Voiko 85a kokoiset olla isot rinnat?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kokeilin ja 85a tuntui ihan hyvältä koolta ainakin näin nopeasti liivejä sovittaessa, mutta yksi mies sanoi mulle että ne ois isot niin jotenkin ihmetyttää kun luulin et toi ois pieni koko. Oon kyl itekin aina pitänyt näitä nyt ihan vähintään medium kokoisina 😃

Oon siis aivan sekaisin ite näiden kokojen kans.
 
vierailija
Ympärysmitta 85 on kookkaan naisen mutta A-kuppi minimaalinen. Itselläni 95 E tai DD. Tärkeintä on että kuppikoko on sopiva ja istuva, niin ettei rinta pursu kupista ulos.
 
vierailija
Ympärysmitta 85 on kookkaan naisen mutta A-kuppi minimaalinen. Itselläni 95 E tai DD. Tärkeintä on että kuppikoko on sopiva ja istuva, niin ettei rinta pursu kupista ulos.
Ei pursunnu ainakaa pahasti, siis toinen ei ollenkaan, toinen ehkä ihan aavistuksen verran. Taitavat siis kuitenkin olla liian pienet. Mut kuitenkin tuntuivat ihan hyvältä päällä.
 
vierailija
Kuppikokomerkintä eli kirjain kuvaa sitä miten syvä kuppi on eli miten ulkoneva rinta on. Mutta kupin tilavuus muuttuu ympärysmitan mukana koska mitä suurempi ympärysmitta, sitä suurempi on kupin suu. Eli vaikka kaikki A-kupit ovat periaatteessa yhtä syvät, toiseen mahtuu enemmän tavaraa kun se onkin muodoltaan ennemminkin kulho kuin kahvikuppi. Tämä tieto liittyy lähinnä oikean koon etsimiseen. Kyllä A-kuppi on pienirintaisen valinta, vaikka ympärysmitta olisikin iso.

Ympärysmitta on se, josta aloitetaan oikean koon valinta. Sen pitää olla napakka löysimmällä asetuksella eli sovitus aina uloimmilla hakasilla koska vaate venyy käytössä ja sitä pitää voida säätää pienemmäksi. Kuppi sitten sen mukaan, että ei tursuile. Perittaatteessa kaikki tukihan tulee sieltä liivin alaosasta eikä olkaimista. Jos 85 cm oli napakka ympärys ja A-kuppi vähän tursuili, niin 85B olisi seuraava kokeiltava.

Mutta vähän luulen tuon kuvauksen perusteella (mies puhunut isoista ja itse pitää mediumina), että olet tehnyt klassisen sovitusvirheen eli valinnut suoraan liian ison ympärysmitan ja oikea koko voisikin olla 80B tai jopa 75C. Ehkä kannattaa kokeilla vielä lisää, että löytyy oikea istuvuus ja mukavuus.
 
vierailija
Mitäs jos ottaisit mittanauhan käteen ja mittaisit itsesi
Sitä en enää yritä, oon menettänyt hermoni monta kertaa asian kanssa. Se ei vain onnistu multa.

Kuppikokomerkintä eli kirjain kuvaa sitä miten syvä kuppi on eli miten ulkoneva rinta on. Mutta kupin tilavuus muuttuu ympärysmitan mukana koska mitä suurempi ympärysmitta, sitä suurempi on kupin suu. Eli vaikka kaikki A-kupit ovat periaatteessa yhtä syvät, toiseen mahtuu enemmän tavaraa kun se onkin muodoltaan ennemminkin kulho kuin kahvikuppi. Tämä tieto liittyy lähinnä oikean koon etsimiseen. Kyllä A-kuppi on pienirintaisen valinta, vaikka ympärysmitta olisikin iso.

Ympärysmitta on se, josta aloitetaan oikean koon valinta. Sen pitää olla napakka löysimmällä asetuksella eli sovitus aina uloimmilla hakasilla koska vaate venyy käytössä ja sitä pitää voida säätää pienemmäksi. Kuppi sitten sen mukaan, että ei tursuile. Perittaatteessa kaikki tukihan tulee sieltä liivin alaosasta eikä olkaimista. Jos 85 cm oli napakka ympärys ja A-kuppi vähän tursuili, niin 85B olisi seuraava kokeiltava.

Mutta vähän luulen tuon kuvauksen perusteella (mies puhunut isoista ja itse pitää mediumina), että olet tehnyt klassisen sovitusvirheen eli valinnut suoraan liian ison ympärysmitan ja oikea koko voisikin olla 80B tai jopa 75C. Ehkä kannattaa kokeilla vielä lisää, että löytyy oikea istuvuus ja mukavuus.
80b ei ainakaan pitäisi olla oikee koko kun nousee selästä aik paljon. 75c en oo kokeillu mut kui vois olla jos 80 ympärys tuntuu jo vähän.. siinä ja siinä, uloimmalla hakasella. Voi äiti, tää on ihan piinaa yrittää ymmärtää omaa kokoaan :D vaikuttaakohan roikkuminen jotenkin tähän asiaan, mulla roikkuu aika voimakkaasti kuitenkin.
 
vierailija
Mitäpä jos menisit ihan oikeaan liivikauppaan ostamaan rintaliivisi. Sieltä saat myös varman tiedon oikeasti kuppikoostasi sekä vinkit sinulle sopiviin malleihin. Loppuis tuo arvuuttelu.
Mä en nyt ole menossa edes mihinkään kauppaan tällä hetkellä. Ehkä joskus. Halusin vain tietää kokoni ja ihmettelin että kun A85 sopii päälle kuitenkin noin hyvin niin olin silleen onko ne sitte pienet. Mutta eipä kiinnosta. Olkoot mikä koko tahansa, ei mua kiinnosta ainakaan enää. En edes aio löytää oikeaa kokoani enää. Sama homma vaatteissa, välillä menee pelkästään 42 ja välillä jopa 38 nii haistakaa vittu sitte vaatevalmistajat ja koot. Muutenkin on typerää ilmoittaa näköjään kehonsa koko vaatekokojen mukaan jotka on hevonpaskaa, ilmeisesti rintaliivit yhtä paljon kuin muutkin vaatteet. Tästä edespäin en välitä koosta vaan käytän niitä jotka tuntuu edes tarpeeksi hyvältä päällä. Vittuun kaikki muu. Ja oletan että rintani on kai sitten isot kun se mies niin sanoi mutta voihan olla ettei ne oikeasti olekaan isot. Mitkään jättimelonit ne nyt ei ainakaan ole, onneksi (ei mitään pahaa niitä vastaan, en vain itse halua sellaisia itselleni). Mun puolesta mun koko saa olla mikä vaan en mä jaksa enää näiden kanssa pelleillä :D
 
vierailija
Mitäpä jos menisit ihan oikeaan liivikauppaan ostamaan rintaliivisi. Sieltä saat myös varman tiedon oikeasti kuppikoostasi sekä vinkit sinulle sopiviin malleihin. Loppuis tuo arvuuttelu.
Tämä pitäisi jokaisen naisen jossain vaiheessa elämäänsä tehdä, mieluiten siinä vaiheessa kun rinnat eivät enää kasva (ja uudelleen synnytyksen/imetyksen jälkeen). Hämmästyttävän moni nainen kulkee vääränkokoisissa liiveissä.
 

Yhteistyössä