voi perkele tuota neuvolan toimintaa!! epäilen vauvalla refluksia, vaan sielläpä ollaan eri mieltä

on se nyt helvetti, jos tässä täytyy yksityiselle raahautua että saa apua! |O :headwall: :( tyttö on nyt kuukauden ikäinen ja on ollut kova pulauttelemaan vastasyntyneestä asti. puklua tulee paljon ja usein. on myös kova hikkaamaan, aivastelemaan ja viime päivinä itkuisuus on lisääntynyt selvästi. viihtyy parhaiten pystyasennossa, joko sylissä olkaa vasten tai turvakaukalossa. syö todella tiuhaan ja olemme tämän syömisasian suhteen noidankehässä, sillä oksentaa maidon lähes samantien.. ja kohta itkee lisää. en tod. ymmärrä, miten neuvolassa tätä voidaan pitää normaalina!! :O tunnen, tiedän että jokin on vialla. on oikein mukava yrittää hoitaa esikoista samalla, kun kanniskelee itkevää vauvaa vaatteet maito-oksennuksesta läpimärkinä. en viitsi edes vaihtaa paitaa, koska kohta tulee kuitenkin lisää. .. kauppareissut & puistoreissut ovat vaikeita, sillä vauva ei viihdy vaunuissa vaakatasossa vaan tahtoo syliin. ajattelin nyt kokeilla maidonsakeuttajaa näin ensi hätään, rintarepunkin voisi ostaa niin saisi kädet vapaiksi . mutta.. mie pahoin pelkään, ettei tästä selvitä ilman apua : /
 
Viimeksi muokattu:
dv
ei uskottu meilläkään. 8kk kesti et meni perille ja siinäkin kohtaa neuvolan lääkäri suositteli menee heti yksityiselle niin alkaa tapahtua. toivottavasti teillä on jokin vakuutus joka korvaa
 
mie en tajua, miksi neuvoloissa pitää tapella jos jotain tälläistä epäilee..
paljon olen kuullut ihan tuttavapiirissäkin, miten on väännetty neuvolalääkärien kanssa kättä
ja tapeltu esim. lähetteen saamikseks itarkempiin tutkinuksiin..
 
ja nyt mie sitten kirjoitan kuin Venakko Milana.. :whistle: johtuu ihan vauvasta, joka otti tirsat turvakaukalossa
ja nyt roikkuu tuossa olkapäällä. hukan hankala näin oikeakätisenä kirjoittaa vasemmalla..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naspula
"vieras"
kuulostaapa kivalta...ihan ekana mitä maitoa vauva syö??! kuulostaa siltä että korviketta jos kerran sakeuttajaa mietit. toisekseen pullosta syö varmaankin liikaa jolloin puklaa ylimääräiset ja enemmänkin pois. ja jos syö liikaa niin maha on väkisinkin kipeä...
jos tissittelet niin käy läpi se mitä itse syöt, vältä kaikkea mikä on tehnyt närästystä raskausaikana, kahvi, tee, kaakao,suklaa, mausteet, sipuli, ruisleipä, makeutusaineet, limpparit jne. ja katso helpottavatko oireet.
korvikkeen kanssa kokeile vaihtaa korvike, anna pienempiä määriä ja kokeile pitää parin tunnin välejä ainakin joskus, huom.ei neljää.
tavalliset ilmavaivat voi tehdä samat oireet joten röyhtäytä hyvin...
kuukauden vanhalla harvemmin onrefluksi.
 
"vieras"
Täydet tsemppaukset sulle. Meillä oli refluksivauva, saatiin nopeasti kyllä lähete lastenpolille, mutta siellä vasta väännettiinkin asiasta lastenpolin ylilääkärin kanssa, joka oli vahvasti sitä mieltä, että kyseessä on maitoallergia, ei refluksi. Yli kuukausi meni, soitin ainakin kerran viikossa sinne...Kunnes menimme maitoaltistukseen (olimme maidottomalla), vaikka oireet ei todellakaan olleet loppunnu...Siellä onneksi vauva "pulautti" hoitajan nähden, ja kerrottuani että syömisestä on kaksi tuntia...Hoitaja sanoi, heti, ettei tuo ole maitoallergiaa vaan selvä refluksi...Ja hoitaja lähti samantien puhumaan lääkärille, ja samana päivänä aloitettiin refluksilääkitys ja seuraavana päivänä vauva oli jo ihan erilainen...

Todella rankkaa, enkä juuri muista mitään tuosta ajasta. Nyt ollaan oltu jo yli vuosi ilman lääkitystä...

Tosiaan täytyy itse vaatimalla vaatia ja sekään ei riitä, pitää vielä olla onnea matkassa, että lääkärit ottaa todesta ja osaavat tunnistaa oireet...Neuvola ei kommentoinut sen lähetteen jälkeen mitenkään koko asiaa...Eräälle tutulle eräs neuvolalääkäri oli sanonut "kaikilla vauvoilla on refluksia" eli jos tämä on yleinen ajatusmaailma niin ei ole ihme ettei refluksista kärsivät saa apua...
 
