voi vittu tuo pentu ei nuku!

  • Viestiketjun aloittaja ,.,.,
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tiedän tuon tunteen, ap! Laps on väsyny ja väkisin taistelee unta vastaan...rasittavaa! Mulla on nyt luxux tilanne kun molemmat nukkuu yhtäaikaa!!
Keitä kahvia ja juo kupillinen ja rauhoitu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
aika rumasti sanottu tuo pentu |O
jos lastasi ei vain väsytä....yritä hetken päästä uudestaan!
mun mielestä knassa pentu on aika ruma nimitys, mutta ymmärrän että äiti on vähän väsynyt. välillä ei kannata pitää kiinni rutiineista, koska täydellisyyden hakeminen väsyttää aika paljon. varmasti lapsi on väsynyt mutta ota se vaikka sun viereen sohvalle ja katso itse rauhassa telkkaa, niin lapsikin rauhottuu kun äitikin tekee sen.
 
Sone
Ei meilkää nukuta... Mut omas huonees silti ainakin tunnin "joutuu" olemaan ja lepäilemään sängyssä.

Illalla sit kiukutellaan, mut mitäpäs uutta se olis taas.. Kunnon uhma on päällä nyt, tuntuu et kaikki kolttoset on tehty. Huomiotahan se hakee kun vauva on tullut taloon.

Minä sanon aina omiani pennuiksi, penskoiksi, ipanoiksi tai kakaroiksi, ei se minun korvaan kalahda..
 
mul kans
meni kans hermot kun isompi herätti pienemmän ja sitten tuli vähän räyhättyä tuolle isommalle. Meni omaan sänkyyn ja sanoi ettei tuu pois sieltä ennenkun isi tulee töistä.. hyvä äiti titteli tänne!!!!
 
MIE
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Eikä pentu oo ruma nimitys...mä sanon lastani pennukseni joskus, ihan hellyydellä..siis mun pentuni/vauvani/lapseni/apinani :heart:
Niin miekin :D Ja paljon muitakin nimityksiä, joita ei varmasti moni ymmärrä, esim. kurttu pyllyni :D

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja MIE:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Eikä pentu oo ruma nimitys...mä sanon lastani pennukseni joskus, ihan hellyydellä..siis mun pentuni/vauvani/lapseni/apinani :heart:
Niin miekin :D Ja paljon muitakin nimityksiä, joita ei varmasti moni ymmärrä, esim. kurttu pyllyni :D
Meillä on kans aika paljon kaikkia ihme nimiä pojalle... :D
 
äiti itsekin
yhdyn noihin jotka sanoo että pentu on ruma nimitys lapsesta. Ymmärrän kyllä että välillä ottaa päähän ja tuntuu että seinät kaatuu päälle lapsen kanssa, mutta kiroilu ja pentu--- :( ei kivasti sanottu... Kun äiti on rauhallinen niin kyllä se lapsikin siitä rauhoittuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Ei meilkää nukuta... Mut omas huonees silti ainakin tunnin "joutuu" olemaan ja lepäilemään sängyssä.

Illalla sit kiukutellaan, mut mitäpäs uutta se olis taas.. Kunnon uhma on päällä nyt, tuntuu et kaikki kolttoset on tehty. Huomiotahan se hakee kun vauva on tullut taloon.

Minä sanon aina omiani pennuiksi, penskoiksi, ipanoiksi tai kakaroiksi, ei se minun korvaan kalahda..
meillä oli kanssa tuossa 2 vuoden ikäaikaan vaikeeta nukkua, mutta silti mentiin päikkäriaikaan pinnikseen pitämään "hiljainen hetki" nukku tai ei, siellä se sit kölläs ja lauleskeli.
 
Mä ainakin voin omista lapsistani sanoa pentu jos haluan, oli se sitten kuinka rumaa vaan (harvoin sanon).

Mutta meillä lapset ovat lopettaneet päiväunet alle 2-vuotiaana, kuopus jo 1v5kk:n ikäisenä... tarviiko hän oikeasti päiväunia?
 
millipilli
Meillä tahtoo olla vähän sama ongelma 2v4kk pojan kanssa vapaapäivinä. Päiväkodissa kyllä nukkuu, mutta kotona ei millään menis päikkäreille ja kuitenkin ihan selvästi ne unet vielä tarvii. No, tänäänkin asian ratkaisi oikeaan aikaan ajoitettu kauppareissu :D nukahti autoon ja sieltä sai nukkuvana heivattua sänkyyn
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meillä oli kans pieni tappelu tuossa..mies meni sit nukuttaan/nukkumaan :whistle:
minkä ikästä nukutat?
1v8kk
Jos se vaikka ei enää tarvi yhtä paljon unta kuin ennen. Kas kun lapsi ei tosiaan ole väsynyt kun sinä katsot kellosta että jees, nukkumaan menoa aika, vaan sinun pitää katsoa sitä lasta, koska se näyttää väsyneeltä.
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Ei meilkää nukuta... Mut omas huonees silti ainakin tunnin "joutuu" olemaan ja lepäilemään sängyssä.

Illalla sit kiukutellaan, mut mitäpäs uutta se olis taas.. Kunnon uhma on päällä nyt, tuntuu et kaikki kolttoset on tehty. Huomiotahan se hakee kun vauva on tullut taloon.

Minä sanon aina omiani pennuiksi, penskoiksi, ipanoiksi tai kakaroiksi, ei se minun korvaan kalahda..
meillä oli kanssa tuossa 2 vuoden ikäaikaan vaikeeta nukkua, mutta silti mentiin päikkäriaikaan pinnikseen pitämään "hiljainen hetki" nukku tai ei, siellä se sit kölläs ja lauleskeli.

Juu meil on ollut päikkärit aina vähän sillen sun tälleen... Nyt on 3,5 vee tuo ipanuus, ja tuntuu et tarviis viel päiväunta mut ei silti nuku..
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meillä oli kans pieni tappelu tuossa..mies meni sit nukuttaan/nukkumaan :whistle:
minkä ikästä nukutat?
1v8kk
Jos se vaikka ei enää tarvi yhtä paljon unta kuin ennen. Kas kun lapsi ei tosiaan ole väsynyt kun sinä katsot kellosta että jees, nukkumaan menoa aika, vaan sinun pitää katsoa sitä lasta, koska se näyttää väsyneeltä.
Sillä meni yli unet, kun oltiin kaupungilla...
 

Yhteistyössä