullekin helpompaa. Anna itsellesi hieman armoa, ihan todella :) Ihmisen ei tarvitse olla täydellinen, olosuhteet joskus ovat mitä ovat. Jätä palsta hetkeksi ja pyri juttelemaan asiasta miehesi kanssa, hyvä olisi jos sulla olisi joku ystävä jolle purkaa itseäsi.

t. se vieras
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
phks
sterilisaation saa ilman muuta jos on yli kolmekymmentä vuotta tai on synnyttänyt kolme lasta.

Joten kyllä, saat sterilisaation ihan ilman kitinöitä.
Riippuu täysin lääkäristä.Mieheni halusi sterilisaation kun tuli se kolme lasta täyteen.Eipä ollutkaan niin helppoa.Kauhean väännön jälkeen sai ajan sterilisaatioon.Reilu vuosi meni ennenkuin pääsi edes leikkaukseen ja vielä ennen leikkausta lääkäri oli yrittänyt kääntää miehen pään: olet niin nuori,ja mitä jos tulee ero jne jne
 
hymph
[QUOTE="Jeba";28551633]Näistä tälläsistä jutuista tulee itelle niin typerä olo. Toiset tulee raskaaki ehkäisystä huolimatta ja tahtomattaan ja sit tekee abortin.

Ite yrittäny syksyllä 2v saada toista lasta alulle, no viime syksynä saatiikin jotain alulle mut sekin oli KU :/[/QUOTE]

Niin. lapsettomuudestaan katkera ystävänikin heittelee meille aina näitä 'ettehän oo taas pesseet kalsareitanne samassa koneessa' tai 'taasko te lisäännytte' -kommenttejaan ymmärtämättä ilmeisesti lainkaan, että sitä tuskaa ja ahdistusta voi tosiaan kokea myös liian helposta raskaaksitulosta. Ja vaikka tulenkin todella herkästi raskaaksi niin se itse raskaus ei välttämättä olekaan helppo juttu.

Minulla on kondomin ja jälkiehkäisyn läpi tullut lapsi, e-pillereiden syömisen aikaan alkunsa saanut sekä yksi kierukan läpi tullut. Sterilisaatiosta jopa lääkäri nauroi että toivottavasti nyt sitten pitää.. Niin hahhaa, toivotaan! Kohdunpoistoon jos joutuisin niin sen jälkeen kasvais varmaan jossain suolemutkassa vauva sitten. Ikää nyt 32v ja seksielämän kannalta parhaimmat vuodet edessä päin. Ei se helppoa ole kuulkaa tämäkään, koko ajan pelko persiissä asiasta.
 
Anteeksi nyt vaan, mutta paskan marjat saa! |O

Meillä on kolme alle 3-vuotiasta, ja vaikka kuinka iskin nyrkkiä pöytään, että mä HALUAN ja mun on saatava sterilisaatio koska mä en tee enää yhtä ainoaa lasta, niin ehei, mulla on ikää vasta 27 vuotta eikä toivoakaan sterilisaatiosta. Ja juurikin olen niitä naisia jotka tulevat raskaaksi kun mies nukkuukin samassa sängyssä... Nautipa siinä sitten seksistä kun ensin virittelet ehkäisyvälineitä hyvän tovin ennen kuin uskallat reisiä raottaa ja siltikin pelkäät koko ajan raskautuvasi. Ja kyllä, minun mielestäni seksi kuuluu parisuhteeseen ja myös naisilla jotka eivät halua lisää lapsia on oikeus nauttia siitä! Jostain syystä vain tuo itsemääräämisoikeus on täysin hukassa kun puhutaan lisääntymisestä

Muoks* Mielestäni lainasin tähän tuota viestiä nro 26, kuinka sen sterilisaation saa muka tosta noin vaan kun on 30 vuotta ikää tai 3 mukulaa...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä