VOI PÖLVÄSTI KAVERI!!!

:headwall: :headwall:

Ei oltu aikoihin nähty. Nyt sitten paukkas vauvansa kanssa kylään.
Hyvä että tervehtiä ehti kun hänen suu alko palpattamaan:

"mekun villen kans aateltiin ja päätettiin et tuuaan tää muksu sulle hoitoon kun mä lähen töihin ens viikolla. Ethä sä mihinkään töihi oo menossa. Ku meil molemil alkaa vuorotyö. Ni ain sileen et vuorotkun sattuu päälekkäin niin tuua tää sillon. Et vaik tuuaa ennen kahta ja haetaan kymmenen jälkeen. Tai tuuaan ennen kuutta (aamulla) ja haetaan sit joskus kolmen neljän välil et keretään käydä kaupassa. Siinähän tääkii menee kun hoijat noit omias. Kylhä me tälle omat ruuat ja vaipat ostetaan. Ja saat sit satasen kuussa."

Tässä välissä itse sain vasta suun vuoron, ja kyselin että no onhan tuossa tuo vuoropäiväkoti, miksette veis sinne?"

"No toi vuoropäiväkotihan menee jo illal kaheksalt kii ni eihä me voida mitenkään tota hakea sieltä siihe aikaa kun pitää jonkun käydä töissäkin. Toisilla ku ei vaa oo varaa maata kotona."

Ja tähän riitti. Sanoin että eipä se taida ihan onnistua. Onhan minulla jo kädet täynnä työtä omien lasteni kanssa ja junnu syntyy ihan kohta. Ehkäpä sitä tartteis jotain "huilaamistakin" synnytyksen jälkeen ja meinataan ihan meidän perhe olla keskenämme ja tutustua uuteen vauvaan ja taas vähän erilaisempaan arkeen ilman ventovierasta lasta.

Kaveri suuttu ihan täysillä. Tai ehkäpä onkin entinen kaveri nyt!

"niijust aina ollaa apua pyytämässä mut toiset ku kerra pyytää apua ni ei mitää. Ei tota ois tarvinnu hoitaa ku pari vuotta. Sit ois päässy mummolle ku mummo jää eläkkeelle. Mut ei ku pitää olla tollanen -kaikki-mulle-nyt-ja-heti- tyyppi."

Ja ovi pamahti kiinni niin kovasti että oven lukkopesän vierestä repes irti puulastu!

No sanoinhan minä aika tiukasti syyn miksi en ota hänen lasta hoitoon (jonka muuten näin tänään ekaa kertaa).

:/ :\|
 
vieras aapee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 16:56 yöperhonen kirjoitti:
USKOMATONTA! siis sulla vauva syntymässä piakkoin ja toinen tuppaa kakaraansa sulle hoitoon. :headwall:
Niin. Junnu syntyy ihan tässä lähiaikoina (LA on lauantaina) ja löytyy näitä nuppuja enemmänkin, 2v, 4v, 5v.

Ja ensiviikolla olisi pitänyt tän kaverin lapsi ottaa hoitoon. Ei mitään kysynyt aiemmin. Viimeeksi olan nähty 10kk sitten. Meilataan silloin tällöin. Että ei olla oikeestaan koskaan oltu mitään kauheen läheisiäkään kavereita.
 
Mun yks kaveri kanssa hieman suutahti mulle kun en ottanut kummityttöni viikonlopuksi hoitoon kun heillä olisi ollut menoa.Itsellä oli laskettuaika parin päivän päästä.Kun kysyin että jos tytön meille otan niin mihis me sitten laitetaan jos synnytys käynnistyykin viikonlopun aikana (la.osui heti maanantaiksi).Kaveri tähän että no voittehan se yrittää sitten soittaa hänen vanhemmileen ja jos vastaavat puhelimeen niin viedä se sinne.Mä sitten sanoin että ei kuule hyvässä lykyssä siinä kerkeä mihinkään kaupungin toiselle puolelle lähteä ajelemaan.Kaveri totesi että voihan sun miehes viiä sut ekaks sairaalaan ja viedä sitten kaikessa rauhassa tytön mummolle ja papalle.Mies sanoi heti että hän ei lähde sitten kyllä enään mitään lasta mihinkään viemään eikä vierasta lasta paimentamaan.Kun sanoin tämän kaverille niin tiuskasi vaan puhelimeen että ei sitten,kun kerta teidän pitää kaikki tehdä aina niin vaikeaksi.Hänen mielestä järjetely olisi ollut ihan hyvä.
No,hetken aikaa kaveri sitten möksötti mutta nyt tapaus jo (ainakin kaverin osalta) unohtunnut.
 
