Voi perkelee perkele se akka tulee tänne

Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika surullista on, jos aikuisetkaan ei pääse irti siitä lapsuudestaan. Käsittelisivät asiaa sitten jonkun ihan ammattiauttajan kanssa, ettei tarvii ihan jokaisesta vastoinkäymisestä niitä vanhempia syytellä.
Tämäpäs onkin jännä juttu, nimittäin ei meidän mutsista ole tähänkään päivään mennessä mitään hyvää seurannut. Yhä edelleen se jauhaa kaikkea sitä samaa paskaa, että en vain pääsisi unohtamaan kuinka minun syntymäni pilasi hänen elämänsä, vaikka en edes ole esikoinen.
Voi kun surullista! Onneksi olet nyt aikuinen ja voit moiset unohtaa ja olla välittämättä! Muista olla omille lapsillesi parempi esimerkki, katkaise kirous!
Toki B) Mun muksu ei kuuntele keneltäkään mitään paskaa ja se on saletti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja se ensimmäinen äiditön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiditön:
aatteleppas niitä joiden äiti on mullan alla,kuten omani.paljon antaisin että hänet vielä näkisin
Häh? Miten joku voi lausua mitän noin typerää?
Ajattele itse miten onnekas olet että olet (jos olet ) saanut kunnollisen äidin osaksesi, joka on rakastanut sinua sen aikaa kun eli

asia ei todellakaan ole noin.minut on adoptoitu sijaisperheeseen alle kouluikäisenä johtuen vanhempien kyvyttömyydestä huolehtia minusta ja veljestäni alkoholismin,mielenterveys ynnä muiden ongelmien vuoksi.sijaisperheessäni oli hyvin ankara kuri,ja sain selkääni pienimmistäkin virheistä.jota perheen omat lapset hyödynsivät vierittämällä syyn niskoilleni välttyäkseen rangaistuksilta.17 vuotiaana muutin pois koska uskalsin alkaa kapinoida,ja kaikkien olo kävi sietämättömäksi.moneen vuoteen en pitänyt yhteyttä.olin 18 vuotiaana lähes alkoholisti ja syytin vanhempiani kaikista vastoinkäymisisistä,kunnes tajusin,olevani itse vastuussa elämästäni.voihan niihin lapsuuden traumoihin jäädä roikkumaan ja niitä surkutella läpi elämänsä.tai nousta niiden yläpuolelle ja tehdä elämästään mieleisensä
ok. paljon olet kokenut. mutta mitä äidin näkeminen hyödyttäisi? Miten olet voinut oppia häntä rakastamaan? kun ei kuitenkaan sinua kasvattanut.
 
söhvi
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja söhvi:
Sun lapsellas on sitten varmasti ihana huolehtivainen äiti, kun olet itse joutunut liian läheltä kokemaan millaista on elää äidin kanssa, joka ei osaa olla äiti lapsilleen. Surullista, että sinä et saanut kunnollista äitiä, mutta nyt aikuisena voit onneksi olla hänen kanssaan mahdollisimman vähän tekemisissä ja valita itse eri tien kuin minkä hän elämässään valitsi.
Toivon sinun pienelle perheellesi kaikkea hyvää!
Mun teräsmiehellä on ylihuolehtiva susiemo :D Joskin se tulee ihan luonnostaan, moon tällanen äitini vastakohta B)
Teräsmiehen ylihuolehtiva susiemo! :D Uskon, että aivan varmasti näin on. Mun poikani on samaa ikää sun poikasi kanssa ja toivon myös omaavani nuo samat emon ominaisuudet hänen kanssaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja söhvi:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja söhvi:
Sun lapsellas on sitten varmasti ihana huolehtivainen äiti, kun olet itse joutunut liian läheltä kokemaan millaista on elää äidin kanssa, joka ei osaa olla äiti lapsilleen. Surullista, että sinä et saanut kunnollista äitiä, mutta nyt aikuisena voit onneksi olla hänen kanssaan mahdollisimman vähän tekemisissä ja valita itse eri tien kuin minkä hän elämässään valitsi.
Toivon sinun pienelle perheellesi kaikkea hyvää!
Mun teräsmiehellä on ylihuolehtiva susiemo :D Joskin se tulee ihan luonnostaan, moon tällanen äitini vastakohta B)
Teräsmiehen ylihuolehtiva susiemo! :D Uskon, että aivan varmasti näin on. Mun poikani on samaa ikää sun poikasi kanssa ja toivon myös omaavani nuo samat emon ominaisuudet hänen kanssaan. :D
Mäkin toivon että omaat, voisin jopa uskoakin näin, ihan vaan sen takia että susiemot rulettaa :D Hiiriemot on luusereita :LOL:
 
se ensimmäinen äiditön
tarkoitin kasvattiäitiä jonka kanssa saimme välimme kuntoon aikuistuttuani.enkä tarkoittanut kenenkään tuntemuksia äitiään kohtaan vähätellä sen kummemmin vihassa kuin rakkaudessakaan.vaan lähinnä sitä,että ne lapsuuden traumat on osa menneisyyttä,mutta niiden ei saisi antaa ohjata koko elämää vaan yrittää niistä huolimata luoda kutakuinkin onnellinen elämä
 
