voiko 17v jäädä kotiin hoitamaan neljää pienempää sisarustaan viikonlopuksi..

  • Viestiketjun aloittaja "lulu"
  • Ensimmäinen viesti
ei tietenkään
ei mielestäni. Koska kyseessä on kuitenkin noin monta lasta vahdittavana. ENkä kyllä itse jättäisi tuon ikäiselle edes yhtä lasta viikonlopuksi. Täytyisi olla mummo tai joku aikuinen myös mukana vahtimassa. Liikaa vastuuta.
 
pohdiskelee hän
Mun mielestä isompien lasten kanssa joo, mutta kyllä tuo 6kk on aika pieni vielä noin nuorelle hoitoon jätettäväksi. Enkä siis sano, etteivätkö vanhemmat voisi jättää tuota pienimmäistäkin hoitoon, ja toisaalta hienoa olisi, että hoitaja on tuttu, mutta mietin kuitenkin, onko liikaa vastuuta 17-vuotiaalle.. en tiedä..
 
Riippuu paljon 17-vuotiaasta.
Minkä ikäisiä muut lapset ovat?
Voi olla, että teini repii pelihousunsa kun lapset villiintyvät kun vanhemmat ei ole kotona eikä ole sitä auktoriteettia. Valvooko vauva öisin? Tottumattomalle tuollainen voi olla liiankin suuri vastuu.
 
"buu"
hassua, vielä 30 vuotta sitten tämä olisi ollut sanomattakin selvää, että voi jättää :D ja hyvin voi jättää nykyäänkin jos luottaa siihen 17-vuotiaaseen että osaa toimia kaikissa tilanteissa ja itse myös tahtoo auttaa :)
 
bcbc
No en harkitsisi välttämättä, vauva ja kolme muuta on iso homma jo kahdelle aikuisellekin. Saiskos 17-vuotias jonkun kaveriksi vaikka, maksaisitte sitten vähän palkkaa nuorille? Sinänsä 17-vuotiaan jättäminen lapsenvahdiksi on ihan ok mielestäni, tuo vahdittavien lukumäärä vaan arvelluttaisi itseäni...
 
Rollolainen
No en harkitsisi välttämättä, vauva ja kolme muuta on iso homma jo kahdelle aikuisellekin. Saiskos 17-vuotias jonkun kaveriksi vaikka, maksaisitte sitten vähän palkkaa nuorille? Sinänsä 17-vuotiaan jättäminen lapsenvahdiksi on ihan ok mielestäni, tuo vahdittavien lukumäärä vaan arvelluttaisi itseäni...
mä en taas pyytäis ketään kavveriksi, sattais käydä vaan niin että ne lapset jäis hoitamatta. ja kyllä tuon ikäinne pustyy hoitaman, onhan monet tuossa iässä ittekin ätejä, oletan toki että ne muut ei ole ihan vauvaikäisiä. MMLl:n hoitajaktin ovat usein 16-vuotiaita
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei tietenkään;24094375:
ei mielestäni. Koska kyseessä on kuitenkin noin monta lasta vahdittavana. ENkä kyllä itse jättäisi tuon ikäiselle edes yhtä lasta viikonlopuksi. Täytyisi olla mummo tai joku aikuinen myös mukana vahtimassa. Liikaa vastuuta.
:O. Tiesitkö että esim. mll:n hoitajaksi voi päästä 16-vuotiaana? Vaikka ei kyllä yövahdiksi (työajan pitää loppua viim. 23.00)....

Mutta, kyllä mäkin miettisin moneen kertaan onko tossa liikaa vastuuta. Toki ihmisiä on erilaisia, ja siskoista kyse joten on tottunut jo heihin, mutta toisaalta 4 on aika paljon ja aika suhteellisen pitkä...
 
"vieras"
Tottakai 17-vuotias pystyisikin hoitaa, mutta neljää lasta? Tuo määrä kans kauhistuttaa enemmän kuin hoitajan ikä.
Toki on 17-vuotiaita äitejä, mutta ei neljän lapsen äitejä.
Toisaalta ne muut lapset voi olla jo niin vanhoja, ettei niissä ole varsinaisesti hoitamista.

Muiden kanssa olen samaa mieltä siitä, että riippuu ihan siitä 17-vuotiaasta. neljä alle kouluikäistä lasta on aika iso urakka välillä äidillekin saatika tottumattomalle hoitajalle, mutta jos 17-vuotias hoitaa usein lapsia ja suoriutuu siinä samalla kotitöistä helposti, en näe syytä miksi hän ei voisi hoitaa.
 
Riippuu tietty paljon minkä ikäisiä muut lapset ovat.
Muistan vaan itse kuusi lapsisesta sisaruskatraasta, kun jäätiin hetkeksikin vahtimaan pienempiä sisaruksia (neljä, ikähaarukassa 0-7v) niin heti kun takavalot vanhemmilta vilkkui niin pojat villiintyi täysin. Tehtiin kaikkea mitä ei ikimaailmassa olisi saanut tehdä ja eipä meitä vanhempia siskoa kauheesti kuunneltu. Ja oli sitten se vauvakin ja taapero siinä.

Niin riippuvaista kaikesta, itse ap varmaan tiedät voiko 17-vuotias jäädä katsomaan vai ei :)
 
Keittiönoita
Tottakai 17-vuotias pystyisikin hoitaa, mutta neljää lasta? Tuo määrä kans kauhistuttaa enemmän kuin hoitajan ikä.
Toki on 17-vuotiaita äitejä, mutta ei neljän lapsen äitejä.
Mutta eihän tuossa ole yhtään sen enempää lapsia kuin mihin se 17 v on kotonaan tottunut. Musta on ollut aina mukavaa katsella suurperheiden teinejä ja sitä, miten kätevästi he hoitavat monet sisaruksiinsa liittyvät asiat. Meikä olisi hätää kärsimässä jo kolmen lapsen kanssa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24094970:
Mutta eihän tuossa ole yhtään sen enempää lapsia kuin mihin se 17 v on kotonaan tottunut. Musta on ollut aina mukavaa katsella suurperheiden teinejä ja sitä, miten kätevästi he hoitavat monet sisaruksiinsa liittyvät asiat. Meikä olisi hätää kärsimässä jo kolmen lapsen kanssa :D
Joo niin, mutta on se silti ihan erilaista niiden lasten käytös kun vanhemmat on kotona.
Tämä siis oman kokemukseni pohjalta. :)
 

Yhteistyössä