Aivan uskomaton juttu.

Siis eihän tuossa ole edes taloudelliset säästöt, kun eihän hoitopaikkakaan maksa enempää, siis vuorotyöläiset hoidattavat yleensä vaan noin 10 päivää/kuukausi lapsiaan. Kun sovittelevat vuorojaan. Eli hoitomaksu olisi noin 100 euroa kunnallisellakin puolella, eikä tarvitse itse tehdä ruokia lapselle.

Ja sulla kuitenkin itselläsikin tulee olemaan täysi hoitoryhmä. Siis eihän perhepäivähoitajatkaa saa pitää enemmän kuin 4. Ymmärrän siis että et ole pph, mutta kun jo ennenstään sulla 4 lasta nuorimmaisen synnyttyä, niin miksi olisi halunnut tuoda oman lapsensa sinulle? Kun varmasti tietää, että se vauvakin vie aikaa.

En ymmärrä ollenkaan.
 
vieras aapee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:00 tuutilulla kirjoitti:
:LOL: Ei sais nauraa mutta jotenkin pystyin kuvittelemaan tilanteen täysin. *omaa ystävän joka ei aina ymmärrä miksen hoida hänen lastaan kun hän haluaa*
Naura pois vaan. Taitaa joku hymyn tapainen kutitella omaakin suupieltäni!
Mutta kyllä harmitti se miten kaveri puhui minulle. Oli hymy aika kaukana silloin kun se huuti tuossa edessäni.

Saa nähä mitä mies sanoo kun tulee töistä ja kerron kaiken!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:05 vieras kirjoitti:
Aivan uskomaton juttu.

Siis eihän tuossa ole edes taloudelliset säästöt, kun eihän hoitopaikkakaan maksa enempää, siis vuorotyöläiset hoidattavat yleensä vaan noin 10 päivää/kuukausi lapsiaan. Kun sovittelevat vuorojaan. Eli hoitomaksu olisi noin 100 euroa kunnallisellakin puolella, eikä tarvitse itse tehdä ruokia lapselle.

Ja sulla kuitenkin itselläsikin tulee olemaan täysi hoitoryhmä. Siis eihän perhepäivähoitajatkaa saa pitää enemmän kuin 4. Ymmärrän siis että et ole pph, mutta kun jo ennenstään sulla 4 lasta nuorimmaisen synnyttyä, niin miksi olisi halunnut tuoda oman lapsensa sinulle? Kun varmasti tietää, että se vauvakin vie aikaa.

En ymmärrä ollenkaan.
Niin, siis ja sitten ei ole lapsi edes vakuutettu, jos on tuollainen epävirallinen järjestely.

Mutta ehkä sittenkin ajatteli säästää. Oliko kyseessä vaan muutama päivä kuukaudessa? Ja sitten itse saisi kotihoidontuen, ja maksaisi sinulle satasen? Kun jos vie kunnalliseen, ei saa kotihoidontukea?
 
Ei herrane aika
...sanooko tällaisia hyväksikäyttäjiä viel joku kavereiks :kieh: .

Kyllähän sitä ystävien kans tehdään pieniä palveluksia puolin jos toisin, tyyliin pari tuntia vuorotellen jne, mut et ne kyl tulee yleensä tarjouksena, eikä pyyntönä... Ja missään tapauksessa ei voi loukkaantua, jos ei sovi. :eek:
 
vieras aapee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:08 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:05 vieras kirjoitti:
Aivan uskomaton juttu.

