Voihan kökkö! Meillä on Enterorokko! :(

Ensin vaikuttaa tavalliselta flunssalta, kurkkukipu, kuume, voi olla ripulia (ei meillä, ainakaan vielä). Noita ensin muutama pv. Sitten tulee nieluun ja suuhun rakkuloita, jotka puhkeavat :snotty: ja sen jälkeen rakkuloita tulee kämmeniin ja jalkapohjiin. Meillä meneillään toi suurakkulavaihe...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
Ensin vaikuttaa tavalliselta flunssalta, kurkkukipu, kuume, voi olla ripulia (ei meillä, ainakaan vielä). Noita ensin muutama pv. Sitten tulee nieluun ja suuhun rakkuloita, jotka puhkeavat :snotty: ja sen jälkeen rakkuloita tulee kämmeniin ja jalkapohjiin. Meillä meneillään toi suurakkulavaihe...
Ja tuo silmänvinkkaus ei kuulunut asiaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
meiänkin päiväkodissa sitä liikkeellä. yksikään mun lapsista ei ole sitä koskaan sairastanu, niinköhän nyt sitten saadaan se koko porukka :(
Joo, aattelin ite olla sairastumatta, mutta pää on nyt kyllä kipee (unohdin sen mainita ensioireista) ja kurkku on vähän kipeä... Saa nähdä... Ja lauantaina olis ystävän häät... :/
 
joku
Mulla on ollu kohta viikon kurkku kipeä ja flunssainen olo, ei kai se mulle ensin tule??
Miten muuten, tarvitseeko lasta viedä lääkäriin jos oireet onselvät (enterorokko)? Suu on varmasti kipeä rakkauloiden takia, miten lapsella onnistuu syöminen/juominen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Mulla on ollu kohta viikon kurkku kipeä ja flunssainen olo, ei kai se mulle ensin tule??
Miten muuten, tarvitseeko lasta viedä lääkäriin jos oireet onselvät (enterorokko)? Suu on varmasti kipeä rakkauloiden takia, miten lapsella onnistuu syöminen/juominen?
Ei tarvitse viedä lääkäriin, jos itse et tarvitse sairista. Syöminen voi olla tod hankalaa, kylmä tekee hyvää. Ja apteekissa on kuulema jotakin nielua puuduttavaa lääkettä, mutta en oo vielä kysynyt saako sitä käyttää tän taudin yhteydessä.

Ja on toki muitakin tauteja nyt liikkeellä, eli ei sun kurkkukipu välttämättä enterorokkoon viittaa.
 
Muumimamma
Heippa, meilläkin on enterorokkoa. Se todettiin tänään pojan 4 v neuvolassa. Alkoi maanantaina "vatsatautina" ja nyt sitten tänään ilmaantui näppyjä suuhun käsiin ja jalkoihin ja peppuun. Kurkku on myös kipeä. Onko tuota rokkoa nyt paljon liikkeellä?
 
minea82
Enterorokko voi myös uusia.

Meillä ois lauantaina juhlat perheessä jossa on ollut vasta enterorokkoa.
Kannattaakohan sinne mennä? Meillä on lapsia 4, ikähaitarilla 5v-8kk joten ei ois kiva jos kaikki sairastaa...
 
Karkkimaankaveri
Nouseeko siinä aina kuume?
Meillä tuota avoimessa pk:ssa liikenteessä ja tyttö on nyt nuhainen, ruoka ei tahdo maittaa, yskii varsinkin yöllä kovin. Vatsakin toimii norm. useammin, mutta ei ripulia. Kuumetta ei ole ollut.
 
Näppy
Meidän 13kk poju sairastui viikko sitten ja nyt alkaa olla paremmassa vireessä! Alkoi kovalla kuumeella 39.5 ja seuraavana päivänä alkoi näppyjä ilmaantua. Ruoka ei maistu kunnolla vieläkään, koska nielu on niin arka rakkuloista. Rakkulat käsissä ja jaloissa olivat isoja. Ihmeen äkkiä ne nyt "haalistuvat". Itse sain taudin 3 päivää sitten. Alkoi päänsäryllä, sitten kuume,näppylät ja kurkkukipu. Vaikka minulla rakkulat paljon pienempiä ja niitä on vähemmän, olen ollut taudin kanssa helisemässä!
 
tessa...
Meilläki enterorokkoa. meillä ei ole rakkuloita iholla. muutama näppy tällä hetkel. ruoka ei maistu. Paitti kylmät ruuat. eli jogurtit ja mehukeitot. Niitä kannattaaki antaa kun kestää paremmin se suu kylmää.
 

Yhteistyössä