voi tuskuus sentää!!

Nii,marraskuun alussa laskettu aika, 3-v poikamme saa siskon tai veljen.oltu 6-v yhdessä,ensi la tulee 1-v hääpäivämme.olemme alta 26-v pari.äijä muutaman vuoden nuorempi.tänään se lähti jätkien kaa laivalle, ei edes kysynyt mielipidettäni (mies juo kun viinaa tekee mieli, on sen motto)eikä kysynyt onko mulla kenties viikonloppu töitä.onneksi sattuu olemaan vapaa.toisinaan hankala järjestää hoitopaikka vkonloppuna.viimeaikoina(n.2 vkon sisällä)se lähtee aikaisin aamulla töihin ja tulee myöhään, sillon kun yleensä ollaan jo nukkumassa. en epäile pettämistä, mutta muuten ihmetyttää kun ei kotona ole juuri mitään, käy oikeastaan vain nukkumassa.töiden takia ei ole nyt niin paljon ryypiskellyt, mitä yleensä kyllä harrastaa aivan liikaa lupauksiinsa nähden(lupasi aikoinaan vähentää ja olla tukena jos tulen raskaaaksi..#&%?$!*). ja jos ei hän töissä ole,hän laittaa autoonsa jne.siis sen ainakin tämän hetkinen ykkösjuttu mille se elää on työ, alkoholi,kaverit auto,kylällä luuhaaminen...kaikki muu paitsi perhe!! mikä hemmetti täs mättää.ei paljon kiinnosta olla tollasen kanssa joka ei yhtään anna huomiota vaimolleen, ja samlla myös poika jää vähemmälle. pari päivää sitten hain asuntohakupaperit, tidä sitten laitanko vetämään..tää on niin pirun vaikeeta kun ei tiedä mitä tekee.aina se lupaa..meneekin hienosti jonkin aikaa..sit joudun taas pettymään..tollasessa kierteessä tunnumme elävän,siis minun mielestä.jos äijältä kysytään niin se syyttää vaan mua kun olen tällanen niuho jne! siis tää viimenen puolivuosi naimisissa olosta on ollu vähä tällasta epävarmaa..en mä tiä,ehkä me ei osata keskustella aikuisten oikeesti asioista tai jotain.mä oon nyt niin hermona ku se äijä hengaa laivalla että pakko lopetella,tästä tuu ollenkaa selkeetä luettavaa tekstiä...!!! sorry!!
 
kohtalotoveri
Teksti oli aika paljon samaa ku meidän perheessä! Meillä vain on vähän useampi lapsi. Mies kulkee työkseen paljon ja sit vapaa-ajat juo melko paljon. Tätä #&%?$!*ä on jatkunut noin pari vuotta. Itse hän ei näe siinä mitään pahaa, ihmettelee vain miks akka aina huutaa. Ja ei ymmärrä kuinka lapset siitä kärsii. Hoitoakin on monesti yrittänyt mut aina lopettanut sen kesken ku ei ole palavaa halua lopettaa alkoholin käyttö. Kyllä on ollut monet monet kerrat mielessä ero mut ei se niin helppoa ole se ratkaisu tehdä. Ei tätä #&%?$!*ä kukaan ymmärrä jos ei ole itse kokenut. Miehellä on niin helppoa viettää vapaa-aikaa kun tietää et kyllähän se vaimo lapset ja hänet hoitaa ja huolehtii. Ja minä kyllä vielä huolehdin miehenikin kun konttaamalla just ja just kotiin pääsee aamuyöllä baarireissulta. Ja sitä tapahtuu viikossa monta kertaa. Ei tästä tunnu ulospääsyä olevan! Selvinpäin on kyllä oikein hyvä aviomies! Mut sitten ne joka toiset iltaiset ryyppäämiset ni ne on jotain ihan muuta! En tiedä kuinka kauan tätä rallia jaksaa! Tuntuu vain et lasten takia on pakko jaksaa mut totuushan on et ei kukaan ihminen kone ole! Voimia sulle!
 
just joo
Tuntuu vain et lasten takia on pakko jaksaa mut totuushan on et ei kukaan ihminen kone ole! Voimia sulle!

Just joo, ennemmin kirjotuksessa sanoit, kuinka lapsetkin kärsii ja nyt lopuksi oot sitä mieltä,et jaksettava lasten takia. Päätäppä jo et kummasta lapset kärsii enemmän: Juokale ukosta, teidän riitelystä ja siitä,kuin sä väsyt ja hermoilet. Vaiko kärsivätkö siitä et jos kerta tilanne ei tosta muutu, niin vaihdat osotetta ja lapset saavat selvän ja turvallisen kodin, jossa känniset ei hillu ja äitikin on pitemmän päälle paljo pirteämpi ja jaksaa muutakin,kuin kännisen paapomista.!
 
Voi, voi. Ymmärrän sinua kovastikkin. Tuohon on vaikea löytää mitään oikeaa ratkaisumallia, mutta auttaisiko se, että pysäytät miehesui keskustelemaan vaikka pyytämällä jonkun luotettavan ulkopuolisen avuksi?Siis miehet luistaa #muijan" kanssa jutustelun, muttei kehtaa sillen vaan aukoo päätään vieraan aikana.Ja mielestäni voit sanoa, että joko perhe tai omat menot tai joudut ottamaan ja menemään pois liitostanne, koska et saa sitä mitä lähdit nykyisesi kanssa hakemaan.Pieni matka muuale vaikka sukuloimaan (voisko herättää miehen?)
Itse tein niin, kun tuli se tilanne eteen ja sanoin, ettei palaamista yhteen tapahdu, jos juomapuoli ei vähene ja vähenihän se. Kysymyshän on vallasta.Mies käyttää sitä enemmän mitä enemmän nainen alistuu siihen.
Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Lakkaat pesemästä hänen pyykkinsä ja tekemästä sapuskaa..Ostat vaan valmisruokaa...Niin ne kovat akat tekee :)
 

Yhteistyössä