Voidaanko työntekijältä mielestäsi vaatia ihmisen tappamista?

  • Viestiketjun aloittaja ingalina
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Abortti on pyhä lehmä jota ei saa arvostella ja josta ylipäänsä ei saisi puhua, koska ennen abortin sallimista ei-toivotut raskauden aiheuttivat paljon inhimillistä kärsimystä. On vaan luonnollista, että heiluri on nyt heilahtanut toiseen äärilaitaan, eli siihen että edes aborttiin osallistuva kätilö ei saa sanoa että tilanne on hänestä surullinen. Mut josko tästäkin vaiheesta päästäisiin pikkuhiljaa oikeaan keskustelukulttuuriin.
Huokaus. Kukaan ei ole sanonut, etteikö kätilö voisi sanoa olevansa surullinen tai ahdistunut asiasta. Se mistä oli kyse, on se että voiko kätilöt kieltäytyä tästä epämiellyttävästä työtehtävästä JA SIIRTÄÄ SE SURULLINEN VASTUU ITSEKKÄÄSTI TOISEN HENKILÖKUNNAN JÄSENEN HARTEILLE. Ei se abortointi sen hauskempaa takuuvarmasti ole kenestäkään toisesta kätilöstäkään ja olisi todella huono ajatus, että toiset joutuisivat kantamaan kaikken paskan kun toiset ei vain halua. Ja edelleenkin JOS TYÖNKUVA SISÄLTÄÄ LIIAN AHDISTAVIA OSA-ALUEITA, OLET VÄÄRÄSSÄ TYÖSSÄ. Sitä tuskin kukaan moittii, jos joku haluaa vaihtaa alaa. Mutta jos psyyke ei kestä, se on tehtävä.
 
vierailija
Onhan tuo korkea tuo luku, jos yli 10000 aborttia tehdään vuosittain. Toivottavaa tietysti olisi, että esim adoptiot lisääntyisivät, ja sitä hyödynnettäisiin enemmän abortin sijaan. Toki se vaatii ihmiseltä aika paljon enemmän kuin abortti.

Itse kärsin lapsettomuudesta vuosia ja olin menossa johonkin miljoonista tutkimuksista/toimenpiteistä, kun samassa odotustilassa joku nuori tyttö odotti aikaa aborttiin. Tilanne oli kaikin puolin kiusallinen, ja tuntui epäreilulta, että toiset tekevät kaikkensa saadakseen lapsen ja toiset hankkiutuvat niistä eroon. Uskoisin, että harva pystyy tekemään kovin kevein päätöksin aborttia ja varmasti se käy mielessä loppu elämän ajan. Kaikkien kannalta olisi hyödyllistä, jos useampi päätyisi kuitenkin pitämään lapsen ja antamaan sen toisten hoidettavaksi.
 
Onhan tuo korkea tuo luku, jos yli 10000 aborttia tehdään vuosittain. Toivottavaa tietysti olisi, että esim adoptiot lisääntyisivät, ja sitä hyödynnettäisiin enemmän abortin sijaan. Toki se vaatii ihmiseltä aika paljon enemmän kuin abortti.

Itse kärsin lapsettomuudesta vuosia ja olin menossa johonkin miljoonista tutkimuksista/toimenpiteistä, kun samassa odotustilassa joku nuori tyttö odotti aikaa aborttiin. Tilanne oli kaikin puolin kiusallinen, ja tuntui epäreilulta, että toiset tekevät kaikkensa saadakseen lapsen ja toiset hankkiutuvat niistä eroon. Uskoisin, että harva pystyy tekemään kovin kevein päätöksin aborttia ja varmasti se käy mielessä loppu elämän ajan. Kaikkien kannalta olisi hyödyllistä, jos useampi päätyisi kuitenkin pitämään lapsen ja antamaan sen toisten hoidettavaksi.
Aivan. Maailmassahan ei ole vielä tarpeeksi lapsia vailla kotia.
Lisää vain kärsimystä maailmaan, ettei mahot kitisijät vain loukkaannu.


Mietipä joskus, olisiko ihmiskunta enää edes henkitoreissaan, jos kaikki aikojen saatossa abortoidut olisi synnytetty tänne. Maailman kantokyky ei riitä nytkään..
 
vierailija-t
Onhan tuo korkea tuo luku, jos yli 10000 aborttia tehdään vuosittain. Toivottavaa tietysti olisi, että esim adoptiot lisääntyisivät, ja sitä hyödynnettäisiin enemmän abortin sijaan. Toki se vaatii ihmiseltä aika paljon enemmän kuin abortti.

Itse kärsin lapsettomuudesta vuosia ja olin menossa johonkin miljoonista tutkimuksista/toimenpiteistä, kun samassa odotustilassa joku nuori tyttö odotti aikaa aborttiin. Tilanne oli kaikin puolin kiusallinen, ja tuntui epäreilulta, että toiset tekevät kaikkensa saadakseen lapsen ja toiset hankkiutuvat niistä eroon. Uskoisin, että harva pystyy tekemään kovin kevein päätöksin aborttia ja varmasti se käy mielessä loppu elämän ajan. Kaikkien kannalta olisi hyödyllistä, jos useampi päätyisi kuitenkin pitämään lapsen ja antamaan sen toisten hoidettavaksi.
Miten se olisi hyödyllistä sen raskaana olevan naisen kannalta?
 

Yhteistyössä