Siis eihän tuossa ole edes taloudelliset säästöt, kun eihän hoitopaikkakaan maksa enempää, siis vuorotyöläiset hoidattavat yleensä vaan noin 10 päivää/kuukausi lapsiaan. Kun sovittelevat vuorojaan. Eli hoitomaksu olisi noin 100 euroa kunnallisellakin puolella, eikä tarvitse itse tehdä ruokia lapselle.

Ja sulla kuitenkin itselläsikin tulee olemaan täysi hoitoryhmä. Siis eihän perhepäivähoitajatkaa saa pitää enemmän kuin 4. Ymmärrän siis että et ole pph, mutta kun jo ennenstään sulla 4 lasta nuorimmaisen synnyttyä, niin miksi olisi halunnut tuoda oman lapsensa sinulle? Kun varmasti tietää, että se vauvakin vie aikaa.

En ymmärrä ollenkaan.
Niin, siis ja sitten ei ole lapsi edes vakuutettu, jos on tuollainen epävirallinen järjestely.

Mutta ehkä sittenkin ajatteli säästää. Oliko kyseessä vaan muutama päivä kuukaudessa? Ja sitten itse saisi kotihoidontuen, ja maksaisi sinulle satasen? Kun jos vie kunnalliseen, ei saa kotihoidontukea?
En tiedäkkään miten hänen kotihoidontuen olisi käynyt. Mutta hänen työnä on ihan joka päiväistä, hänen miehensä tekee kolmivuorotyötä, ja tämä kaveri (joka ei taida olla siis enää kaveri, ainakaan minulle) tekee 2 vuorotyötä silleen 6.00-14.00 ja 14.00-22.00.
Ja jos mitenkään ymmärsin niin ne päällekkäiset vuorot sattuu aina viikoksi kerrallaa kahtena tai kolmena viikkona kuukaudessa.
 
Siis ihan oikeasti? VAIN kaksi vuotta? :LOL:

Olisi todella mielenkiintoista tietää, mitä tuollaisen "kaverin" mielessä liikkuu? Vois ymmärtää, jos olis sellainen kahden VIIKON tarve, ja kysyis kohteliaasti voisiko mitenkään onnistua...
 
Ei olisi menettänyt kotihoidontukea, koska lapsi ei olisi ollut kunnallisessa hoidossa. Olisi varmaan saanut hoitorahan 294,28-verot, hoitolisään vaikuttaa tulot. Ja sulle olis tosiaan maksanut satasen kuukaudessa. :whistle: Se satanen plus vaipat ja ruoat, niin eipä tule paljon halvemmaksi kuin kunnallinen hoito.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:39 Scarlett-79 kirjoitti:
Ei olisi menettänyt kotihoidontukea, koska lapsi ei olisi ollut kunnallisessa hoidossa. Olisi varmaan saanut hoitorahan 294,28-verot, hoitolisään vaikuttaa tulot. Ja sulle olis tosiaan maksanut satasen kuukaudessa. :whistle: Se satanen plus vaipat ja ruoat, niin eipä tule paljon halvemmaksi kuin kunnallinen hoito.
No joo, mutta ero onkin siinä, että kela maksaisi tässä tapauksessa sen kotihoidontuen, josta voisi maksaa ruoat ja vaipat ja ruhtinaallisen satasen epäsäännöllisestä hoidosta kuukaudessa. Kunnallinen päivähoito kun pitää maksaa siitä työnantajan maksamasta palkasta.
 
Siis aivan uskomaton tyyppi!!!! :eek:

Juu enpä olis minäkään ottanu jos tommosella äänensävyllä ja itsestään selvyytenä asiasta olis puhuttu..
Asia olis ihan eri, jos kaverukset nyt muuten päättää yhdessä tollasesta järjestelystä..mutta että joku vaan päättää itseksensä viedä lapsensa päivähoitoon kaverilleen joka kotosalla :whistle: \|O :LOL:
 
Ja juu
...ihan ruhtinaallisella satasen korvauksella, olisit sanonu et tais jäädä yks nolla pois, että kannattais ees harkita moiseen sitoutumista:).

Mistä hän päätteli, että olisit sitäpaitsi seuraavat kaks vuotta kotona?

Etkä ennen edes nähny koko lasta!
 

Yhteistyössä