Alkuperäinen kirjoittaja se ensimmäinen äiditön:
tarkoitin kasvattiäitiä jonka kanssa saimme välimme kuntoon aikuistuttuani.enkä tarkoittanut kenenkään tuntemuksia äitiään kohtaan vähätellä sen kummemmin vihassa kuin rakkaudessakaan.vaan lähinnä sitä,että ne lapsuuden traumat on osa menneisyyttä,mutta niiden ei saisi antaa ohjata koko elämää vaan yrittää niistä huolimata luoda kutakuinkin onnellinen elämä
Sitäpä mieltä olen minäkin, edellyttäen että ne asiat on jääneet sinne lapsuuteen. Vaikea unohtaa, jos nykyisyydessäkin mennään samalla tavalla.
 
se eka
lisäys.enkä minä rakkaudesta tiedä.lähinnä kiitollisuus siitä että tarjosivat kodin kun biovanhemmat eivät siihen kyenneeet,vaikka rankkaa oli kasvatti perheessäkin
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika surullista on, jos aikuisetkaan ei pääse irti siitä lapsuudestaan. Käsittelisivät asiaa sitten jonkun ihan ammattiauttajan kanssa, ettei tarvii ihan jokaisesta vastoinkäymisestä niitä vanhempia syytellä.

Ihan yleisenä kommenttina vaan. Tuntuu, että täällä on paljonkin jengiä, jotka ei osaa päästää mistään kokemastaan väärydestä irti vaan sitä kaivellaan loputtomasti. Itse tietty ollaan ihan täydellisiä lapsen, äidin, vanhemman, ystävän ja missä tahansa roolissa.
Sä oot lähinnä säälittävä, kun tulet arvostelemaan ihmisiä tuntematta taustoja sen paremmin. Joku pystyy pääsemään asioiden ylitse paremmin kuin joku toinen...henkisen väkivallan tuomia haavoja parannetaan todella pitkään ja mikäli se vanhempien yliote lapseensa jatkuu vielä aikuisiällä ni millä helskutilla sitä pääsee tilanteen herraksi.
Mutta toki sulla Vieras on ollut maailman ihanin ja onnellisin koti/lapsuus niin voit tulla tänne vapaasti laukoo kommentteja siitä miten joku voi olla katkera lapsuudessa tapahtuneista asioista.. mm.insesti on yksi asia joka poistuu ihmisen päästä vaan nappia painamalla ;) ja varsinkaan jos oma äiti on ollut tietoinen asiasta niin eihän siitä sovi olla äidille mitenkään kyrsiintynyt.
Tai jos lapsena oot kuullut kokoajan kuinka et osaa tehdä mitään oikein ja se sama mäkätys jatkuu vielä aikuisenakin niin tokihan meistä jokainen haluaa sellaisen henkilön kotiinsa vielä jatkamaan sitä vertailua että kuin se naapurin kake tai lissu on onnistunut siinä ja siinä niin hyvin...

Se millaisia vanhempia niistä kaikista paskamaisen lapsuuden eläneistä ihmisistä on tullut niin on vaan plussaa jos ovat pystyneet tekemään päätöksen jossa haluavat omille lapsilleen parempaa kuin ovat itse aikoinaan saaneet. Mutta se on kanssa varmaankin sinun mielestäsi syy ampua alas...ettei vaan kuvittele olevansa onnistunut edes jossain asiassa elämässään.
 
minä vaan
huh huh olipas siinä tarinaa.jos olet itse kokenut tuon insestin ja äitisi silmien sulkemisen asialle olen todella pahoillani puolestasi.voin kuvitella tuntemuksesi sillä olemme käynyeet raskaan oikeudenkäynnin tyttäreni kanssa samasta asiasta
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
huh huh olipas siinä tarinaa.jos olet itse kokenut tuon insestin ja äitisi silmien sulkemisen asialle olen todella pahoillani puolestasi.voin kuvitella tuntemuksesi sillä olemme käynyeet raskaan oikeudenkäynnin tyttäreni kanssa samasta asiasta

Ei onneksi ole omakohtaista kokemusta, mutta hyvä ystävä on valitettavasti tuon kaiken kokenut. En osaa edes kuvitella millainen on ollut hänellä tunne kun oma isä loukkaa hänen koskemattomuuttaan ja äiti sulkee korvansa ja silmänsä...