[QUOTE="vieras";26607490]kuulostaapa kivalta...ihan ekana mitä maitoa vauva syö??! kuulostaa siltä että korviketta jos kerran sakeuttajaa mietit. toisekseen pullosta syö varmaankin liikaa jolloin puklaa ylimääräiset ja enemmänkin pois. ja jos syö liikaa niin maha on väkisinkin kipeä...
jos tissittelet niin käy läpi se mitä itse syöt, vältä kaikkea mikä on tehnyt närästystä raskausaikana, kahvi, tee, kaakao,suklaa, mausteet, sipuli, ruisleipä, makeutusaineet, limpparit jne. ja katso helpottavatko oireet.
korvikkeen kanssa kokeile vaihtaa korvike, anna pienempiä määriä ja kokeile pitää parin tunnin välejä ainakin joskus, huom.ei neljää.
tavalliset ilmavaivat voi tehdä samat oireet joten röyhtäytä hyvin...
kuukauden vanhalla harvemmin onrefluksi.[/QUOTE]

en imetä, pumppaan. kahvia en juo, enkä pahemmin limsaakaan koska itselläni on närästystä. en usko tuohon ilmaa mahassa-selitykseen, koska röyhtäyttämienen ja jalkojen pumppaaminen eivät auta...viime yönä pistin vauvan lähes solmuun, kun yritin sulkea pois ilmavaivat. syö kerralla noin 80 milliä ja suunilleen 1-2 h välein, mutta pitäisikö muka pitää lasta nälässä ?!
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26607490]kuulostaapa kivalta...ihan ekana mitä maitoa vauva syö??! kuulostaa siltä että korviketta jos kerran sakeuttajaa mietit. toisekseen pullosta syö varmaankin liikaa jolloin puklaa ylimääräiset ja enemmänkin pois. ja jos syö liikaa niin maha on väkisinkin kipeä...
jos tissittelet niin käy läpi se mitä itse syöt, vältä kaikkea mikä on tehnyt närästystä raskausaikana, kahvi, tee, kaakao,suklaa, mausteet, sipuli, ruisleipä, makeutusaineet, limpparit jne. ja katso helpottavatko oireet.
korvikkeen kanssa kokeile vaihtaa korvike, anna pienempiä määriä ja kokeile pitää parin tunnin välejä ainakin joskus, huom.ei neljää.
tavalliset ilmavaivat voi tehdä samat oireet joten röyhtäytä hyvin...
kuukauden vanhalla harvemmin onrefluksi.[/QUOTE]

samaa mieltä olen, jos vauva syö tiuhaan se voi johtua myös siitä, että vauvalla on vatsavaivoja eli ilmaa mahassa..
 
"jaa"
Me oltiin esikoisen kanssa tuollaisessa kierteessä, että söi ja oksensi ja taas oli nälkä. Seuraavien lasten kanssa otin tuton käyttöön heti. Syötin vain vartin kerrallaan ja annoin tutin suuhun.
 
mamma 2x
mun poikani on syntyny 1996 ja ennen ristiäisiä käytettiin lekurissa kun pulautti kaikki ruuat ulos... myöhemmin selvis että neuroplastooma eli pahanlaatuinen kasvain. mut tänä pvänä terve poika
 
[QUOTE="jaa";26607550]Me oltiin esikoisen kanssa tuollaisessa kierteessä, että söi ja oksensi ja taas oli nälkä. Seuraavien lasten kanssa otin tuton käyttöön heti. Syötin vain vartin kerrallaan ja annoin tutin suuhun.[/QUOTE]

ei huoli tuttia, on siinä suhteessa kuten siskonsa aikoinaan
 
jotain tässä on tehtävä, järki lähtee jos viime yön toistumisesta tulee tapa ...! |O
alkoi huutaa naama punaisena yhdeksän pintaan, lopetti joskus kolmelta. keinutin kiikkustuolissa,
lauloin, jumppasin pikkuisen melkein solmuun että jos on ilmaa mahassa.. kaikki turhaan. piti välillä
ehkä viiden minuutin tauon ja kohta alkoi taas huutaa. yövuorosta tullut mies kaivoi vauvan kainalostani
peittojen alta , mihin olimme lopulta uuvahtaneet kaikki valotkin päällä..
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä olen myös kuullut paljonkin näistä tapauksista, että neuvolassa ei ole otettu tosissaan eikä sitten ole lähetetty tarkempiin tutkimuksiin. No, yksi tuttavaperhe poikansa kanssa pääsi ihan kunnallisen sektorin puolelle tutkimuksiin (epäiltiin pojalla refluksia) mutta lääkäritpä ei edelleenkään ottaneet näitä tosissaan. Poika itki kuulemma nälkäänsä, ja kaikki oli ihan normaalia. Viimein yksi lääkäri kuunteli ja otti vanhempien huolen todesta ja ryhtyi tukemaan näitä. Refluksihan sillä pojalla sitten oli...
 
hellsbells
Aika paskaa jos ei neuvolasta saa apua kun sitä pyytää. !!
Tiiän kyllä miltä tuntuu kun vauva itkee tuntitolkulla, ja vaikka mitä tekis niin ei vaan auta. Itselläni ainakin hermot palaa ja olo on todella avuton. Etenkin keskellä yötä, kun vauva tarvis saada hiljaseks että edes joku saa nukkua taloudessa..
 
vaihdat maidon jauheeseen, Nutrilon Omneoon, ostat Gavisconia ja kokeilet, varaat ajan Mehiläisestä/vastaavasta ja menet sinne vauvan kanssa ja toivot samalla, että aika tekee tehtävänsä, meillä siinä meni eka vuosi, tsemppiä ja paljon jaksamista!!
 
"Molleri"
Kuulostaa ihan mun omalta "vauvaltani" joka rupes kuukauden iässä puklaileen niin että olin oikeasti hädissäni... Tuo huutaminen kuului myös asiaan, ja meillä se oli siis koliikki, joka loppui kuin seinään reilun 3kk:n iässä.
 
[QUOTE="Molleri";26607778]Kuulostaa ihan mun omalta "vauvaltani" joka rupes kuukauden iässä puklaileen niin että olin oikeasti hädissäni... Tuo huutaminen kuului myös asiaan, ja meillä se oli siis koliikki, joka loppui kuin seinään reilun 3kk:n iässä.[/QUOTE]

tää tuli myös mieleen mulle.
 

Yhteistyössä