voi pirskatti...resepti menee umpeen....

  • Viestiketjun aloittaja hidas hilma
  • Ensimmäinen viesti
hidas hilma
27.7.2011. siis e-pillerit. oon siis hakenut tuon reseptin heinäkuus 2010. mutta vasta nyt olisin lunastamassa sen :D reseptissä on vuoden satsi. en oo aikaisemmin käyttäny noita pillereitä joten en tiiä miten ne tulee mulle sopimaan. vituttaa vaan jos ostan sen 3kk satsin niin pitää sitten pian mennä reseptiä taas hakeen. Toisaalta jos otan isomman satsin vaikka puoleks vuodeks ja ne ei sovikaan on mulla sitten menny rahat hukkaan...
 
3kk pillerit ja resepti uusintaan. Nykyäänhän ainakin monessa paikkaa voi jättää sen reseptin apteekkiinkin ja ne sieltä toimittavat uusittavaksi. Eikä se reseptin jättäminen terveysasemalle ja viikon päästä sieltä noutaminen nyt NIIN vaativaa ole.
 
"aapee"
uusivatkohan sen? sain tuon reseptin ehkäisyneuvolasta. oon saanu sellaisen kuvitelman ettei sitä uusita jos ei käy näytillä ja papassa? papa otettu viimeks toukokuussa 2010.
 
"aapee"
ja siis tuo papa ja tutkimus tehtiin yksityisellä gynellä. pillerireseptin terkkari hankki mulle ehkäisyneuvolan lekurilta, mun ei tarvinnut edes käydä sillon lekurilla.
 
"vieras"
Riippuu varmaan kunnasta, mutta täällä pitää käydä joka toinen vuosi terkalla ja joka toinen vuosi lääkärillä ihan näyttäytymässä, että saa uuden repsun.
 
Eihän ne nykyään ota papaa kuin 2-3v välein, jos siinä on kaikki kunnossa ollut. Enkä nyt jaksa uskoa, että muutenkaan haluavat ronkkia joka vuosi. Toki omat kokemukseni opiskelijaterveydenhuollosta, jossa olen käynyt papan otattamassa ja muina vuosina sitten käynyt vain uusituttamassa reseptin. Ja muistelisin, että joskus 2000-luvun puolivälissä ainakin toimi ihan normi-tk:ssakin noin.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";24136854]ja sekin että olen muuttamassa toiselle paikkakunnalle 2viikon kuluttua... tuskin uusivat sielä näkemättä kun eivät tiedä musta mitään :D[/QUOTE]

Vie nykyiselle lääkäriasemalle ennen sitä.
Ja ei kai se vaikeaa ole aikaa tilata uudelle lääkärille?
 
"aapee"
jos tietäisin etukäteen että nuo pillerit tulee sopimaan mulle lunastaisin nyt heti koko reseptin. Mutta sehän onkin se kun ei tiiä kun ei oo aikaisempaa kokemusta niistä... joten ei varmaan nyt jo kannata viedä uusittavaksi kun ei tiedä tarviiko edes uusia vai pitääkö sitten koko valmiste vaihtaa jos ei sovikaan ja se varmaan jo vaatii lääkärikäynnin. mua vaan ärsyttää nää lääkärissä ravaamiset.. muutenkin tullu ihan tarpeeks ravattua :D

en tiiä uskaltaiskohan ottaa vaikka 6kk satsin heti ekaksi.... hintaa tulis jotain 40/6kk satsi, 20e/3kk satsi.
 

Yhteistyössä