Sinulle Minä vaan...toivotan todella paljon voimia ja eri toten tyttärellesi toivon jaksamista.
 
minä vaan
kiitoksia.en voi ymmärtää tuollaista äitiä joka asettuu sairaan miehen puolelle.hylkää ja jättää lapsen yksin hetkellä jolloin hän eniten apua ja tukea tarvisi.kamala tilanne ystävälläsi,mutta onneksi hänellä on sinut tukena.aina ei tarvi sanoja riittää kun on vain vieressä ja tukena.kuuntelemassa jos hän haluaa puhua.jaksamista teillekkin
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
kiitoksia.en voi ymmärtää tuollaista äitiä joka asettuu sairaan miehen puolelle.hylkää ja jättää lapsen yksin hetkellä jolloin hän eniten apua ja tukea tarvisi.kamala tilanne ystävälläsi,mutta onneksi hänellä on sinut tukena.aina ei tarvi sanoja riittää kun on vain vieressä ja tukena.kuuntelemassa jos hän haluaa puhua.jaksamista teillekkin
Niin, kun noita vaan tapahtuisi ns leffoissa...niitä henkisesti sairaita ihmisiä kun vaan aina "löytyy", milloin äiti syyttää lastaan että lapsi keikistelee ja viettelee isäänsä joten oma vika.
 
minä vaan
voi hyvä luoja sentään mitä tyyttö parka on kokenut.toivottavasti ei ole näin sairaiden ihmisten kans tekemisissä nykyään ja juttelisi ihan ammattuauttajankin kans kokemastaan.kaikille niitä lapsia suodaankin.
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
voi hyvä luoja sentään mitä tyyttö parka on kokenut.toivottavasti ei ole näin sairaiden ihmisten kans tekemisissä nykyään ja juttelisi ihan ammattuauttajankin kans kokemastaan.kaikille niitä lapsia suodaankin.
Ei ole vanhempiensa kanssa tekemisissä. Kovasti on äitinsä yrittänyt ottaa aina välistä yhteyksiä ja pyytänyt josko saisi tulla tapaamaan lapsenlapsiaan...
Jos ei ole voinut luottaa omaan äitiinsä lapsena niin miten helkutissa luottais omia lapsiaan samalle ihmiselle...ei sitten niinkuin mitenkään.

Kaveri on käynyt ihan ammattiauttajalla ja päässyt pahimman ylitse, mutta kyllä ne tuppaa hänelle tulemaan aina silloin tällöin uniin varsinkin jos jossain uutisissa tai lehdessä on maininta jostain pedofiileistä tai insesti-jutuista...
Mutta onneksi hänellä on kuitenkin ihan huippuhyvä mies ja ihanat lapset...
 
minä vaan
se on hyvä,että on saanut hyvän miehen ja lapsiakin.varmasti on ollut vaikea luottaa kehenkään kun ne joiden pitäisi olla tärkeimmät ja luotettavimmat ihmiset maailmassa pettävät pahimmalla mahdollisella tavalla.ompa röyhkeä tämä ns äiti,että kehtaa edes yrittää yhteyttä tyttöön.joo ei ikinä lapsia sen mummin hoitoon
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
se on hyvä,että on saanut hyvän miehen ja lapsiakin.varmasti on ollut vaikea luottaa kehenkään kun ne joiden pitäisi olla tärkeimmät ja luotettavimmat ihmiset maailmassa pettävät pahimmalla mahdollisella tavalla.ompa röyhkeä tämä ns äiti,että kehtaa edes yrittää yhteyttä tyttöön.joo ei ikinä lapsia sen mummin hoitoon
Sulle toivottelen vielä kerran jaksuja tossa varmasti vaikeassa tilanteessa.
Tehtyä kun ei tekemättömäksi saa...vaikka äitinä ois valmis tekemään mitä tahansa lapsensa eteen.

 
minä vaan
niin raskastahan tämä on ollut koko perheelle,mutta tytär on se joka näitä haavoja lopun elämää kantaa.hän on nyt murrosikäinen.toivon jarukoilen että hänkin pystyisi vielä luottamaan ja luomaan suhteen ja perustamaan perheen aikuis iällä kuten ystäväsi.
 

Yhteistyössä